بررسی جنگ سگ ها | سگ

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
بررسی جنگ سگ ها
۳۰ فروردین, ۱۳۹۳
۷:۴۵ ب٫ظ
Avatar
H∀ⓂΞD20
ShellEX.dll

ناظم انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 3661
تاریخ عضویت:

۱ بهمن, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

هدف از این بحث ریشه یابی انجام مسابقات جنگ سگها در گذشته های دور و مقایسه با جنگ های کنونی ست.

در مذمت و نکوهش این رفتار انسان شکی نیست ولی بحث بررسی موضوع است.

هرچند جنگ سگها تقریبا در تمامی جوامع پیشرفته (به جز آسیای شرقی و به ویژه ژاپن) ممنوع شده است اما هنوز هم در گوشه و کنار دنیا به صورت مخفیانه صورت می گیرد. این عمل در ایران، افغانستان، پاکستان و در مجموع در جوامع روستایی تر هنوز امری شایع و عادی است، هرچند که موضوع جنگ سگ ها (یا به قول افغان ها “سگ جنگی”) در جوامع روستایی و شهری بسیار متفاوت است.

....

۳۰ فروردین, ۱۳۹۳
۷:۴۶ ب٫ظ
Avatar
H∀ⓂΞD20
ShellEX.dll

ناظم انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 3661
تاریخ عضویت:

۱ بهمن, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

با پیشرفت کشاورزی و رواج دامداری و اهمیت حفاظت از گاوان و گوسفندان ، دامداران به دنبال سگهای درشت جثه، با توان بدنی بالا می گشتند به طوری که توان دنبال کردن و مبارزه با یک یا چند گرگ را داشته باشند، بدین ترتیب از بین تمام سگهای روستا بزرگترین و جنگ آور ترین برای نسل کشی استفاده می شد، هر ساله زمستان ها نبرد هایی بین سگ ها صورت می گرفت تا قوی ترین سگ به عنوان نر اصلی روستا در بهار آینده صاحب بیشترین فرزند شود و گله بانان آینده را تولید کند. همین موضوع در طول سالیان متمادی باعث اصلاح نژاد و قوی تر شدن سگ های گله گردیده است، بنابراین در مناطقی از ایران مانند آذربایجان، کردستان، و … که دامداری رونق داشته و جنگ سگها نیز شایع بوده است جثه سگ ها بسیار درشت بوده و حالت تهاجمی بیشتری دارند، که شاید مرهون همین اصلاح نژاد به نوعی نادانسته است.

 

Image Enlarger

....

۳۰ فروردین, ۱۳۹۳
۷:۵۰ ب٫ظ
Avatar
H∀ⓂΞD20
ShellEX.dll

ناظم انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 3661
تاریخ عضویت:

۱ بهمن, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

این مبارزه برای شناخت سگ برتر به ندرت به کشته شدن سگی یا حتی جراحت شدید می انجامد و نتیجه حاصله تنها برای نشان دادن سگ برتر است به نحوی که در سگ های بومی (سرابی، کرد، افشار، سنگسر، قدرجانی، و… ) نبرد تا زمانی ادامه می یابد که یکی از طرفین احساس ضعف یا شکست کند، که بلافاصله میدان را ترک خواهد کرد و جالب اینکه سگ پیروز نیز او را به حال خود گذاشته و سرمست از پیروزی در میدان ایستاده و دیگر او را دنبال نخواهد کرد.
این مبارزات به هیچ عنوان قابل قیاس با جنگ سگهای جوامع شهری نیست، جنگ هایی که بیشتر جنبه تفریحات سادیسمی، خونریزی، کشتار و… دارند. روحیه مبارزه طلبی نژاد های مورد استفاده در این جنگ ها مانند
American Pitbull, American Staffordshire Terrier, Rottweiler, Tosa, Fila, Alabai, Caucasian, … اجازه قبول شکست را به آنها نمی دهد و مبارزه از حالت عادی خارج شده و به مبارزه ای برای مرگ یا زندگی بدل می شود. در این مبارزات ندرتا سگی فرار می کند و مبارزه معمولا با مرگ یکی از سگها خاتمه می یابد.
هنگامی که می بینیم سگ هایی با قطع دست، پارگی و کنده شدن قسمت بزرگی از پوست، شکستگی فک و … هنوز به مبارزه ادامه می دهند (به ویژه در سگ های پیتبول) ، به نظر می رسد مکانیسم تشخیص درد متوقف شده است، که بسیار تعجب آور و رقت انگیز است.

....

۳۰ فروردین, ۱۳۹۳
۷:۵۱ ب٫ظ
Avatar
H∀ⓂΞD20
ShellEX.dll

ناظم انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 3661
تاریخ عضویت:

۱ بهمن, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

امروزه جنگ سگ ها کاملا جنبه تفریحی پیدا کرده است و گاهی آنقدر عمومیت پیدا می کند که نمی شود تماشاگران را عده ای قلیل، بیمار ، دارای مشکلات روحی و … نامید، به مثالی در این زمینه از مشاهدات نگارنده در یکی از شهرستانهای سراب اشاره می کنم که اکثر جمعیت شهر به تماشای مسابقه آمده بودند، حجم جمعیت به قدری زیاد و عجیب بود که صحنه های فیلم های مربوط به قرون وسطی و مبارزات گلادیاتور ها را در ذهن متبادر می کرد. مسلما این علاقه عمومی بیش از حد به خشونت و سوء استفاده از حیوانات، ناشی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری ست که حل آن مستلزم صرف زمان زیادی خواهد بود و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صحیح توسط دوستداران حیوانات در درجه اول مقابله با این پدیده قرار می گیرد.
در ایران فقط در منطقه شمال غرب جنگ ها به صورت علنی و در معرض دید عموم انجام می شود و در بقیه مناطق بیشتر حالت مخفیانه، زیر زمینی و غیر قانونی دارد.ورود شرطبندی و بحث های مالی این مبارزات را حتی از حالت تفریحی نیز خارج و به راهی غیر منصفانه برای کسب درآمد تبدیل کرده است. در حال حاضر جنگ ها بیشتر در مناطق آذربایجان، شهرهای اطراف تهران به ویژه کرج، شهریار و رباط کریم و درجه بعدی استان قم صورت می گیرد، هرچند آمار دقیقی در دست نیست و این به مشاهدات و شنیدار های نگارنده بر می گردد. از طرفی ورود سگ های نژادهای خارجی به مبارزات داخلی ، میزان خشونت و آسیب دیدگی و تلفات را به شدت افزایش داده است. اگر بخواهیم نحوه جنگ در سگ های بومی و نژاد های خارجی را به صورت تمثیلی مقایسه کنیم می شود تا حدودی به تفاوت مسابقات کشتی با مسابقاتی مشابه رینگ خونین اشاره کرد.

....

۳۰ فروردین, ۱۳۹۳
۷:۵۲ ب٫ظ
Avatar
H∀ⓂΞD20
ShellEX.dll

ناظم انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 3661
تاریخ عضویت:

۱ بهمن, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

تمرینات بدنی طاقت فرسا و استفاده بیش از حد از داروهای هورمونی از معایب دیگر این رویه است. در این خصوص به چند مورد از مشاهدات نگارنده اکتفا می کنیم، بول ماستیف نر دو ساله که برای تمرین دویدن به اسب بسته شده بود و در اثر فشار بالای تمرینات و گرمای بیش از حد هوا در یکی از سربالایی ها تلف شد، دو مورد دیگر نیز در استخر غرق شدند. در مورد دیگری در یکی از مراکز حدود ۲۰۰ پوکه آمپول ناندرولون مشاهده شد که با توجه به تعداد ۵ قلاده سگ جنگی رقمی بسیار غیر قابل تصور می نمود.

....

۳۰ فروردین, ۱۳۹۳
۷:۵۶ ب٫ظ
Avatar
H∀ⓂΞD20
ShellEX.dll

ناظم انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 3661
تاریخ عضویت:

۱ بهمن, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
علل افزایش جنگ سگ ها در چند سال اخیر را می توان به چند دسته تقسیم بندی نمود:
۱- افزایش روحیه خشونت طلبی جامعه به نحوی که به نظر می رسد مردم با دیدن چنین صحنه های خشنی ارضاء روحی میشوند،
۲- بومی شدن این نوع تفریحات در برخی مناطق ایران ، به طوری که کاملا آزادانه صورت می گیرد. این تفریح در افغانستان نیز در شهر های هرات و به ویژه کابل طرفداران بسیاری دارد.
۳- افزایش روحیه حیوان آزاری در جامعه به طوری که بسیاری از طفولیت علاقه به حیوان آزاری داشته و عدم مخالفت والدین با این پدیده می تواند منتج به چنین رفتار هایی در بزرگسالی شود.
۴- منابع مالی فراوان حاصل از شرطبندی که گاهی رقم ها را به چند ده میلیون تومان می رساند، که با توجه به شرایط بد اقتصادی کنونی روشی آسان و سریع برای رسیدن به پول ناسالم است.
۵- افزایش خرید و فروش سگ های جنگی که با توجه به قشر هدف بازار خرید سگ که اکثرا از قشر مرفه و نیمه مرفه جامعه هستند، بازار نسبتا مطمئنی ست. و علاوه بر فروشندگان ، نظارتی نیز بر خریداران صورت نمی گیرد، به طور مثال در بعضی کشور های اروپایی برای اینکه اجازه نگهداری برخی نژاد های خطرناک را داشته باشند نظارت های خاصی در خصوص خریداران صورت می گیرد.
۶- عدم جلوگیری دستگاه های زیربط مانند نیروی انتظامی از برگزاری مسابقات
۷- عدم وجود قدرت اجرایی در انجمن حمایت از حیوانات و سایر NGO ها و نهاد ها و سازمان های موازی ، هرچند که گاهی به نظر می رسد خواسته یا ناخواسته این عزم برای رسیدگی به گزارشاتی از این قبیل وجود ندارد.
۸- عدم برخورد شدید محاکم قضایی با متخلفین از دیگر دلایل است، افزایش جرم هایی به مانند قتل، سرقت، تجاوز، کودک آزاری و… سبب شده است که حیوان آزاری پیش پا افتاده تلقی شده و برخورد قاطعی با آن صورت نگیرد و در اکثر موارد با تعهد کتبی قضیه فیصله یابد یا به قولی ماست مالی شود!
۹- سخت گیری بیش از حد سازمانهایی نظیر جهاد کشاورزی و دامپزشکی در خصوص اخذ مجوز مراکز پرورش سگ نیز سبب شده است که این مراکز به صورت مخفی و ناشناخته باقی بمانند و هیچ گونه بازرسی و نظارتی در خصوص آنها صورت نگیرد. در استان تهران تنها یک مرکز دارای مجوز وجود دارد که آن هم از نظر بهداشتی در بدترین شرایط ممکن به سر می برد. هرچند پرورش دهندگان بسیاری نیز وجود دارند که علاوه بر ایجاد شرایط بهداشتی مناسب، بسیار سالم و انسانی کار می کنند.
۱۰- عدم مخالفت صریح مذهب -به عنوان یک عامل بازدارنده بالقوه – با این پدیده به نحوی که تعداد زیادی از افرادی که اقدام به جنگ سگها می کنند ، مذهبی ، هیأتی یا حداقل معتقد هستند.
۱۱- افزایش طرفداری جنگ سگ ها در برخی افراد خاص که گاهی به عنوان اسپانسر برخی جنگ ها شناخته می شوند.

نکته جالب و قابل تامل میل شدید مردم نسبت به خشونت است، حتی در مواردی که به نظر می رسد علاقه ای هم به جنگ وجود ندارد قبل از خرید سگ سوالات جالب یا عجیبی پرسیده می شود که انسان را به فکر وا می دارد

 

1459022396 تالار گفتگوImage Enlarger

1416215788 تالار گفتگوImage Enlarger

منبع کل:vonaso.com

ویرایش:H@med20

....

۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۳
۲:۲۱ ب٫ظ
Avatar
.

متخصص‌حیوانات
Members
تعداد نوشته ها: 1616
تاریخ عضویت:

۶ فروردین, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

ممنون از مطلب خوبتون 

من نمیفهمم چه لذتی داره ادما برن دعوا نگا کنن بخدا خیلی بی معنی هست تازه شرط بندی هم بکنن رو دعوا go-outgo-outgo-outgo-outgo-outgo-outgo-out

۱۵ اردیبهشت, ۱۳۹۶
۹:۲۸ ق٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

قیمت سگها فوق العاده بالاست منظورم سگهای مسابقه ایه

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
171 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3749

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33803

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7666

نوشته ها: 163795

جدیدترین اعضاء:

Mohammad.renjer, samanhoseyni, 2023abolfazl, HOJAT MARGOMI, I_donno, radin.456

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها