آشنایی با سریعترین چهارپایان جهان | اسب

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
آشنایی با سریعترین چهارپایان جهان
۲۷ خرداد, ۱۳۹۸
۹:۵۸ ق٫ظ
Avatar
fns4565
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 7
تاریخ عضویت:

۱۶ دی, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

جانوران مختلفی بر روی زمین زندگی می کنند و هر کدام دارای روشهای خاصی برای حرکت و دارای سرعتهای متفاوتی هستند. بعضی از این جانوران به مانند لاکپشت به آرامی حرکت می کنند و بعضی به مانند بعضی از اعضای خانواده گربه سانان می توانند بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرند.

 

سرعت برای بسیاری از چهارپایان در حکم مرگ و زندگی است. برای تعدادی شکار کردن و برای عده ای فرار از دست صیاد به سرعتشان بستگی دارد. با توجه به گستردگی زیاد تعداد جانوران در این مطلب قصد داریم تا شما را با سریعترین چهارپایان آشنا کنیم.
چیتا
سریعترین جانوری که بر روی زمین حرکت می کند از خانواده گربه سانان است. " چیتا" یک گربه سان تقریبا کشیده و لاغر است که در نگاه اول آنچنان سریع به نظر نمی رسد. این شکارچی قهار عمدتا در استپ های آفریقا زندگی می کند. این جانور می توان مسافتی در حدود ۴۶۰ متر را با سرعتی بین ۱۱۲ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت طی کند. رسیدن از سرعت ۰ تا ۱۰۳ کیلومتر بر ساعت برای این جانور تنها ۳ ثانیه طول خواهد کشید. البته باید توجه کرد که این جانور به مانند سایر گربه سانان توانایی بالا رفتن از درخت را ندارد.
بز کوهی آفریقایی
این موجود علف خوار در استپ های آفریقا و در میان جمع زیادی از خطرناک ترین و سریعترین شکارچیان جهان زندگی می کند. البته باید یادآور شد که این جانور خیلی به اقوام کوهنورد خود شبیه نیست. داشتن سرعت و واکنش سریع برای این جانور بسیار مهم است. این جانور یکی از سریعترین پستانداران جهان و به نوعی سریعترین حیوان گیاه خوار در جهان است. حدس و گمان ها در مورد سرعت این جانور متفاوت است و منابع مختلف سرعت این حیوان را بین ۷۰ تا ۸۶ کیلومتر بر ساعت تخمین میزنند.

شیر
سلطان جنگ به عنوان یکی از بزرگترین و نیرومندترین گربه سانان جهان در نقاط مختلفی از دنیا زندگی می کند. البته همانطور که بسیاری می دانند در گله شیرها عموما این شیر ماده است که وظیفه شکار را به عهده دارد. در کل و بر اساس محاسبات انجام شده چیزی در حدود ۸۱ کیلومتر بر ساعت است.

غزال آفریقایی
یکی دیگر از جانوران علف خوار که در دشت های آفریقا زندگی می کند و نیاز به سرعت بالا برای زنده ماندن دارد " غزال آفریقایی " است. این جانور یکی از اصلی ترین شکارهای مورد علاقه شکارچیان آفریقا است و باید برای زنده ماندن بسیار سریع عمل کند. این جانور می تواند با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

گاومیش وحشی
این جانور یک موجود علف خوار است که عمدتا در دشتهای آفریقا زندگی می کند. این جانور به صورت گله ای زندگی می کند و در اکثر اوقات در زمان کوچ با حمله دسته های شکارچی مواجه می شود. این جانور می تواند در هنگام دویدن با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

اسب مسابقه عربی
نژاد اسب عربی از جمله سریعترین نژادهای اسب است. این اسب دارای توانایی بالا در شرایط سخت بوده و می تواند در اکثر شرایط با سرعتی بالا حرکت کند. در بسیاری از مسابقات اسب دوانی در جهان این اسب های عربی هستند که مقام های برتر برای خود به ارمغان می آورند.بر اساس اندازه گیری ها یک اسب عربی می تواند تا ۸۸ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

کفتار
این جانور در نظر بسیاری از افراد به عنوان یک جانور لاشه خوار شناخته می شود. اما در صورت لزوم می تواند به صورت گروهی شکار کند. این جانور می تواند با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

سئو سایت همواره جزء 3 شغل برتر دیجیتال مارکتینگ در تمام دنیاست و یادگیری سئو برای هر سطح سوادی ممکن است، به همین دلیل آموزش سئو نیوسئو به شدت مورد استقبال کارشناسان، طراحان و صاحبان سایت ها در ایران قرار گرفته است.

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: Amirhjf
153 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33972

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7677

نوشته ها: 164341

جدیدترین اعضاء:

...firoozeh, arudnkdommvvv, taha2005, 333mohammad, امیررضا, nadia.n

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها