تشخيص جنسیت گرين ترور | صفحه 2 | تشخیص جنسیت ماهیان اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
تشخيص جنسیت گرين ترور
۱۷ فروردین, ۱۴۰۰
۳:۳۸ ق٫ظ
Avatar
LiliiiS
تهران

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 135
تاریخ عضویت:

۲۴ بهمن, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوستان

میشه لطفا راهنماییم کنید که گرین ترورم مادست یا نر؟طولش ۸،۹ سانته.رنگ بدنش از نزدیک بیشتر به آبی میزنه تا سبز.اما رنگ رگچه های باله ها رو راستش متوجه نمیشم.

درحال حاضر تو تانک سیصد لیتری به همراه چهار تا اسکار هفت،هشت،ده و دوازده سانتی،یه پولی یازده سانتی و یه کت اسپرت سیزده سانتی ساکنه.فعلا که رفتارش جوریه که متین و کمی خجالتی بنظر میرسه.بقیه ماهیهای نامبرده هم فعلا هیچ درگیری باهم ندارن و بجز کت فیش و پولی بقیه کنار هم شنا میکنن ولی خب هم بچه هستن هم همگی تازه خریده شدن و نمیشه از الان رفتارشون رو دونست.

بجز اینا یدونه سوروم و یدونه پرت که حدودا با بقیه هم سایز بودن همزمان با اینا گرفته بودم اما متاسفانه  اون دوتا رسما دیوونه بودن.سوروم که تو همون تانک قرنطینه و از دقایق اول شروع کرد به درگیری با تک تک ماهیهای دیگه و حتی کت فیش و ماهی های دیگه رو میزد.همه رو هل داده بود گوشه شیشه و هشتاد درصد باقیمونده رو قلمرو خودش میدونست.اونو که جدا کردم پرت شروع کرد به گردن کلفتی و زدن کت فیش و اسکارها و گربن ترور.درحدیکه سورومه یه تیکه کوچولو از باله دمی اسکار ده سانتیم رو کند و منم همون موقع ناچار شدم از بقیه و از همدیگه جداشون کنم.این دوتا رو فردا میخوام ببرم عوض کنم منتها نمیدونم آیا با یه اسکار دیگه عوض کنم یا یه گرین ترور دیگه؟ترجیح خودم اینه که یه گرین ترور دیگه بگیرم که اینی که دارم تک نمونه اما میترسم اگه گرین ترورهام دوتا نر شن با همدیگه درگیر شن.برای همین به راهنمایی تون برای تعیین جنسیت گرین ترورم نیاز دارم.

161766265784831.jpgImage Enlarger

۱۷ فروردین, ۱۴۰۰
۹:۱۲ ق٫ظ
Avatar
Mani mani mani
فردیس

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 390
تاریخ عضویت:

۲۵ مرداد, ۱۳۹۷
sp_UserOfflineSmall افلاین

شما زیادی حساس نشدین؟؟  برای این میگم که شما همیشه ا گیاهخوارا نگهداری کردین و تا حالا دعوای جدی ندیدین.  گوشتخوارا تا یه حدی بزنن تو سر و کله هم کاملا طبیعیه. اونم پرت که بقول شما دیوونس  اینکه پرت بقیه رو بزنه طبیعیه. در ضمن ماهیای شما چون تازه وارد هستن  خیلی از قوانین سازگاری ماهیا روشون جواب نمیده مثلا ممکنه یه ماهی به خاطر استرس زیادش بقبه رو بزنه(فکر میکنم مشکل سورم شما هم همین بوده وگرنه کم پیش میاد سورم کتک کاری کنه اونم با ماهیایی که شما دارین). و اونارو دشمن حساب کنه. یا اینکه برعکس یک ماهی مهاجم از روی استرس کتک خور بشه(اسکارای شماهم به همین دلیل از سورمتون کتک خوردن) که در هر صورت بعد از نهایتا یک هفته کتک کاری استرسشون میریزه و حقیقت اخلاقشون رو نمایان میکنن ولی اینکه پرت از روز اول کتک کاری کنع هم خیلی عجیبه پرت من تا وقتی جا نیفتاده بود از لجنخوارهم کتک میخورد ولی بعد از یه هفتخ پوست همرو کنده بود

ببخشید خارج از موضوع تاپیک بود ولی باید راهنمایی میکردم

۱۷ فروردین, ۱۴۰۰
۱۲:۴۶ ب٫ظ
Avatar
LiliiiS
تهران

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 135
تاریخ عضویت:

۲۴ بهمن, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

Mani mani mani گفته
شما زیادی حساس نشدین؟؟  برای این میگم که شما همیشه ا گیاهخوارا نگهداری کردین و تا حالا دعوای جدی ندیدین.  گوشتخوارا تا یه حدی بزنن تو سر و کله هم کاملا طبیعیه. اونم پرت که بقول شما دیوونس  اینکه پرت بقیه رو بزنه طبیعیه. در ضمن ماهیای شما چون تازه وارد هستن  خیلی از قوانین سازگاری ماهیا روشون جواب نمیده مثلا ممکنه یه ماهی به خاطر استرس زیادش بقبه رو بزنه(فکر میکنم مشکل سورم شما هم همین بوده وگرنه کم پیش میاد سورم کتک کاری کنه اونم با ماهیایی که شما دارین). و اونارو دشمن حساب کنه. یا اینکه برعکس یک ماهی مهاجم از روی استرس کتک خور بشه(اسکارای شماهم به همین دلیل از سورمتون کتک خوردن) که در هر صورت بعد از نهایتا یک هفته کتک کاری استرسشون میریزه و حقیقت اخلاقشون رو نمایان میکنن ولی اینکه پرت از روز اول کتک کاری کنع هم خیلی عجیبه پرت من تا وقتی جا نیفتاده بود از لجنخوارهم کتک میخورد ولی بعد از یه هفتخ پوست همرو کنده بود

ببخشید خارج از موضوع تاپیک بود ولی باید راهنمایی میکردم  

چرا.با توجه به اینکه همیشه ماهی های صلحجو داشتم خیلی احتمالش بالاست که بقول شما زیادی حساس شده باشم.باور کنید هی سعی میکردم دعواشون رو ندیده بگیرم اما وقتی سوروم یه رشته از باله دمی یکی از اسکارها کند و جوید نتونستم دیگه تحمل کنم.پرت هم یکسره همشون رو میزد.انگار میگفت اصلا از کنار شیشه تکون نخورید.راستش این سورومه تو مغازه هم حتی معلوم بود قلدره منتها من چون سوروم رو مظلومتر از بقیه میدونستم فک کردم اگه قلدرترین سورومه مغازه رو بخرم تصمیم درستی گرفتم.
 تو ماهیهای صلحجو هم بارها دیدم که بعد یه هفته که یخشون باز میشه اون روی واقعیشون رو نشون میدن.مثالش همون گورامی دارف نرم که الان علاوه بر نقره ایه گورامی ماده عسلی رو هم دنبال میکنه.اما با خودم گفتم این سوروم و پرت هنوز یخشون آب شده اینن یخشون آب شه میخوان چجور شن.شایدم بقول شما با کمتر شدن استرسشون بهتر شن اما اگه بهتر نشن و اونموقع بخوام عوضشون کنم احتمالا این اسکارها که تا اون زمان جا افتادن با اعضای جدید به این راحتیا کنار نیان
یه مورد هم اینکه دیشب که دقت کردم متوجه شدم هم سوروم و هم احتمالا پرت، نر هستن.با توجه به اینکه اسکارها رو یدونه تایگر،یدونه مسی،یدونه پرتقالی و یدونه سفید-پرتقالی گرفتم با وجود سوروم و پرت همه ماهیهام زیادی زرد-نارنجیه رنگ و رو رفته طور بنظر میرسیدن.اخلاق بدشون بعلاوه رنگشون بعلاوه هردوتا نر بودنشون زد تو ذوقم و نتیجش این شد که امروز میخوام برم مغازه که عوضشون کنم اما واقعا نمیدونم چی بگیرم بصلاحه.گرین ترور فعلیم مودبه اما خیلی بهتر از اسکارها غذا میخوره. نمیدونم اگه گرین ترور دوم رو بگیرم احتمال درگیریشون چقدره

فک کنم اسکارهام خیلی پچولن شایدم زیادی بچن.دوتا هفت سانتیا که واقعا نی نی هستن.بجز باله بلند آلبینو بقیشون عرضه ندارن بیان رو آب غذاشون رو بردارن بخورن بااینکه معلومه گرسنن و دنبال غذان اما خیلیم خجالتی و ترسوان(فعلا فقط غذای سرا مخصوص فلاورهورن دارم که فک کنم دونه هاش یکم درشته واسشون چون اونایی که خوردن چن بار سعی کردن تا تونستن تو دهنشون نگهش دارن و بازم بعد از جویدن تفش کردن).پولی هم ک از اونا بدتر(دونه ی غذا تو یه بند انگشتیه صورتش بود اما بازم نخورد).دیشب تا صبح یه زبرای ریز هم هم تانکی شون بوده.قایم هم نشده بود.همش دوروبرشون میپلکید.حتی ب ذهنشون نمیرسید این ممکنه غذا باشه. البته فروشندشون بشدت مخالف بود با غذای زنده و حتی دل. واسه همین احتمالش زیاده که تا حالا غذای زنده نخورده باشن اصلا

۱۷ فروردین, ۱۴۰۰
۱:۱۰ ب٫ظ
Avatar
Mani mani mani
فردیس

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 390
تاریخ عضویت:

۲۵ مرداد, ۱۳۹۷
sp_UserOfflineSmall افلاین

خب اولا که امیدوارم تو آک اصلی منتقل شده باشن دوما که من پیشنهاد نمیکنم برین گیرین ترور بگیرین مخصوصا که گیرین با اسکار لج داره همیشه. این گیرین که دارینو نگا نکنین یکی دیگه اضافه بشه یا باهم دعوا میکنن یا بقیه رو میزننه شما مسلما اشتباه کردین که یه سورم روانی گرفتین ولی مهم نیست زیاد.اگه بازم ازینکارا کرد عوضش کنید علت غذانخوردن ۹۹ درصد استرسه و اینکه همونطور که یه بچه آدم مثل آدم بزرگا رفتار نمیکنه شماهم نباید انتظار داشته باشین اسکاراتون مثل اسکار بزرگ رفتار کنن اگه موردی رو جا گذاشتم بگین دوباره

کاربران زیر از Mani mani mani برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

LiliiiS
۱۹ فروردین, ۱۴۰۰
۷:۰۹ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2896
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام به همه دوستان خوبم در سایت flower2 bunnyearsmiley

اینم از تشخیص جنسیت گرین ترور : چندان هم سخت نیست و آسونه icon_arrow_gif

۱- گرین ترور های نر بعد از بالغ شدن ، روی سرشان یک برآمدگی شبیه قوز ایجاد می شود .

گرین ترور نر : Image Enlarger

۲- اندازه نر ها بزرگ تر از ماده ها است و گاهی تا ۳۰ سانتی متر و یا ۱۲ اینچ رشد می کنند .

Image Enlarger

۳- رنگ گرین ترور های نر سبز درخشان است . همچنین باله هتی زیر شکمی و بالایی نر ها بسیار طولانی و نازک است .

نمونه ای از گرین ترور نر : Image Enlarger

 

۴- بر روی دم گرین ترور های نر یک نوار نارنجی مایل به قرمز ایجاد می شود . همچنین باله زیر شکمی نر ها آبی رنگ است ، در حالی که در ماده ها رنگ باله زیر شکمی سبز رنگ است .

گرین ترور نر : Image Enlarger

گرین ترور ماده : Image Enlarger

موفق باشید done flower

کاربران زیر از (SINA) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

arian-z

 تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..  

آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.

۱۹ فروردین, ۱۴۰۰
۱۰:۲۳ ب٫ظ
Avatar
alirezaj
شهرقدس

معاون‌انجمن
Members

ویرایشگر

ویرایشگر کامنت
تعداد نوشته ها: 3752
تاریخ عضویت:

۲۷ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

منبع ذکر نشده.

در ضمن کپی کردن مدام از سایتهای دیگه جالب نیس.یادتون باشه اینجا یه سایت فرعی نیس.

//

خستم...خیلی خسته

۱۹ فروردین, ۱۴۰۰
۱۱:۱۳ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2896
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

alirezaj گفته
منبع ذکر نشده.

در ضمن کپی کردن مدام از سایتهای دیگه جالب نیس.یادتون باشه اینجا یه سایت فرعی نیس.  

