آر اس اس موضوع
۳:۳۸ ق٫ظ
کاربر عالی
۲۴ بهمن, ۱۳۹۹
افلاینسلام دوستان
میشه لطفا راهنماییم کنید که گرین ترورم مادست یا نر؟طولش ۸،۹ سانته.رنگ بدنش از نزدیک بیشتر به آبی میزنه تا سبز.اما رنگ رگچه های باله ها رو راستش متوجه نمیشم.
درحال حاضر تو تانک سیصد لیتری به همراه چهار تا اسکار هفت،هشت،ده و دوازده سانتی،یه پولی یازده سانتی و یه کت اسپرت سیزده سانتی ساکنه.فعلا که رفتارش جوریه که متین و کمی خجالتی بنظر میرسه.بقیه ماهیهای نامبرده هم فعلا هیچ درگیری باهم ندارن و بجز کت فیش و پولی بقیه کنار هم شنا میکنن ولی خب هم بچه هستن هم همگی تازه خریده شدن و نمیشه از الان رفتارشون رو دونست.
بجز اینا یدونه سوروم و یدونه پرت که حدودا با بقیه هم سایز بودن همزمان با اینا گرفته بودم اما متاسفانه اون دوتا رسما دیوونه بودن.سوروم که تو همون تانک قرنطینه و از دقایق اول شروع کرد به درگیری با تک تک ماهیهای دیگه و حتی کت فیش و ماهی های دیگه رو میزد.همه رو هل داده بود گوشه شیشه و هشتاد درصد باقیمونده رو قلمرو خودش میدونست.اونو که جدا کردم پرت شروع کرد به گردن کلفتی و زدن کت فیش و اسکارها و گربن ترور.درحدیکه سورومه یه تیکه کوچولو از باله دمی اسکار ده سانتیم رو کند و منم همون موقع ناچار شدم از بقیه و از همدیگه جداشون کنم.این دوتا رو فردا میخوام ببرم عوض کنم منتها نمیدونم آیا با یه اسکار دیگه عوض کنم یا یه گرین ترور دیگه؟ترجیح خودم اینه که یه گرین ترور دیگه بگیرم که اینی که دارم تک نمونه اما میترسم اگه گرین ترورهام دوتا نر شن با همدیگه درگیر شن.برای همین به راهنمایی تون برای تعیین جنسیت گرین ترورم نیاز دارم.
۹:۱۲ ق٫ظ
کاربر هدفمند
۲۵ مرداد, ۱۳۹۷
افلاینشما زیادی حساس نشدین؟؟ برای این میگم که شما همیشه ا گیاهخوارا نگهداری کردین و تا حالا دعوای جدی ندیدین. گوشتخوارا تا یه حدی بزنن تو سر و کله هم کاملا طبیعیه. اونم پرت که بقول شما دیوونس اینکه پرت بقیه رو بزنه طبیعیه. در ضمن ماهیای شما چون تازه وارد هستن خیلی از قوانین سازگاری ماهیا روشون جواب نمیده مثلا ممکنه یه ماهی به خاطر استرس زیادش بقبه رو بزنه(فکر میکنم مشکل سورم شما هم همین بوده وگرنه کم پیش میاد سورم کتک کاری کنه اونم با ماهیایی که شما دارین). و اونارو دشمن حساب کنه. یا اینکه برعکس یک ماهی مهاجم از روی استرس کتک خور بشه(اسکارای شماهم به همین دلیل از سورمتون کتک خوردن) که در هر صورت بعد از نهایتا یک هفته کتک کاری استرسشون میریزه و حقیقت اخلاقشون رو نمایان میکنن ولی اینکه پرت از روز اول کتک کاری کنع هم خیلی عجیبه پرت من تا وقتی جا نیفتاده بود از لجنخوارهم کتک میخورد ولی بعد از یه هفتخ پوست همرو کنده بود
ببخشید خارج از موضوع تاپیک بود ولی باید راهنمایی میکردم
۱۲:۴۶ ب٫ظ
کاربر عالی
۲۴ بهمن, ۱۳۹۹
افلاینMani mani mani گفته
شما زیادی حساس نشدین؟؟ برای این میگم که شما همیشه ا گیاهخوارا نگهداری کردین و تا حالا دعوای جدی ندیدین. گوشتخوارا تا یه حدی بزنن تو سر و کله هم کاملا طبیعیه. اونم پرت که بقول شما دیوونس اینکه پرت بقیه رو بزنه طبیعیه. در ضمن ماهیای شما چون تازه وارد هستن خیلی از قوانین سازگاری ماهیا روشون جواب نمیده مثلا ممکنه یه ماهی به خاطر استرس زیادش بقبه رو بزنه(فکر میکنم مشکل سورم شما هم همین بوده وگرنه کم پیش میاد سورم کتک کاری کنه اونم با ماهیایی که شما دارین). و اونارو دشمن حساب کنه. یا اینکه برعکس یک ماهی مهاجم از روی استرس کتک خور بشه(اسکارای شماهم به همین دلیل از سورمتون کتک خوردن) که در هر صورت بعد از نهایتا یک هفته کتک کاری استرسشون میریزه و حقیقت اخلاقشون رو نمایان میکنن ولی اینکه پرت از روز اول کتک کاری کنع هم خیلی عجیبه پرت من تا وقتی جا نیفتاده بود از لجنخوارهم کتک میخورد ولی بعد از یه هفتخ پوست همرو کنده بودببخشید خارج از موضوع تاپیک بود ولی باید راهنمایی میکردم
چرا.با توجه به اینکه همیشه ماهی های صلحجو داشتم خیلی احتمالش بالاست که بقول شما زیادی حساس شده باشم.باور کنید هی سعی میکردم دعواشون رو ندیده بگیرم اما وقتی سوروم یه رشته از باله دمی یکی از اسکارها کند و جوید نتونستم دیگه تحمل کنم.پرت هم یکسره همشون رو میزد.انگار میگفت اصلا از کنار شیشه تکون نخورید.راستش این سورومه تو مغازه هم حتی معلوم بود قلدره منتها من چون سوروم رو مظلومتر از بقیه میدونستم فک کردم اگه قلدرترین سورومه مغازه رو بخرم تصمیم درستی گرفتم.
تو ماهیهای صلحجو هم بارها دیدم که بعد یه هفته که یخشون باز میشه اون روی واقعیشون رو نشون میدن.مثالش همون گورامی دارف نرم که الان علاوه بر نقره ایه گورامی ماده عسلی رو هم دنبال میکنه.اما با خودم گفتم این سوروم و پرت هنوز یخشون آب شده اینن یخشون آب شه میخوان چجور شن.شایدم بقول شما با کمتر شدن استرسشون بهتر شن اما اگه بهتر نشن و اونموقع بخوام عوضشون کنم احتمالا این اسکارها که تا اون زمان جا افتادن با اعضای جدید به این راحتیا کنار نیان
یه مورد هم اینکه دیشب که دقت کردم متوجه شدم هم سوروم و هم احتمالا پرت، نر هستن.با توجه به اینکه اسکارها رو یدونه تایگر،یدونه مسی،یدونه پرتقالی و یدونه سفید-پرتقالی گرفتم با وجود سوروم و پرت همه ماهیهام زیادی زرد-نارنجیه رنگ و رو رفته طور بنظر میرسیدن.اخلاق بدشون بعلاوه رنگشون بعلاوه هردوتا نر بودنشون زد تو ذوقم و نتیجش این شد که امروز میخوام برم مغازه که عوضشون کنم اما واقعا نمیدونم چی بگیرم بصلاحه.گرین ترور فعلیم مودبه اما خیلی بهتر از اسکارها غذا میخوره. نمیدونم اگه گرین ترور دوم رو بگیرم احتمال درگیریشون چقدره
فک کنم اسکارهام خیلی پچولن شایدم زیادی بچن.دوتا هفت سانتیا که واقعا نی نی هستن.بجز باله بلند آلبینو بقیشون عرضه ندارن بیان رو آب غذاشون رو بردارن بخورن بااینکه معلومه گرسنن و دنبال غذان اما خیلیم خجالتی و ترسوان(فعلا فقط غذای سرا مخصوص فلاورهورن دارم که فک کنم دونه هاش یکم درشته واسشون چون اونایی که خوردن چن بار سعی کردن تا تونستن تو دهنشون نگهش دارن و بازم بعد از جویدن تفش کردن).پولی هم ک از اونا بدتر(دونه ی غذا تو یه بند انگشتیه صورتش بود اما بازم نخورد).دیشب تا صبح یه زبرای ریز هم هم تانکی شون بوده.قایم هم نشده بود.همش دوروبرشون میپلکید.حتی ب ذهنشون نمیرسید این ممکنه غذا باشه. البته فروشندشون بشدت مخالف بود با غذای زنده و حتی دل. واسه همین احتمالش زیاده که تا حالا غذای زنده نخورده باشن اصلا
۱:۱۰ ب٫ظ
کاربر هدفمند
۲۵ مرداد, ۱۳۹۷
افلاینخب اولا که امیدوارم تو آک اصلی منتقل شده باشن دوما که من پیشنهاد نمیکنم برین گیرین ترور بگیرین مخصوصا که گیرین با اسکار لج داره همیشه. این گیرین که دارینو نگا نکنین یکی دیگه اضافه بشه یا باهم دعوا میکنن یا بقیه رو میزننه شما مسلما اشتباه کردین که یه سورم روانی گرفتین ولی مهم نیست زیاد.اگه بازم ازینکارا کرد عوضش کنید علت غذانخوردن ۹۹ درصد استرسه و اینکه همونطور که یه بچه آدم مثل آدم بزرگا رفتار نمیکنه شماهم نباید انتظار داشته باشین اسکاراتون مثل اسکار بزرگ رفتار کنن اگه موردی رو جا گذاشتم بگین دوباره
کاربران زیر از Mani mani mani برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
LiliiiS۷:۰۹ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
افلاینسلام به همه دوستان خوبم در سایت

اینم از تشخیص جنسیت گرین ترور : چندان هم سخت نیست و آسونه ![]()
۱- گرین ترور های نر بعد از بالغ شدن ، روی سرشان یک برآمدگی شبیه قوز ایجاد می شود .
۲- اندازه نر ها بزرگ تر از ماده ها است و گاهی تا ۳۰ سانتی متر و یا ۱۲ اینچ رشد می کنند .
۳- رنگ گرین ترور های نر سبز درخشان است . همچنین باله هتی زیر شکمی و بالایی نر ها بسیار طولانی و نازک است .
۴- بر روی دم گرین ترور های نر یک نوار نارنجی مایل به قرمز ایجاد می شود . همچنین باله زیر شکمی نر ها آبی رنگ است ، در حالی که در ماده ها رنگ باله زیر شکمی سبز رنگ است .
موفق باشید

کاربران زیر از (SINA) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
arian-z
تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..
آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.
۱۰:۲۳ ب٫ظ
معاونانجمن
ویرایشگر
ویرایشگر کامنت
۲۷ خرداد, ۱۳۹۶
افلاین۱۱:۱۳ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
افلاینalirezaj گفته
منبع ذکر نشده.در ضمن کپی کردن مدام از سایتهای دیگه جالب نیس.یادتون باشه اینجا یه سایت فرعی نیس.
بله ، میدونم ولی تو خیلی از سایت ها تشخیص جنسیت بعضی از ماهی ها نوشته نشده . به همین دلیل خیلی ها تشخیص جنسیت بعضی ماهی هایی رو که تشخیص جنسیت شون رو ننوشتن رو نمیدونن .
منبع ها : https://medium.com/creatures/how-to-recognize-a-male-green-terror-cichlid-f49c255513f
تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..
آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.
۳:۰۰ ب٫ظ
۱۶ آبان, ۱۳۹۸
افلاین۳:۱۲ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
افلاینسلام
هر دو تاشون نر هستند .
تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..
آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.
۸:۲۱ ب٫ظ
۸ مهر, ۱۴۰۲
افلاینhttps://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/169609255820981.jpg
دوستان می توانید من را راهنمایی کنید که ببینم جنسیت ماهی ها چیه چون بزرگه کوچکه رو با سرعت دنبال میکنه
۹:۳۹ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینe.l.es گفته
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/169609255820981.jpg
دوستان می توانید من را راهنمایی کنید که ببینم جنسیت ماهی ها چیه چون بزرگه کوچکه رو با سرعت دنبال میکنه
سلام
ظاهرا راستی ماده و چپی نر هست
احتمالا فعلا برای جفت گیریه اگه خیلی ادامه داشت ماده رو عوض کنید چون احتمالا نر ماده رو نپسندیده
اگه جفت بشن دیگه مشکلی نیست
وگرنه انقدر دعوا میکنن که اعصاب آدم پودر میشه
کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
e.l.es, م.یگانهمارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۱۰:۱۱ ق٫ظ
۱۳ فروردین, ۱۴۰۲
افلاینسلام و وقت بخیر
این گرین ترور نره یا مادست؟
یه ماه پیش که میخواستم بگیرمش بقیه گرین ترورا ازش حساب میبردن و کله ش یه ذره بر آمده بود مثل هامپ ، رنگ قوی تری هم داشت نسبت به بقیه
الان که دارم میبینم حس میکنم ماده ست
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471675661.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471677292.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471678543.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471679494.jpg
۱۰:۵۶ ق٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
افلاینسلام
به نظرم بله این گرین ترور مادست و تازه به بلوغ رسیده.
تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..
آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.
۳:۰۱ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینamin1999 گفته
سلام و وقت بخیراین گرین ترور نره یا مادست؟
یه ماه پیش که میخواستم بگیرمش بقیه گرین ترورا ازش حساب میبردن و کله ش یه ذره بر آمده بود مثل هامپ ، رنگ قوی تری هم داشت نسبت به بقیه
الان که دارم میبینم حس میکنم ماده ست
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471675661.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471677292.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471678543.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471679494.jpg
بنظر من هنوز زوده برای تشخیص جنسیت و ماهی بالغ نیست چون از لحاظ رنگ نر میخوره ولی فرم بدنی ماده
اگه بالغ باشه میشه گفت ماده هست
مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۳:۰۴ ب٫ظ
۱۸ آبان, ۱۳۹۷
افلاینسلام وقتتون بخیر
ممنون میشم برا تشخیص جنسیت این گرین ترور ها کمکم کنید
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170773753725521.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170773753728442.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170773753730933.jpg
بیشترین کاربران آنلاین:1075
افراد آنلاین کنونی:
91 مهمان
مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان
برترین نویسندگان:
مجتبی : 22934
ΡARSA : 4194
alirezaj : 3752
H∀ⓂΞD20 : 3661
حسنHTB : 3111
(SINA) : 2896
آمار کاربران:
مهمان: 575
اعضا: 44406
مدیران انجمن: 15
مدیر کل: 1
آمار انجمن:
گروه ها: 7
انجمن ها: 240
موضوعات: 7874
نوشته ها: 170330
جدیدترین اعضاء:
taha.laki, _babak, natalia, bita7408, .Nilofare 1387, meysamp1377مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

عضویت (ثبت نام)
ورود
خانه















