بونسای کالاموندین - calamondin orange bonsai - نارنگی زینتی - پرتقال زینتی | انواع درختان بونسای

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
بونسای کالاموندین - calamondin orange bonsai - نارنگی زینتی - پرتقال زینتی
برچسب:گل و گیاهانواع درختان بونسایگالری تصاویر بونسایبن سایبون سایBonsai calamondin orange fruitBonsaicalamondin orangeبونسایکالاموندینبونسای کالاموندینروش کاشت کالاموندینروش کاشت میوه کالاموندینروش بونسای کالاموندیندرخت کالاموندینبذر کالاموندینجوانه زنی کالاموندینقلمه کالاموندینچگونه کالاموندین بکاریمآیا میشود میوه کالاموندین را کاشتبونسای کردن کالاموندینبونسای کردن درختبونسای کردنبونسای کردن درخت کالاموندینکاشت کالاموندین در گلدانکاشت کالاموندین در باغکاشت کالاموندین در باغچهگالری تصاویر بونسای کالاموندینکالاموندین رنگیکالاموندین ترشعکس بونسای کالاموندینتصویر بونسای کالاموندینبونسای کالاموندین در گلدانهنر بونسایBonsai ArtArt Bonsaiبونسای کالاموندین در ایرانخودتان بونسای کالاموندین درست کنیدچگونه بونسای کالاموندین درست کنیمآبیاری بونسایکود دهی بونساینگهداری بونساینگهداری از بونسای کالاموندیننگهداری از درخت کالاموندینجوانه زنی میوه کالاموندیننگهداری از میوه کالاموندینبنسایهنر بنسایبونسای میوهبونسای درخت میوهBonsai Fruit bonsai calamondin treecalamondin bonsai tree
۱۴ خرداد, ۱۳۹۹
۵:۱۱ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

در این تاپیک میوه ای رو به شما معرفی میکنم که بسیار شبیه به پرتقال و نارنگی و کامکوات هست ولیکن میوه ای متفاوت هست هر چند در نت هم بسیاری تصاویر رو هم زده بود کامکوات و هم زده کالاموندین حتی برخی سایت ها به جای بونسای پرتقال و حتی بونسای نارنگی اینها رو جابجا نمایش داده اند حالا بنده چی عکس براتون نمایش بدم خدا میدونه و بس تلاش خودم رو کردم اگر بنده هم اشتباه کردم شما بزرگواران ببخشید. 

خواهشا دوستان اگر عکس خوبی از این میوه و بونسای داشتید قرار بدین. 

بونسای کالاموندین - calamondin orange bonsai - نارنگی زینتی و یا  پرتقال زینتی که کلا میوه ای جدای از پرتقال و نارنگی هست و نوعی پرتقال ترش هست در حد لیمو ترش اما به رنگ و بوی پرتقال فکر میکنم هرچی بیشتر توضیح بدم بیشتر گیج میشید 

کالاموندین (پرتقال زینتی ترش)

کالاموندین (Calamondin) یا پرتقال زینتی که به آن «پرتقال ترش» نیز گفته می شود یکی از مرکبات است که به پرتقال بسیار کوچک شباهت دارد. شکل آن اندکی کشیده و دوک مانند و قطر آن حدوداً ۵ر۲ تا ۴ سانتی متر است. پوست آن خوراکی، نرم و صاف است و رنگ آن از سبز مایل به زرد هنگامی که هنوز نرسیده است تا نارنجی پررنگ هنگامی که رسیده می شود متغیر است. گوشته آبدار و نارنجی رنگ است که در اطراف یک محور نیمه توخالی کوچک شکلی شبیه به تاج با تکه‌های مجزا تشکیل می دهد. کالاموندین تعداد کمی دانه کوچک دارد که لپه های آن سبز رنگ هستند. این میوه بسیار ترش مزه است و اگر پیش از رسیده شدن چیده شود بسیار تلخ هم هست.
کالاموندین از خانواده (تیره) سدابیان Rutaceaeو نام علمی آن Citrofortunella mitisاست. یکی از چند صد زیرگونه جنس مرکبات (Citrus) به شمار می رود. از
میوه های دیگر که در این خانواده جای می گیرند می‌توان به لیموترش، لیموشیرین و کام کوات اشاره کرد. تولیدکننده های میوه های پیوندی معتقدند که کالاموندین می تواند میوه ای پیوندی از ترکیب کام کوات و نارنگی باشد. یکی از خویشاندان نزدیک میوه کالامانسی است که به آن «لیموترش خُتَنی» هم می گویند و به طور گسترده در آشپزی جنوب شرق آسیا بسیار کاربرد دارد.
کالاموندین بومی فیلیپین ولی منشأ آن چین است. این میوه در اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی از طریق شیلی از پاناما به فلوریدا در ایالات متحده وارد شد. در ایالت های فلوریدا و کالیفرنیا کشت می شود و بیشتر به خاطر ارزش زینتی مورد توجه است. طبق باورهای باستانی چینی ها یک درخت کالاموندین که شکوفه می دهد برای افراد خانه خوش شانسی می آورد. علی رغم خویشاوندان دیگر خود در خانواده مرکبات این میوه می تواند در آب و هوای معتدل و سرد هم رشد کند، ولی در زیر نور خورشید نه چندان تند و در خاک اسیدی در دمای بین ۶۰ تا ۸۵ درجه فارنهایت بهترین کیفیت رشد را دارد.
رطوبت بیش از حد به ریشه های درخت کالاموندین آسیب می رساند. نوع کوتوله این درخت گل های زینتی معطر بسیار زیبایی می دهد و یک گیاه زینتی ایده آل محسوب می شود که زیبایی خود را در تمامی طول سال حفظ می کند. حداکثر ۱۲ ماه طول می کشد تا میوه های طلایی آن رسیده شوند.
این میوه علاوه بر این که برای تزئین غذاها به کار می رود به خاطر طعمی که دارد بسیار مورد توجه است. تمامی میوه به جز دانه های آن قابل مصرف هستند. بهترین وقت برای مصرف آن تا یک هفته پس از چیدن آن در حالت سبز است. هنگامی که به رنگ زرد پررنگ در می آید باید آن را داخل یخچال گذاشت تا تردی و عطر آن حفظ شود. تا دو هفته می توان آن را در یخچال نگهداری کرد. این میوه کوچک عصاره بسیار ترشی دارد که می‌توان گفت در دهان سوزش ایجاد می کند. به همین دلیل می توان از آن برای افزایش طعم بسیاری از غذاها از ماهی تا نودل و سوپ و انواع سس ها و دسرها استفاده کرد. همچنین از آن کنسرو میوه تهیه می شود. آب کالاموندین در بسیاری از شربت‌ها و نوشابه ها یکی از ترکیبات پایه است.

منبع : https://www.ettelaat.com/mobile/?p=16204&device=phone 

مجبور شدم از این منبع فارسی کپی کنم ببخشید قوانین کپی رایت رو رعایت نکردم اگر دوستان از منابع معتبر لاتین متنی رو ترجمه کردند به نام خودشون قرار بدهند. birddone

۱۴ خرداد, ۱۳۹۹
۵:۱۵ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

حالا تصاویر رو ببینید فقط نمیدونم چرا میوه زرد و نرنجی رنگ داره شاید از سبز و نارس به زرد و به مرور به نارنجی تغییر رنگ میده همه تصاویر رو زده بود کالاموندین.

Image Enlarger

 Image Enlarger
Image Enlarger
Image Enlarger
Image Enlarger
Image Enlarger

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

عباس م
۱۵ خرداد, ۱۳۹۹
۱۱:۴۹ ق٫ظ
Avatar
عباس م
شهر قدس

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 567
تاریخ عضویت:

۲۵ فروردین, ۱۳۹۸
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام. آقا مجتبی دستت درد نکنه بابت بونسای ها. این چند وقت کلا مارو از ماهی سوق دادی به سمت بونسای با این مطالب جدیدی که زحمت میکشید و ما لذت میبریم.

https://www.bonsaiboy.com/catalog/orangecare.html

سایت بالا منبع خوبی هست برای انواع بونسای تقریبا غالب موارد مربوط به نگهداری و پرورش و شرایط محیطی را خوب توضیح داده. فرصت نشد ترجمه اش کنم ولی یه مرحله بدون ویرایش با google translate رفتم بعضی از جاهاش باید سلیقه ای تغییر می کرد تا ترجمه نسبتا قابل فهمی بشه.

کاربران زیر از عباس م برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Hamid Lover, مجتبی

امروز نه آغاز و نه پایانِ جهان است                ای بس غم و شادی، که پسِ پرده نهان است
گر مرد رهی؛ غم مخور از دوری و دیری                       دانی که رسیدن هنرِ گام زمان است

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
199 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3749

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33802

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7666

نوشته ها: 163788

جدیدترین اعضاء:

samanhoseyni, 2023abolfazl, HOJAT MARGOMI, I_donno, radin.456, lucindamacgregor

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها