نکات قابل توجه قبل از خرید آکواریوم | ساخت آکواریوم و تجهیزات ان

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
نکات قابل توجه قبل از خرید آکواریوم
۵ شهریور, ۱۳۹۱
۱۱:۴۵ ق٫ظ
Avatar
مسلم قبیتی
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 66
تاریخ عضویت:

۱۱ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین
به چه نکاتی برای خرید آکواریوم باید دقت کردImage Enlarger
اگر علاقه مندید آکواریوم داشته باشید هم می توانید آن را به صورت آماده خریداری کنید و هم می توانید آن را به سلیقه خودتان بسازید، البته اگر آکواریوم را به صورت آماده تهیه کنید این مزیت را دارد که می توانید تمامی وسایل مورد نیاز را نیز به صورت یکجا تهیه نمایید.
 
اما اگر کمی وقت و حوصله به خرج دهید می توانید آکواریوم دلخواهتان را خودتان بسازید که در این صورت هم لذت می برید و هم ارزانتر تمام می شود.

نوع ماهی هایی که می خواهیم نگهداری کنیم در تعیین اندازه و خرید آکواریوم نقش بسیار مهمی رو ایفا میکنه ! بطور کل ما دو گونه کلی ماهی داریم که میتونیم در محیط آکواریوم اونها رو پرورش بدیم :

- ماهی های آب شیرین .
- ماهی های آب شور .

ماهی های آب شیرین به دسته بسیار بزرگی تقسیم میشن که انواع بسیار متنوعی دارن و پرورش و نگهداری بیشتر اونها ساده ست و گونه های زیادی دارن . اما ماهی های آب شور نگهداری و پرورششون بسیار پُر خرج و پر زحمته و تنها آکواریومیست های حرفه ای قادر به نگهداری از اونها هستن اگه لوازم و امکانات مورد نیاز ماهی های آب شور در دسترس باشه و نکات لازم در خصوص نگهداری از اونها رعایت بشه , پرورش این ماهیها ساده ست ! ولی در کل ماهیهای زینتی دریایی بر خلاف زیبایی خیره کننده , از لحاظ قیمت نسبت به ماهیهای آب شیرین گرونترن و نگهداری اونها خیلی پُر هزینه تره .
 
بطور کلی اصلی ترین لوازم مورد نیاز برای نگهداری ماهیهای آب شور شامل :
- آکواریومی باحجم حداقل ۲۰۰ لیتر .- نمک دریا یا ید دار یا آب دریا با شوری ۳۰ ppt - ماسه کنار دریا یا خرده مرجان برای کف آکواریوم .- صخره های مرجانی یا مرجان های زنده .
- فیلتر کفی .- فیلتر بیولوژیک (داخلی یا خارجی ).
- پروتئین اسکیمر ( مواد دفعی ) .- بخاری .
- لامپهای ویژه آب شور .- دستگاه های کنترل خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آب (شوری سنج – تستهای آب – دماسنج )
همینطور برای نگهداری تخصصی گونه ها و یا موجودات خاص نظیر (مرجان ها – بی مهره ها – صدفها – ماهیهای خاص و سایر آبزیان دریایی ) لوازم مخصوصی برای اونها باید نصب بشه . که در بحث ماهیان آب شور به طور مفصل به آنها می پردازیم .
اما ماهی های آب شیرین به دسته های متعددی تقسیم میشن :
- ماهی های گیاه خوار - ماهی های گوشتخوار - ماهی های همه چیز خوار - ماهی های صلح جو - ماهی های مهاجم - ماهی های زنده زا - ماهی های آب گرم - ماهی های آب سرد - ماهی های لب شور - ماهی های پر تحرک - ماهی های کم تحرک - ماهی های عمق آبی - ماهی های رو آبی - ماهی های میان آبی .
هر کدوم از این نوع دسته ها , یک نوع آکواریوم و یک رده خاص از ماهی های هم گروه رو احتیاج دارن برای نگهداری . برای نمونه شما هرگز نمیتونید ماهی های صلح جو و یا گیاه خوار رو با ماهی های مهاجم و گوشتخوار یکجا نگهداری کنید چون در اونصورت آکواریوم شما به صحنه جنگ تبدیل میشه ! همینطور شما نمیتونین ماهی های آب گرم رو با ماهی های آب سرد نگهداری کنید چون باعث بیماری اونها میشه !
 
از طرفی بعضی از ماهی های گوشتخوار بعد از مدت بسیار کوتاهی اندازه شون بسیار بزرگ میشه و باید دقت داشت آکواریومی که برای این ماهی ها در نظر میگیریم از روز اول سایز بزرگی داشته باشه !!!! وگرنه شما بعد از ۵ – ۶ ماه مجبور میشید آکواریوم خودتونو بزرگتر کنید , در غیر اینصورت ماهی های شما افسرده و بیمار میشن و در نهایت میمیرن .
 
همینطور در آکواریومی که کوچک و کم جا هست نمیتونید ماهی های پر تحرک رو بندازین چون جایی برای شنا کردن ندارن و بیمار میشن . پس قبل از هر چیز باید تعیین کنید چه گونه ای از ماهی ها رو میخواهید نگهداری کنید :بطور کلی آکواریوم ها به شکلهای گوناگونی ساخته میشن ! از انواع استوانه ای تا مکعب مربع و مکعب مستطیل و حتا چند ضلعی و کتابی و یا انواع خیلی بزرگ !
 
اما مناسبترین و روتین ترین شکل آکواریوم , نوع مستطیل اونهاست و مزایای خوبی هم داره :هم فضای کافی برای شنای ماهی ها وجود داره و هم زیبایی بیشتری به محیط میده و از طرفی بسیار راحت تر میتونید اونو تزئین کنید . در صورتیکه در آکواریوم های مکعب مربع و استوانه ای شما عملن قادر به تزئین آکواریوم نیستین چون فضای بسیار محدودی در اختیار دارین و تزئین اونها خیلی ساده ست و ماهی های خاصی رو هم باید نگهداری کنید که کم تحرک و کوچک باشن ! اما نکاتی که در موقع خرید مخزن آکواریوم باید در نظر بگیرید :
- سعی کنید همیشه آکواریومی رو خریداری کنید که عمق یا عرض مناسبی داشته باشه به نسبت طول آکواریوم ! برای نمونه وقتی شما یک آکواریوم به طول ۸۰ سانتی متر خریداری میکنید باید عمقی در حدود ۳۵ سانتی متر داشته باشه و از این مقدار کمتر آکواریوم رو بدنما جلوه میده !
 
و یا وقتی آکواریومی به طول یک متر یا یک متر و نیم خریداری میکنید باید بین ۴۰ تا ۴۵ سانتیمتر عمق داشته باشه ! مزیت عمیق تر بودن آکواریوم این هست که ماهی ها خوش نما تر میشن و هر کسی که از روبرو به آکواریوم نگاه میکنه اونو زیبا تر و عمیق تر میبینه و فضا سازی بسیار زیبایی هم میشه در اون ایجاد کرد !
 
مساله ارتفاع آکواریوم چندان مهم نیست و بطور نرمال بیشتر فروشندگان ارتفاع مناسبی رو انتخاب میکنن . اما اگر قصد دارین در آکواریوم خودتون ماهی های گوشتخوار و یا گیاهان آبی طبیعی نگهداری کنید , سعی کنید ارتفاع آکواریومتون هم نسبتن بلند باشه ! برای نمونه برای کسانیکه مایل به خریداری آکواریومهای معمولی هستن این اندازه ها پیشنهاد میشه :
آکواریوم کوچک :
- طول : ۳۵ سانتیمتر
- عرض : ۲۰ سانتیمتر
- ارتفاع : ۳۰ سانتیمتر
----
آکواریوم متوسط :
- طول : ۸۰ سانتیمتر
- عرض : ۳۵ سانتیمتر
- ارتفاع : ۵۰ سانتیمتر
----
آکواریوم بزرگ :
- طول : ۱۰۰ یا ۱۵۰ سانتیمتر
- عرض : ۴۰ سانتیمتر
- ارتفاع : ۶۰ سانتیمتر
در ضمن موقع خرید آکواریوم حتمن باید دقت کنید که آیا قادر به حرکت دادن و نظافت اون هستید یا خیر ؟ برخی افراد غیر حرفه ای آکواریومی که خریداری میکنن بسیار بزرگ هست و در موقع بیماری ماهی ها و یا عوض کردن آب آکواریوم دچار مشکل میشن , مساله ای که کسی موقع خرید بهش توجه نمیکنه ! سنگینی خود شیشه آکواریوم از یک طرف و بلند بودن ارتفاع بعضی از انواع , از طرف دیگه باعث این مشکلات میشه . مثلن قادر به بلند کردن شیشه نیستین و یا دستتون به ته آکواریوم نمیرسه که همینها مشکلاتی رو در موقع تمیز کردن ایجاد میکنه و نیازمند کمک ۲ تا ۳ نفر خواهید بود !
 
جدیدن در ایران بعضی از افراد خوش ذوق گوشه کناری آکواریوم ها رو با مته مخصوص شیشه سوراخ میکنن و شیرفلکه ای دو حالته مخصوص شیر گاز در اونجا کار میذارن که کار عوض کردن آب آکواریوم رو بسیار ساده میکنه و کافیه یه شلنگ به اون شیر وصل کنید و به راحتی آب آکواریوم رو تخلیه کنید . میتونید از فروشنده درخواست کنید این شیر رو براتون نصب کنه و یا به مغازه های شیشه بُری برید و بخواهید این کار رو براتون انجام بدن تا خیلی راحت بتونید آب آکواریوم رو عوض کنید .
گاهی اوقات هم فضای منزل یا محلی که مایلید آکواریوم رو در اونجا قرار بدید کوچک و محدوده و ناچار هستین از آکواریوم های کوچکتر یا استوانه ای استفاده کنید که اونهم سلیقه ای هست و برای این نوع آکواریوم ها ناچارید انواع خاصی از ماهی ها رو انتخاب کنید . پس موقع خرید حتما دقت لازم رو داشته باشید

شکل آکواریوم
بهتر است آکواریوم به شکل مکعب مستطیل باشد زیرا در اینصورت هم سطح تهویه آب افزایش می یابد و هم ماهی ها فضای بیشتری برای شنا در اختیار دارند.
 
ضخامت شیشه آکواریوم
ضخامت شیشه آکواریوم با توجه به حجم آن متغیر است. به عنوان مثال، در آکواریوم با حجم ۳۰ لیتر می توان از شیشه ای به ضخامت ۴ میلی لیتر استفاده کرد در حالیکه برای ساخت آکواریومی با گنجایش بیشتر از ۳۰ لیتر باید شیشه ۶ میلی متری بکار برد.

محل قرارگیری آکواریوم

 قبل از خرید آکواریوم ابتدا محل قرارگیری آن را مشخص کنید. در تعیین محل قرارگیری آکواریوم باید به چند نکته توجه نمایید:

۱-اول آنکه از قراردادن آکواریوم در مجاورت پنجره درب ها و نور مستقیم خورشید اجتناب کنید زیرا نور مستقیم و شدید خورشید باعث رشد بی رویه جلبک ها می شود.
۲- از قراردادن آکواریوم در محیط های آلوده و پردود و پرگردوغبار بپرهیزید.
۳- هرگز آکواریوم را در محیط های پر رفت و آمد و شلوغ قرار ندهید در عوض آن را در جایی بگذارید که هم بتوانید از منظره زیبایش لذت ببرید و هم در موقع لزوم رسیدگی های لازم را انجام دهید.
۴- همواره آکواریوم را روی سطح صاف و همواری که تحمل وزن آن را داشته باشد قرار دهید.
 
ابعاد آکواریوم
پس از اینکه محل قرارگیری آکواریوم را معین نمودید باید با توجه به اندازه آن محل، ابعاد آکواریوم خود را تعیین کنید. اما آیا می دانید که بهترین اندازه برای آکواریوم چقدر است؟ درواقع برای این سؤال، پاسخ کاملاً مشخص و دقیقی وجود ندارد زیرا عوامل مختلفی بر آن تأثیر گذارند اما به طور کلی می توان گفت بهتر است با توجه به اندازه ماهی هایی که قرار است خریداری کنید حداکثر اندازه متناسب با آن نوع ماهی ها را در نظر بگیرید. همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که آکواریوم نباید از یک حدی کوچکتر باشد اما برای بزرگی آن محدودیتی وجود ندارد، به بیان بهتر می توان گفت هر چه آکواریوم بزرگتر باشد بهتر است.
 
البته منظور ما از بزرگی، ارتفاع آن نیست بلکه منظورمان این است که بهتر است آکواریوم سطح وسیعتری داشته باشد (طول و عرضش بیشتر باشد) زیرا در این حالت مقدار تبادل گازی آب با محیط افزایش می یابد و بدین ترتیب، اکسیژن به میزان کافی در اختیار آبزیان قرار می گیرد. برای انتخاب آکواریومی با گنجایش مناسب همواره به این نکات توجه نمایید:
 
۱- نوع ماهی ها: یکی از مهمترین عواملی که در تعیین ابعاد آکواریوم دخیل است نوع ماهی هاست. به عنوان مثال، برخی از انواع ماهی ها نظیر گلدفیش۱ (طلا ماهی)، فضولات زیادی تولید می کنند بنابراین برای آنکه آب، کیفیت خود را به سرعت از دست ندهد بهتر است از این نوع ماهی در آکواریوم هایی که گنجایش بیشتری دارند نگهداری کنیم، زیرا همانطور که می دانید افت کیفی آب برای آبزیان خطرناک است.
 
یکی دیگر از مزایای استفاده از آکواریوم هایی که گنجایش بیشتری دارند این است که در این نوع آکواریوم ها نیازی به تعویض مکرر آب نیست و کنترل کیفی آب در مقایسه با آکواریوم های کوچکتر آسانتر است. زیرا تجمع فضولات و مواد زائد، تأثیر چندانی بر کیفیت آب نخواهد داشت.
از سوی دیگر، برخی از انواع ماهی ها نظیر گاپی۲ عاشق زندگی در جاهای وسیع هستند زیرا بدین ترتیب برای تکثیر و تولیدمثل فضای کافی در اختیار دارند.
 
۲- اندازه ماهی ها: قبل از خرید آکواریوم باید بدانیم اندازه بزرگترین ماهی مورد نظر ما چقدر است تا بتوانیم   در مورد سایز آکواریوم تصمیم گیری نماییم. به عنوان مثال، برخی ماهی ها نظیر (نئون تترا)۳ ، حداکثر ۵/۲ سانتی متر، طول دارند در حالیکه طول برخی گونه های بزرگتر نظیر (آروانا)۴ به ۵/۹۱ سانتی متر یا بیشتر می رسد، بنابراین در موقع خرید آکواریوم باید به اندازه ماهی ها توجه نمایید. هر ۱ سانتی متر طول معادل حدوداً ۱۰ سانتی مترمربع
 
 ۳- تعداد ماهی ها: اگر چه کارشناسان در مورد مساحت مورد نیاز برای هر یک از ماهی ها نظرات مختلفی ارائه داده اند اما به  نظر می رسد به ازای هر یک اینچ۵ از طول هر ماهی، مساحتی معادل ۵/۳۰ سانتی مترمربع از آکواریوم مورد نیاز است. به عنوان مثال، اگر یک جفت ماهی ۶ اینچی (۲۴/۲۱ سانتی متر) داشته باشیم مساحتی معادل ۷۶/۳۶۵ سانتی متر مورد نیاز است.

از آنجائیکه فضای کافی، تأثیر مهمی بر رشدونمو آبزیان دارد بنابراین آکواریوم باید اندازه مناسبی داشته باشد. ضمناً از قراردادن تعداد زیادی ماهی در آکواریوم بپرهیزید زیرا این کار سلامت آن ها را به خطر می اندازد. همواره به خاطر داشته باشید که انتخاب آکواریومی با اندازه نامناسب می تواند مشکلات زیادی را با خود به همراه داشته باشد.
 
محاسبه گنجایش آکواریوم
 گنجایش آکواریوم بر حسب لیتر از طریق این فرمول محاسبه می شود:
                           (برحسب لیتر)  ۱۰۰۰ ÷ ارتفاع × عرض × طول = گنجایش آکواریوم
اگر می خواهید گنجایش آکواریوم را برحسب لیتر گالن۶ به دست آورید کافی است عدد به دست آمده را در ۲۲/۰ ضرب نمایید

1414696173 تالار گفتگو

۵ دی, ۱۳۹۱
۷:۰۱ ب٫ظ
Avatar
mohammad91

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 276
تاریخ عضویت:

۱۹ فروردین, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

hellooooo 

من الان آکواریومی با ابعاد۱۰۰*۳۵*۶۰   با میز mdfهمین حاضری های بیرون که هست با شیشیه۱۰میل

حالا میخوام تانکم رو بزرگ کنم میخوام بدونم چجوری میتونم طول یا عرض یا ارتفاع آکواریومم رو بدون تغییر دادن میزم زیاد کنم

آیا امکان داری؟

اگر فقط بخوام ارتفاع رو زیاد کنم آیا این میز تحمل میکنه در هین ساخت اینا رو رعایت میکنند مثلا هر شیشه ای رو متناسب با میزش میسازن از لحاظ تحمل وزن؟

ممنون

۵ دی, ۱۳۹۱
۹:۲۶ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

از نظر طول و عرض که خیلی ریسکه ابعاد آکواریوم بزرگتر از میز باشه و حتی ممکنه کف آکواریوم ترک بخوره thinking

اما از نظر ارتفاع دیگه بستگی به استحکام میز و نحوه ساخت اون داره و ندید کسی نمیتونه بگه تحمل چقدر بار رو داره pray پس بهتره از این جور ریسکا نکنید.birddone

۵ دی, ۱۳۹۱
۱۰:۳۳ ب٫ظ
Avatar
mohammad91

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 276
تاریخ عضویت:

۱۹ فروردین, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

یعنی برم پایه هم بخرم؟؟؟؟؟؟؟frown

مگه میزهای که آکواریومشون ارتفاع بیشتری داره چه فرقی دارهgoodbye3

۵ دی, ۱۳۹۱
۱۰:۵۶ ب٫ظ
Avatar
Hanif

ناظر انجمن
Members
تعداد نوشته ها: 2463
تاریخ عضویت:

۸ اردیبهشت, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

بادرود

با اجازه از آقا مجتبی پاسخ میدم

در این مورد شما با افزایش ارتفاع تانک وزن بیشتری رو به میز و پایها تحمیل میکنید که تقریبا به ازای هر لیتر ۱ کیلو گرم !!! تازه خود تانک و تجهیزات و شن و... رو هم بهش اضافه کنید پیشنهاد میکنم اگر قصد افزایش سایز برای تانکتون رو دارید ابتدا یک میز با ۶ پایه یا بیشتر (نسبت به سایز تانک ) با اسکلت فلزی بسازید و سپس با روکش ام دی اف اسکلت رو بپوشونید !! استفاده از ام دی اف دو لایه یا سه لایه برای روی میز که احتمال ترک خوردن و شکم دادن رو به حداقل میرسونه و با ایجاد ساپورت مناسب در پایه ها و روی میز که آهنگر میسازه با خیال راحت تانک رو برای مدتها میتونید روی اون قرار بدید!! ببخشید هر چیزی به ذهنم رسید تایپ کردم  این روزا زیاد وضع ذهنم خوب نیست امیدوارم نوشته بهتره باشه!!!heyyy 

موفق باشید chaprast 

کاربران زیر از Hanif برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mohammad civil
۵ دی, ۱۳۹۱
۱۱:۲۸ ب٫ظ
Avatar
mohammad91

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 276
تاریخ عضویت:

۱۹ فروردین, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام.اولا ممنون از پاسختون دوما ان شا الاه که  درگیری ذهنیتون هم خوب شهpraydone

من الان بخوام یه پایه بسازم فلزی و روش رو ام دی اف کنم خیلی گرون نمیشه؟

پس نظر شما اینه که حجم آکواریوم رو زیاد نکنم؟

ابن آکواریوم فروشی ها حاضری میزنند به چه صورتی یعنی فلزی نا نمیگذارند؟

۶ دی, ۱۳۹۱
۰:۲۴ ق٫ظ
Avatar
Hanif

ناظر انجمن
Members
تعداد نوشته ها: 2463
تاریخ عضویت:

۸ اردیبهشت, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

از لطفتون ممنوم

فکر نکنم زیاد گرون بشه میتونید روی میزو فقط ام دی اف کنید و بقیه سازه فلزی رو با سلیقه رنگ کنید

در مورد افزایش حجم تانک هم بگم توی فکر یه تانک ۵۰۰۰ لیتریم  ولی وقت و فکر بازش رو الان ندارم

هیچ وقت هم کسی رو از درست کردن تانک بزرگ پشیمون نمیکنم چون واقعا چیز خوبیه !!1377578134 تالار گفتگو

موفق باشید  

۷ دی, ۱۳۹۱
۱:۱۴ ق٫ظ
Avatar
mohammad91

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 276
تاریخ عضویت:

۱۹ فروردین, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

helloooooمن بیخیال گرفتن آکواریوم بزرگ شدم.

امروز وقتی رفتم قیمت آکواریوم ها و شیشه رو دیدم اصلا برق از سرم پریدwooooooweek

حالا همین آکواریومم رو یه تیکه شیشه قبلا چسبونده بودم برای جدا کردن ماهی هاحالا میخوام ورش دارم چی کار کنم؟

جاشم نمونه؟thinking

goodbye3

۷ دی, ۱۳۹۱
۹:۳۱ ق٫ظ
Avatar
Hanif

ناظر انجمن
Members
تعداد نوشته ها: 2463
تاریخ عضویت:

۸ اردیبهشت, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

بادرود

ابتدا تانک رو کامل خالی کنید بعد با ریختن آب گرم( نه جوش ) و استفاده از تیغ با حوصله تمام چسبهای اون قسمت رو بردارید تا شیشه جدا بشه بعد نقاط ضعف تانک که خالی مونده خوب چسب کاری بکنید و بزارید ۴۸ الی ۷۲ ساعت بمونه بعد با احتیاط آب گیری کنید 

من از چسب ماهیران و سیستا برای چسبوندن تانکهام استفاده کردم که هردو هم خوب جواب دادن

موفق باشیدheyyy 

۷ دی, ۱۳۹۱
۱:۵۹ ب٫ظ
Avatar
mohammad91

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 276
تاریخ عضویت:

۱۹ فروردین, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

آقا حنیف فکر کنم منظور من رو متوجه نشدید؟thinking

من تانکم رو از وسط با یه شیشه و چسب آکواریوم جدا کردم حالا میخوام این شیشه رو از وسط بردارم

۷ دی, ۱۳۹۱
۲:۴۶ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام..باز هم همون کاری که حنیف جان گفتن صادقه ...اگه تانکت خالی باشه بهتر میتونی روش کار کنی...به راحتی میتونی با اب داغ وتیغ چسبها رو برش بزنی و شیشه رو برداری

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۷ دی, ۱۳۹۱
۴:۲۸ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

من هم با نظر دوستان موافقم فقط دقت کنید مرتبه بعد دیگه به شیشه وسط چسب نزنید تا هم آب جریان داشته باشه و هم آب دو طرف هم دما بشه و هم اینطور مشکلاتی نداشته باشید.birddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

HɅDІ
۷ دی, ۱۳۹۱
۶:۵۴ ب٫ظ
Avatar
mohammad91

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 276
تاریخ عضویت:

۱۹ فروردین, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام.جاش نمیمونه؟مشکل اصلی من جاشه که روی شیشیه نمونه

۷ دی, ۱۳۹۱
۹:۵۹ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

نه چسب آکواریوم خیلی راحت کنده میشه و جاش هم نمیمونه.laugh

۹ خرداد, ۱۳۹۲
۱۲:۵۷ ب٫ظ
Avatar
میثمva

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 576
تاریخ عضویت:

۱۲ دی, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام به همه دوستان

من دارم امتحانات رو پیگیری میکنم و نمیتونم سر بزنم ببخشید چند روز دیگه تمام میشم و به سایت میام

یه اکواریم رو با یه نفر صحبت کردم طول:۲۰۰عرض:۴۰ارتفاع:۶۰ کفش با شیشه ۱۲ میل و بقیه شیشه ها ۱۰ هست دست دوم هم هست هیچ پایه فلزی هم نداره  اما از بالا ۴ تا پل بزرگ داره به نظر شما بخرمش(البته بعد امتحانات)نمیدونم کفش چند تا پل داره چون فقط اونو تو خونه زمانی که هنوز خالی نکرده بود دیدم با تمام تجهیزاتش ۱۰۰تومن خریدمش

موفق باشید و ممنون

۹ خرداد, ۱۳۹۲
۳:۰۶ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

ما آخر نفهمیدیم خریدین یا نه ؟؟؟!!! اینطور که گفتین خریدین پس مبارک باشه حتما یه پاییه مناسب برای زیرش تهیه کنید و چسب ها رو حتما چک کنید و  اگه جایی چسب ها کنده شدن و یا کم چسبکاری شده اول خوب خشکش کنید و بعد مجددا چسب بزنید تا مشکلی پیش نیاد. birddone

۹ خرداد, ۱۳۹۲
۳:۲۰ ب٫ظ
Avatar
میثمva

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 576
تاریخ عضویت:

۱۲ دی, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

چیزی بین این دو چون رو دست نگه داشتمش و منتظر جواب شما+تمام شدن امتحاناتم هستم ولی بهش گفتم که تا زمانی که من جواب ندادم به کسی نفروشه

 

قیمتش خوبه؟؟(بخاری۳۰۰وات المانی/پمپ هوای چهار لول/تصفیه داخلی/خود اکواریم/چند تا هم صخره/شن کف/و چند تا هم فیلتر زیر شنی داره)فکر کنم چون داشت جمع میکرد مفت خریدم درسته؟؟؟؟

الان هم توش پره ابه و مشکل نداره

ممنون

۹ خرداد, ۱۳۹۲
۳:۲۴ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

آره قیمتش خیلی خوبه حتی آکواریوم تنها هم خیلی قیمت خوبیه چه برسه به اینکه این همه تجهیزات هم داره.

قبول الان پر از آب هست ولی جابجایی آکواریوم های بزرگ باعث فشار و جابجایی مختصر شیشه ها میشه و حتما باید محل چسب ها رو کنترل کنید. birddone

۹ خرداد, ۱۳۹۲
۵:۴۶ ب٫ظ
Avatar
ac1200
کرمان

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 141
تاریخ عضویت:

۹ خرداد, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

۱۰۰ خوبه

:دی من که هنوز وقت نشده اکواریوم بخرم ولی اگه بدم بسازن شیشه ۱۲ توی سایز ۲ متر بهتره

۹ خرداد, ۱۳۹۲
۱۰:۲۶ ب٫ظ
Avatar
Riahi Fazlolah
Shahr e-kord

متخصص قناری
Members
تعداد نوشته ها: 236
تاریخ عضویت:

۲۹ اردیبهشت, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوست منhellooooo

مبارکتون باشهflowerflowerflowervarjevarjevarje

۱۰۰ که مفته از خوبه یه چیزی اون ورترهwink

شما تجهیزاتشو بخواین بخرین نزدیک همین مبلغ رو باید پول بدین حالا تانک خودش مفتی براتون در میادlaugh

و در مورد تانک فقط تا میتونین با احتیاط حملش کنین که کوچک ترین فشار به شیشه ها نیاد و اگه بتونین کلا با پایه جابجاش کنین خیلی بهتره و بعدا پایه رو به صاحب قبلیش برگردونین کمی سخته ولی خیلی بهتر از اینه که خود تانکو به تنهایی جابجا کنین

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: SajjadMolavi
214 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3749

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33802

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7666

نوشته ها: 163791

جدیدترین اعضاء:

samanhoseyni, 2023abolfazl, HOJAT MARGOMI, I_donno, radin.456, lucindamacgregor

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها