اروانای سیلور | صفحه 9 | نگهداری انواع ماهیان آب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
اروانای سیلور
۱۳ بهمن, ۱۴۰۰
۷:۰۳ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1650
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
161sp_Permalink sp_Print

سلام هرچی توی سایت گشتم مطلب دقیق یا کاملی راجب اروانا سیلور که امروزه زیاد خرید فروش میشه پیدا نکردم (اگر هست لطفا لنتقالش بدید این متن رو ) یه منبع خوب پیدا کردم که کامل اروانا سیلور رو از سیر تا پیازش توضیح داد.

سوالی که باید در مورد آروانای نقره ای پرسیده شود این نیست که "آیا یکی می خواهید؟" بلکه "چقدر یکی می خواهید؟" من حدس می زنم برای بیشتر افراد، پاسخ واقعاً بسیار زیاد است! آروانا، نقره ای که رایج ترین آن است، در لیست آرزوهای بیشتر ماهی داران قرار دارد و دلیل بسیار خوبی دارد. آنها در عین اینکه هیولای واقعی آکواریوم هستند، موفق می شوند با شکوه و برازنده باشند. آنها نماد دنیای ماهی هستند! با این حال، نگهداری از آروانا نقره ای (Osteoglossum Bicirrhosum)، برای افراد ضعیف یا مبتدیان ماهی مناسب نیست. آنها به آکواریوم های بسیار بزرگ، مقدار زیادی غذا و مراقبت های خاص نیاز دارند. هنوز علاقه مند به نگه داشتن یکی از آنها هستید؟ خوب، در اینجا راهنمای مراقبت نهایی برای نگهداری آروانا (Osteoglossum bicirrhosum) است تا به شما در تصمیم گیری کمک کند. مشخصات گونه آروانا نقره ای تصور می شود قدمت آروانا به بیش از ۱۰۰ میلیون سال قبل برمی گردد و آن را به هیولای ژوراسیک واقعی رودخانه های ما تبدیل کرده است.

164381572142431.jpegImage Enlarger

به طور طبیعی در آسیا، استرالیا، آفریقا و آمریکای جنوبی یافت می شود. به عنوان یکی از نمادین ترین گونه های ماهی موجود، بسیاری از مردم آروانا را به عنوان یک دارایی ارزشمند نگهداری می کنند. در کشورهایی مانند چین، تصور می شود که آنها به دلیل شباهتشان به اژدها، شانس، سلامت و ثروت به ارمغان می آورند. این، و همچنین نادر بودن برخی از انواع رنگ ها، به این معنی است که آنها همچنین می توانند برای شما هزینه زیادی داشته باشند، با برچسب قیمتی در حدود ۳۰۰۰۰۰ دلار! قیمت گزاف برخی از گونه‌ها نباید شما را ناامید کند زیرا انواع رایج‌تری مانند نقره‌ای که ما روی آن تمرکز خواهیم کرد و رنگ مشکی را می‌توان با قیمتی بسیار کمتر خریداری کرد. آروانای نقره ای متوسط ​​را می توان به عنوان یک نوجوان با حدود ۴۰ دلار خریداری کرد. در اینجا برخی از جزئیات خاص برای ماهی آب شیرین نقره ای آروانا آورده شده است: نام علمی: Osteoglossum bicirrhosum (نقره) خانواده: Osteoglossidae نام های رایج: آروانا، ماهی میمون، ماهی اژدها خاستگاه: آمریکای جنوبی (نقره)، آفریقا، استرالیا، آسیا طول عمر: ۱۰ تا ۲۰ سال جامعه پذیری: متوسط/نیمه تهاجمی رشد: تا ۴ پا (معمولاً ۳ فوت) رژیم غذایی: گوشتخوار (گاهی همه چیزخوار) حداقل حجم مخزن: ۲۵۰ گالن .سطح مخزن: بالا سطح مراقبت: متوسط ​​/ دشوار پارامترهای آب: اسیدی، pH 5.8 - 7، زیر ۱۴ درجه DH، ۲۴ - ۳۰ ℃ یا ۷۵ - ۸۶ ℉ پرورش: دهان خواران تخمگذار هزینه: حدود ۴۰ دلار (نوجوانان نقره) رنگ ها و ظاهر آروانا نقره ای آروانا بدنه ای بلند و براق دارد که وقتی از پهلو به آن نگاه کنید صاف به نظر می رسد. آنها در نگاه اول با فلس های مروارید مانند بزرگ، هالترهای تیره رنگی که از لب پایین و رنگ آنها امتداد یافته اند قابل تشخیص هستند.

16438157215182.jpgImage Enlarger

نقره‌ای رایج‌ترین رنگ برای آروانا است، اما می‌توان آن‌ها را در رنگ‌های دیگری مانند مشکی، قرمز فوق‌العاده، طلایی دم قرمز، مرواریدی، خالدار و رنگ‌های پلاتینیوم یا سفید نیز به دست آورد. توجه داشته باشید که این پلاتینیوم و سفید هستند که دارای بالاترین قیمت هستند. با بررسی دقیق تر، می بینید که آروانا پرتوهای نرمی بر روی باله های پشتی و مقعدی دارد. باله‌های سینه‌ای و شکمی نیز دارای پرتوهای نرم اما کوتاه‌تر هستند. همچنین ممکن است توجه داشته باشید که باله پشتی تقریباً با دمی ترکیب می شود. در انتهای دیگر آروانا دهان با هالتر و خط فک متمایز آن قرار دارد. با نام مستعار پل متحرک، خواهید دید که دهان تقریباً به صورت عمودی با استخوان فک دندانه دار قرار گرفته و به صورت سه تکه باز می شود. استخوان فک دندانه دار به این معنی است که وقتی گاز می گیرند، دندان هایشان با سقف دهانشان برخورد می کند. از نظر اندازه، آروانا یک غول واقعی است که نمونه‌های اسیر آن با طول چهار فوت و وزن حدود شش کیلوگرم ثبت شده است.

164381572154393.jpgImage Enlarger

هنجار معمولاً کوچکتر است، با این حال، در حدود سه فوت و وزن چهار و نیم کیلوگرم. حتی با این اندازه، آنها هنوز غول آکواریوم هستند، مطمئن هستم که شما موافق هستید؟آروانای نقره ای از کجا می آید؟ آروانا در استرالیا، آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی یافت می شود که دو مورد اخیر محبوب ترین ماهیگیران در سراسر جهان هستند. آروانای آمریکای جنوبی (نقره ای و سیاه) عمدتاً در حوضه رودخانه های گویان فرانسه، پرو و ​​برزیل یافت می شود. آروانا به دلیل ناتوانی در حرکت در مسیرهای سریع و جریان های سیل آسا، آب های با حرکت آهسته را ترجیح می دهد، در اطراف خطوط ساحلی، تالاب های آب سیاه و مناطق ساحلی رودخانه ها و دریاچه ها یافت می شود.

164381572154874.jpgImage Enlarger

به دلیل منابع غذایی محدود، آروانا در نواحی وسیع و طاقچه‌هایی پراکنده شده است که تنها در آب‌های کم عمق یافت می‌شوند. آب های عمیق تر برای آروانا که از سطح یا بالای آب شکار می کنند هیچ سودی ندارد. آیا ماهی آروانا تهاجمی است؟ آروانا به دلیل توانایی های شکار خود و شناگران قدرتمند قوی مشهور است. با این حال، این بدان معنا نیست که آنها برون‌گراترین ماهی‌ها هستند و در واقع برعکس این موضوع صادق است. آروانا برای ماهی‌های بزرگ‌تر به‌طور باورنکردنی ناخوشایند است و می‌تواند به راحتی با یک حرکت ناگهانی یا نور با عواقب فاجعه‌بار ترسانده شود! هنگام شکار آروانا اغلب سطح آب را می شکند و با یک جهش غول پیکر شکار را از شاخه های سطح پایین می رباید.

164381572155255.jpgImage Enlarger

آنها همچنین هنگام مبهوت همین کار را انجام می دهند، با پرش هایی که در ارتفاعات سه متری و بیشتر ثبت می شوند! مطمئناً نمی خواهید این اتفاق در خانه شما رخ دهد، جایی که احتمال دارد او حداقل به خود آسیب برساند روی درب آکواریومش، و در بدترین حالت روی زمین فرود آید و بمیرد. هنگامی که در یک آکواریوم مستقر می شود، و رسیدن به این امر ممکن است کمی طول بکشد، آروانا ماهی زیبایی برای تماشای شنا در نزدیکی سطح آکواریوم خود است. با احتیاط، شما همچنین می‌توانید پرش آن‌ها را ببینید که با ایجاد یک شکل خیره‌کننده «S» درست قبل از بلند شدن هواپیما انجام می‌دهند. با این حال، فریب زیبایی آنها را نخورید زیرا آروانا هنوز یک ماهی درنده است!

164381590277041.jpgImage Enlarger

آروانا که گاهی اوقات نسبتاً تهاجمی است، در مورد هر چیزی که به عنوان غذا می بیند، مانند انگشتان دست شما که بالای سطح معلق می ماند، دو بار فکر نمی کند. آنها همچنین هر چیزی را که کوچکتر از آنها باشد در آکواریوم خود می خورند و در صورت امکان بهتر است به عنوان یک ماهی انفرادی نگهداری شوند. آنها به دلیل به اشتراک گذاری فضای خود به خوبی مشهور نیستند اگرچه برخی از همتایان تانک بیشتر از دیگران کار می کنند. جالب اینجاست که آروانا با استفاده از مثانه شنای خود می تواند برای مدت کوتاهی بیرون از آب زنده بماند. آنها این کار را با گرفتن اکسیژن از هوا و مکیدن آن به مثانه شنا انجام می دهند، جایی که مویرگ های مشابه بافت ریه، اکسیژن را در اطراف بدنشان پخش می کنند.

164381590277542.jpgImage Enlarger

چگونه از ماهی آروانا نقره ای مراقبت کنیم؟ مانند هر گونه ماهی، شما به دنبال حفظ تحقیقات و دانش بیشتر در مورد آروانا هستید، بهتر است. آنها یک تعهد بزرگ با طول عمر تا بیست سال، اشتهای زیاد و نیازهای خاص از جمله اندازه آکواریوم هستند. یک آروانا برای رشد به آکواریومی با حداقل ۲۵۰ گالن نیاز دارد. هر چیزی کوچکتر باشد و نه تنها آروانای شما در تلاش است تا بپرد و از آکواریوم خود بگریزد، بلکه با تغییر شکل بدن و امید به زندگی آنها نیز مواجه شوید. آکواریوم‌های کوچک‌تر، حداقل ۶۰ گالن، با این حال برای نوجوانان فراوان هستند، اگرچه انتظار نداشته باشید که برای مدت طولانی مناسب باشند. آروانا با سرعتی حدود دو اینچ در ماه رشد می کند. هنگامی که یک آکواریوم مناسب دارید، باید اطمینان حاصل کنید که آن را در منطقه ای با ارتفاع کم قرار دهید. این برای اطمینان از این است که خطر کمی مبهوت شدن این ماهی به طور طبیعی لجن زده وجود دارد. در هر صورت، ضروری است که آکواریوم شما همچنین دارای یک درپوش مناسب باشد که با پرش آروانا شما شکسته یا بلند نشود.دکور یک تانک آروانا باید به حداقل برسد.

164381572154393.jpgImage Enlarger

از آنجایی که شناگران سطح بالایی هستند، به‌ویژه به گیاهان، صخره‌ها یا چوب‌های چوبی نیاز ندارند و فضای باز را برای شنا ترجیح می‌دهند. با این حال، آنها به ویژه در معرض کیفیت پایین آب هستند، بنابراین شما باید قبل از خرید آروانا، مطمئن شوید که پارامترهای آب صحیح است و مخزن شما به طور کامل چرخیده است. آب اسیدی با pH بین ۵.۸ تا ۷ با DH زیر ۱۴ درجه مورد نیاز است. دمای مخزن باید بین ۲۴ تا ۳۰ درجه سانتیگراد باشد. هنگام خرید آروانا، بهتر است نمونه ای را انتخاب کنید که طول آن به حدود هشت اینچ رسیده باشد. این به این دلیل است که در این اندازه آنها شروع به بالغ شدن و سخت تر شدن می کنند. همچنین باید در مورد نشانه های یک ماهی سالم به خوبی تحقیق کنید و پیشینه پرورش دهنده ای را که قصد خرید از آن را دارید بررسی کنید. در حالی که ممکن است یک آروانای نقره‌ای استاندارد از بین نرود، اما شما نمی‌خواهید که ماهی رویایی شما بیمار شود یا حتی بمیرد! هنگام انتخاب یک آروانا، یک نوجوان نقره ای درخشش نقره ای و یک سیاه دارای کناره های کاملاً تیره خواهد بود. همچنین باید همیشه موارد زیر را بررسی کنید: ترازو - باید درخشان و روشن با رنگ‌های یکنواخت و شفاف باشد. آروانا را با هر گونه پوسیدگی مقیاس نخرید. سر – باید بدون سوراخ و جراحت و به نسبت ۱:۳ با بدن باشد. دهان - باید به درستی با فک بالا و پایین بسته شود. آروانا با هر گونه برآمدگی، خونریزی یا چرک اطراف دهان نخرید. هالتر - باید دارای طول مساوی و صاف و بدون ذرات گرانول مانند روی آنها باشد. باله ها - باید شفاف و بدون هیچ نشانه ای از لخته شدن در پایه باشند. آروانا را با هیچ آسیبی به آنها نخرید. فلپس آبششی - باید دارای یک اپرکولوم باشد که نزدیک بدن آروانا باشد و بدون پیچ خوردگی باشد.آبشش ها - باید شفاف و قرمز تازه با الگوی تنفسی منظم باشد. چشم ها - باید هم اندازه با قرنیه روشن و شفاف باشد. آروانا با چشم های برآمده یا برآمده نخرید. دریچه (مقعد) - باید سفت و بیرون زده، متورم یا قرمز خون نباشد. هنگامی که آروانا خود را دریافت کردید، باید هر دو هفته یا هفتگی ۲۵ درصد آب را تغییر دهید.

164381590278384.jpgImage Enlarger

شما همچنین باید فیلتراسیون بسیار خوبی داشته باشید زیرا آنها ماهی هستند که ضایعات زیادی تولید می کنند. این تعجب آور نیست زیرا آنها خواران بزرگ هستند. از نظر غذایی، آروانا گوشتخوارانی هستند که تمایل کمی به همه چیزخوار دارند. هنگامی که غذای خود را از سطح یا شاخه های درختان می گیرند، اغلب بقایای گیاهی را نیز جمع می کنند که آنها نیز می خورند. شاید بهتر باشد به جای گرایش به همه چیزخواری، به طور تصادفی بگوییم همه چیزخوار! به هر حال، آروانا برای رشد نیازی به تغذیه با مواد گیاهی ندارد. اگر ماهی شما بیمار شد یا شروع به نشان دادن رفتارهای غیرعادی کرد، راهنمای کامل ما برای تشخیص و درمان بسیاری از بیماری های رایج را در راهنمای کامل ما بخوانید. چیزی که آروانا هنگام تغذیه به آن نیاز دارد این است که با غذایی که می تواند از سطح یا بالای خط آب بگیرد، تغذیه شود. هر چیزی که غرق شود باعث ایجاد قطره چشم در آروانا می شود که یک وضعیت برگشت پذیر نیست. قطره چشم جایی است که یک یا هر دو چشم آرواناس به طور دائم به پایین نگاه می کنند. این همچنین می تواند ناشی از قرار دادن آروانای شما در کنار گونه های دیگر ماهی باشد که در زیر آنها شنا می کنند. برای تغذیه بالای خط آب، باید از انبر یا چوب تغذیه استفاده کنید زیرا نیش آروانا می تواند ناخوشایند باشد. آنها بین انگشتان دست شما و یک غذای خوشمزه تمایز قائل نمی شوند! اگر آروانایی که تازه وارد آکواریومش شده نمی خواهد تغذیه کند نگران نباشید. نوجوانان در تطبیق با محیط جدید و همچنین غذا خورهای شلوغ کند هستند. بررسی کنید که پرورش دهنده به آنها چه چیزی را تغذیه کرده است و در صورت امکان به آنها غذا دهید.ماهی آروانا نقره ای چه می خورند؟ با سرعت رشد سریع و اندازه نهایی بزرگ، آروانا به تغذیه خوب نیاز دارد. آنها در زیستگاه های طبیعی خود غذاهایی مانند ماهی های کوچک، حلزون ها، حشرات بزرگ، خرگوش ها، قورباغه ها و مارها را شکار می کنند. اما غذای انتخابی آنها ماهی های کوچک و سخت پوستان است. هنگام تغذیه آروانا از دو روش برای گرفتن طعمه خود استفاده کنید. آنها یا از آب بیرون می پرند و آنها را می ربایند یا از زیر آنها را با چمدان بلند می کنند. تصور می شود که آنها دهان های بزرگی برای انجام این کار دارند، نه برای طمع، بلکه به این دلیل که بینایی آنها ضعیف است و دهان بزرگ شانس آنها را برای موفقیت در شکار افزایش می دهد. در آکواریوم، آروانا به همان شیوه طبیعی تغذیه می کند و به همین دلیل و همچنین تغذیه، رژیم غذایی آنها باید تا حد امکان نزدیک به رژیم طبیعی خود باشد. غذاهای مبتنی بر گوشت مانند کرم های خاکی، خرچنگ، جیرجیرک، میگو، قلب گاو، کریل و سخت پوستان همگی باعث رشد آروانای شما می شوند. برای شکار نیز می توان از ماهی تغذیه کننده استفاده کرد. همیشه اطمینان حاصل کنید که فیدرها یا توسط خودتان پرورش داده شده اند یا قبل از دادن آنها به آروانا قرنطینه شده اند. ممکن است متوجه شوید که یک رژیم غذایی تازه/زنده می‌تواند به دلیل مقادیر زیادی غذای مورد نیاز آروانا گران باشد. اگر اینطور است، می توانید از گزینه ارزان تر غذاهای منجمد نیز استفاده کنید. برخی از مالکان حتی موفق شده اند آرواناهای خود را از پلت تغذیه کنند، اگرچه این نادر است و بهترین منبع تغذیه برای آنها نیست. نحوه رابطه جنسی با آروانای نقره ای ساده ترین راه برای تشخیص آروانای نر و ماده این است که ماده ها عموماً از نظر ظاهری ضخیم تر از نرهای لاغرتر هستند. نرها نیز معمولاً باله مقعدی بزرگتری نسبت به ماده ها دارند. وقتی نوبت به پرورش آرواناها می‌رسد، جوجه‌آوران دهان تخم‌گذاری هستند که سالی یک‌بار در فصل سیل بین دسامبر و ژانویه تخم‌ریزی می‌کنند. قبل از تخم ریزی، آنها با هم جفت می شوند و لانه ای می سازند که در آن ماده تخم های بزرگ و نارنجی تا قرمز را می گذارد.سپس نر آن‌ها را جمع می‌کند و در مدت زمانی که طول می‌کشد تا بیرون بیاید و بیرون بیاید، در دهان خود می‌برد. این معمولاً حدود پنجاه روز طول می کشد تا آنها برای یافتن غذا بیرون بیایند. اگر به فکر پرورش آروانا هستید، باید دوباره فکر کنید. آروانا نه تنها به طور کلی سایر گونه های مشابه را در آکواریوم خود به خوبی تحمل نمی کند، بلکه تنها تعداد انگشت شماری از داستان های پرورش موفق در آنجا وجود دارد. داستان‌های موفقیت نیز فقط از آن‌هایی می‌آید که آروانای خود را در پانصد گالن به‌علاوه حوض‌ها/تانک‌هایی که برای اکثر ماهی‌داران خانگی بسیار بزرگ هستند، نگهداری می‌کنند! آیا آروانای نقره ای می تواند با ماهی های دیگر مخلوط شود؟ آروانا به طور کلی ماهی های منفرد هستند که حتی دوست ندارند با گونه های خود نگهداری شوند.

164381590278785.jpgImage Enlarger

در جوانی می توان ۶ یا بیشتر را در کنار هم نگه داشت، اما با رشد آنها غیرممکن خواهد شد. آنها نه تنها به یک آکواریوم ۵۰۰ گالن به اضافه نیاز دارند، بلکه تضمینی برای سوار شدن به آنها نیز وجود نخواهد داشت. اگر باید چندین آروانا را با هم نگه دارید، این کار را با احتیاط انجام دهید! هنگام انتخاب گونه‌های دیگر ماهی به‌عنوان جفت تانک برای آروانا، باید توجه داشت که به‌عنوان جوان، ماهی‌های بزرگ‌تر جفت تانک کوچک‌تر را هدف قرار می‌دهند و به‌عنوان بزرگسال، ماهی‌های بزرگ‌تر آنها را برای اندازه‌شان هدف قرار می‌دهند. ماهی‌های کوچک‌تری که همراه با آروانا قرار داده می‌شوند، به عنوان ناهار ختم می‌شوند. جفت تانک برای آروانا به راحتی پیدا نمی شود! برای سهولت یافتن اضافات مناسب به تانک آروانا، سه قانون کلی باید رعایت شود: ۱. ماهی صلح آمیز اما کمی تهاجمی را انتخاب کنید ۲. ماهی هایی را انتخاب کنید که بزرگتر از حد قابل خوردن هستند ۳. همیشه آروانا را ابتدا به آکواریوم اضافه کنید با پیروی از این دستورالعمل ها، برخی از پیشنهادات برای جفت تانک عبارتند از: ترور سبز، اسکار، چاقو ماهی، پلکوستوموس بزرگ، سیکلید طوطی، فرشته ماهی و گربه ماهی. به خاطر داشته باشید که پلکوستوموس و گربه ماهی بیشتر وقت خود را به شنا کردن زیر آروانای شما می گذرانند و ممکن است باعث ایجاد قطره چشم در آنها شوند. مثل همیشه باید یک برنامه پشتیبان داشته باشید اگر هر تانکی که اضافه کردید جواب نداد.قیمت ماهی آروانا نقره ای چقدر است؟ از آنجایی که رنگ‌ها، ظواهر و کشورهای مبدأ خاص می‌توانند هزینه یک آروانای نقره‌ای را به شدت تغییر دهند، ارزش دارد که در هنگام خرید یک آروانا نقره‌ای چه چیزی را می‌توانید در ازای پول خود دریافت کنید، نگاه کنید. معیار ارزش صدها هزار دلاری آروانا در رنگ آمیزی غیرعادی، چشمگیرتر، داشتن شخصیت و اندازه عالی با نسبت های عالی نهفته است. آروانای سفید یا پلاتینیومی بهترین جایزه است. همانطور که قبلاً گفته شد، شما می توانید یک آروانای نقره ای استاندارد که منشاء آن در آمریکای جنوبی است، با قیمتی حدود ۴۰ دلار خریداری کنید. اما این بدان معنا نیست که ماهی ۴۰ دلاری خواهد ماند! به عنوان یک نوجوان تا بیست و چهار ماهگی، نمی توان گفت که آروانای شما به چه چیزی بالغ می شود. اگر هر نوع منحصربه‌فردی از جمله تغییر شکلی که تصور می‌شود جذاب باشد ایجاد کند، ارزش آن می‌تواند از پشت بام شلیک کند! از طرف دیگر، آروانای آسیایی با ارزش ترین و مورد تقاضاترین گونه این ماهی زیبا است و با قیمتی مطابق با آن مطلوب عرضه می شود. در سال ۲۰۱۶، نیویورک پست در مورد یکی از آرواناها گزارش داد که در حال جراحی روی چشمان خود بود. ارزش آن در حدود ۳۰۰۰۰۰ دلار تخمین زده شد که در روزنامه پرسیده شد که آیا با ارزش ترین ماهی جهان است؟ اینکه آیا این آروانای خاص ارزش برچسب قیمت نسبتاً گزاف خود را داشت یا خیر، یک موضوع نظر است، اما در حقیقت این است که هر چه آروانا کمیاب تر باشد، هزینه آن بیشتر خواهد بود. آروانای آسیایی کمیاب است و در فهرست قرمز IUCN به عنوان در خطر انقراض ثبت شده است. همه واریته ها در محیط طبیعی و امکانات پرورشی خود به دقت تحت نظارت قرار می گیرند و قبل از فروش میکروچیپ می شوند.

164381590277953.jpgImage Enlarger

به دلیل وضعیت در خطر انقراض، مالکیت آروانای آسیایی در ایالات متحده غیرقانونی است. نتیجه گیری: راهنمای مراقبت از آروانا نقره ای برای بسیاری، آروانای نقره ای یک ماهی رویایی است که به عنوان هدف نهایی نگهبانان ماهی در نظر گرفته می شود. آن‌ها شکارچیان فوق‌العاده زیبا و باشکوهی هستند و ظرافت و سبکی از خود می‌جوشند. در یک دنیای ایده آل، هر آکواریومیستی یکی دارد! با این حال، در واقعیت، ما باید از نیازهای ویژه آروانا مانند آکواریوم های بزرگ، مقادیر زیاد غذا و وسایل ایمن نگه داشتن آن ها، یک درب آکواریوم خوب و سنگین آگاه باشیم. آروانا آنطور که در ابتدا گفته شد ماهی برای افراد ضعیف نیست. با این حال، آنها بسیار ارزشمند هستند و ارزش هر پنی را دارند (در حد منطق) که برای حفظ آنها صرف می شود. هیچ چیز مانند تماشای آروانا در حال شکار غذای خود و انجام آن جهش برای گرفتن آن یا فقط شنا کردن زیبا در اطراف آکواریوم خود نیست. آنها قطعاً گونه ای از ماهی های «اگر می توانی، انجامش بده» هستند!

منبع : https://fishkeepingforever.com/silver-arowana/

کاربران زیر از AROWANA. OSCAR برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

helia fish, Mohammad 8.731, Ali 386, Arman1384, -paradox

۲ فروردین, ۱۴۰۱
۵:۵۸ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1650
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
162sp_Permalink sp_Print

سلام بر دوستان خوب همیشگی اونلی پت

دوستان یه سوال داشتم ازتون.

یکی از دوستان به من پیشنهاد داده که یه اروانای ۱۳ سانت بخرم در زایشگاه بزرگی قرارش بدم به مدت ۱ یا ۲ ماه تا به سایز نزدیک به ۲۰ سانت برسه که بتونم بزارمش پیش بقیه.حالا سوالم اینه ایا در ۱ تا ۲ ماه اگر به خوبی تغذیه شه میتونه تا ۱۰ سانت در این زمان رشد کنه؟ اگر نه در ماه تا چه حدودی میتونه رشد کنه؟ ۲۰ سانت خوبه که کنار بقیه باشه؟

۲ فروردین, ۱۴۰۱
۶:۳۴ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 2239
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین
163sp_Permalink sp_Print

AROWANA. OSCAR گفته
سلام بر دوستان خوب همیشگی اونلی پت

دوستان یه سوال داشتم ازتون.

یکی از دوستان به من پیشنهاد داده که یه اروانای ۱۳ سانت بخرم در زایشگاه بزرگی قرارش بدم به مدت ۱ یا ۲ ماه تا به سایز نزدیک به ۲۰ سانت برسه که بتونم بزارمش پیش بقیه.حالا سوالم اینه ایا در ۱ تا ۲ ماه اگر به خوبی تغذیه شه میتونه تا ۱۰ سانت در این زمان رشد کنه؟ اگر نه در ماه تا چه حدودی میتونه رشد کنه؟ ۲۰ سانت خوبه که کنار بقیه باشه؟  

سلام

بله اگه به خوبی تغذیه بشه تا ۲ ماه از ۱۳ سانتی متر به ۲۰ سانتی متر میرسه ؛ آروانای سیلور در هر ماه ۵ سانتی متر رشد میکنه .

کاربران زیر از (SINA) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

AROWANA. OSCAR

 توانا بُوَد هر که دانا بُوَد ز دانش دل پیر برنا بُوَد

آکواریوم من

۲ فروردین, ۱۴۰۱
۸:۲۵ ب٫ظ
Avatar
شهریار (onlypet.ir)

مؤسس سایت
تعداد نوشته ها: 3003
تاریخ عضویت:

۴ اسفند, ۱۳۸۹
sp_UserOfflineSmall افلاین
164sp_Permalink sp_Print

حتما با شیشه جداش کنید یا در اکواریوم مجزا نگهداری بشه و در محیط توری یا زایشگاه قرار نگیره به نظرم.

کاربران زیر از شهریار (onlypet.ir) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

30Mahi, AROWANA. OSCAR, Matin 1387

1 تالار گفتگو

۲۰ مهر, ۱۴۰۱
۶:۱۹ ب٫ظ
Avatar
arshia1387
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 54
تاریخ عضویت:

۲۰ مهر, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوستان مجوز گرفتم که کل خونه رو اک کنم پس تصمیم گرفتم یه اک اروانا هم بزنم که عاشق اشم

 

خب میخوام یه اک شیشه خم تا ۴۰۰ لیتر بگیرم

بستر رو شن عربی و بکگراند مشکی بنظرتون یه تنه ابنوس ساده بگیرم واس کف اک؟

واس سیستم فیلتراسیون بنظرتون یه تاپ فیلتر دست ساز که خیلی قویه جدا

و مدیای زیادی هم توش جا میشه دارم واسش کافیه یا باید فیلتر سطلی بگیرم؟

در مورد بخاری هم با توجه به حجم اب بخاری ۴۰۰ وات وجود داره؟

و اینکه قراره تک گونه نگهداری شه و تغذیه هم سرا اروانا. تترا اروانا. میگو خشک. و چند هفته یبار دل گاو .

با این شرایط مشکلی واسش پیش نمیاد ؟ مثل افتادگی پلک یا رشد نکردن و یا هرچی؟

ببخشید که خسته تون کردم 

تشکر🌹

۲۰ مهر, ۱۴۰۱
۷:۱۴ ب٫ظ
Avatar
Mohammad 8.731
شیراز

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 790
تاریخ عضویت:

۱۲ مرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

شیشه خم ممکنه خطرناک باشه و نشتی بده حتما از محکم بودنش اطمینان کنید .

اگر میخواهید حرفه‌ای کار کنید دکور و شن اصلا نگذارید کف رو هم جوری کنید که مات باشه .

اگر برای این حجم مناسب باشه نه لازم نیست .

در مورد بخاری باید بگردید یا میتوانید دوتا ۲۰۰ وات استفاده کنید .

برای افتادگی چشم از غذا های چرب استفاده نکنید ، نور مستقیم استفاده نکنید ( بین نور و تانک یه لایه پارچه سفید بگذارید نور کمتر بشه و مستقیم نباشه ) 

غذای زنده ندید ممکنه به خودش آسیب بزنه .

موفق باشید 🌷

کاربران زیر از Mohammad 8.731 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

matin.b.1385

چشم دل باز کن که جان بینی 

                           آنچه نادیدنی است آن بینی 

۲۰ مهر, ۱۴۰۱
۷:۳۴ ب٫ظ
Avatar
arshia1387
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 54
تاریخ عضویت:

۲۰ مهر, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین
167sp_Permalink sp_Print

سلام

ببخشید میگم کف تانک رو میتونم از این بکگراند ابیا بزنم؟ مشکلی پیش نمیاد؟ مخصوصا افتادگی چشم که خیلی روش حساسم

شیشه خم هم با خودم فکرکردم که بخوام ۱۰ میل بخرم اون ابعاد قیمتش از ۳ تا اروانا بیشتر میشه پس نتیجه گرفتم معمولی شو بگیرم

یه دوستی میگفت باید کناره های اک رو با چسب بپوشونی که ضلع هاش یه حالت قوس دار بشن که سیبیلک های ماهی اسیب نبینه درسته؟

۲۰ مهر, ۱۴۰۱
۷:۳۸ ب٫ظ
Avatar
Mohammad 8.731
شیراز

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 790
تاریخ عضویت:

۱۲ مرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
168sp_Permalink sp_Print

یا بکگراند یا چیز دیگه ای که مات باشه ...

میتوانید رو تانک پل و تسمه بزنید تا محکم تر بشه و جاش حتما تراز باشه .

خیر تا حالا این طور چیزی نشنیدم .

کاربران زیر از Mohammad 8.731 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

matin.b.1385

چشم دل باز کن که جان بینی 

                           آنچه نادیدنی است آن بینی 

۲۰ مهر, ۱۴۰۱
۷:۴۲ ب٫ظ
Avatar
م.یگانه

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 593
تاریخ عضویت:

۱۱ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین
169sp_Permalink sp_Print

arshia1387 گفته
سلام دوستان مجوز گرفتم که کل خونه رو اک کنم پس تصمیم گرفتم یه اک اروانا هم بزنم که عاشق اشم...

 

مبارکه. اگر میخواهید آروانا سالمی داشته باشید بهتره بیخیال دکور و شن بشید. آروانا هنگام غذا خورد عادت داره حرکات بسیار سریعی انجام بده و اگر به تنه آبنوس یا هر چیزی برخورد کنه، صدمه شدیدی میبینه. همچنین این ماهی در زمان رشد حجم غذای بالایی احتیاج داره و بهتره کف فقط شیشه باشه تا فضولات ماهی مستقیم داخل فیلتر کشیده بشه و لابلای شن ها جمع نشه.

اگر فقط یک آروانا نگهداری کنید و هیچ ماهی دیگری کنارش نباشه و غذادهی بیش از حد نداشته باشید، تاپ فیلتر با قرار دادن چند ابر مختلف حتی بدون مدیا هم جوابگوی کار شما هست و فقط هر هفته حدود ۱۰ درصد سیفون میتونه شرایط پایداری برای آروانا ایجاد کنه.

برای بخاری میتونید از دو عدد ۲۰۰ یا ۳۰۰ وات برند های معتبری مثل اسکوبا سیچه، جی بی ال و ایهایم استفاده کنید. البته این برند ها ۴۰۰ وات هم دارن اما استفاده از یک بخاری در حجم های بالا کمی ضریب اطمینان را پایین میاره و اگر آروانای شما ارزشمند باشه نباید ریسک کرد.

در مورد غذاخور شدن و شرایط آب آروانا کمی بیشتر تحقیق کنید تا بعد ازخرید به مشکل نخورید.

همیشه از اینکه دوستانم مرا به اشتباهاتم آگاه کنند خوشحال میشوم. حتی اینجا، حتی شما دوست عزیز...

۲۱ مهر, ۱۴۰۱
۹:۳۱ ق٫ظ
Avatar
arshia1387
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 54
تاریخ عضویت:

۲۰ مهر, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین
170sp_Permalink sp_Print

سلام

در مورد غذاخور شدن اگه جایی رو سراغ دارین که توضیح داده باشه لطفا لینکشو بفرستین

(اگه تو سایت خودمونه)

تشکر🌹

۲۱ مهر, ۱۴۰۱
۱۱:۰۰ ق٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1596
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
171sp_Permalink sp_Print

arshia1387 گفته
سلام

در مورد غذاخور شدن اگه جایی رو سراغ دارین که توضیح داده باشه لطفا لینکشو بفرستین

(اگه تو سایت خودمونه)

تشکر🌹  

https://www.onlypet.ir/forum/aquarium-forum-six/%d8%aa%d8%ba%d8%b2%db%8c%d9%87-%db%8c-%d8%a2%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%a7/

بفرمایید blink

 

 

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

arshia1387

JDM lover

۲۴ مهر, ۱۴۰۱
۶:۵۸ ب٫ظ
Avatar
Alilb17
Shiraz
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 49
تاریخ عضویت:

۴ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

درود

من ۴،۵ روز هست یک اروانا سیلور ۱۰ سانتی خریداری کردم و هیچ غذایی رو نخورده

ارتفاع تانکم ۸۰ سانته و هیچی جز یه دکور چوبی گیاهی نداره

بک گراند هم مشکی و نور رو خاموش میذارم

 

تانک داخل حاله و رفت و امد کم و بیشه

ولی ماهی خیلی استرس داره...

حتی بعضی وقتا سمت تانک میرم خودشو میزنه به پمو و بخاری و میره کف اب و احساس می کنم می خواد بمیره

 

چیکار کنم؟

راه حل شما چیه؟

برا تغذیش میلورم زنده بخرم می خوره؟

برای کاهش استرسش اگه دور تا دور تانک رو یه مدت بپوشونم بهتر نیست؟

در ضمن تحرکش خیلی کمه و همش یه گوشه تانک که جریان آب کمتره ایستاده

به نظرتون بخاطر کاهش دما نیست؟

من بخاریم سالمه ولی بازم دماسنج ندارم... 

۲۴ مهر, ۱۴۰۱
۸:۴۶ ب٫ظ
Avatar
matin.b.1385

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 365
تاریخ عضویت:

۲۴ مهر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

Alilb17 گفته
درود

من ۴،۵ روز هست یک اروانا سیلور ۱۰ سانتی خریداری کردم و هیچ غذایی رو نخورده

ارتفاع تانکم ۸۰ سانته و هیچی جز یه دکور چوبی گیاهی نداره

بک گراند هم مشکی و نور رو خاموش میذارم

 

تانک داخل حاله و رفت و امد کم و بیشه

ولی ماهی خیلی استرس داره...

حتی بعضی وقتا سمت تانک میرم خودشو میزنه به پمو و بخاری و میره کف اب و احساس می کنم می خواد بمیره

 

چیکار کنم؟

راه حل شما چیه؟

برا تغذیش میلورم زنده بخرم می خوره؟

برای کاهش استرسش اگه دور تا دور تانک رو یه مدت بپوشونم بهتر نیست؟

در ضمن تحرکش خیلی کمه و همش یه گوشه تانک که جریان آب کمتره ایستاده

به نظرتون بخاطر کاهش دما نیست؟

من بخاریم سالمه ولی بازم دماسنج ندارم...   

دوست عزیز شما همین سوال رو تو تاپیک تغذیه آروانا پرسیدین و خودم هم جوابتون رو دادم چرا اینجا دوباره پرسیدین ؟

من مثل شما آروانا سیلور ۱۰ سانتی خریدم و تا ۱۱ روز غذا نخورد و مدام خودشو به اینور و اونور میزد 

ماهی به این راحتی نمیمیره البته اگه شما بهش استرس زیادی وارد نکنید 

باز هم میگم میگوی خشک رو ۵ دقیقه بزارید تو آب و بندازید واسه ماهی اگه نخورد میل ورم زنده گزینه خیلی خوبی هست در شرایطی که ماهی تا یک هفته غذا نخورد تغذیه زنده استفاده کنید 

البته دل گوساله هم گزینه مناسبی هست و میتونید استفاده کنید ولی همونطور که آقای کریمی هم اشاره کردند استفاده از دل واسه ماهی های با ارزشی مثل آروانا خیلی معقول نیست البته که ایشون آروانا های خاص مثل گلدن بک و جاردینی نگهداری میکنن که ارزش خیلی بیشتری نسبت به سیلور دارن ولی خب به هر حال دل غذایی هست که تقریبا همه واسه آروانا سیلور استفاده میکنن و اگه خوب رگ و چربی هاش رو بگیرین و چرخ کنید و موقع تغذیه با عصاره سیر و ویتامین به ماهی بدین عالی میشه و واسه سلامت ماهی خوب هم هست

خیر نیازی به این کار ها نیست نمیخواد دور تانک رو بپوشونید اتفاقا ماهی باید عادت کنه به حضور صاحبش و فضای خونه 

اشتباه بزرگی کردین حتما یه دماسنج بگیرید و استفاده کنید مخوصا واسه آروانا که به نوسان دما حساسه 

و در مورد سوالی که توی اون یکی تاپیک پرسیدین آروانا تا یه مدتی باید با غذا هایی مثل میگو میلورم دل گوساله کرم خونی و ... که ماهی بهش علاقه نشون میده تغذیه بشه بعد از اون که تو غذا خوردن مشکلش برطرف شد غذای خشک هم میخوره اگه نخورد بیاید به سایت و مشکلتون رو بگید یک سری راهکار واسه عادت کردن ماهی به خوردن غذای خشک هست 

لطفا ترکیبتون و سایز دقیق آک رو هم بگید یعنی آروانا رو با چه ماهی هایی نگه میدارید و طول و عرض و ارتفاع آکتون 

اگه بازم مشکلی پیش اومد توی تاپیک مربوطه بگین doneflower

۲۴ مهر, ۱۴۰۱
۹:۴۳ ب٫ظ
Avatar
Alilb17
Shiraz
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 49
تاریخ عضویت:

۴ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

-matin.b.1385 گفته

Alilb17 گفته
درود

من ۴،۵ روز هست یک اروانا سیلور ۱۰ سانتی خریداری کردم و هیچ غذایی رو نخورده

ارتفاع تانکم ۸۰ سانته و هیچی جز یه دکور چوبی گیاهی نداره

بک گراند هم مشکی و نور رو خاموش میذارم

 

تانک داخل حاله و رفت و امد کم و بیشه

ولی ماهی خیلی استرس داره...

حتی بعضی وقتا سمت تانک میرم خودشو میزنه به پمو و بخاری و میره کف اب و احساس می کنم می خواد بمیره

 

چیکار کنم؟

راه حل شما چیه؟

برا تغذیش میلورم زنده بخرم می خوره؟

برای کاهش استرسش اگه دور تا دور تانک رو یه مدت بپوشونم بهتر نیست؟

در ضمن تحرکش خیلی کمه و همش یه گوشه تانک که جریان آب کمتره ایستاده

به نظرتون بخاطر کاهش دما نیست؟

من بخاریم سالمه ولی بازم دماسنج ندارم...   

دوست عزیز شما همین سوال رو تو تاپیک تغذیه آروانا پرسیدین و خودم هم جوابتون رو دادم چرا اینجا دوباره پرسیدین ؟

من مثل شما آروانا سیلور ۱۰ سانتی خریدم و تا ۱۱ روز غذا نخورد و مدام خودشو به اینور و اونور میزد 

ماهی به این راحتی نمیمیره البته اگه شما بهش استرس زیادی وارد نکنید 

باز هم میگم میگوی خشک رو ۵ دقیقه بزارید تو آب و بندازید واسه ماهی اگه نخورد میل ورم زنده گزینه خیلی خوبی هست در شرایطی که ماهی تا یک هفته غذا نخورد تغذیه زنده استفاده کنید 

البته دل گوساله هم گزینه مناسبی هست و میتونید استفاده کنید ولی همونطور که آقای کریمی هم اشاره کردند استفاده از دل واسه ماهی های با ارزشی مثل آروانا خیلی معقول نیست البته که ایشون آروانا های خاص مثل گلدن بک و جاردینی نگهداری میکنن که ارزش خیلی بیشتری نسبت به سیلور دارن ولی خب به هر حال دل غذایی هست که تقریبا همه واسه آروانا سیلور استفاده میکنن و اگه خوب رگ و چربی هاش رو بگیرین و چرخ کنید و موقع تغذیه با عصاره سیر و ویتامین به ماهی بدین عالی میشه و واسه سلامت ماهی خوب هم هست

خیر نیازی به این کار ها نیست نمیخواد دور تانک رو بپوشونید اتفاقا ماهی باید عادت کنه به حضور صاحبش و فضای خونه 

اشتباه بزرگی کردین حتما یه دماسنج بگیرید و استفاده کنید مخوصا واسه آروانا که به نوسان دما حساسه 

و در مورد سوالی که توی اون یکی تاپیک پرسیدین آروانا تا یه مدتی باید با غذا هایی مثل میگو میلورم دل گوساله کرم خونی و ... که ماهی بهش علاقه نشون میده تغذیه بشه بعد از اون که تو غذا خوردن مشکلش برطرف شد غذای خشک هم میخوره اگه نخورد بیاید به سایت و مشکلتون رو بگید یک سری راهکار واسه عادت کردن ماهی به خوردن غذای خشک هست 

لطفا ترکیبتون و سایز دقیق آک رو هم بگید یعنی آروانا رو با چه ماهی هایی نگه میدارید و طول و عرض و ارتفاع آکتون 

اگه بازم مشکلی پیش اومد توی تاپیک مربوطه بگین doneflower  

درود

تشکر از پاسخ گوییتون

فردا میرم سراغ میلورم زنده ببینم چی میشه

البته تا الان چند تا از این شبپرای کوچولو گرفتم انداختم تو اب خورده و یدونه ماهی گوپی

 

ابعاد تانکم هم ۱۰۰ طول ۳۰ عرض ۸۵ ارتفاع که تا ۷۵ سانتش پره و سرپوش مناسب هم داره

دکورشم یک کنده و چند برگ گیاه جاوا

فیلتر هم یدونه فیلتر داخلیه که در حال اماده کردن سامپ سطحی ام که به همین فیلتر لوله وصل کنم و سامپ رو راه بندازم (به دو دلیل ۱.جریان آب کم شه ۲.فیلتراسیون بهتر)

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/11/166594428457851.jpg

ترکیب هم تو تصویر مشخصه

آروانا تکه 

۲۵ مهر, ۱۴۰۱
۰:۵۳ ق٫ظ
Avatar
matin.b.1385

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 365
تاریخ عضویت:

۲۴ مهر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

شب پر ؟ خودتون گرفتین ؟

سعی کنید از این حشره مثل مگس و شب پر و ... به ماهی ندین احتمال داره مریض بشه 

تانک خوبه اما یک مشکل داره که نور هست و خیلی ماهی رو اذیت میکنه

نور رو بزارید روی شیشه بالای تانکتون خیلی بهتره

و اگه میتونید بجای فیلتر داخلی تاپ فیلتر استفاده کنید 

هم عملکرد بهتری داره هم جریان آبی که داره ماهی رو اذیت نمیکنه

این دو تا نکته رو اگه رعایت کنید شرایط تانکتون واسه آروانا عالی میشه doneflower

راستی واسه یه ماهی دیگه تو این تانک کنار آروانا برنامه ای دارین ؟ thinking

کاربران زیر از matin.b.1385 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Alilb17
۲۵ مهر, ۱۴۰۱
۸:۰۲ ق٫ظ
Avatar
Alilb17
Shiraz
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 49
تاریخ عضویت:

۴ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

matin.b.1385 گفته
شب پر ؟ خودتون گرفتین ؟

سعی کنید از این حشره مثل مگس و شب پر و ... به ماهی ندین احتمال داره مریض بشه 

تانک خوبه اما یک مشکل داره که نور هست و خیلی ماهی رو اذیت میکنه

نور رو بزارید روی شیشه بالای تانکتون خیلی بهتره

و اگه میتونید بجای فیلتر داخلی تاپ فیلتر استفاده کنید 

هم عملکرد بهتری داره هم جریان آبی که داره ماهی رو اذیت نمیکنه

این دو تا نکته رو اگه رعایت کنید شرایط تانکتون واسه آروانا عالی میشه doneflower

راستی واسه یه ماهی دیگه تو این تانک کنار آروانا برنامه ای دارین ؟ thinking  

بله هر وقت سامپ سطحی یا همون تاپ فیلترو اوکی کردم و اروانا یخورده بزرگتر شد و جون گرفت می خوام پروکسیموس یا انجل با رعایت سایز بذارم

من تانکم چون ارتفاعش زیاده و اروانا روی سطح اب شنا می کنه فکر نکنم زیاد کاری با بقیه ماهی های پایین داشته باشه

 

نور رو هم اصلا روشن نمی کنم

فقط برا زمانی که می خوام از تانک عکس بگیرم گذاشتم

کاربران زیر از Alilb17 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

matin.b.1385
۸ فروردین, ۱۴۰۲
۴:۰۶ ب٫ظ
Avatar
abolfazle
بروجرد
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 5
تاریخ عضویت:

۲۱ آذر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
177sp_Permalink sp_Print

سلام دوستان یک سوال من به آروانا هم دل میدم هم گاماروس وهم میلورم و سوپر ورم اینا تو رشد ماهی تاثیر داره؟در ضمن آک هم ۲۵۰ لیتره

۸ فروردین, ۱۴۰۲
۹:۱۱ ب٫ظ
Avatar
AROWANA. OSCAR
لرستان.خرم آباد دریاچه مالاوی

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 1650
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
178sp_Permalink sp_Print

سلام صد در صد تاثیر داره هم روی رشد ماهی هم روی سلامت ماهی.

۳۱ خرداد, ۱۴۰۲
۸:۳۳ ب٫ظ
Avatar
amir2fm
اصفهان
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 4
تاریخ عضویت:

۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
179sp_Permalink sp_Print

سم به بروبچ سایت امیدوارم حالتون خوب باشه میخاستم ببینم حداکثر چند روز میشه به اروانا غذا نداد با تشکرi-love-youblink

۱ تیر, ۱۴۰۲
۱۱:۲۴ ب٫ظ
Avatar
م.یگانه

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 593
تاریخ عضویت:

۱۱ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین
180sp_Permalink sp_Print

amir2fm گفته
سم به بروبچ سایت امیدوارم حالتون خوب باشه میخاستم ببینم حداکثر چند روز میشه به اروانا غذا نداد با تشکرi-love-youblink  

سلام. آروانای بالغ تا یک هفته و حتی بیشتر. زیر ۲۵-۳۰ سانت ریسکه که بیش از ۳-۴ روز غذا نخوره و ممکنه بیمار بشه. البته این بحثی که میگم اخلاقا درست نیست اما آروانا را میشه بدون غذا تا یک ماه هم زنده نگه داشت! به هر حال حیوانی که میخریم در برابرش مسئولیم و نباید فشار و استرسی بهش وارد کنیم.

همیشه از اینکه دوستانم مرا به اشتباهاتم آگاه کنند خوشحال میشوم. حتی اینجا، حتی شما دوست عزیز...

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: mohsen..
101 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33944

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7675

نوشته ها: 164289

جدیدترین اعضاء:

parsa81, sajjad447, Aliarshia, mortezaSO, sevda13, alikameyabfar

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها