آموزش تبدیل تاپ فیلتر به فرمی استاندارد تر | ساخت آکواریوم و تجهیزات ان

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
آموزش تبدیل تاپ فیلتر به فرمی استاندارد تر
۱۴ مهر, ۱۳۹۶
۳:۳۹ ب٫ظ
Avatar
mahmoodthr
shiraz
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 18
تاریخ عضویت:

۲۴ شهریور, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

ضمن عرض سلام خدمت مدیران و کاربران محترم.با توجه به این امر که بنده به تازگی آکواریوم خودم رو راه اندازی کرده و بالطبع قبل از اون تحقیقات مفصلی در خصوص سیستم فیلتراسیون و مدیاهایی که می خواستم در اون استفاده بشه انجام دادم،قصد دارم حاصل این امر رو به صورت یک آموزش در اختیار شما عزیزان قرار بدهم.قبلا لازم به ذکر میدونم هر آنچه در این تایپیک عنوان میشه همگی نظریات خود شما عزیزان است که به صورت پراکنده در مکان های مختلف انجمن  بیان کرده بودید و بنده صرفا همه را به صورت یکجا گردآوری و خلاصه و ارائه نموده ام.بنابراین قدردان همه شما عزیزان میباشم.

"ابتدا به عرض میرسانم مدیاهای استفاده شده در این تاپ فیلتر شامل ماتریکس سیچم و پشم شیشه مخصوص میباشد که جهت یک آکواریوم تازه راه اندازی شده کافی میباشد"

مراحل تغییر تاپ فیلتر به شرح زیر میباشد:

۱- ابتدا به وسیله بست های نواری کوچکی که قابل تهیه هستند،محل های اتصال لوله خرطومی به هدر درون آب و رابط بین خرطومی و نازل آب متصل به تاپ فیلتر را محکم نمایید.همچنین درپوش لاستیکی انتهای نازل را نیز با این بست ها محکم کنید تا فشار آب باعث کنده شدن آن و تلاطم آب در درون تاپ فیلتر نگردد.

۲- سوراخ های تعبیه شده روی نازل آب درون تاپ فیلتر را به وسیله ای گشاد تر نمایید تا آب نه به صورت سوزنی بلکه ملایم تر بر روی مدیای مکانیکی (ابر یا پشم شیشه ) گسترش یابد.

۳- صفحه جدا کننده پیش فرض بر روی تاپ فیلتر را برداشته و با اندازه گیری دقیق محل جاگذاری آن صفحه ای عریض تر و بلندتر بسازید به گونه ای که به هیچ عنوان آب از کناره ها ی آن قابل جابجایی نباشد و آب فقط بتواند از قسمت زیرین جابجا بشود.

۴- یک عدد "شیر سرریز " که مورد استفاده آن در کف مخزن آب کولر آبی است را از ابزار فروشی تهیه کنید و آن را به گونه ای جایگزین لوله خروجی تاپ فیلتر نمایید که وقتی از بالا به درون تاپ فیلتر نگاه میکنیم حدود سه سانتیمتر از کف تاپ فیلتر بالاتر باشد.(به جهت غوطه ور بودن ماتریکس ها  یا سرامیک ها در آب).برای این کار نیاز است تا قطر سوراخ تعبیه شده در کف تاپ فیلتر را تنها کمی گشاد تر نمایید.این کار با چاقو به راحتی میسر است.

۵- از آنجا که سرریز شدن تاپ فیلتر به دلیل قرار گرفتن بر روی درپوش بزرگترین تراژدی این دستگاه میباشد،به یک گلدان فروشی مراجعه کرده و یک سینی کف گلدان متناسب با اندازه کف تاپ فیلتر خریداری بفرمایید.دقت بفرمایید که طول این سینی سه تا پنج سانتیمتر از طول تاپ فیلتر شما بیشتر باشد.

۶- دو روزنه به قطر یک سانتیمتر در دو طرف ورودی خرطومی به تاپ فیلتر ایجاد نمایید تا در صورت بروز حالت سرریز،  آب از این سوراخ ها تخلیه گردد.حال تاپ فیلتر را دقیقا وسط و بر روی سینی قرار داده (میبایست از لبه سینی به طرف داخل یک تا دو سانت فاصله داشته باشد ) و محل خروج آب از تاپ فیلتر را در نظر گرفته و بر روی سینی کف یک برش دو سانتیمتر در عرض و پنج سانتیمتر در طول بزنید.

۷- لوله ای به طول پنج تا ده سانتیمتر متناظر با قطر  خروجی آب تاپ فیلتر (همان شیرسرریز) ، به خروجی متصل نمایید تا آب با ملایمت و فاصله کمتری به درون تانک بریزد و سر و صدا را تا حدودی کاهش دهد.

۸- حال تاپ فیلتر را به همراه سینی بر روی در پوش آکواریوم قرار داده به گونه ای که خروجی پس از عبور از گردالی تعبیه شده بر روی در پوش به سمت تانک هدایت شود.به جهت هدایت راحت تر آبی که احتمالا بعد از سرریز به درون سینی میریزد ، وسیله با ارتفاع خیلی کم زیر سمت چپ سینی قرار دهید تا آب با شیب ملایمی مجددا به درون تانک هدایت شود.

عکس هایی از تاپ فیلتر خودم که با این روش ساماندهی شده را برای شما قرار میدهم تا حق مطلب بهتر ادا شود.

موفق و موید باشید

1507291395041.jpgImage Enlarger

 

 

 

1507291604761.jpgImage Enlarger

1507291694611.jpgImage Enlarger
1507291750011.jpgImage Enlarger
1507291469121.jpgImage Enlarger

کاربران زیر از mahmoodthr برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

The MHK, حـ‍‌؁ـا مـ؁ـد αquα, ebirezaee, Ramins, Amir_moshtag

we claim not that perfect.we claim we low defect the most are

۱۵ مهر, ۱۳۹۶
۴:۴۸ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

خیلی عالی دست شما درد نکنه اما خواهشا مطالب رو سعی کنید در تاپیک های موجود بزنید و تاپیک مشابه ایجاد نکنید الان در مورد فیلتر و تاپ فیلتر اینقدر تاپیک داریم که یکی بخواد برای اولین بار مطالعه کنه نمیدونه به کدوم سر بزنه برای همین تاپیک های مشابه حذف خواهند شد اما مطلب شما چون کامله احتمالا به یکی از تاپیک ها منتقل خواهد شد. birddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mahmoodthr, Ramins
۳۰ دی, ۱۳۹۶
۱۱:۱۶ ق٫ظ
Avatar
hero
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 8
تاریخ عضویت:

۱۷ شهریور, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

باسلام

من یک آکواریوم ۱۰۰لیتری دارم که به تازگی فیلتر اینترنالم سوخته برای همین دنبال فیلتر خوب می گشتم که چشمم به تاپ فیلتر خورد.و ازتون چند تا سوال دارم تا ببینم چه فیلتری برای آکواریومم خوب تره

۱.به نظر شما تاپ فیلتر  بهتره برای آکوارویم سیچلاید های آفریقاییم یا فیلتر های اینترنال؟؟؟

۲.به نظر شما تاپ فیلتری که آماده در آکواریوم فروشی ها است بهتره یا دست ساز یا هیچ فرقی نمی کنه معایب رو لطفا بگویید؟

۳.به دلیل دائما روشن بودن فیلتر اکسیژن پاور هد که فشار زیادی دارد آنرا مسدود یا شیلنگ اکسیژنش را که از بیرون می آید را قطع کنیم مشکلی پیش نمی آید یا بهتر است از فشارشکن برای تصفیه بهتر استفاده شود آیا این اکسیژن کمک به بهتر تصفیه شدن آب می کند یانه؟؟

۴.به نظر شما پاورهد را در کجای آکواریوم قرار بدم بهتر است وسط یا بالای آکواریوم بهتر است یا پایین؟؟؟

۵.بهترین موادی که یا مدیایی که می شود در تاپ فیلتر قرار داد برای ماهیان سیچلاید آفریقایی چیست که بتوان آب را بهتر تصفیه کند؟؟

۶.مدیا ها باید حتما در آب غوطه ور باشند یا آب روی آن ها بریزد کافی است؟؟

۷.مدیا هارا باید هرچند وقت یکبار عوض کنم؟؟؟

۸.به نظر شما تاپ فیلتر به خوبیه فیلتر های اینترنال می تواند ذرات ریز ودرشت آب را جمع کند؟؟؟

با تشکر از زحماتتانdonedone

۳۰ دی, ۱۳۹۶
۱:۴۳ ب٫ظ
Avatar
damo
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 63
تاریخ عضویت:

۲۴ مرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

۱.مسلما تاپ فیلتر

۲.شرکتی فقط جای کمی برای مدیا داره 

۳.نه مشکلی ندارد می تونند اکسیژن رسانی واتر پمپ رو قطع کنید . هر چقدر اکسیژن آب بیشتر باشه برای  باکتری های هوازی بهتر هست .

۴. به نظرم پایین تر باشه بهتره . اما دقیقاً نمی دونم .

۵.تاپ فیلتر اونقدری جا ندارم برای مدیا . اما سرامیک و بهتر از اون سیپوراکس می تونید استفاده کنید

۶.بستگی به نوع مدیا داره . ولی سرامیک و سیپوراکس بهتر هست داخل آب باشن

۷.بستگی به کیفیت مدیا داره . اما این مدیا های معمولی چینی هر شش ماه . اما من خودم این کار رو نمی کنم چون فیلتر دستسازم خیلی جا برای مدیا داره . هر بار مدیا جدید اضافه می کنم اما مدیا های قبلی رو حذف نمی کنم 

۸.بله .ابر خوب استفاده کنید خیلی هم بهتر عمل می کنه 

۳۰ دی, ۱۳۹۶
۱:۴۶ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

۱ - مشخصه تاپ فیلتر خیلی بهتر از فیلتر داخلی هست.

۲ - بستگی به قدرت واتر پمپ داره و باید قدرت واتر پمپ فیلتر مناسب با حجم آک شما باشه و از مدیای با کیفیت داخل فیلتر استفاده کنید.

۳ - خیلی راحت میشه اون شلنگ هوای فیلتر رو جدا کنید و مشکلی در تصفیه آب پیش نمیاد چون فقط اکسیژن رسانی میکنه و کاری به تصفیه آب نداره.

۴ - پاور هد یا همون واتر پمپ باید در یک گوشه آک و با فاصله چند سانتی کف قرار بگیره از وسط ارتفاع کمی پایین تر چون اگر بالای سطح آب باشه فضولات رو نمیکشه و اگر هم چسبیده به کف باشه ممکنه شنها و بستر کف آک رو بکشه داخل و موتورش بسوزه.

۵ - سرامیک و یا سیپوراکس البته بهتر از اینها هم هست که هزینه داره و اقتصادی اون همین دو مورد هست که چون کاربرد مشابه داره فقط یک مورد رو استفاده کنید ضمنا یک لایه ابر فراموش نشه.

۶ - اگر کامل خیس باشن و دائم آب از روی اونها در حال عبور باشه کافیه.

۷ - بستگی به موارد زیادی داره از جمله کیفیت مدیا - حجم آب آک - قدرت فیلتر - تعداد و نوع ماهی ها - نوع و میزان تغذیه و ... به صورت کلی سالی یک مرتبه یا به مرور مدیا رو تعویض کنید و یا اگر یک مرتبه مدیا رو تعویض کردین باید حتما از باکتری ساز نیز استفاده کنید تا سیکل آب به هم نخوره.

۸ - حتی خیلی بهتر از فیلتر اینترنال. فقط روی ابر یک لایه پشم شیشه نازک نساجی قرار بدین و هر زمان کثیف شد فقط اون لایه رو تعویض کنید. زیر ابر هم مدیای بیولوژیک از جمله سرامیک استفاده کنید. ضمنا هرچی مخزن تاپ فیلتر بزرگتر و جا دار تر باشه بهتره. birddone

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
139 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33950

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7675

نوشته ها: 164307

جدیدترین اعضاء:

amir.021, 1234melika, saleh128, AshkaNDwarf, kasr4579, 122122

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها