مورچه گلوله زن | شناخت

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
مورچه گلوله زن
۲۸ فروردین, ۱۴۰۰
۰:۲۱ ق٫ظ
Avatar
(SINA)

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 2239
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

Image Enlarger

نام علمی : Paraponera Clavata
نام های رایج : مورچه گلوله ای ، مورچه گلوله زن ، مورچه فشنگی و ...
محل زندگی : آمازون
تکثیر : نامشخّص
طول عمر : ۱۵ تا ۲۰ سال
اندازه : ۲/۵ سانتی متر
رژیم غذایی : طیف گسترده ای از حشرات ، سایر بی مهرگان و گهگاه قطعات مهره داران کوچک .
توضیحات : ورود به آمازون دست نخورده و نفوذ ناپذیر ، می تواند مثل بازی رولت روسی خطرناک باشد ، طبیعت وحشی و بدوی آمازون مملو ٕ از گلوله های زیستی است ، امّا تنها یک موجود است که گلوله را واقعاً معنا می کند ، رکورد دار دردناک ترین نیش دنیا ، مورچه گلوله زن . موجودات کوچک خطرناک اند که کار شما رو در آمازون می سازند و همین نکته هست که آمازون رو اینقدر جذّاب میکنه . مورچه ای بدجنس ، هیولاوَش و مدام آماده مبارزه ، حشره ای بسیار بزرگ و مجهز به نیشی دردناک ، این مورچه یکی از بزرگ ترین گونه های مورچه در آمازون و یکی از دردناک ترین نیش ها در دنیاست . اونا خودشون رو به قربانی متّصل می کنند و نیشی که به شکمشون چسبیده رو به قربانی وارد می کنند و منجر به درد آنی میشن . وقتی شما رو نیش بزنه انگار که اسید باطری به رگ هاتون پمپاژ شده و بعد دست تون بیحس میشه و بعد هم صورت تون و شکم تون عکس العمل نشون میده و به کل بدن تون یک شُک سراسری میده . مورچه گلوله زن به اندازه ۲/۵ سانتی متر یعنی به اندازه نیمی از انگشت شصت انسان رشد می کند ، او برای متصّل شدن به قربانی از آرواره های عظیمش مدد میگیرد و نیش دردناکش را مانند سرنگ وارد و زهر ناخوشایندش را تزریق می کند . Image Enlarger

درد نیش آن ۳۰ برابر درد نیش زنبور است ، حمله به سیستم اعصاب علّت نیرومندی بیش از اندازه نیشش است . بر خلاف نیش زنبور که به مرور از بین می رود ، این شاه نیش ها زمان ارسال پیام عصبی به مغز را افزایش می دهد و باعث می شود که درد هم چنان ادامه پیدا کند . اونا از این لحاظ منحصر به فرد اند که می تونن یک مرد بالغ رو به گریه بندازن . اگر به جنگل های سر سبز آمریکای مرکزی و نواحی جنوبی برزیل راه تان افتاد مراقب این مورچه های زجر آور باشید ، توده هایی ۳۰۰۰ تایی از این مورچه ها یکجا زندگی می کنند .

Image Enlarger

اگه یکی از این مورچه ها شما رو بِگزن حتماً میگید وای خدا انگار که گلوله خوردم ، خوبیش اینه که جایی از بدن تون سوراخ نمیشه ؛ در صدر جدول کتاب نیش حیات وحش همانطور که حدس می زنید مورچه گلوله زن قرار دارد ، دچار سوزش و درد ناگهانی میشین که به صورت موج بالا و پایین میره ، وقتی که بالا میره فریاد میکشین میگین ععععععععااااااااا ، ای خدا دردش زیاده و وقتی پایین میره فرصت نفس کشیدن دارید که خیلی خوبه چون ممکنه میان فریاد ها تون دچار خفگی بشین ، مورچه گلوله زن به این خاطر اوّله چون دردی فلج کننده و بسیار شدید داره و ممکنه که ۱۰ تا ۱۲ تا ۳۶ ساعت ادامه داشته باشه ، به شکلی باور نکردنی شدیده و خیلی خیلی طولانی دلیل اوّل شدنش هم همینه .

Image Enlarger

در میان یأس قربانیان هنوز هم پاد زهری برای نیش او یافت نشده است ؛ امّا خبر خوش آن است که با وجود احساس نزدیک شدن به مرگ ، این نیش واقعاً شما را نمی کُشد ، گرچه شاید برای کاهش درد به بیمارستان بروید ، امّا باید بدانید که این درد را پایانیست . بومیان آمازون در مناسک محلّی از مورچه گلوله زن استفاده می کنند ، پس از گرفتن و بیهوش کردنشان در معجون گیاهی ، مورچه ها درون یک دستکش بافته شده قرار میگیرند ، آنچه ممکن است برای غیر بومی ها وحشیانه بنظر برسد ، برای بومی ها بخشی از مناسک آغاز است ، پسرانی به سنّ ۱۲ سال نیز دست های خود را درون دستکش ها می گذارند ، اگر پس از بیداری مورچه ها از خواب موقّتی بتوانند درد نیش آن ها را تحمّل کنند ، خود را به عنوان یک دلاور مطرح می سازند و نشان می دهند آمادگی پذیرش زندگی در میان بزرگان را دارند .

Image Enlarger


قراره اون آدم تا دروازه مرگ پیش بره و به همین خاطره که محک زدن مردانگی محسوب میشه . نیش خوردن از مورچه گلوله زن روی مثبتی نیز دارد ؛ وقتی که درد فروکش می کند ، بدن لبریز از آدرنالین است و باعث می شود فرد حداقل برای مدّتی احساس شکست ناپذیر بودن را تجربه کند ، امّا از هر کس که نیش این مورچه بزرگ بدخین را چشیده باشد بپرسید حتماً به شما خواهد گفت که حاضر است با کمال میل از تجربه شاد پس از رهایی دست بکِشد ، به کسانی که برای اوّلین بار می خوان به آمازون برن میگم تنها چیزی که باید ازش واهمه داشته باشن مورچه گلوله زنه ، چون احتمال نیش خوردن تون زیاده ، هیچ چیزش جالب نیست ، شاید به جز قصّه ای که قراره بعداً تعریف کنید .

منبع ها http://www.wikipedia.com , http://www.kojaro.com , http://www.antwiki.org

 توانا بُوَد هر که دانا بُوَد ز دانش دل پیر برنا بُوَد

آکواریوم من

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: a.pazhoohi
120 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33977

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7677

نوشته ها: 164354

جدیدترین اعضاء:

mim_shin, parsaa, mk2amirali, sobi, Abolfazl20, ...firoozeh

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها