یک تجربه دلخراش از بخاری اکواریوم | صفحه 5 | تجربیات اعضای اکواریومی

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
یک تجربه دلخراش از بخاری اکواریوم
۵ آبان, ۱۴۰۴
۵:۰۱ ب٫ظ
Avatar
mehdifa
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 40
تاریخ عضویت:

۲۲ فروردین, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوستان بخاری سوبو ۲۰۰ وات گرفتم امدم خونه زدم تو برق ببینم سالمه البته خارج از اب، نمیدونم چند ثانیه تو برق بود اما شیشه کاملا داغ شد بعد متوجه یه ترک مویی از بالا تا پایین شیشه شدم حالا نمیدونم از قبل ترک داشته یا من باعثش شدم نظر شما چیه؟

۵ آبان, ۱۴۰۴
۹:۲۳ ب٫ظ
Avatar
paradox--
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 79
تاریخ عضویت:

۳ مرداد, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

بخاری خارج از اب توی برق باشه مسلما داغ میکنه و میسوزه....حتی ممکنه شیشه بترکه

کاربران زیر از paradox-- برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mehdifa
۵ آبان, ۱۴۰۴
۱۱:۲۱ ب٫ظ
Avatar
mehdifa
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 40
تاریخ عضویت:

۲۲ فروردین, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

paradox-- گفته
سلام

بخاری خارج از اب توی برق باشه مسلما داغ میکنه و میسوزه....حتی ممکنه شیشه بترکه  

زدمش توی برق چند ثانیه گذشت یه دفعه داغ شد جوری که دست رو میسوزوند نمیدونم شاید کلا ۱۰ ثانیه تو برق نبود یعنی همینقدر هم ممکنه شیشه ترک برداره؟

۶ آبان, ۱۴۰۴
۸:۴۳ ق٫ظ
Avatar
paradox--
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 79
تاریخ عضویت:

۳ مرداد, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

زیر ۱۰ ثانیه فکر نکنم به اون شدت گرما برسه اما خیلی سریع اتفاق میفته 

ولی در هر صورت وقتی جوری داغ شده که نتونستید دست بزنید بهش یعنی ترک رو خودتون ایجاد کردین و از قبل نبود

کاربران زیر از paradox-- برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mehdifa
۶ آبان, ۱۴۰۴
۱۱:۵۰ ق٫ظ
Avatar
d@¡¡@$

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 281
تاریخ عضویت:

۱۷ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

mehdifa گفته

زدمش توی برق چند ثانیه گذشت یه دفعه داغ شد جوری که دست رو میسوزوند نمیدونم شاید کلا ۱۰ ثانیه تو برق نبود یعنی همینقدر هم ممکنه شیشه ترک برداره؟  

درجه بخاری چنده ؟

وقتی اینجور داغ میشه مطمئنا مشکلی داره و نباید استفاده بشه

شما خارج از آب مدت طولانی روشن کردی این وضعیتی شده

کاربران زیر از d@¡¡@$ برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mehdifa
۶ آبان, ۱۴۰۴
۵:۰۷ ب٫ظ
Avatar
mehdifa
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 40
تاریخ عضویت:

۲۲ فروردین, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

d@¡¡@$ گفته

درجه بخاری چنده ؟

وقتی اینجور داغ میشه مطمئنا مشکلی داره و نباید استفاده بشه

شما خارج از آب مدت طولانی روشن کردی این وضعیتی شده  

روی ۲۶ من چند بار زدمش توی برق برای چند ثانیه اما گرما حس نمیکردم اخرین بار برای مدت بیشتری مثلا ۵ ثانیه شاید زدمش تو برق یه دفعه داغ شد مدل دقیقشو بگم سوبو ۲۰۰ وات HF است و چند بار با انگشت بهش دست میزدم فکر میکنم شاید همین باشه یعنی دمای انگشتان من که پایینتر از دمای اون بود باعث ترک شده به هر حال نمیدونم الان پسش بدم شاید من مقصر باشم مدیون اون طرف بشم

۷ آبان, ۱۴۰۴
۹:۳۸ ق٫ظ
Avatar
d@¡¡@$

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 281
تاریخ عضویت:

۱۷ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

mehdifa گفته

روی ۲۶ من چند بار زدمش توی برق برای چند ثانیه اما گرما حس نمیکردم اخرین بار برای مدت بیشتری مثلا ۵ ثانیه شاید زدمش تو برق یه دفعه داغ شد مدل دقیقشو بگم سوبو ۲۰۰ وات HF است و چند بار با انگشت بهش دست میزدم فکر میکنم شاید همین باشه یعنی دمای انگشتان من که پایینتر از دمای اون بود باعث ترک شده به هر حال نمیدونم الان پسش بدم شاید من مقصر باشم مدیون اون طرف بشم  

سخته بخوای دقیق بگی قبلش مورد داشته یا به خاطر کار شما اینجوری شده

ولی احتمال بیشتر اینه که به خاطر بیرون از آب روشن بوده چنین شده 

کاربران زیر از d@¡¡@$ برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mehdifa
۹ دی, ۱۴۰۴
۱۱:۴۸ ب٫ظ
Avatar
1_Hamidreza

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 103
تاریخ عضویت:

۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

کابوسی که همیشه داشتم همین پنج دقیقه پیش برام اتفاق افتاد

داشتم یکم به آکواریوم میرسیدم

یادم رفته بود بخاری رو از برق بکشم آب رو سیفون کرده بودم اومده بود پایین 

بعد دیدم ساقه بعضی گیاها بیرون از آب مونده

آوردم با پمپ دستی(همینا که تو آرایشگاه مو ها رو باهاش خیس میکنن)

آب پاشوندم رو برگاشون که یهو یه صدای تسس از بخاری شنیدم

ترک و شکستگی نداره

الان از کجا میتونم مطمئن بشم سالمه؟

شیشه اش قابل تعویضه؟ و اگه تعویض بشه آیا باز هم ضد آبه؟

ممنون میشم جواب بدین 

Persian Gulf/خلیج فارس

۱۰ دی, ۱۴۰۴
۱:۰۱ ب٫ظ
Avatar
م.یگانه

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 715
تاریخ عضویت:

۱۱ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

۱_Hamidreza گفته
سلام

کابوسی که همیشه داشتم همین پنج دقیقه پیش برام اتفاق افتاد
داشتم یکم به آکواریوم میرسیدم
یادم رفته بود بخاری رو از برق بکشم آب رو سیفون کرده بودم اومده بود پایین 
بعد دیدم ساقه بعضی گیاها بیرون از آب مونده
آوردم با پمپ دستی(همینا که تو آرایشگاه مو ها رو باهاش خیس میکنن)
آب پاشوندم رو برگاشون که یهو یه صدای تسس از بخاری شنیدم
ترک و شکستگی نداره
الان از کجا میتونم مطمئن بشم سالمه؟
شیشه اش قابل تعویضه؟ و اگه تعویض بشه آیا باز هم ضد آبه؟
ممنون میشم جواب بدین   

 

سلام. کامل از آب خارجش کنید اگر بخار یا آب واردش نشده پس احتمالا آسیبی بهش نرسیده و فقط بخش بالاییش چند قطره آب بهش برخورد کرده و تبخیر شده. شکستگی معمولا از میانه به پایین جایی که المنت قرار گرفته اتفاق می افته و کمتر به شکل ترک هست و معمولا با خرد شدن یا دو تکه شدن همراهه.

به هر حال بهتره بدون اینکه به برق بزنید چند ساعتی داخل آب قوطه ورش کنید تا اگر شکستگی اتفاق افتاده با نفوذ آب یا بخار داخلش مشخص بشه. 

تعویض شیشه اگر تخصصی انجام بشه آب بند میشه اما معمولا بعد از تعویض بخارزدگی دائمی داخلش اتفاق می افته و عمر مفید بخاری را کاهش میده.

کاربران زیر از م.یگانه برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

1_Hamidreza

همیشه از اینکه دوستانم مرا به اشتباهاتم آگاه کنند خوشحال میشوم. حتی اینجا، حتی شما دوست عزیز...

۱۱ دی, ۱۴۰۴
۱۰:۰۰ ب٫ظ
Avatar
1_Hamidreza

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 103
تاریخ عضویت:

۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

م.یگانه گفته

 

سلام. کامل از آب خارجش کنید اگر بخار یا آب واردش نشده پس احتمالا آسیبی بهش نرسیده و فقط بخش بالاییش چند قطره آب بهش برخورد کرده و تبخیر شده. شکستگی معمولا از میانه به پایین جایی که المنت قرار گرفته اتفاق می افته و کمتر به شکل ترک هست و معمولا با خرد شدن یا دو تکه شدن همراهه.

به هر حال بهتره بدون اینکه به برق بزنید چند ساعتی داخل آب قوطه ورش کنید تا اگر شکستگی اتفاق افتاده با نفوذ آب یا بخار داخلش مشخص بشه. 

تعویض شیشه اگر تخصصی انجام بشه آب بند میشه اما معمولا بعد از تعویض بخارزدگی دائمی داخلش اتفاق می افته و عمر مفید بخاری را کاهش میده.  

خیلی ممنونم

 

ظاهرش کاملا سالمه ولی انگار داخلش بخار هست(همون اول که خریده بودم وجود داشت)

 

کنار گذاشتمش به ریسکش نمی ارزه

 

آکواریومم پلنته ماهیام هم گوپی و لجنخوار و پلاتی

 

قبلا بدون بخاری نگهشون داشتم ایشالا اگه بعد از این هم بمونن دیگه نیازش ندارم

 

بعدا اگه نیاز شد تعمیرش میکنم 

Persian Gulf/خلیج فارس

۱۱ دی, ۱۴۰۴
۱۰:۱۵ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2478
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

۱_Hamidreza گفته

خیلی ممنونم

 

ظاهرش کاملا سالمه ولی انگار داخلش بخار هست(همون اول که خریده بودم وجود داشت)

 

کنار گذاشتمش به ریسکش نمی ارزه

 

آکواریومم پلنته ماهیام هم گوپی و لجنخوار و پلاتی

 

قبلا بدون بخاری نگهشون داشتم ایشالا اگه بعد از این هم بمونن دیگه نیازش ندارم

 

بعدا اگه نیاز شد تعمیرش میکنم   

سلام

اصل کاربرد بخاری الانه حاجی. تابستون و بهار میشه برداری ولی الام که زمستونه بهتره بداری مخصوصا اگهند وقت دیگه هوا خیلی سرد بشه

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

1_Hamidreza

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۲۱ بهمن, ۱۴۰۴
۰:۰۰ ق٫ظ
Avatar
1_Hamidreza

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 103
تاریخ عضویت:

۱۷ اسفند, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

شیشه بخاری رو تعویض کردم

آب بندی رو با دقت انجام دادم با همون اورینگ خود بخاری و...

فکر میکردم درجه ترموستات بصورت پیش فرض گیر داره و از یه حدی کمتر نمیشه چرخوند

کلید رو بدون درپوش جا انداختم تا بذارم رو آخرین درجه و بعد درپوش رو ببندم تا دقیق باشه

و بله...confused

تقریبا ۷۲۰ درجه چرخوندم و به آخرش نرسید...

همونطوری بستمش

الان چطور تنظیمش کنم؟

دماسنج هم ندارم

گذاشتم تو سطل رو بیست و چهار درجه قطع کرد همونطور که رو درپوش بود(با تجربه قبلی فهمیدم)

ولی هنوز مطمئن نیستم میترسم بزارم تو آکواریوم فردا سوپ ماهی تحویل بگیرم

تو شهرمون کلا یدونه مغازه آکواریومی هست که اونم فقط بلده بفروشه

لطفا کمک کنیدangry

Persian Gulf/خلیج فارس

۲۱ بهمن, ۱۴۰۴
۵:۲۰ ب٫ظ
Avatar
م.یگانه

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 715
تاریخ عضویت:

۱۱ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

۱_Hamidreza گفته
سلام
شیشه بخاری رو تعویض کردم
آب بندی رو با دقت انجام دادم با همون اورینگ خود بخاری و...
فکر میکردم درجه ترموستات بصورت پیش فرض گیر داره و از یه حدی کمتر نمیشه چرخوند
کلید رو بدون درپوش جا انداختم تا بذارم رو آخرین درجه و بعد درپوش رو ببندم تا دقیق باشه
و بله...confused
تقریبا ۷۲۰ درجه چرخوندم و به آخرش نرسید...
همونطوری بستمش
الان چطور تنظیمش کنم؟
دماسنج هم ندارم
گذاشتم تو سطل رو بیست و چهار درجه قطع کرد همونطور که رو درپوش بود(با تجربه قبلی فهمیدم)
ولی هنوز مطمئن نیستم میترسم بزارم تو آکواریوم فردا سوپ ماهی تحویل بگیرم
تو شهرمون کلا یدونه مغازه آکواریومی هست که اونم فقط بلده بفروشه
لطفا کمک کنیدangry  

 

سلام. تقریبی انجام بدید. الان حدود دمای داخلی خانه ها (در استان های غیر سردسیری و گرمسیری) بین ۲۰ تا ۲۵ درجه هست. یعنی جایی که ترموستات صدا میده و وصل میشه حدود ۲۲ ۲۳ درجه هست و جایی که قطع میشه دو سه درجه کمتر. خود شرکت هم انقدر دقیق نمیبنده و لازم نیست خیلی حساس باشید. بخاری رو زود نباید ببندید و حداقل ۲۴ ساعت باید فرصت بدید تا در هوای غیرمرطوب خشک بشه مگرنه بعد از روشن کردن داخلش بخارمیزنه

کاربران زیر از م.یگانه برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

1_Hamidreza

همیشه از اینکه دوستانم مرا به اشتباهاتم آگاه کنند خوشحال میشوم. حتی اینجا، حتی شما دوست عزیز...

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1075

افراد آنلاین کنونی:
411 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4194

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

(SINA) : 2903

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 44419

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7877

نوشته ها: 170352

جدیدترین اعضاء:

amirhasan94, neda1125, ali heidari, mohammadhossein1369, Goliiiii, Ghazaaleh

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها