آر اس اس موضوع
۱۱:۲۷ ب٫ظ
کاربر هدفمند
۱۲ تیر, ۱۳۹۱
افلاینسلام
براتون آرزوی موفقیت دارم.
۱_ شما در ابتدا احتیاج به یک تانک برای نگهداری پیش مولد ها دارید. سایز آکواریوم برای پیش مولد بسته به تعداد ماهی که قصد نگهداری دارید داره. حداقل تعدا دیسکس قابل نگهداری شش عدد هست. تانک با حجم ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر کافی هست.
۲_برای تکثیر ابعاد تانک ۵۰*۵۰*۵۰ مناسب ترین هست.
۳_ دستگاه تصفیه خانگی ۵ مرحله ای فقط در زمان جفت خوردن برای پیش مولد ها از آب شهری می تونید استفاده کنید.
۴_ تستر ها که مهم ترینشون PH سنج و سختی سنج هست رو قطعا نیاز دارید.
۵_بهترین غذا میکس دل که در سایت آموزش داده شده به همراه انواع غذاهای خشک مناسب دیسکس. سیست آرتمیا فراموش نشه. باید هچ کنید و به بچه دیسکس ها و لارو ها بدید.
۶_ بهتره یک گله ماهی پیش مولد بخرید و اجازه بدید تو گروه با هم جفت بخورن تا اینکه جفت آماده بخرید. ماهی های سایز سه تا چهار اینچ مناسب هستن.
۷_ تشخیص جنسیت دیسکس قدری سخت هست نیاز به تجربه داره در صورت خرید گله پیش مولد چندان به تشخیص جنسیت نیاز پیدا نمی کنید.
۸_ برای پیش مولد ها آب لوله کشی تا زمان جفت خوردن کفایت می کنه. اما برای جفت های مولد حتما باید از آب اسیدی با سختی پایین استفاده کنید وگرنه تخم ها هچ نمی شن.
۹_ به مخروط هم احتیاج دارید اما جایگزین های دست ساز هم داره که می تونید استفاده کنید.
موفق باشید
کاربران زیر از ehsan sa برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
saeed s۹:۳۵ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۹ فروردین, ۱۳۹۷
افلاینسلام اساتید
چندتا عکس و فیلم از دیسکس هام میزارم. لطف اگه جنسیت رو میشه تشخیص داد بهم بگید. ممنون
اینم فیلم ها
http://s6.picofile.com/file/8380187276/20191130_162940.mp4.html
http://s6.picofile.com/file/8380187518/20191130_163243.mp4.html
http://s6.picofile.com/file/8380187668/20191130_163316.mp4.html
ممنون میشم راهنمایی کنید
۰:۵۷ ق٫ظ
۲۱ آبان, ۱۳۹۸
افلاین۳:۰۳ ق٫ظ
۲۱ آبان, ۱۳۹۸
افلاین۱۰:۰۹ ب٫ظ
معاونانجمن
ویرایشگر
ویرایشگر کامنت
۲۷ خرداد, ۱۳۹۶
افلاینhamed.hd گفته
سلام اساتید
چندتا عکس و فیلم از دیسکس هام میزارم. لطف اگه جنسیت رو میشه تشخیص داد بهم بگید. ممنونممنون میشم راهنمایی کنید
سلام اولی شبیه نره و دومی شبیه ماده ولی صد در صد تا نهایت رشدشون رو نکردن نمیشه گفت.
کاربران زیر از alirezaj برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
shahab.sh//
خستم...خیلی خسته
۱۰:۱۴ ب٫ظ
معاونانجمن
ویرایشگر
ویرایشگر کامنت
۲۷ خرداد, ۱۳۹۶
افلاینshahab.sh گفته
سلام هر دوتاش شبیه نره منتها همون جور که گفتم باید بالغ بشن بعد کامل گفت.
در مورد نژادشون هم میتونه النکوئر باشه هم فیروزه ای هم دیسکس براون.چون رنگشون بخاطر یا عکس یا مورد دیگه ای درست نیافتاده.
یه تاپیک به اسم نژادهای دیسکس داریم به اونجا یه سری بزنید حتما راهنماییتون میکنه.
کاربران زیر از alirezaj برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
shahab.sh//
خستم...خیلی خسته
۲:۲۶ ق٫ظ
۲۱ آبان, ۱۳۹۸
افلاین۹:۵۷ ب٫ظ
معاونانجمن
ویرایشگر
ویرایشگر کامنت
۲۷ خرداد, ۱۳۹۶
افلاین۰:۰۱ ق٫ظ
۲۱ آبان, ۱۳۹۸
افلاینalirezaj گفته
یابلو کبالته یا بلو دایموند.کیفیت آب و شرایط نگهداری درست نیس.رسیدگی میخواد داره کامل سیاه میشه.به احتمال زیاد بلو دایمونده.برای تشخیص زوده ولی قیافش به ماده میخوره.
با درود
این لکه سیاه از بچه گی روش بود تازه بزرگ شده کم رنگ تر شده و داره از بین میره وقتی میخریدمش فروشنده گفت این مدلشه
۱۰:۲۹ ب٫ظ
معاونانجمن
ویرایشگر
ویرایشگر کامنت
۲۷ خرداد, ۱۳۹۶
افلاین۶:۱۵ ب٫ظ
۲ بهمن, ۱۴۰۱
افلاینبیشترین کاربران آنلاین:1075
افراد آنلاین کنونی:
86 مهمان
مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان
برترین نویسندگان:
مجتبی : 22934
ΡARSA : 4194
alirezaj : 3752
H∀ⓂΞD20 : 3661
حسنHTB : 3111
(SINA) : 2902
آمار کاربران:
مهمان: 575
اعضا: 44418
مدیران انجمن: 15
مدیر کل: 1
آمار انجمن:
گروه ها: 7
انجمن ها: 240
موضوعات: 7877
نوشته ها: 170351
جدیدترین اعضاء:
neda1125, ali heidari, mohammadhossein1369, Goliiiii, Ghazaaleh, hoseyn rezayiمدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

عضویت (ثبت نام)
ورود
خانه