بله ، میدونم ولی تو خیلی از سایت ها تشخیص جنسیت بعضی از ماهی ها نوشته نشده . به همین دلیل خیلی ها تشخیص جنسیت بعضی ماهی هایی رو که تشخیص جنسیت شون رو ننوشتن رو نمیدونن .

منبع ها : https://medium.com/creatures/how-to-recognize-a-male-green-terror-cichlid-f49c255513f

http://www.animal-world.com

 تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..  

آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.

۱۱ اسفند, ۱۴۰۰
۳:۰۰ ب٫ظ
Avatar
khashayarrrre
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 53
تاریخ عضویت:

۱۶ آبان, ۱۳۹۸
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام وقت بخیر

بنظرتون این دوتا گرین جنسیتشون چیه؟

164622057948031.jpegImage Enlarger

164622058018992.jpegImage Enlarger

164622058028523.jpegImage Enlarger

۱۱ اسفند, ۱۴۰۰
۳:۱۲ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2896
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

هر دو تاشون نر هستند .

 تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..  

آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.

۸ مهر, ۱۴۰۲
۸:۲۱ ب٫ظ
Avatar
e.l.es
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 5
تاریخ عضویت:

۸ مهر, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/169609255820981.jpg

 

دوستان می توانید من را راهنمایی کنید که ببینم جنسیت ماهی ها چیه چون بزرگه کوچکه رو با سرعت  دنبال میکنه

۸ مهر, ۱۴۰۲
۹:۳۹ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2471
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

e.l.es گفته
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/169609255820981.jpg

 

دوستان می توانید من را راهنمایی کنید که ببینم جنسیت ماهی ها چیه چون بزرگه کوچکه رو با سرعت  دنبال میکنه  

سلام

ظاهرا راستی ماده و چپی نر هست 

احتمالا فعلا برای جفت گیریه اگه خیلی ادامه داشت ماده رو عوض کنید چون احتمالا نر ماده رو نپسندیده 

اگه جفت بشن دیگه مشکلی نیست

وگرنه انقدر دعوا میکنن که اعصاب آدم پودر میشهangry

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

e.l.es, م.یگانه

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۱۵ آذر, ۱۴۰۲
۱۰:۱۱ ق٫ظ
Avatar
amin1999
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 41
تاریخ عضویت:

۱۳ فروردین, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام و وقت بخیر

این گرین ترور نره یا مادست؟

یه ماه پیش که میخواستم بگیرمش بقیه گرین ترورا ازش حساب میبردن و کله ش یه ذره بر آمده بود مثل هامپ ، رنگ قوی تری هم داشت نسبت به بقیه

الان که دارم میبینم حس میکنم ماده ست

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471675661.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471677292.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471678543.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471679494.jpg

۱۵ آذر, ۱۴۰۲
۱۰:۵۶ ق٫ظ
Avatar
(SINA)

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2896
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام
به نظرم بله این گرین ترور مادست و تازه به بلوغ رسیده.

 تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..  

آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.

۱۵ آذر, ۱۴۰۲
۳:۰۱ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2471
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

amin1999 گفته
سلام و وقت بخیر

این گرین ترور نره یا مادست؟

یه ماه پیش که میخواستم بگیرمش بقیه گرین ترورا ازش حساب میبردن و کله ش یه ذره بر آمده بود مثل هامپ ، رنگ قوی تری هم داشت نسبت به بقیه

الان که دارم میبینم حس میکنم ماده ست

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471675661.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471677292.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471678543.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170184471679494.jpg  

بنظر من هنوز زوده برای تشخیص جنسیت و ماهی بالغ نیست چون از لحاظ رنگ نر میخوره ولی فرم بدنی ماده

اگه بالغ باشه میشه گفت ماده هست

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۲۳ بهمن, ۱۴۰۲
۳:۰۴ ب٫ظ
Avatar
Amir.majd
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 4
تاریخ عضویت:

۱۸ آبان, ۱۳۹۷
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام وقتتون بخیر 

ممنون میشم برا تشخیص جنسیت این گرین ترور ها کمکم کنید

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170773753725521.jpg

 

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170773753728442.jpg

 

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/170773753730933.jpg

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1075

افراد آنلاین کنونی:
91 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4194

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

(SINA) : 2896

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 44406

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7874

نوشته ها: 170330

جدیدترین اعضاء:

taha.laki, _babak, natalia, bita7408, .Nilofare 1387, meysamp1377

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها