دراگون گوره خری یا راه راه | شناخت انواع ماهیان زینتی اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
دراگون گوره خری یا راه راه
۶ مهر, ۱۴۰۰
۴:۵۶ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1644
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوستان یه گونه دراگون که خیلی کم یاب هستش  تو ایران و به صورت صیدی هم در اکواریوم ها نگهداری میشه  و یکی از خاص ترین ماهی های اکواریمی جهان هستش

نام:دراگون گوره خری یا دراگون راه راه

سختی اب:۵ تا dh 25

اندازه:در اکواریوم تا ۱۲۰ سانتی متر دیده شده

دمای نگهداری:۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد

خلق خو:در بچگی بسیار خشن و پرخاش گر است و نمیتوان هر ماهی را کنار اون نگهداری کرد نگهداری کرد ولی وقتی این ماهی سایز بگیره و بزرگ تر بشه از پرخاش گری و تهاجمیش به مرور کم میشه.

نگهداری : طول و عرض اکواریم برای این ماهی بسیار مهم است زیرا این ماهی بیشتر در طول عرض اک شنا میکند پس بهتره که طول عرض اکواریوم رو بزرگ بگیرید. عاشق لانه سازی میان سنگ ها و شن هاست. یک اکواریم با یک دکور سنگی با وجود مخفی گاه های زیاد را میپسندد.توجه این ماهی اسیب شدید به گیاه های طبیعی و مصنوعی میزند و به هیچ وجه درون اکواریوم  چه گیاه طبیعی چه مصنوعی قرار ندهید.

سازگاری:با ماهی های قوی جسه مثل اروانا ردچری اسکار بزرگ پیکاک باس تایگر سوماترا و... سازگاری دارد.این ماهی زیاد رابته خوبی با ماهی های کف زیست مثل پولی نایف و دیگر گربه ماهی ها ندارد.

تغذیه:از انواع غذا های گوشتی مانند دل میگو میلورم و...

سرعت رشد:همانند دیگر دراگون ها سرعت رشد بالایی دارد.

قیمت: کوچک ۳میلیون قیمت متوسط ۷ میلیون و قیمت بزرگ ان تا ۱۵ میلیون هم گذارش شده

عکس ماهی:

163283535982851.jpgImage Enlarger

163283535983542.jpgImage Enlarger

163283535985153.jpgImage Enlarger

163283535985634.jpgImage Enlarger

منبع : https://www.chinaglobalmall.com/products/569329561659

کاربران زیر از AROWANA. OSCAR برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Mohammad 8.731

۱۶ اسفند, ۱۴۰۰
۸:۵۷ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1550
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

کربه ماهی گورخری در رودخانه‌های با جریان سریع موجود در مناطق کوهستانی شمالی آمریکای جنوبی، عمدتاً در کلمبیا، پرو و ​​برزیل زندگی می‌کند. پوزه گورخری دارای بینی صاف و بدنه‌ای است که هر دوی آنها برای زیستگاه‌های رودخانه‌ای با جریان سریع که در آن زندگی می‌کنند مفید هستند.

 

زیستگاه رودخانه بومی آنها دارای شرایط آبی بسیار بکر و سطوح بالای اکسیژن محلول به دلیل جریان سریع آبهای کوهستانی است. به منظور شبیه سازی زیستگاه طبیعی این گونه، تامین سطوح بالای اکسیژن محلول و جریان های آب تند در آکواریوم بسیار مهم است.

 

مانند بسیاری از گونه‌های رودخانه‌ای، گربه ماهی گورخری نسبت به گونه‌های ماهی که از دریاچه‌ها، برکه‌ها یا دشت‌های سیل‌آلود سرچشمه می‌گیرند، نسبت به شرایط آب ضعیف تحمل کمتری دارند. Zebra Shovelnose برای علاقه‌مندانی که حداقل چند سال تجربه در نگهداری گونه‌های بزرگ‌تر ماهی‌های گرمسیری دارند، مناسب‌تر است.

یک آکواریوم مناسب برای مسکن Zebra Shovelnose باید حول یک آکواریوم بزرگ ۱۸۰ گالن یا بیشتر با فضای شنای باز فراوان، مقداری ریشه غوطه‌ور، صخره‌های رودخانه صاف و یک شن، شن ریز یا بستر مخلوط باشد. جریان آب نیز مهم است زیرا گورخر نازک یک گونه رودخانه بومی است.

 

به منظور حفظ کیفیت بالای آب مورد نیاز دماغه گورخر، علاقمندان باید از فیلتراسیون مکانیکی و بیولوژیکی عالی همراه با تغییرات جزئی مکرر آب استفاده کنند. این تغییرات جزئی آب، نیترات ها و دیگر تجمعات شیمیایی را که در سیستم های آکواریوم حلقه بسته رخ می دهد صادر می کند.

 

Zebra Shovelnose بیش از حد تهاجمی نیست، اما هر چیزی را که در دهان جای می گیرد مصرف می کند. آنها زمانی بهترین عملکرد را دارند که در کنار گونه‌های ماهی شناگر سطح متوسط ​​تا بالا قرار بگیرند که برای قلمرو در امتداد کف آکواریوم با پوزه بیل زبرا رقابت نخواهند کرد.

در نهایت، به دلیل نبردهای سرزمینی اجتناب ناپذیری که رخ خواهد داد، آنها معمولاً نباید با گربه ماهی های بزرگ دیگر نگهداری شوند. با این حال، آنها را می توان با سایر گربه ماهی ها در آکواریوم های بسیار بزرگ (۳۰۰ گالن یا بیشتر) که قادر به ارائه قلمرو کافی برای چندین نمونه گربه ماهی هستند، نگهداری کرد.

 

درطبیعت بیشتر از حشرات و دوزیستانی تغذیه می کند که از سطح رودخانه یا نزدیک مناطقی که ریشه درختان آویزان شده یا غوطه ور شده اند. آنها اهل غذا خوردن نیستند و به سرعت با تغذیه از انواع منابع غذایی تجاری یا آماده سازگار می شوند.

 

علاقمندان باید رژیم غذایی متنوعی را تغذیه کنند که شامل غذاهایی مانند گلوله/چوب های تجاری، کرم خاکی، نیزه ماهی، میگو، کاکل، صدف، جیرجیرک و سایر غذاهای گوشتی مشابه باشد. بهتر است از انواع غذاها تغذیه شود تا از نظر ویتامین ها و مواد معدنی رژیم غذایی کاملی برای ماهی فراهم شود.

 

رژیم غذایی متنوع همچنین کمک می کند تا گربه ماهی بیش از حد به یک منبع غذایی وابسته نشود و تمایلی به تغذیه از مواد دیگر نداشته باشد. این البته منجر به کمبودهای تغذیه ای می شود که می تواند منجر به ضعیف شدن سیستم ایمنی و بیماری شود.

 

نمونه های خود را روزانه تغذیه کنید و با بالغ شدن آنها شروع به کاهش تغذیه آنها به چند بار در هفته بر اساس دور کلی ماهی کنید. بسیاری از گربه‌ماهی‌هایی که در آکواریوم‌های خانگی نگهداری می‌شوند به دلیل چاقی بیش از حد غذا می‌خورند و دچار مشکلات سلامتی می‌شوند.

164667399943024.jpgImage Enlarger

164667399941313.jpgImage Enlarger

164667399938282.jpgImage Enlarger

164667399936481.jpgImage Enlarger

منبع

JDM lover

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: mehrad-091
232 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3749

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33807

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7666

نوشته ها: 163811

جدیدترین اعضاء:

....seyed, yosof 914, sina_237128, 09_sina, Mohammad.renjer, samanhoseyni

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها