اشتباهات رایج تازه کارها در نگهداری از آکواریوم | نگهداری انواع ماهیان آب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
اشتباهات رایج تازه کارها در نگهداری از آکواریوم
۱۸ اسفند, ۱۳۹۱
۰:۵۸ ق٫ظ
Avatar
ilaman

مدیر‌انجمن‌دوزیستان
Members

مدیر انجمن دوزیستان
تعداد نوشته ها: 709
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

شروع از سایز کوچک

با توجه به تنوع آکواریوم های مینی یا کوچک موجود در بازار افراد زیادی تمایل پیدا می کنند اولین تجربه آکواریوم داری خود را از این سایزها شروع کنند زیرا تصور می کنند شاید نگهداری یک آکواریوم کوچک می تواند راحت تر باشد اما معمولا انتخاب سایز کوچک برای آنها ناکامی را به همراه خواهد داشت. در حجم کم آب، پارامترهای اساسی برای نگهداری صحیح ماهی به سرعت تغییر می کنند و جایی برای اشتباه و بی تجربگی باقی نمی گذارند. حتی حرفه ای ها هم با آکواریوم های کوچک مشکل دارند .
توصیه می شود تازه کارها از تانک های کمتر از ۱۰۰ لیتر دوری کنند زیرا اگر تانک شما بزرگتر باشد آزمون و خطاهای شما به عنوان یک تازه کار آسیب کمتری به ماهی ها وارد خواهد کرد.

عجله در ورود ماهی

افرادی که به تازگی آکواریوم تهیه می کنند ذوق و شوق زیادی دارند و دوست دارند به سرعت ماهی به آن اضافه کنند حتی ممکن است همان روز راه اندازی آکواریوم این کار را انجام دهند. در این میان بعضی ها خوش شانس هستند و برخی نه. ممکن است بسیاری از این افراد به سرعت تعدادی یا تمامی ماهیهای خود را از دست بدهند.

                                            1441880665 تالار گفتگوImage Enlarger

علت چیست؟

آب در یک آکواریوم تازه راه اندازی شده هنوز به شرایط ثبات نرسیده است انواع گازها در آن محلول هستند. مواد معدنی، فلزهای سنگین و حتی مواد شیمیایی امروزه توسط توزیع کنندگان آب منطقه ای در فرآیند تصفیه به آب شهری اضافه می شود.
پس بدون اینکه بخواهیم وارد جزئیات پیچیده شیمی آب در این حالت شویم همین کفایت می کند که بگوییم بسیاری از مواد محلول در آب می تواند به ماهی ها آسیب برسانند، آب آکواریوم باید از فیلتر گذرانده شود تا مواد مضر از آن حذف گردد و به یک روز یا زمان بیشتری نیاز دارد تا گازهای محلول از آن خارج و PH آن ثابت شود و فقط در این شرایط تقریبا آب آمادگی ورود ماهی را دارد.

اضافه کردن تعداد زیادی ماهی در یک مرحله

به دلیل علاقه زیاد تازه کارها به ماهی و اینکه تقریبا تمام زیبایی یک آکواریوم را در ماهی می بینند معمولا اضافه کردن تعداد زیادی ماهی در یک مرحله یکی دیگر از اشتباهات آن هاست، تا زمانی که کلونی باکتریهای تجزیه کننده مواد سمی کاملا در مخزن تشکیل نشده باشند، آکواریوم آماده اضافه کردن ماهی به تعداد زیاد نمی باشد، باید در ابتدا یک جفت ماهی مقاوم اضافه و صبر کنید تا میزان نیتریت و آمونیاک بالا رفته و سپس تا حد صفر پایین آید، بعد از این میتوانید ماهی های دیگری به آکواریومتان اضافه نمایید.

                                                  1363320780 تالار گفتگوImage Enlarger

تراکم ماهی بیش از حد مجاز

پس از گذر از مرحله راه اندازی اولیه آکواریوم و آمادگی مخزن برای ورود ماهیها معمولا مشاهده می شود که تازه کارها بیش از حد مجاز ماهی به آکواریوم اضافه می کنند. ممکن است یک حرفه ای بتواند تعداد زیادی ماهی را در یک مخزن نه چندان بزرگ نگه دارد اما این کار برای افراد تازه کار توصیه نمی شود.
آزمون و خطاها در پیدا کردن تعداد مجاز ماهی آکواریوم به یک قانون کلی بدل شده است که بسیار می تواند سودمند باشد. اگر لیتراژ کل مخزن بر حسب لیتر را بر اساس سانتی متر در نظر بگیرید، این عدد حداکثر مجموع اندازه ماهی های مجاز شما در آکواریوم خواهد بود، حجم آب آکواریوم، میزان آب اضافه شده پس از اجرای دکور داخلی می باشد یعنی اگر حجم کل آب مخزن شما بصورت خالص ۱۵۰ لیتر باشد و شما بخواهید ماهی هایی با اندازه cm10 نگهداری کنید، حد مجاز تعداد ماهی برای آکواریوم شما، ۱۵ عدد است، البته همواره توصیه می شود که زیر حد مجاز ماهی انتخاب کنید.

                                                  1406060526 تالار گفتگوImage Enlarger

نگهداری ماهی های ناسازگار

افراد تازه کار معمولا ماهی ها را از روی ظاهر آن ها از روی اطلس یا اینترنت انتخاب می کنند، بدون این که به نیازهای زیستی و محیطی آن ها توجه داشته باشند. بعضی از ماهی ها با یکدیگر می جنگند و یا به آبی با شرایط متفاوت نیاز دارند و نمی توان آنها را در یک مخزن نگه داشت. همیشه درمورد گونه ها، قبل از اینکه آن ها را با هم انتخاب کنید تحقیق نمایید. ماهیهایی انتخاب کنید که پر جنب و جوش، رنگارنگ، آرام و در شرایط زیستی و محیطی همگون قرار داشته باشند .

                                               1429328887 تالار گفتگوImage Enlarger

تغذیه بیش از حد

بزرگترین اشتباهی که یک فرد تازه کار می تواند انجام دهد، غذادهی بیش از حد است. ماهی موجود پر جنب و جوشی است و همواره به دنبال غذا می گردد. این که آن ها همیشه گرسنه به نظر می رسند بدین معنی نیست که به غذا نیاز دارند و باید همواره تغذیه شوند. قانون غذادهی این است هیچ گاه بیش از مقداری که در ۵ دقیقه کاملا مصرف شود غذا ندهید. در آغاز ورود ماهی بیش از یک بار در روز غذا ندهید و در زمان بحرانی هنگامی که سطح آمونیاک و نیترات بالاست غذادهی را برای یک یا دو روز متوقف کنید. ماهی ها به راحتی می توانند چندین روز بی غذایی را تحمل کنند و دچار بیماری و کسالت نشوند. اگر بخواهیم ۱۰ عامل برای مرگ و میر ماهیها برشماریم قطعا مرگ به دلیل گرسنگی ماهی، عامل شماره ۱۰ می باشد.

فیلتر ناقص و ناکارآمد

یک فیلتر صحیح آکواریوم باید حد اقل ۳ بار حجم آکواریوم را در هر ساعت از فیلتر گذرانده و تصفیه کند، اگر این میزان گردش آب انجام نمی شود، حجم فیلتر کوچک است، اگر به حجم فیلتر مناسب برای آکواریومتان شک دارید حتما از سایز بزرگتر استفاده کنید. فیلتر کردن بیش از حد مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما قطعا میزان کم فیلتر می تواند برای سلامت ماهی ها خطرناک باشد. . بعضی اوقات دیده می شود که فیلتر را از متعلقات آکواریوم حذف می کنند یا به نصب یک فیلتر کوچک داخل آکواریوم بسنده می کنند که قطعا سلامت ماهیها را به خطر خواهد انداخت.

                                                  1379009377 تالار گفتگوImage Enlarger

تست نکردن آب

افراد تازه کار معمولا اطلاعات کاملی در مورد چرخه نیتروژن و فعل و انفعالات روزهای نخستین راه اندازی یک آکواریوم ندارند و در نتیجه از نیاز به تست آب نیز مطلع نبوده و برای مقابله با سموم مضر آب نیز اقدامی نمی کنند.
هنگامی که یک مخزن به تازگی راه اندازی می شود باید یک یا دو روز کار کند و قبل از اضافه کردن ماهی اولیه باید PH ، سختی، آمونیاک و سطح نیتریت را بر اساس استاندارد تست کنید. در دوره راه اندازی، تست آمونیاک و نیتریت بسیار مهم است و برای اطلاعات بیشتر حتما مطالبی در مورد چرخه نیتروژن بخوانید.
هنگامی که یک آکواریوم به شرایط ایده آل رسید تست آب را بصورت ماهیانه ادامه دهید تا بتوانید مشکلاتی که ممکن است از دید شما پنهان شده باشد را رصد کنید. اگر ماهی بدون دلیل تلف شد آب را تست کنید تا مشخص شود چیزی تغییر کرده است یا خیر؟

                                                1459029316 تالار گفتگوImage Enlarger

تعویض نکردن آب

مورد دیگری که معمولا افراد تازه کار در سرویس آکواریوم به آن توجه نمی کنند تعویض های دوره ای مقداری از آب است. مواد دفعی مضری در آکواریوم شکل می گیرند که تنها می توان با مَکِش کردن آب از بین شن کف و تعویض کسری از آب، آنها را از مخزن خارج نمود.
چنانچه شما در سرویس های دوره ای، کسری از آب را تعویض نکنید، ممکن است ماهی ها تلف نشوند اما نسبت به شرایط ایده آل آب تحت فشار قرار می گیرند و نسبت به بیماری ها حساس تر می شوند و حتی ممکن است طول عمر آنها نسبت به حالت طبیعی کوتاه تر شود. توصیه می شود برای تعویض کسری از آب حتما مقداری آب از ۲ روز قبل کنار بگذارید و از آب مستقیم شیر برای این کار استفاده نکنید.

نتیجه گیری نویسنده

جزئیات ذکر شده در بالا مواردی بسیار ساده و در عین حال کاربردی در نگهداری از آکواریوم می باشند. امید است همه علاقمندان با رعایت این نکات از داشتن آکواریوم در منزل یا محل کارشان همواره لذت ببرند.

 منبع:www.absokoun.com                                            

کاربران زیر از ilaman برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mohammadirani, @hosein, elsar, Mohammadjj92, aminreza, .Hamidreza, احسان, mohammad civil, S@J@D, mehdydry

1459125075 تالار گفتگو

۱۸ اسفند, ۱۳۹۱
۱۰:۱۱ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

با تشکر از توضیحات دوست خوبمون.

در مورد تعویض آب خدممتون عرض کنم هیچ وقت کل آب رو تعویض نکنید و فقط به میزان یک سوم از آب رو سیفون کنید و آب بدون کلر اضافه کنید.

در مورد شنها و سنگ های آکواریوم هم دقت کنید از نوع آهکی نباشن.

birddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

HɅDІ, mohammadirani, gf254, majid kamali, .Hamidreza, احسان, shahin98x, mehdydry
۶ تیر, ۱۳۹۲
۹:۲۰ ب٫ظ
Avatar
hossein0111
بابل
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 30
تاریخ عضویت:

۱ خرداد, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دستت درد نکنه برای افراد تازه کار واقعا مفید بودgoodbye3

۶ تیر, ۱۳۹۲
۱۱:۳۵ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام...میخوام براتون یه تجربه شخصی بگم و پافشاری هم نمیکنم حرفم درسته..

راستش من تا حالا هیچوقت برای اکواریوم هام آب بدون کلر نریختم و همیشه مستقیم از شیر آب توی اکواریوم وارد کردم..اوایلی که مولیو و گوپی و غیره داشتم همین کار رو میکردم ولی تلفات داشتم ولی برا ماهیهای قوی جثه هیچ گونه تلفاتی ندادم..

همچنین روی دمای آب هم زیاد پافشاری نمیکنم

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۷ تیر, ۱۳۹۲
۱۱:۵۳ ق٫ظ
Avatar
میثمva

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 576
تاریخ عضویت:

۱۲ دی, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

اقا حمید یه چیز بگم اونم این که ماهی از اب کلر دار ضربه های بزرگی میخوره همش تلفات که نیست

اب کلر دار باعث میشه که ماهی در مقابل انواع بیماری ضعیف باشه و یه چورایی سیستم دفاعی اون از بین بره همچنین از عمر ماهی کاسته بشه

البته در مورد دما منم با شما موافقم

موفق باشید

۷ تیر, ۱۳۹۲
۱۲:۰۷ ب٫ظ
Avatar
Hanif

ناظر انجمن
Members
تعداد نوشته ها: 2463
تاریخ عضویت:

۸ اردیبهشت, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

با درود

دوستان من با نظر اقا میثم مخالفم !!! کلر ربطی به سیستم دفاعی ماهی نداره !!! ولی در اینکه استرس به وجود میاره شکی نیست !!

آقا حمید من این هفته خونه یکی از دوستا بودم که ۶ تا پروت داره (۱۵ تا ۲۰ سانت ) بعد گفت میخوام اب رو عوض کنم گفتم بهش آب رو کجا دپو میکنی !! چون تانکش ۴۰۰ لیتره گفت هیچ جا از شیر میریزم !!!!!!!!!! تا ندیدم باورم نشد کل آب تانک رو تا ۱۰ سانت آخر مونده به کف رو خالی کرد و شیلنگ آب رو گرفت توی تانک !!!!!eekeekeekeek

نه همدما کرد ونه کلر زدایی !!!!woooooowwoooooowwoooooow

بعد ازش پرسیدم چند وقت ماهی ها رو داری گفت ۲ ساله از همون اول هفته ای یک بار این کار رو میکنم و تلفات هم ندارم !!!!!!!!!

البته من همچین کاری رو توصیه نمیکنم !!! ولی عادت ماهی هم میتونه شرط باشه به هر حال من از ۱۰ روش برای تعویض آب استفاده میکنم که بعضیها ۱ موردش رو هم رعایت نمیکنن !!! و در کمال تعجب مشکلی هم ندارن !!!

موفق باشید

کاربران زیر از Hanif برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mohammad civil
۷ تیر, ۱۳۹۲
۱۲:۱۸ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام..همونطور که گفتم رو حرفم پافشاری نمیکنم...ولی تعویض آب مستقیم از شیر روی ماهیهای قوی جثه هیچ اثری نیمذاره حتی رو انجل هم لاثری نداره(طبق تجربه های خودم).. راستش آخرین باری رو که آب رو کنار گذاشتم تا کلرش بره یادم نمیاد

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۷ تیر, ۱۳۹۲
۲:۲۹ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

اتفاقا بنده تا حدودی با آقا حمید موافقم چون یه زمانی چهار تا آکواریوم داشتم و اصلا نمیشد آب رو جایی نگهداری کنم تا کلرش بره پس همینطوری مستقیم از شیر آب استفاده می کردم ولی دما رو کاملا تحت کنترل داشتم مثلا آب سرد و گرم رو مخلوط میکردم و حتما دما رو با دماسنج داخل آکواریوم تست می کردم و استفاده می کردم البته در بعضی روزها که میزان کلر آب زیاد هست حتما باید مراعات کنید و واقعا کلر برای ماهی ها ضرر داره. و اگر زمانی کلر آب زیاد بود حتما اون رو چند دقیقه ای در ظرفی جداگانه میریختم تا کلرش کمتر بشه و بعد میریختم داخل آکواریوم. birddone

۷ تیر, ۱۳۹۲
۲:۳۵ ب٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

منم یه زمانی همین کار رو می کردم البته سریعا پس از ریختن آب کلر دار در آکواریوم از آکوا سیف استفاده می کردم

سربلند باشید

۸ تیر, ۱۳۹۲
۰:۲۳ ق٫ظ
Avatar
Riahi Fazlolah
Shahr e-kord

متخصص قناری
Members
تعداد نوشته ها: 236
تاریخ عضویت:

۲۹ اردیبهشت, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوستان

 من که تقریبا ۲۰ ساله هر موقع که اب رو عوض میکنم همین طوریه کلر زدایی نداشتم تا حالا که یه مورد هم تلفات در این مورد نداشتم ولی یه مطلب وقتی اب تانک رو میکشم برای ریختن اب داخل تانک اب رو خیلی خیلی کم باز میکنم به اندازه یه شوره کوچیک به دو دلیل اول برای این که بخاری مجال برای گرم کردن اب داشته باشه که البته خودم هم کمکش میکنم و اب میزارم جوش بشه و به تانک اضافه میکنم و دوم برای این که تا حدودی کلر با اب ریزیه کمتر مجال فرار داره و کمتر به ماهی اسیب میزنه

۸ تیر, ۱۳۹۲
۰:۳۳ ق٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

راستش برای باکتری زدایی آب بهش کلر اضافه می کنن وآب بی کلر هم شاید حداقل کمی توش باتری وجود داشته باشه وحتی اگر هم نداشته باشه از نظر من گذاشتن اون به مدت ۲۴ ساع برای رفتن کلرش کافی نیست چون آب لوله کشی فقط اینطوری هست وآب های غیر لوله کشی که تو بعضی از استان ها موجودن شامل برخی املاح اضافی هستن که حتی برای بدن انسان هم خیلی خوب نیستن یکیشون مس خهست که با استفاده از آکوا سیف هم آب بدون کلر میشه وهم املاح اضافی اون که برای ماهیا مضرر از بین می ره

موفق باشید

۸ تیر, ۱۳۹۲
۴:۵۰ ق٫ظ
Avatar
ghomeyshi

کاربر متخصص
Members

ناظم
تعداد نوشته ها: 2158
تاریخ عضویت:

۱۲ فروردین, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

منم معمولا از آب شیر استفاده میکنم و روی ماهیای بزرک جثه تقریبا بی تاثیره . من حدس میزنم یه قدری هم فایده داره و کلر گند زدایی و ضد عفونی هم میکنه

گیســـــو مــیان واژه برایم رهــــــــا نکن /
من از تبار واژه ی سرخ ســـــــــــیاوشم /
بـــــانو ! به قول حضرت استاد " شهریار " /
عاشق نبوده ای که بفهمی چه میکشم

۸ تیر, ۱۳۹۲
۱۱:۱۵ ق٫ظ
Avatar
میثمva

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 576
تاریخ عضویت:

۱۲ دی, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

Riahi Fazlolah گفته :

سلام دوستان

 من که تقریبا ۲۰ ساله هر موقع که اب رو عوض میکنم همین طوریه کلر زدایی نداشتم تا حالا که یه مورد هم تلفات در این مورد نداشتم ولی یه مطلب وقتی اب تانک رو میکشم برای ریختن اب داخل تانک اب رو خیلی خیلی کم باز میکنم به اندازه یه شوره کوچیک به دو دلیل اول برای این که بخاری مجال برای گرم کردن اب داشته باشه که البته خودم هم کمکش میکنم و اب میزارم جوش بشه و به تانک اضافه میکنم و دوم برای این که تا حدودی کلر با اب ریزیه کمتر مجال فرار داره و کمتر به ماهی اسیب میزنه

سلام

اقا ریاحی من با شما مخالفم

با دلیل اولتون به این خاطر که اب جوش موجب میشه که ماهیا تغییرات دمایی سریع داشته باشن و سریع مریض میشن و اگه فیلترو پمپ هوا روشن نباشه که در زمان سیفون روشن هم نیست این اب جوش پخش نمیشه و در نتیجه یه قسمت اب دمای گرم و یه قسمت دیگه سرد هستش و همچنین اب جوش phاب رو به هم میریزه بخاری هم توانش اونقدر نیست که ابی که شما به اکواریم اضافه میکنید بلافاصله گرم کنه در این رابطه با اقا مجتبی موافقم که اب سرد و گرم رو قاطی میکنن و اضافه میکنن

با دلیل دومتون به این دلیل موافقم که اب هر چه با سرعت وارد اکواریم بشه کلرش کمتره و حین وارد شدن به اکواریم کلر کم میشه

امیدوارم متوجه منظورم بشید

موفق باشید

۸ تیر, ۱۳۹۲
۱۲:۰۸ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

بنده هم با آب جوش موافق نیستم ولی بنظرم برای کلر هیچ فرقی نمیکنه آب با  سرعت وارد بشه و یا به کندی thinking اتفاقا قبلا خودم فکر میکردم هرچی آب با سرعت کمتری وارد بشه کلر کمتری داره ولی در اصل اینطور نیست چون کلر در آب حل شده و ربطی به سرعت نداره فقط در سرعت بیشتر حباب های هوای بیشتری تولید میشه و ما فکر میکنیم کلر بیشتری وارد آب شده حداقل من اینطور فکر میکنم حالا شاید حرف شما صحیح باشه thinkingbirddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

HɅDІ
۹ تیر, ۱۳۹۲
۰:۰۷ ق٫ظ
Avatar
hossein0111
بابل
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 30
تاریخ عضویت:

۱ خرداد, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

من از آب لوله کشی استفاده میکردم ولی متاسفانه تلفات داشتم goodbye3

۲۰ مرداد, ۱۳۹۲
۷:۰۸ ب٫ظ
Avatar
شهریار (onlypet.ir)

مؤسس سایت
تعداد نوشته ها: 3003
تاریخ عضویت:

۴ اسفند, ۱۳۸۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوستان

خیلی جالب بود تجربیات و مطالبتون رو خوندم. ولی خب من کاملا مخالفم و چند بار به خاطر این مورد ماهیام رو از دست دادم و از اون به بعد از چند تا بشکه واسه کلر زدایی و هم دما کردن اب استفاده میکنم. شاید شانس هم تاثیر داره ولی خواهش میکنم این مورد رو به کسی توصیه نکنید و باب نشه که خب اب شیرو بگیریم رو کله ماهیا و هیچی نمیشه

میدونم همگی چند تا اکواریوم دارین و سخته اب رو نگهداری کنید تا کلرزدایی بشه و .... ولی باور کنید یه دونه بشکه ۲۲۰ لیتری بگیرید مشکل حل میشه و هر دفعه که قرار نیست اب همه اکواریوم ها رو سیفون کنید. فکر نکنم بخواین بیشتر از ۲۲۰ لیتر هم سیفون کنید

به هر حال

موفق باشید

کاربران زیر از شهریار (onlypet.ir) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

HɅDІ, mohammadirani, Mani.888

1 تالار گفتگو

۲۱ مرداد, ۱۳۹۲
۱۲:۴۶ ب٫ظ
Avatar
میثمva

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 576
تاریخ عضویت:

۱۲ دی, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

منم قبلا موافقم ریختن مستقیم اب از شیر نبودم اما الان دو سه باره استفاده میکنم جواب میده دیگه نمیدونم البته برا ماهیا بزرگ مثل اسکار و نایف و پروت و.....این کارو میکنم

موفق باشید

۲۵ مرداد, ۱۳۹۲
۷:۵۲ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام...اقا یه چیز دیدم از تعجب شاخ در اوردم خونه یه بنده خدایی رفتم ۲ تا پنگوسی غول داشت(خیلی غول)..بهش گفتم بهشون چی میدی میدونین در جوابم چی گفت؟؟؟؟؟

فقط پوست مرغ اونم نه یکی ۲ روز بلکه ۳ ساله

حالا از دوستان صاحب نظر میخوام دعوت کنم بیان در مورد ضررهاش بگن..پیشاپیش ممنون

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۲۶ مرداد, ۱۳۹۲
۹:۰۴ ق٫ظ
Avatar
میثمva

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 576
تاریخ عضویت:

۱۲ دی, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

درسته کار جالبی نیست و غذای خوبی هم قطعا نیست اما به هر حال برا چنین ماهی شاید زیاد مشکل ساز نباشه

اما باز دوستان دیگه میتونن در این مورد بهتر نظر بدن

موفق باشید

۲۶ مرداد, ۱۳۹۲
۱۲:۲۶ ب٫ظ
Avatar
شهریار (onlypet.ir)

مؤسس سایت
تعداد نوشته ها: 3003
تاریخ عضویت:

۴ اسفند, ۱۳۸۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

خب فقط میتونم بگم کار اشتباه اشتباست حتی اگه برای یک، دو ، یا حتی چند نفر جواب داده  نمیشه اون رو ملاک قرار داد. ضما پوست مرغ جز چربی و هورمون که اونجا جمع شده فکر نکنم چیز مفیدی داشته باشه

1 تالار گفتگو

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
126 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3749

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33802

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7666

نوشته ها: 163794

جدیدترین اعضاء:

Mohammad.renjer, samanhoseyni, 2023abolfazl, HOJAT MARGOMI, I_donno, radin.456

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها