پرورش جلبک اسپیرولینا | تغذیه ماهیان آب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
پرورش جلبک اسپیرولینا
۲۹ شهریور, ۱۳۹۵
۸:۳۲ ب٫ظ
Avatar
azadi

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 207
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

کشت چهار گونه میکروجلبک در ایران

کشت و پرورش جلبک اسپیرولیناImage Enlarger

Image Enlarger

 

حمید دنیایی داریان، با اشاره به مشخصات فنی این فناوری افزود: در شرایط فعلی در کشور ما برای پرورش بچه ماهیان فیتوفاگ و حتی مراحل اولیه پرورش «لارو» از کودهای شیمیایی برای باروری استخرها استفاده می‌شود که این کودها عوارض مختلفی را به دنبال دارند.

وی استفاده بی‌رویه و نامناسب از این کودها را موجب بروز مشکلات در استخرهای پرورش ماهیان مانند بروز بلوم جلبک‌های سمی، مرگ و میر ماهیان، کیفیت نامناسب گوشت ماهیان، کاهش اکسیژن و ... ذکر کرد و یادآور شد: این مشکل می‌تواند از طرفی نیز موجب شود تا جلبک‌های مورد نیاز و مناسب برای رشد بیشتر ماهیان در استخرها غالب شود.

مدیر پروژه تولید میکرو جلبک در گیلان با بیان اینکه استفاده از جلبک‌های مناسب با توجه به سایز تیغه‌های آبشش ماهی و هضم آسان و دارا بودن پروتئین و اسید چرب غیر اشباع بالاتر می‌تواند در تسریع رشد ماهیان مفید واقع شود، ادامه داد: استفاده از جلبک مناسب می‌تواند در کیفیت گوشت ماهی فیتوفاگ تاثیر گذاشته و طعم آن را نیز مطبوع‌تر کند.

وی با تصریح بر اینکه در پرورش زئوپلانکتون نیز استفاده از جلبک مناسب با توجه به سایز دهن و خوش‌خوراک بودن روی میزان تغذیه و تولید مثل و رشد تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: بنابراین ماهی که از این نوع زئوپلانکتون استفاده و تغذیه می‌کند رشد بهتری نیز دارد.

دنیایی داریان، دستیابی به رشد بهتر ماهیان، از بین بردن خطرات مرگ و میر ماهیان، استفاده از کوددهی نامناسب به‌ویژه در تابستان، رسیدن به خودکفایی، تولید درآمد و اشتغالزایی را از جمله مزیت‌ها و آثار اقتصادی و اجتماعی حاصل از تولید این محصول در کشور خواند.

وی تصریح کرد: تولید انبوه این کنسانتره می‌تواند دغدغه مشکلات کوددهی و غنی بودن استخر را از بین ببرد.

مدیر عامل شرکت «ریز جلبکی پارسیان» استفاده از این کنسانتره را موجب رشد و تکثیر «زئوپلانکتون» دانست و گفت: این امر می‌تواند مورد تغذیه ماهیان بیگ و دیگر ماهیان نیز قرار گیرد.

وی تمام تولید کنندگان ماهیان گرمابی، تولید کنندگان میگو و تولیدکنندگان ماهیان زینتی در کشور را جزو مشتریان اصلی این فناوری معرفی کرد و متذکر شد: این محصول در صنعت دام و طیور نیز می‌تواند به عنوان غذای زنده مورد استفاده قرار گیرد.

دنیایی داریان، با قدردانی از مسئولانی که از این طرح حمایت کردند، افزود: حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان در توسعه اقتصادی و علمی کشور تاثیرگذار است. 

در کارگاه مذکور قرار است علاوه بر تولید کنسانتره میکرو جلبک، ماکارونی جلبک، غذای ماهی جلبک، پاستیل جلبک، شکلات جلبک، شامپو جلبک، قرص «اسپیرولینا» برای بیماری کم‌خونی و تامین ویتامین‌های ب۱، ب۲ و ب۱۲ نیز به‌زودی تولید شود.

با تولید این جلبک در کشور از این پس استخرداران و پرورش دهندگان ماهیان گرمابی از بروز مشکلاتی مانند بلوم جلبکی (تولید سم توسط جلبک‌های سمی در آب ماهیان) مصون هستند.

این طرح که برای نخستین بار در کشور انجام شده مورد حمایت پارک علم و فناوری گیلان، موسسه تحقیقات شیلات ایران و دفتر سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور قرار گرفته است و به‌زودی برای رسیدن به تولید انبوه در شهرک صنعتی سفیدرود مستقر می‌شود

 

آدرس مطلب: http://asremrooz.ir/vdcjmhex.uqe8hzsffu.html

 

ویدئو پرورش جلبک که تو شبکه ۱ پخش کرد : دانلود کنید

 

درباره آموزش پرورش جلبک اسپیرولینا تو سایت ها جستجو کردم ولی سایتی پیدا نکردم آموزش داده باشه اگر بود پولی هست دوره هاش ۳۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان بازم میگردم شاید پیدا شد ولی کسی تجربه داره یا به عنوان کار انجام میده راهنمای کند

 

کاربران زیر از azadi برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

(Mahdi(victim, شایان13, shayan.sh

۲۹ شهریور, ۱۳۹۵
۹:۳۸ ب٫ظ
Avatar
azadi

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 207
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

تولید نمونه اولیه جلبک اسپیرولینا در کشور

متخصصان شرکت دانش پژوهان سبز قشم موفق به تولید نمونه اولیه جلبک اسپیرولینا پلاتنیس در این مرکز شدند. اسپیرولینا، نوعی جلبک سبز آبی است که از ابتدایی ترین اشکال حیات بر روی کره زمین به شمار می‎رود. این جلبک قدمتی در حدود ۳٫۵ میلیارد سال دارد و به صورت معلق در آب‎های شیرین پرورش می‎یابد. نام اسپیرولینا بر گرفته از شکل مارپیچی این جلبک است. اسپیرولینا به سبب دارا بودن طیف متنوعی از مواد مغذی و ویژگی‎های کمک درمانی اثبات شده، می‎تواند نقش بالقوه ای در رژیم غذایی افراد مختلف داشته باشد. این جلبک از دوران باستان توسط اقوام مکزیکی و آفریقایی به عنوان غذا مصرف می‎شده و از حدود ۳۰ سال قبل تا کنون تولید و مصرف آن به عنوان مکمل غذایی در کشورهای صنعتی و پیشرفته به شدت رونق یافته است. سال‎هاست که سازمان فضایی آمریکا (NASA)، اسپیرولینا را به عنوان مکمل غذایی سودمند برای فضانوردان خود در مسافرت‎های فضایی با موفقیت به کار می‎برد. با توجه به غنی بودن اسپیرولینا از انواع مواد مغذی، ویتامین‎ها و مواد معدنی می‎توان آن را ایده آل ترین غذا برای حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی میلیون‎ها انسان در سراسر دنیا دانست. متداول ترین گونه ای که در ساخت مکمل‎های غذایی مورد استفاده قرار می‎گیرد Spirulina Platensis است.

محصول این شرکت حاوی ۱۰۰ درصد Spirulina Platensis بوده و هیچگونه ماده افزودنی در تولید قرص و کپسول آن، به کار نرفته است. سرپرست مدیریت مرکز بین المللی رشد قشم گفت: متخصصان شرکت دانش پژوهان سبز قشم موفق به تولید نمونه اولیه جلبک اسپیرولینا پلاتنیس در این مرکز شدند. مطهره حسینی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شرکت دانش پژوهان سبز قشم به عنوان یکی از شرکت‎های دانش بنیان مستقر در مرکز بین المللی رشد قشم موفق به تولید نمونه اولیه و آزمایشگاهی جلبک اسپیرولینا پلاتنیس شد. به گفته وی، این جلبک منبع غنی بتاکاروتن و ویتامین‎های ب ۱، ب ۲، ب ۶ و ب ۱۲ و تمام اسید آمینه‎های ضروری و حاوی مواد معدنی مهمی همانند آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم و منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری به ویژه اسید گامالینولئیک است. سرپرست مدیریت مرکز بین المللی رشد قشم همچنین بیان داشت: با توجه به وجود ۶۰ تا ۷۰ درصد پروتئین، ۱۵ تا ۲۵ درصد کربوهیدرات، هفت تا ۱۳ درصد مواد معدنی، شش تا هشت درصد چربی، سه تا هفت درصد رطوبت در پودر خشک اسپیرولینا، این جلبک کامل‎ترین غذای گیاهی روی زمین برای مصارف انسانی محسوب می‎شود.

حسینی با اشاره به کشت جلبک اسپیرولینا پلاتنیس به صورت پیوسته در حوضچه و در فتو بیو راکتور، از تهیه نان، شربت و نوشیدنی، شکلات و شیرینی‎های بی ضرر، غنی سازی ماکارونی، بستنی و کیک به عنوان بخشی از کاربردهای این جلبک نام برد. وی همچنین از تهیه مکمل‎های غذایی مناسب برای دام و طیور و آبزیان و تهیه محصولات گسترده در صنایع آرایشی و بهداشتی به عنوان دیگر کاربردهای این جلبک یاد کرد. ویژگی‎های تغذیه ای منحصر به فرد و محتوای غنی از ویتامین‎ها و مواد معدنی باعث شده که اسپیرولینا کاربردهای گوناگونی از لحاظ پیشگیری و یا کمک به درمان بهتر بیماری‎های مختلف داشته باشد. کاربردهایی نظیر تقویت سیستم ایمنی و افزایش قوای بدنی، کمک به بهبودی افراد مبتلا به سوء تغذیه و لاغری مفرط، کمک به تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن در افرادی که رژیم لاغری دارند و پیشگیری از ابتلا به بیماری‎های قلبی – عروقی از طریق کاهش کلسترول و تنظیم فشار خون از جمله این ویژگی‎ها است.

کمک به درمان افراد مبتلا به دیابت بخصوص دیابت تیپ ۲، پیشگیری از انواع سرطان به علت داشتن ظرفیت بالای آنتی اکسیدانی، کاهش عوارض ناخوشایند شیمی درمانی، مکمل غذایی مناسب برای ورزشکاران جهت تامین پروتئین، ویتامین‎ها و مواد مغذی دیگر، کمک به درمان کم خونی از طریق بهبود فرایند تولید گلبول قرمز به کمک کلروفیل و ویتامین B1،۲، تامین ویتامین B₁₂ جهت افراد گیاه خوار و سالمندان، کمک به درمان بیماری‎های آلرژیک، کمک به رفع خستگی مزمن و کاهش استرس، کمک به کاهش علائم بیماری آرتروز (التهاب مفاصل) به علت داشتن اثرات ضد التهابی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش را می‎توان از ویژگی‎های اسپیرولینا عنوان کرد.

همچنین پیشگیری از ابتلا به عفونت‎های ویروسی مانند آنفلوآنزا، ایدز، سرخجه و… و همچنین کمک به بهبودی و کاهش علائم بیماری، کمک به دفع سموم مختلف از بدن نظیر فلزات سنگین(سرب، جیوه و …) ناشی از آلودگی هوا و محیط‎های صنعتی و محافظت از کبد و بهبود عملکرد آن هم از مهم ترین فواید جلبک‎های سبز به شمار می‎رود. ویژگی‎های تغذیه‎ایی اسپیرولینا، منبع غنی از پروتئین به مراتب بیشتر از مقادیر موجود در سویا و گوشت گاو (حاوی ۱۸ نوع اسید آمینه شامل تمامی اسید آمینه‎های ضروری بدن) و منبع غنی از فیبر و پلی ساکاریدها است. تامین اسیدهای چرب ضروری و کمیاب مانند گاما لینولنیک اسید (GLA)، امگا ۳ و امگا ۶ که بدن قادر به تولید آنها نمی‎باشد از ویژگی‎های این داروها خواهد بود. از ویژگی‎های تغذیه‎ایی اسپیرولینا می‎توان به سرشار از رنگدانه کلروفیل یا همان هموگلوبین گیاهی (خون سبز)، دارای مقادیر مناسب از انواع ترکیبات آنتی اکسیدان نظیر بتاکاروتن، فیکوسیانین، لوتئین، زآگزانتین و … با خواص ضد سرطانی و حاوی ترکیب منحصر به فرد Spirulina Growth Factor موثر در رشد و ترمیم سلول‎ها اشاره کرد. اسپیرولینا حاوی ۱۰ نوع ویتامین نظیر A ،E ،B₁ ،B₆ ،B₁₂، اسید فولیک و حاوی هشت نوع ماده معدنی نظیر روی، منیزیوم، آهن، فسفر، کلسیم است.

مهر

 

کاربران زیر از azadi برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

(Mahdi(victim, شایان13, shayan.sh

۳۰ شهریور, ۱۳۹۵
۱۰:۳۰ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

خب جلبک اسپیرولینا در جزیره قشم تولید میشه و حتی داروهای انسانی اون هم همین الان در دسترس هست و به فروش میرسه. birddone

۳۰ شهریور, ۱۳۹۵
۱۰:۳۸ ب٫ظ
Avatar
(Mahdi(victim
شیراز

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 333
تاریخ عضویت:

۴ شهریور, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

من توی چیزای که خوندم ازش جلبک نیست معجونه اگه رایگان اموزشش میزاشتن عالی بود چون هم برای انسان خوبه هم حیوان یعنی اخرشه 

روزگار از رخ تو شمعي ساخت
آتشي در نهاد ما انداخت
ما طلب گار عافيت بوديم
در کمين بود عشق، بيرون تاخت
۷ مهر, ۱۳۹۵
۴:۵۴ ب٫ظ
Avatar
azadi

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 207
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دیروز میخواستم بخرم گفتم جلبک اسپیرولینا بده گفت قرص جلبک اسپیرولینا دارم خریدم ۱۰ تومن خوب میخواستم مواد تشکیل دهندش بگم : ماهی،ذرت،آرد گندوم،مخمر،اسپیرولینا و اسید آمینو هستش شاید بدرد کسی بخوره مواد تشکیل دهنده doneflower2

۷ مهر, ۱۳۹۵
۶:۳۳ ب٫ظ
Avatar
(Mahdi(victim
شیراز

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 333
تاریخ عضویت:

۴ شهریور, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

من دیروز رفتم بپرسم یک بسته کوچیکش ۵تومن بود 

روزگار از رخ تو شمعي ساخت
آتشي در نهاد ما انداخت
ما طلب گار عافيت بوديم
در کمين بود عشق، بيرون تاخت
۳۰ مهر, ۱۳۹۵
۱:۲۳ ق٫ظ
Avatar
azadi

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 207
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

آموزش تولید جلبک در اکواریوم

سلام این ویدئو خارجی هست حالا کسی بتونه زیر نویس ترجمه کنه عالی میشه varje

خواستم تو همین سایت اپلود کنم پسوند قبول نکرد تو یه سایت دیگه اپلود کردم thumbs-up

 

قسمت اول : دانلود کنید

 

قسمت دوم : دانلود کنید

 

منبع: آپارات

 

کاربران زیر از azadi برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

(Mahdi(victim, مجتبی

۳۰ مهر, ۱۳۹۵
۸:۴۷ ق٫ظ
Avatar
H∀ⓂΞD20
ShellEX.dll

ناظم انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 3661
تاریخ عضویت:

۱ بهمن, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

ویدیو ها بدون زیر نویس هم قابل فهم هستند

اون پودر سفید که نصف رو در پارت اول و نصف رو در پارت دوم استفاده کرد در واقع غذای اسپیرولیناست
متشکل از بی کربنات سدیم سولفات منیزیم  پتاسیم نیترات اسید سیتریک نمک خوراکیاوره کلرید کلسیم آهن سولفات سولفات آمونیوم
اون ماده ای هم که با قطره چکان اضافه کرد ، محلول کود کلات آهن هست

فکر نمیکنم تهیه این مواد چندان آسون باشه ،

پرورش اسپیرولینا مثل پرورش قارچ دوره های آموزشی ای داره که بر خلاف پرورش قارچ هنوز به اون مرحله نرسیده که فنی حرفه ای آموزش بذاره براش و به صورت آزاد دوره گذاشتند
تازه در یک سایت خارجی جلبک اسپیرولینا از هند و کالیفرنیا برای فروش گذاشته بودند که یه فروشنده هم از ایران در بینشون بود ....جالبه

 

به هرحال نمیخوام ذوق کسی رو که میخواد در خونه تکثیر کنه کور کنم ، ولی  پودر و قرص آماده رو از بیرون تهیه کنید راحت ترهfun

کاربران زیر از H∀ⓂΞD20 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

(Mahdi(victim

....

۱۳ آذر, ۱۳۹۵
۸:۲۲ ق٫ظ
Avatar
علی87
اهواز
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 36
تاریخ عضویت:

۲۳ فروردین, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

با سلام خدمت دوستان

 با توجه به اینکه تروفئوسها در طبیعت از جلبک تغذیه می کنند

به نظر دوستان میشه کاری کرد که جلبک در اک اصلی رشد کنه و ماهی ها ازش تغذیه کنند؟ ایا عملی هست؟ کیفیت آب به هم نمی خوره؟

یا اینکه در یک جای دیگه ( مثلا در سامپ یا یه آک کوچیک جدا) میشه روی یه تیکه سنگ بزاریم جلبک جمع بشه و بدیم ماهیا بخورن؟ اصلا راهکار مناسبی هست؟ از لحاظ بهداشت ماهی ها چیزشون نمیشه؟

با تشکر از دوستان اگه توضیح کامل بدن و موضوع رو مورد بحث قرار بدن

۱۳ آذر, ۱۳۹۵
۹:۲۱ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

اگر تانک جلبک بزنه که باعث کلی آلودگی میشه و حتی ممکنه ماهی ها تلف بشن .

بهترین روش اینه که از غذاهای گیاهی مخصوص استفاده کنید مثلا اسپیرولینا و یاغذاهای شرکتی مخصوص سیچلاید و حتی غذای مخصوص دوبویسی هست تهیه کنید.

یا از کلم و کاهو و .... استفاده کنید روش تهیه غذای دست ساز گیاهی در تالار بیان شده میتونید غذای دست ساز گیاهی بهشون بدین هم مقوی تر از جلبک هست و هم دردسر کمتری داره و هم اینکه کیفیت آب و سلامت ماهی ها رو به خطر نیانداختین. birddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

azadi
۱۴ آبان, ۱۳۹۶
۹:۱۴ ب٫ظ
Avatar
Saghari
مشهد

کاربر نمونه
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 910
تاریخ عضویت:

۱۳ مهر, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین
  1. دوستان سلام 
  2. من این رو در ادامه سخن دوستمان بگم 
  3. جلبک اسپیرولینا یکی از مواد غذایی بسیار با کیفیت و سودمند برای استفاده در رژیم غذایی انواع ماهیان میباشد.
    از این جلبک میتوان برای تغذیه سیکلیدهای افریقایی که به رژیم غذایی گیاهی علاقمندند استفاده نمود
    همچنین استفاده از این جلبک در ترکیب با سایر مواد غذایی برای ماهیان گوشتخوار بسیار مفید بوده و علاوه بر اینکه سلامتی ماهی را تضمین میکند موجب درخشش بیشتر رنگ و زیبایی ماهی میگردد بنابراین میتوان گفت این ماده غذایی برای تمامی گونه های گیاهخوار و گوشتخوار مناسب بوده و بسیار مفید است.

    در پستهای بعد مطالبی در خصوص این جلیک بیان میشه
    این مطالب متعلق به شرکت سینا ریزجلبک قشم که یکی از تولید کننده های این جلبک در سطح وسیع هست میباشد

    اسپیرولینا "کامل ترین غذای سبز"
    اسپیرولینا جلبک سبز- آبی میکروسکوپی ، مقوی ترین غذای سبز شناخته شده در جهان است. این گیاه به صورت معلق در آب رشد می کند به همین دلیل نیاز به ساختن دیواره سلولی که این دیواره به میزان زیادی دسترسی به مواد مغذی داخل سلول را محدود می کند، ندارد.
    این گیاه با بیش از ۶۰ درصد پروتئین حاوی بیشترین و قابل جذب ترین پروتئین گیاهی است. آمینو اسیدهای موجود د راسپیرولینا مشابه تخم مرغ بوده و کیفیت آن بوسیله سازمان غذا و کشاورزی آمریکا تأیید شده است. این گیاه منبع مواد مغذی است که درسایر غذاهای سبز یافت نمی شود . لینولئیک اسید، ویتامین و سولفولیپیدها از جمله موادی هستند که در این گیاه وجود دارند. علاوه بر این این اسپیرولینا منبع خوبی از بتاکارتن، کاروتنوئیدها، ویتامین ها و عناصر کمیاب است. اسپیرولینا حاوی میزان قابل ملاحظه ای کلروفیل، کارتنوئیدها، دیگر پیگمانهای گیاهی و رنگدانه ها است که در گیاهان سبز یافت می شوند . میزان چربی و کربوهیدرات این گیاه کم و کلسترول ندارد. از این رو برای استفاده از آن در افرادیکه رژیم لاغری می گیرند به دلیل مواد مغذی بالا و کربوهیدرات و چربی کم بسیار مناسب است. اسپیرولینا ساده ترین د رعین حال مغذی ترین منبع غذای موجود در جهان است. صدها مطالعه تحقیقاتی نشان داده اند که چگونه فیتونوترینت ها و پیگمانهای موجود در اسپیرولینا سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به سلامتی بدن کمک می کنند. طیف گسترده ای از مواد مغذی موجود در اسپیرولینا به تقویت سلولهای بدن کمک کرده و سلامت بدن را حفظ میکنند . طبق مطالعه انجام شده توسط جمعیت بازنشستگان آمریکا که در سپتامبر سال ۲۰۰۶ چاپ شده ،اسپیرولینا یکی از بهترین غذا هایی است که باعث طول عمر می شود.
    اسپیرولینا چگونه به بهتر شدن زندگی کمک می کند؟
    امروزه تمام ابعاد زندگی مردم دنیا در حال تحول است. یکی از بزرگترین تغییراتی که در زندگی اتفاق افتاده، نوع غذاهایی است که مردم استفاده می کنند:
    بعد از سال ۱۹۴۰ میلادی خاک بطور قابل ملاحضه ای مواد مغذی خود را از دست داده است. برای افزایش زمان نگهداری میوه ها و سبزی ها از روش پیوند زدن استفاده می شود که این روش باعث از بین رفتن آنزیم ها و ویتامین های مواد غذایی شده است. امروزه استفاده از حشره کش ها و علف کش ها یکی از راههای معمول کشاورزی است. هورمونها و آنتی بیوتیک هایی که برای پرورش دامها استفاده می شوند به یکی از غذاهای روزمره تبدیل شده اند. استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی، آلودگی های محیطی و شیوه زندگی امروزه ، نیاز انسانها را به مواد مغذی مخصوصی افزایش داده است. میزان استفاده از چربی در غذای روزانه نزدیک به ۴۰ درصد رسیده است که خیلی بیشتر از حد نرمال و سالم آن است، میزان فیبر دریافتی بدن بسیار کمتر از حد نرمال و مورد نیاز بدن است. موارد یاد شده تنها میزان کمی از اثرات زندگی مدرن در تغذیه انسان امروزی است
     

منتظر نظر دوستان هستم

کاربران زیر از Saghari برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

alirezaj
۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۱
۸:۰۱ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1644
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوستان

غذای اسپیرولینا تا چه اندازه قدرت رنگ دهی به ماهی داره؟میتونه رنگ از دست رفته یک سری ماهی هارو برگردونه؟

۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۱
۸:۳۵ ب٫ظ
Avatar
-paradox

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1289
تاریخ عضویت:

۵ شهریور, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

رنگ دهی قوی ای داره و خیلی هم مفیده واسه ماهی

ولی نه هر رنگی رو،رنگ هایی مثل آبی و سبز رو میتونه خیلی خوب ساپورت کنه ولی رنگ های گرم مثل قرمز رو نه

کاربران زیر از -paradox برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

AROWANA. OSCAR
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
86 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
2 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3747

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33733

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7661

نوشته ها: 163646

جدیدترین اعضاء:

aligasemi, mohammadmu6999, hbgbfuvxy, ajejdhdjs, moniee, mahdi.69.Q

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها