سیچلاید دندان سگی | شناخت انواع ماهیان زینتی اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
سیچلاید دندان سگی
۳ اسفند, ۱۴۰۰
۲:۲۷ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1644
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

طبقه بندی سیکلیدها

زیرخانواده: Pseudocrenilabrinae

توزیع بومی دریاچه مالاوی.

این به طور گسترده در امتداد ساحل شمال غربی تا نگارا توزیع شده است. در امتداد ساحل شرقی می توان آن را بین نقطه ماکانجیلا و چوانگا، لومبائولو و ایکومبه و در اطراف جزایر چیزومولو و لیکوما یافت. زیستگاه مناطق صخره ای اطراف خط ساحلی دریاچه

حداکثر طول استاندارد ۴ اینچ (۱۰ سانتی متر).

اندازه آکواریوم  ۴۰ اینچ × ۱۲ اینچ × ۱۲ اینچ (۱۰۰ سانتی متر × ۳۰ سانتی متر در ۳۰ سانتی متر) - ۹۰ لیتر.

164552727360211.jpgImage Enlarger

نگهداری بیشتر آکواریوم باید حاوی انبوهی از صخره ها باشد که به گونه ای چیده شده اند که غارهایی را با مناطق کوچکی از آب آزاد در بین آنها تشکیل دهند. بستر شنی بهترین است. این گونه با حفاری مداوم خود تمایل به ریشه کن کردن گیاهان دارد. شرایط آب دما: ۷۷-۸۴ درجه فارنهایت (۲۵-۲۹ درجه سانتی گراد) pH: 7.5-8.5 سختی: ۱۰-۲۵ درجه سانتیگراد.

164552727362152.jpgImage Enlarger

رژیم غذایی C. afra اکثر غذاهای ارائه شده را می پذیرد، اما مواد گیاهی به شکل تکه های اسپیرولینا، اسفناج بلانچ شده و غیره باید بخش زیادی از رژیم غذایی را تشکیل دهند. این را می توان با غذاهای زنده و منجمد تکمیل کرد.

164552727362553.jpgImage Enlarger

رفتار و سازگاری جنگ طلب و سرزمینی. نباید آن را با گونه های صلح دوست مانند طاووس یا اوتاکا نگهداری کرد، اما می توان آن را با دیگر Mbuna ترکیب کرد. تانک باید بیش از حد شلوغ باشد تا تهاجم و تشکیل قلمرو کاهش یابد. نسبت به سایر گونه‌های مشابه بسیار تهاجمی است و وجود هتروسفیک به از بین بردن آن کمک می‌کند. همچنین برای کاهش آزار و اذیت باید از هر مرد چند زن نگهداری شود.

164552727362944.jpgImage Enlarger

دیمورفیسم جنسی نرها بسیار رنگارنگ تر از ماده ها هستند. تولید مثل طول مخزن پرورش باید حدود ۴۸ اینچ باشد و همانطور که در بالا پیشنهاد شد مبله شود. pH 8.0-8.5 و دمای بین ۷۷-۸۱ درجه فارنهایت ایده آل هستند. یک گروه پرورشی شامل یک نر و ۳-۶ ماده توصیه می شود. تخم ریزی به صورت مخفیانه انجام می شود. نر از میان سنگ کاری ها مکانی را انتخاب می کند یا گودالی را در زیر یک سنگ بزرگ حفر می کند. سپس او در اطراف ورودی این خانه نمایش داده می شود و سعی می کند ماده ها را برای جفت گیری با او ترغیب کند. او می تواند در تعقیب های خود کاملاً تهاجمی باشد و برای از بین بردن این تجاوز است که بهتر است این گونه را در حرمسرا پرورش دهید. هنگامی که ماده ای مایل باشد، به محل تخم ریزی نزدیک می شود و تخم های خود را در آنجا می گذارد و پس از آن بلافاصله آنها را در دهان خود می گیرد. ماهی نر روی مقعد خود لکه هایی به شکل تخم مرغ دارد که ماهی ماده جذب آن ها می شود. هنگامی که او سعی می کند آنها را به نوزاد در دهان خود اضافه کند، در واقع اسپرم را از نر دریافت می کند، بنابراین تخمک ها را بارور می کند

164552727363285.jpgImage Enlarger

ماده ممکن است تا ۳ هفته قبل از رهاسازی بچه ماهی شناگر ۱۵ تا ۳۰ تخم را حمل کند. او در این مدت غذا نمی خورد و به راحتی توسط دهان متورم او قابل تشخیص است. اگر یک ماده بیش از حد استرس داشته باشد، ممکن است نوزادان را زودتر از موعد تف کند یا آنها را بخورد، بنابراین اگر تصمیم دارید ماهی را جابجا کنید تا از شکار ماهیان جلوگیری شود، باید مراقب باشید. همچنین شایان ذکر است که اگر یک ماده برای مدت طولانی از کلنی دور باشد، ممکن است موقعیت خود را در ترتیب نوک زدن گروه از دست بدهد. بهتر است قبل از جابجایی یک زن تا جایی که ممکن است صبر کنید مگر اینکه مورد آزار و اذیت قرار گیرد. برخی از پرورش دهندگان در مرحله ۲ هفته به طور مصنوعی بچه را از دهان مادر جدا می کنند و آنها را از آن نقطه بزرگ می کنند زیرا معمولاً تعداد بچه ها بیشتر می شود. بچه ها ممکن است پس از رها شدن هنوز مقداری کیسه زرده باقی بمانند و تا زمانی که این کیسه از بین نرود نیازی به تغذیه ندارند. اگر آنها بدون کیسه زرده آزاد شدند، می توانید بلافاصله شروع به تغذیه کنید. آن‌ها به اندازه‌ای بزرگ هستند که از بدو تولد ناپلی‌های میگوی آب نمک را بگیرند.

164552739746141.jpgImage Enlarger

منبع : https://www.seriouslyfish.com/species/cynotilapia-afra/

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
115 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3749

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33802

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7666

نوشته ها: 163794

جدیدترین اعضاء:

samanhoseyni, 2023abolfazl, HOJAT MARGOMI, I_donno, radin.456, lucindamacgregor

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها