توليد مثل طوطي سبز | اصول نگهداری طوطی ها

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
توليد مثل طوطي سبز
۱۵ آذر, ۱۳۹۲
۱۲:۵۷ ب٫ظ
Avatar
Alireza.
اصفهان

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 201
تاریخ عضویت:

۶ آذر, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
زمان تولید مثل طوطی سبز از کشوری به کشورتفاوت می­کند. زمان تولید مثل این پرنده در هند، پاکستان و ایران و سایر کشورهای خاورمیانه در طی ماه­های دی و اردیبهشت می­باشد. فصل زاد و ولد این پرنده در قاره افریقا در ماه­های فروردین و آذر می­باشد. طوطی سبز در طبیعت بر روی قله درختان و یا در شکاف تنه­های درخت و یا در شکاف سنگ­ها و صخره­ها و لانه­های متروکه لانه­سازی می­کند. طوطی­های موجود در قفس نیز برای تولید مثل نیاز به لانه­های تکثیر دارند و بدون آن­ها اقدام به تولید مثل وتخم­گذاری نمی­کنند لذا کسانی که علاقه­مند به جوجه­گیری از طوطی سبز هستند باید لانه تکثیر تهیه نموده و در قفس پرنده قرار دهند لانه­های تکثیر مناسب برای طوطی ملنگو همانند لانه­های تکثیر مورد استفاده عروس هلندی است و برای شاه طوطی باید لانه­های تکثیر کمی بزرگ­تر باشند تا پرنده با مشکلی مواجه نشود. لانه­های تکثیر نباید از چوب ساخته شده باشند، زیرا که ممکن است پرنده چوب آن را گاز گرفته و در اثر مرور زمان لانه را تخریب نماید.
شاه طوطی ماده معمولاً در سال دو بار و در هر بار دو تا سه تخم می­گذارد و اندازه­های تخم­ها بین ۲۷تا۳۴ میلی­متر است و پرنده ماده مدت بیست و هشت روز بر روی تخم­ها می خوابد تا جوجه ها بیرون بیایند. شاه طوطی ماده از روز اول بیرون آمدن جوجه­ها اقدام به تغذیه آن­ها می­کند جوجه­ها معمولاً در طی ۴۹ روز پر و بال درمی آورند و پرنده ماده در حدود ۱۲ تا ۱۶ هفته به تغذیه آن­ها  می­پردازد و پس از این مدت جوجه­ها خود باید غذا خوردن را شروع نمایند. طوطی ملنگوی ماده نیز دوبار در سال تخم می­گذارد و در هربار چهار تا پنج تخم می­گذارد و مدت بیست و چهار روز بر روی تخم می­خوابد تا جوجه­ها از تخم بیرون بیایند. جوجه­های بیرون آمده از تخم همگی بدون پر بوده و به رنگ صورتی با منقار زرد می­باشند و پرنده مادر ناچار است تا ۴۹ روز به آن­ها غذا بدهد. بعد از گذشت هفت هفته جوجه­ها قادر هستند لانه را ترک نموده و مستقل از پدر و مادر به زندگی خود ادامه دهند.
 
منبع: پرورش، نگهداری و بیماری های طوطی سبز(شاه طوطی ، طوطی ملنگو) ، تالیف دکتر احسان مقدس، انتشارات نیلوبرگ، تهران، چاپ اول، تیرماه ۱۳۹۰
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: artin_trex, I_donno, HOJAT MARGOMI
198 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3749

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33801

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7665

نوشته ها: 163780

جدیدترین اعضاء:

2023abolfazl, HOJAT MARGOMI, I_donno, radin.456, lucindamacgregor, ragnar

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها