جوجه عروس هلندی تازه خریداری شد | صفحه 2 | اصول نگهداری طوطی ها

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
جوجه عروس هلندی تازه خریداری شد
۲۵ فروردین, ۱۳۹۶
۱۱:۳۳ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

مبارک باشه flower

اگر واقعا ۶۰ روز سن داشته باشه باید بتونه راحت غذا بخوره ولی خب به خیلی از غذاها هنوز عادت نداره.

جوانه گندم تازه و کنسور ذرت بهش بدین سیب درختی رو رنده کنید و دستی بهش بدین تا بخوره ارزن درشت تخمه آفتاب گردان و ... هم براش بذارید تخم مرغ آب پز رو هم جلوش بذارید براش خوبه ضمنا زرده و سفید هر وبا هم بذارید و نه فقط سفیده .

تخم مرغ رو که آب پز کردین همینطوری با پوست از وسط نصفش کنید و بذارید جلوش تا نوک بزنه و بخوره در ظرف آبخوریش حتما از ویتامین مخصوص پرندگان به مقدار کم استفاده کنید تا جون بگیره احتمالا خیلی ضعیف هست.

ضمنا چند روز اول تا عادت کنه هیمنطوری کم خوراک هست.

نیازی به لونه فعلا نداره و همینطوری روی چوب میخوابن.

جنسیتش هنوز زوده صبر داشته باشید.birddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Mehdi21, saghzehi
۲۰ خرداد, ۱۳۹۹
۰:۵۶ ق٫ظ
Avatar
saghzehi
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 1
تاریخ عضویت:

۱۹ خرداد, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام وقت بخیر 

من جدیدا یه عروس هلندی خریدم و فروشنده ش بهم گفت نه ماهه هستش دو روز اول اوردمش خوب بود قشنگ و واضح حرف میزد ولی الان تقریبا ۲ روز میشه صداش گرفته حس میکنم یعنی به واضحی قبل صحبت نمیکنه،قفسشم بزرگه به تغذیه شم توجه میکنم ارزان و تخم کتان و تخمه قاطی کردم گذاشتم براش،ابشم هر روز عوض میکنم ،صبحا ک بیدار میشه سر و صدا میکنه میارمش بیرون ،بیشتر اوقات بیرونه ،دم غروب دیگه شروع میکنه ب سوت زدن و حرف زدن ولی حس میکنم صداش گرفته یا سرما خورده ،گاهی اوقات میلرزه 

قفسشم توی پذیرایی گذاشتم ک با اعضای خانواده اشنا بشه و خداروشکر خو گرفته روی دست همه میره ولی گاهی اوقات میلرزه این منو نگران کرده و صداشم مثل قبل نیست 

البته به صاحب قبلیش گفتم حس میکنم صدای عروس هلندیم گرفته گفتش که نه طبیعیه و اینکه داره تلاش میکنه حرف بزنه 

حتی به یه نفر که دامپزشک بودن  گفتم و گفتن که عروس هلندیتون بیشتر از نه ماه هستش و اینکه نره ولی حرف فروشنده رو تایید کردن که اره طبیعیه به نظرم داره یاد میگیره صحبت کنه   ولی اخه خودم ک فکر میکنم عروس هلندی که سخنگوی خیلی خوبی نیست بیشتر یکی دو تا کلمه نمیتونه صحبت کنه 

الانم جدیدا یکم میلرزه و نگرانم کرده 

لطفا راهنماییم کنین چیکار کنم دوس ندارم خدایی نکرده براش اتفاقی بیوفته 

۲۰ خرداد, ۱۳۹۹
۱۲:۵۱ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

ابتدا عضویت شما رو در سایت خودتون تبریک عرض میکنم flower

خب نباید تخمه آفتاب گردان رو با سایر دانه ها مخلوط کنید بلکه بهتره تخمه رو در ظرفی جداگانه جلوی پرنده بذارید و سایر دانه ها رو با هم مخلوط کنید و در ظرفی جدا جلوش بذارید چون پوسته تخمه آفتاب گردان روی دانه های ریز قرار میگیره و از دسترس پرنده خارج میشوند. 

پرنده نباید جلوی باد کولر و جلوی در و پنجره باشه کلا نباید نزدیک به منابع سرمایش و گرمایش باشه .

 اینکه عروس هلندی سخنگوی خوبی نیست درسته اما این احتمال هم هست که کلمات بیشتری یاد بگیره اما غر غر کردن و تمرین حرف زدن فرق میکنه با گرفتگی صدا اگر سینه پرنده خس خس کنه و گرفتگی صدا مثل سرماخوردگی باشه این دیگه بیماری و تمرین حرف زدن نیست فقط جلوی باد کولر نباشه و سرد و گرم نشه مشکل حادی نیست البته بستگی به شدت بیماری هم داره اگر تغذیه پرنده خوب باشه و فضله طبیعی هم داشته باشه جای نگرانی نداره باز اگر دیدین خس خس و گرفتگی سینه بیشتر شد یک کپسول تتراسیکلین انسانی رو داخل یک لیتر آب حل کنید و ظرف آبخوری پرنده رو با این آب پر کنید و بسته به شدت بیماری یک روز تا حداکثر سه روز جلوی پرنده بذارید البته باید هر ۱۲ ساعت داروی جدید براش درست کنید و محیطش رو کمی گرمتر کنید. 

لرزش از استرس و کم خوابی میتونه باشه ت اسرماخوردگی و ضعف و بیماری و .... 

سبزی و میوه و غذای متنوع بهش بدین. خواب پرنده هم تنظیم باشه بهتره حداکثر تا ساعت نه شب بیدار باشه و نه بیشتر و بعد از اون یک پارچه نازک روی قفس بکشید تا استراحت کنه و بخوابه چون به صورت طبیعی اینها با طلوع خورشید بیدار میشن و غروب خورشید هم به خواب میروند در نتیجه قرار نیست تا نصف شب بیدار بمونه. birddone

۳ تیر, ۱۳۹۹
۹:۱۷ ق٫ظ
Avatar
shsamaneh
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 4
تاریخ عضویت:

۳ تیر, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام و خسته نباشید.

ما الان پنج روز هست که یک جوجه عروس هلندی خریدیم. 

این جوجه فقط انگار سرلاکی بوده و دقیق نمی دونیم چند روزه هست چون کسی برامون خرید کرده و اون هم نپرسیده دقیقا . اما جثه ی خوبی داره و همه ی پرها و دمش در اومده و اندازه ش تقریبا ۲۰ سانتی هست. اما مشکل اینه که روز اول و دوم  خوب سرلاک می خورد و یه جورایی موقع غذا که میشد حریص بود و با ولع از قاشق می خورد ولی دیروز و امروز صبح خیلی اشتیاقی به خوردن نداره و این من رو نگران کرده که چرا مثل دو روز قبل خیلی سر و صدایی برای خوردن غذا نمی کنه و بخوره هم خیلی کم در حد دو قاشق چایخوری هر چهار الی پنج ساعت یکبار می خوره و همش تمایل داره بخوابه و سوال دیگه اینکه تا کی باید سرلاک بخوره ؟ هنوز نوکش جون نداره که حتی ارزن رو بشکنه.

۳ تیر, ۱۳۹۹
۴:۴۴ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

ابتدا عضویت شما رو در سایت خودتون تبریک عرض میکنم. flower

خب بهتره از همین الان آب و غذا دائم جلوش باشه تا اگر گرسنه شد بتونه بخوره مخصوصا آب حتما لازم داره برای شروع هم از غذاهای نرم مثل سبزیجات - میوه و تخم مرغ آب پز و جوانه تازه گندم استفاده کنید. مغز تخمه آفتاب گردان جلوش بذارید تا راحت بخوره.

اینکه چند روزه هست اصلا ندید نمیشه نظر درستی داد اگر تمام پرهاش کامل شده همین مقدار غذایی که میخوره طبیعیه ولی باید غذا و آب دائم جلوش باشه. 

برای خواب آلود بودن ممکنه ساعت خواب پرنده به هم خورده باشه و تا نصف شب بیدار نگهش میدارید. اینها به صورت طبیعی با طلوع آفتاب بیدار میشن و با غروب افتاب میخوابن و استراحت میکنن در نتیجه در منزل نهایتا از ساعت ۹ شب به بعد باید بخوابه و یک پارچه نازک روی قفس بکشید نه اینکه تا نصف شب بیدار باشه. 

محل پرنده هم نباید نزدیک به در و پنجره و جلوی باد کولر نباید باشه و نباید باد سرد بهش بخوره جایی هم نباشه که گرما زده بشه. birddone

۴ تیر, ۱۳۹۹
۱۱:۳۶ ب٫ظ
Avatar
shsamaneh
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 4
تاریخ عضویت:

۳ تیر, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام و وقت بخیر. ممنون از راهنمایی های خوبتون. جوانه گندم رو امتحان کردیم عالی بود و خیلی دوست داره ، فقط اینکه تا یکم با سرلاک سیر نباشه خیلی اشتیاقی به جوانه گندم نداره و دیگه اینکه جوانه رو هم باید دستی بهش بدیم تا بخوره . وقتی کف قفس یا توی جای دانه می‌ریزیم نمی تونه پیدا کنه ، ولی بیرون از قفس وقتی دستی بهش میدیم و بعد جلوش می‌ریزیم نوک میزنه و کمی می خوره. خواستم بپرسم همین روند برای دون خور شدنش خوبه ؟ اگه راه بهتری هم هست میشه راهنمایی کنید؟ و دیگه اینکه میگن به جوجه نباید تا وقتی سرلاک می خوره آب داد ولی جوجه ما وقتی تشنه میشه هیچ چیزی حتی سرلاک هم نمی خوره تا یکم آب میدیم خوب میشه آیا آب دادن مشکلی نداره البته خیلی کم می خوره ولی خب اونم دستی یعنی آب رو هم خودش از قفس پیدا نمی کنه که بخوره

بازم ممنون از راهنمایی ها تون.

۵ تیر, ۱۳۹۹
۷:۱۳ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

همی نروند عالیه فقط با دست تخم مرغ آب پز - سبزی و میوه هم بهش بدین. 

معز تخمه آفتاب گردان و هویج و سیب درختی رنده شده - کاهو - اسفناج - شبید و کرفش وجعفری و ذرت تازه و یا کنسرو ذرت آب کش شده هم خیلی دوست دارند. 

وقتی داره غذا میخوره مقدار سرلاک رو کمتر کنید و یک وعده از غذای سرلاکی رو حذف کنید تا بیشتر غذا بخوره و کم کم دونه خور بشه آب هم دائم جلوش باشه. 

چه حرف چرندی برخی افراد میزنن مگر میشه آب نخوره خب تلف میشه اون هم توی فصل گرما ؟؟؟!!! شما به حرف این دانشمندا توجه نکنید.

اگر اب ضرر داشت برای چی همش دارم میگم اب و دونه دائم جلوش باشه ؟؟!! birddone

۹ تیر, ۱۳۹۹
۴:۰۷ ب٫ظ
Avatar
shsamaneh
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 4
تاریخ عضویت:

۳ تیر, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوباره. 

جوجه مون هنوز به دون علاقه ای نشون نمیده و لاغر شده نمی دونیم چیکار کنیم . به ظرف دونه نوک میزنه ولی خیلی کم شاید دو بار در طول روز اونم یکی دو تا نوک که اونم باز معلوم نیست چیزی می خوره اصلا یا فقط نوک میزنه. سرلاک رو همچنان بهش میدیم تا حداقل از گرسنگی نمیره ولی اونم زیاد نمی خوره، در طول روز چهار پنج بار اندازه ی دو قاشق چایخوری. 

سوال اولم اینه که می گن حبوبات پخته و له و از صافی رد شده خوبه براش درسته؟ 

دوم اینکه همون دونه هایی که داره شامل ارزن و تخمه و تخم کتان و ذرت و جو و غیره که یک پک کامل غذای عروس هلندی بوده رو براش خریدیم ، میشه اونا رو در حد کمی آسیاب کنم و تو ظرف دون بریزم تا با اونا شروع کنه ؟

خواهشا راهکارهایی دیگه هم بهمون بدین چون جوجه مون لاغر شده و می ترسیم بمیره. cry

۱۲ تیر, ۱۳۹۹
۳:۳۸ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

اگر در طول روز ۴ - ۵ وعده سرلاک بخوره خب طبیعیه که نمیتونه غذای دیگه رو بخوره . تا زمانیکه جوجه هست و در حال رشده بله باید تعداد وعده های غذایی زیاد باشه اما با ردش کردن و بزرگ شدن مقدار غذاش کمتر میشه و به مقدار کمتری میخوره اما باید دائم آب و دانه جلوش باشه. 

شما باید فقط یک وعده غذای سرلاکی بهش بدین و بقیه غذاش رو خودش بخوره و کم کم همون یک وعده رو هم کم کنید به صورت طبیعی جوجه ها بعد از بزرگ شدن کمی لاغر میشن چون باید وزن کم کنن و اماده پرواز بشن. 

بهتره برای روع غذای نرم بهش بدین و مغز تخمه آفتاب گردان جلوش بذارید. 

حبوبان پخته شده هم میتونید جلوش بذاردی دیگه نیازی نیست له کنید و از صافی رد کنید مثلا عدس و نخود و لوبیا پخته و نرم باشه خودش نوک میزنه و میخوره جوانه گندم تازه ذرت تازه و یا کنسرو ذرت هم میتونید بهش بدین نخود سبز پخته هم میخوره. 

این غذاها رو نباید آسیاب کنید ضمنا دانه ذرت سفته و الان نمیتونه بخوره حتی خیلی از طوطی های بالغ هم دانه ذرت خشک شده رو نمیتونن بخورند. 

این غذاها مخصوص پرنده بالغ هست فعلا ارزن درشت براش تهیه کنید و مغز تخمه آفتاب گردان - تخم کاهو هم مفیده - میوه - سبزی - بیسکویت بهش بدین. birddone

۲۸ شهریور, ۱۳۹۹
۱:۵۴ ب٫ظ
Avatar
mostafame666
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 36
تاریخ عضویت:

۲۶ مرداد, ۱۳۹۸
sp_UserOfflineSmall افلاین

با سلام خدمت اعضای محترم 

من دیروز یه عروس هلندی سه ماهه خریدم که سرلاک میخوره امروز زیاد میخوابه و یهو سرش میوفته 

بیحال شده و مدفوع همراه با آبه و سبزه مدفدعش 

غذاش رو سر وقت میدم قفسش رو آماده کردم براش 

بنظرتون مریضه ؟ چیکار کنم ؟

کاری میشه کرد ؟

۲۹ شهریور, ۱۳۹۹
۶:۰۴ ب٫ظ
Avatar
شهریار (onlypet.ir)

مؤسس سایت
تعداد نوشته ها: 3003
تاریخ عضویت:

۴ اسفند, ۱۳۸۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

با وضعیتی که گفتید حتما مریضه یا دچار مسمومیت شده. چه غذایی بهش میدید و سرلاکش چیه؟ جوجه سه ماهه دیگه خودش باید دون بخوره! توضیحات بیشتری بدید لطفا.

1 تالار گفتگو

۴ مهر, ۱۳۹۹
۰:۰۷ ق٫ظ
Avatar
alisouran
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 1
تاریخ عضویت:

۳ مهر, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام، من سه روز پیش یک جوجه عروس هلندی خریداری کردم که فروشنده گفت ۱۴ تا ۱۶ روزشه، دیروز خیلی خوب با سرنگ غذا خورد و امروز صبح هم باز خوب و با اشتها خورد، غروب که غذا دادم بهش میخواست دست من رو بگیره و جیغ میزد و دست من رو باز به عنوان غذا می‌خورد، الان تقریبا ۸ ساعت گذشته و هنوز چینه دان خالی نشده و یه مقدار کمی سرلاک داره انگار؛

هرکاری کردم غذا رو میل نداشت با سرنگ بخوره و دوباره گذاشتم داخل جاش که به زور بهش غذا ندم. 

الان ۵ سی‌سی بهش غذا میدم، ساعت‌های ۷ صبح، ۱۱ صبح، ۵ عصر و خواستم که ۱۱ شب هم باز غذا بدم اما میلی نداشت. 

۱- مشکل یا مریضی داره یا طبیعی هستش؟

۲- این که بعد از غذا جیغ میزنه و طلب غذا میکنه طبیعی هست یا مشکلی داره؟

۳- الان هم گرفته خوابیده و نخواست که غذا بخوره. اکثرا خواب بودن برای جوجه به این سن طبیعیه؟ 

۴- من ۵ سی‌سی رو یکجا میدم بهش، باید کم کم بدم بهش؟

۵- با قاشق بهش غذا بدم امکان خفگی داره تو این سن؟ الان با سرنگ و کرمک مستقیم وارد چینه‌دان میکنم سرلاک رو. 

مارک سرلاک رو هم نوشته universell و تاریخش هم نگذشته. 

۴ مهر, ۱۳۹۹
۸:۴۱ ب٫ظ
Avatar
شهریار (onlypet.ir)

مؤسس سایت
تعداد نوشته ها: 3003
تاریخ عضویت:

۴ اسفند, ۱۳۸۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

۱- به نظرم مشکل خاصی نداره و طبیعی هست. البته سن پرنده خیلی کمه و به نظرم ریسک مرگ و میر در جوجه هایی که دستی بزرگ میشن زیاده و بهتر بود جوجه ای با سن بیشتر و نزدیک دون خور شدن تهیه کنید.

۲- کاملا طبیعیه. اصلا جوجه ها هنگام غذاخوردن حسابی سروصدا میکنن.

۳- جوجه هایی به این سن تحرک خاصی ندارن و داخل لونه یا چرت میزنن یا غذا میخورن و این مورد هم بنظرم کاملا طبیعیه.

۴- مشکلی نیست. سعی کنید یکدفعه با فشار کل سرنگ رو داخل چینه دان خالی نکنید و کم کم به پرنده غذا بدید و چینه دانشم تا خرخره پر نکنید.

۵- بله احتمالش هست. بهترین حالت استفاده از سرنگ و کرمکه. با این حال قرار نیست با قاشق تغذیش کنید حتما خفه بشه ولی ریسکش وجود داره که غذا به داخل ریه پرنده بره و اون موقع هست که تلف میشه.

1 تالار گفتگو

۲۵ مهر, ۱۳۹۹
۹:۴۲ ب٫ظ
Avatar
mostafame666
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 36
تاریخ عضویت:

۲۶ مرداد, ۱۳۹۸
sp_UserOfflineSmall افلاین

با سلام من یه عروس هلندی دارم که تقریبا ۵ ماهشه

و شیطونه سوالم اینه که ذرت پخته براش خوبه ؟

چون یکدونه بهش دادم و با لذت تمام خورد و دنبالش میگرده من ترسیدم دلدرد  بگیره و ندادم بهش

بنظرتون بهش بدم باز یا نه

سوال دیگه اینه که الان تو این سن میشه سخنگوش کرد یا دیره چون من از ۴ ماهگیش دارمش

۲۵ مهر, ۱۳۹۹
۹:۵۴ ب٫ظ
Avatar
ali.mns
ardabill

اند کاربر (آخرشه)
Members
تعداد نوشته ها: 1338
تاریخ عضویت:

۹ خرداد, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

بله ذرت مناسب هست و اگه دوست داره بده بخوره. عروس من فقط به ارزن و تخمه علاقه نشون میده هر چی جلوش میزارم فقط ارزن و تخمه میخوره :| 

بستگی به استعداد پرنده داره نمیشه قطعی گفت میشه یا نه ولی به نظر من سنش انچنان هم زیاد نیست و بهتره تلاش کنید :)

🏴  نــحــن مــنــتــقــمــون  🏴 

🏴 پسر فاطمه ما گوش به فرمان هستیم / مثل قاسم همگی عازم میدان هستیم 🏴

🏴 نــحــن مــنــتــقــمــون 🏴

۲۶ مهر, ۱۳۹۹
۱۲:۰۴ ب٫ظ
Avatar
mostafame666
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 36
تاریخ عضویت:

۲۶ مرداد, ۱۳۹۸
sp_UserOfflineSmall افلاین

ممنون عروس من هم تخمه رو میخوره هم ارزن به ذرت هم علاقه زیادی نشون داده ولی هنوز قر قر سرلاکش رو داره و خیلی بیشتر از بقیه بهش علاقه نشون میده

ممنون سوت رو داره یاد میگیره دست و پا شکسته یه سوت هایی میزنه تلاشمو میکنم ببینم یاد میگیره یا نه 

۱۲ آذر, ۱۳۹۹
۱۰:۱۰ ب٫ظ
Avatar
8amiryf
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 1
تاریخ عضویت:

۱۲ آذر, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام وقت بخیر 

اول از همه ممنون از سایت خوبتون.

من امروز یه عروس هلندی ۱۵ روزه خریدم و وقتی خریدم چینه دونش پر بود وسرلاک ندادم از یکم پیش میخوام بدم ولی قبول نمیکنه اصلا دم به سرنگ نمیزنه چینه دونش هم تقریبا خالیه 

طبیعیه یا چیکار باید بکنم؟

چه نکاتی باید رعایت شه؟

۱۳ آذر, ۱۳۹۹
۹:۰۰ ب٫ظ
Avatar
شهریار (onlypet.ir)

مؤسس سایت
تعداد نوشته ها: 3003
تاریخ عضویت:

۴ اسفند, ۱۳۸۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

باید منقارش رو باز کنید و بهش بدید. برخی از پرنده ها و مخصوصا اونایی که چشم بازکردن و از والدینشون جدا شدن به راحتی از دست تغذیه نمیکنن. چاره ای نیست که نوک پرنده رو باز کنید و بهش غذا بدید. بهتره از یک نفر دیگه کمک بگیرید. یکی دو بار که دستی تغذیه بشه دیگه خودش استقبال میکنه ولی تا قبل اون میترسه یا اصلا توجهی نمیکنه.

سعی کنید به سرنگ یک کرمک وصل کنید و غذا رو مستقیما داخل چینه دان پرنده بفرستید.

1 تالار گفتگو

۲۵ دی, ۱۳۹۹
۱۱:۰۸ ق٫ظ
Avatar
amirhoseinlkm@gmail.com
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 1
تاریخ عضویت:

۲۵ دی, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام برای خریدن جوجه تازه (ترجیحا سینامون)چه مقرراتی رو باید رعایت کنیم(از نظر سلامت) بهترین سرلاک خارجی چی هست دمای مورد نیاز باید چقدر باشه 

۲۷ دی, ۱۳۹۹
۵:۳۷ ب٫ظ
Avatar
شهریار (onlypet.ir)

مؤسس سایت
تعداد نوشته ها: 3003
تاریخ عضویت:

۴ اسفند, ۱۳۸۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

این سوال رو در بخش کامنت ها هم پرسیده بودید و پاسخ دادم. ابتدا بهتره که جوجه ای رو بخرید که نزدیک دون خور شدن باشه. یعنی یک ماه و نیم سن داشته باشه. به هر حال بزرگ کردن جوجه با سن پایین ریسک مرگ و میر هم داره.

در مورد تغذیه هم باید ببینید قبلا با چی تغذیه میشده و از همون استفاده کنید. تغییر یکدفعه ای در رژیم غذایی پرنده و اون هم جوجه ضعیف میتونه ریسک مرگ و میر رو به چندبرابر افزایش بده.

از نظر سلامت هم جوجه باید به دست شما کاملا واکنش نشون بده و برای غذا گرفتن تقلا کنه. جوجه سالم این رفتارو داره. از نظر ظاهر و پا و چشم و پر و موارد دیگه هم باید بررسی کنید که نقصی وجود نداشته باشه.

1 تالار گفتگو

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: saleh483, Mortezakh
183 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3749

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33802

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7666

نوشته ها: 163788

جدیدترین اعضاء:

samanhoseyni, 2023abolfazl, HOJAT MARGOMI, I_donno, radin.456, lucindamacgregor

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها