انگل پوستی (خارش بدن ماهی) | صفحه 7 | بیماری ها و درمان ماهیان اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
انگل پوستی (خارش بدن ماهی)
۱۱ بهمن, ۱۳۹۴
۴:۳۰ ب٫ظ
Avatar
B.a.h.m.a.n

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 440
تاریخ عضویت:

۱۳ اردیبهشت, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام و درود

مدتی بود ماهیام دچار انگل و خارش شدیدی شده بودن ، چون انگلیسیم زیاد بدک نیست ، تصمیم گرفتم از طریق مکاتبه با بخش پشتیبانی شرکت های بزرگ در زمینه محصولات دارویی آکواریوم اطلاعاتی در زمینه درمان انگل های خارجی کسب کنم ، ببینم اونا چه نظری دارن ، کمی زمان برد تا این مطالب رو جمع آوری و کنار هم قرار بدم ، خودم هم قبل از به اشتراک گذاری روی آکواریومم تست کردم و ماهی هام خوب شدن .

قبل از شروع درمان چند نکته رو باید مد نظر داشته باشید :

  • اگر آکواریوم گیاهی دارید ممکن است درمان کمی مشکل تر باشد ، بسیاری از داروها به گیاهان صدمه میزنند . داروهای ریف سیف نیز کمی کارایی ضعیفتری دارند . بهتر است در این موارد درمان را در تانک قرنطینه انجام دهید یا گیاهان را به تانک دیگری انتقال داده یا دارو را توسط غذا به ماهی بدهید .
  • پمپ هوا و بخاری و فیلترها را چک کنید تا در بهترین حالت ممکن کار کنند . در طول درمان با بالا رفتن نسبی دما و کاهش کیفیت آب و هم چنین مشکلات جزئی در سیکل ، ماهی ها دچار تنش خواهند شد و خیلی مهمه که این تنش رو تا حدامکان با افزایش اکسیژن اب و کیفیت فیلتراسیون آکواریوم کمتر کنیم .
  • هر گونه کربن و فیلترهای شیمایی مثل حذف کننده های نیترات و فسفات و رزین و موارد این چنینی میبایست از آب خارج گردد و مقدار کمی نمک بدون ید به آب اضافه کنید

۱ - بالا بردن دما ، به هیچ وجه ممکن انگل رو نمیکشه ، این توهمه که فکر کنیم دما رو بالا میبریم و انگل نابود میشه . بالا بردن دما فقط سیکل تولید مثل و بلوغ  و چرخه زندگی انگل رو تندتر میکنه . به عبارت ساده تر اگر انگل تو ۳ هفته به بلوغ میرسه ، بالا بردن دما این مدت رو به ۵-۶ روز کاهش میده . انگل ها فقط زمانی توسط دارو یا نمک کشته میشن که در دوران نفهتگی نباشن . در دوران نهفتگی هیچ دارویی و حتی دمای ۵۰ درجه هم هیچ تاثیری رو انگل ها نداره . بدون دارو ، بالا بردن دما به بدتر شدن بیماری منجر میشه . چون انگل ها هی تولید مثل میکنن و بیشتر و بیشتر میشن  . بالا بردن دما صرفا یک هدف داره : کاهش طول دوره درمان . با بالا بردن دما در مدت زمان کوتاهتری تمامی انگل هایی که در دروه نهفتگی یا به عبارت ساده تر داخل تخم و پوسته خودشون هستن خارج شده و توسط دارو کشته میشن .

۲ - تو درمان انگل ، چیزی که خیلی اهمیت داره اینه که باید درمان طولانی مدت باشه ، نمک هیچ کمکی به ریشه کن کردن انگل از تانک نمیکنه . نمک فقط باعث میشه ماهی ها کمتر به انگل آلوده بشن و انگل کمتر رشد کنه ، در حقیقت در آکواریوم انگل به شکل نهفته  باقی میمونه و زمانی که ماهی کمی ضعیف شد باز بهش میچسبه و روز از نو ، روزی از نو . سیفون کردن درسته باعث میشه مقداری از انگل ها از اب خارج بشه ، اما نمیشه همه انگل ها رو خارج کرد . انگل های تک سلولی تو همه جا از فیلتر ها گرفته تا زیر سنگ ها و شناور در آب و چسبیده به گیاهان مصنوعی و .. باقی میمونن . پس اگه برای انگلی که چرخه زندگیش ۱۵ روز هست ، ده روز درمان انجام بدین ، این انگل ریشه کن نمیشه ، نهفته باقی میمونه و یه مدت دیگه باز سر باز میکنه ، پس نکته مهم اینه که حتی پس از درمان شدن ماهی هاتون ، تا یک هفته درمان رو ادامه بدین و قطع نکنید .

۳ - به کار بردن دارو حتما نیازه ، اما نه هر دارویی ، ابتدا باید نوع انگل مشخص بشه و براساس اون داروی مناسب رو پیدا و استفاده کرد . اصولا ما دو نوع انگل داریم ، انگل های خارجی و انگل های داخلی . برای هر کدوم داروی مشخصی باید استفاده بشه و هر دارویی نمیتونه هر انگلی رو نابود کنه . یک توصیه مهم هم دارم ، داروهای وسیع الطیف داروهای تخصصی نیستند ( مثل جنرال تونیک و پاراگارد و .. ) این دارو ها زمانی قابل استفاده هستند که شما عامل بیماری را تشخیص ندهید و یا شک داشته باشید که این بیماری انگله یا عفونته یا قارچه و ... . به عنوان اولین قدم این داروها میتونن برای یک مدت ۱ هفته ای مورد استفاده قرار بگیرن ، اگر علایم بهبودی حاصل شد ، درمان باید ادامه پیدا کنه ، اگر نشد ، نباید وقت رو تلف کرد و باید به سراغ داروی تخصصی تری رفت . پس اصل مهم سوم : در ابتدا از دارو های همه جانبه و وسیع الطیف استفاده کنید .

۴ - وقتی درمان با داروهای همه جانبه و همه کاره جواب نداد ، می بایست به سراغ داروهای تخصصی تری رفت . ابتدا ۵۰ درصد آب رو سیفون کنید .من در این مرحله ، برای انگل های داخلی و خارجی ، شکل تجاری و مخصوص مترونیدازول رو پیشنهاد میکنم . ( منظورم قرص مترونیدازول انسانی نیست ، برای مثال داروهایی مثل متروپلکس که به صورت تخصصی برای ماهیان طراحی شده اند ) مترونیدازول در درمان برخی انگل های داخلی و خارجی ، سوراخ در سر و همچنین برخی باکتری ها داروی بسیار موثری هست ، همچنین برخی بیماری ها مثل نفخ مالاوی رو هم میتونه درمان کنه. متاسفانه برای درمان انگل کمتر این دارو در ایران توصیه میشه توسط دوستان . البته مترونیدازول همه باکتری ها و همه انگل ها رو نمیکشه ، اما برای سفیدک و خارش بدن ماهیان کاربرد میتونه داشته باشه . این دارو هم میتونه انگل ها رو نابود کنه ( هم داخلی و هم خارجی ) هم میتونه برخی باکتری ها رو از بین ببره . البته نمیتونه با قارچ مبارزه کنه . مترونیدازول مخصوص ماهی رو میتونید هم تو آب و هم همراه غذا به ماهی بدین .

نحوه استفاده از مترونیدازول مخصوص ماهیان برای درمان انگل :

  • هر ۴۸ ساعت ۱۰۰ میلی گرم برای هر ۴۰ لیتر در اب آکواریوم مخلوط گردد . حداکثر مدت زمان درمان سه هفته . قبل از اضافه کردن هر دوز ، ۲۰ درصد آب را سیفون کنید . در طول دوره درمان یو وی و ازن ساز و فیلترهای شیمایی مثل کربن از سیستم خارج گردد . اوور دوز مترونیدازول خطر آنچنانی ندارد ، اما بهتر است بر طبق استاندارد مصرف گردد . بعد از طول دوره درمان ، به مدت یک هفته نیز میتوانید از محصولاتی چون جنرال تونیک و پاراگارد یا محصولات پیشگیری کننده مثل Prevent Ich شرکت کوردون استفاده کنید . مولتی ویتامین نیز توصیه میشه . بعد از درمان کلیه فیلترهای مکانیکی مثل ابر و پشم شیشه و فیلتر سوک و این موارد رو ضد عفنونی کرده یا دور بریزید و با مواد تازه جایگزین کنید .
  • به صورت خوراکی میتونید مترونیدازول رو با عصاره سیر و کمی غذای ماهی به مدت ۱۵ دقیقه مخلوط کنید ، اضافه مونده غذا رو میتونید فریز کنید و بعدا باز استفاده کنید . هر روز یکبار باید حداکثر تا ۲ هفته اینکارو تکرار کنید . داروهای پیشنهادی دیگه برای این مرحله ، استفاده از داروهای تخصصی ضدانگل های خارجی از شرکت های sera - azoo - seachem - kordon هست .

۵ - اگر درمان با مترونیدازول و داروهای مخصوص هم جواب نداد ، صددرصد این انگل ها ، انگل های پررو و سمجی هستند و باید با آخرین سلاح نابودشون کرد . استفاده از داروهای حاوی مس ، درمان قطعی انگل های خارجی ماهیان . البته این روش رو فقط و صرفا با رعایت نکات ایمنی ، به افراد با تجربه تر پیشنهاد میکنم .

  • قبل از شروع درمان باید تجهیزات زیر را آماده کنید :
  • داروی حاوی مس ( از شرکت های معتبری چون kordon - seachem - sera )
  • کیت تست مس cu
  • کربن با کیفیت ( یا اگر توان مالی داشتید ، مدیای حذف مس )

قبل از شروع درمان باید موارد زیر رو در خاطر داشته باشید ، این موارد بسیار حیاتیست:

  • این درمان مناسب تانک های گیاهی نمیباشد
  • در طول دوره درمان ( ۱۴ روز ) نباید اب سیفون بشه ( سیفون ۱۰ درصدی از بالا هر ۴ روز مشکلی ندارد )
  • در طول درمان نباید از هیچ داروی دیگری استفاده کنید .
  • در طول دوره درمان ، نباید از محلول های ضد کلر ، ضد آمونیاک و نیتریت و نیترات و محلول های اماده ساز اب استفاده کنید ، چرا ؟ چون باعث ۱۰ برابر شدن سمیت مس در اب میشن .
  • در طول دوره درمان نباید از یو وی ، کربن و یا فیلترهای شیمیای دیگر استفاده کنید ، یوی وی سمیت مس رو افزایش میده ، کربن اثرشو از بین میبره .
  • در طول درمان نباید از نمک استفاده کنید و نباید دمای آب بالای ۳۰ درجه برود

نحوه شروع درمان :

  • ابتدا ۵۰ درصد آب را سیفون کنید
  • مقداری که روی دارو نوشته شده در آب اضافه کنید .
  • ۴۸ ساعت صبر کنید و سپس با کیت تست مس ، ببینید میزان مس باید ۰.۲۵ میلی گرم در لیتر باشه .اگر پایین تر بود مقدار کمی دیگر اضافه کنید . به مدت ۱۴ روز صبر کنید و میزان دارو رو افزایش ندهید . سیفون نکنید و از داروی دیگری هم استفاده نکنید ، کربن هم نباید داخل آب باشه . توجه کنید میزان دارو نباید از ۰.۲۵ میلی گرم در لیتر فراتر بره که به شدت سمیه و باعث مرگ ماهی های شما خواهد شد .
  • بعد از ۱۴ روز ، کربن با کیفیت ( یا مدیای حذف مس ) را در سیستم فیلتراسیون قرار دهید ، جایی که جریان آب زیاده .
  • بعد از ۲۴ ساعت کربن رو خارج کرده و دور بیندازید و ۵۰ درصد اب را سیفون کنید و کربن تازه ای جایگزین نمایید .
  • کل ابر و پد و موارد این چنینی را از تاپ فیلتر یا سامپ خارج کرده و دور بندازید .
  • به مدت ۶-۷ روز از یک داروی ملایم و وسیع الطیف هر روز استفاده کنید تا اگر چیزی باقی مونده باشه از بین بره .
  • از مولتی ویتامین یا محلول های ضد استرس و عصاره سیر برای بازیابی توان ماهی هاتون استفاده کنید .
  • و در نهایت ۵۰ درصد آب رو سیفون کرده و از محلول های باکتری ساز مثل باکتوزیم ( اگه گیربیارید تو ایران ) یا  seachem stability و یا دنیترول jbl استفاده کنید .

تبریک میگم ، شما با موفقیت انگل ماهی های خود را درمان نمودید و اگر موارد احتیاطی رو رعایت نکردید ، تسلیت بابت از دست دادن تمامی ماهی هاتون done فقط بازم تکرار میکنم این شیوه درمان برای افراد تازه کار توصیه نمیشه و نیاز به تجهیزات و کمی هم پول داره .

فقط نکته ای رو خدمت شما عرض کنم که درمان انگل نیاز به صبر و بردباری داره ، هم نباید عجله کرد و هم نباید دست روی دست گذاشت . برخی وقتا هست که ماهی هم انگل داره هم عفونت باکتریایی داره و هم قارچ داره ، در این مواقع باید ابتدا از داروهای وسیع الطیف استفاده کنید تا یک یا دو مورد رو لااقل رفع کنه و برای رفع مورد باقیمانده از داروهای تخصصی تر استفاده کنید .

برخی مواقع هم نیازه اولویت بندی کنید ، یعنی ببینید کدوم بیماری باید ابتدا درمان بشه و اورژانسی هست ، بعضی وقتا ممکنه انگل ضرورت نداشته باشه و باید قارچ رو اول درمان کنید . البته کسب این مهارت ها نیاز به تجربه و افزایش اطلاعات ازطریق مطالعه داره . مورد آخر اینکه خودتون رو گم نکنید ، این گم کردن و هول شدن بعضی وقتا باعث میشه بیشتر به ماهی ها یا حتی اون افرادی که دوستشون دارید و میخواین بهشون کمک کنید صدمه وارد کنید . این موارد به سرم اومده که میگم . سر رعایت نکردن اولویت و هول شدن ، چند حیوین خانگی از دست دادم متاسفانه.

در نهایت امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه و تضمین میکنم اگر با رعایت اصول و موارد احتیاطی که در بالا ذکر شد مرحله به مرحله پیش برین ، حتما ماهی هاتون درمان میشن . در مورد دارو ها و مکمل هایی که برای درمان استفاده میشن من اسم خاص یا لینکی خاصی از هیچ محصولی درج نکردم ؛ بسیاری از داروها هم در شهرستان ها گیر نمیاد یا تاریخ مصرف گذشته هستن ،  با اینحال دوستانی که راهنمایی نیاز دارن میتونن پیام خصوصی ارسال کنن ، حتما برای خرید داروی مناسب و مکان تهیه راهنماییشون میکنم .

flowerدرود بر همه دوستان انجمن flower

کاربران زیر از B.a.h.m.a.n برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

saeed s, مجتبی, ehsan sa, Arshia, sh4hram, mahmoodthr, Reza Bidian, Reza.Bkak, MAHDI Z, hale
۱۱ فروردین, ۱۳۹۵
۰:۲۷ ق٫ظ
Avatar
Alireza persian
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 10
تاریخ عضویت:

۲۴ اسفند, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین
122sp_Permalink sp_Print

با سلام یه دارو گرفتم ایرانیه روش نوشته ضد انگل ایا خوبه برا این بیماری راستی تو اب میزنم میچسبه به سنگ ها و تزیینات داخلی دیگه هم پاک نمیشه برا پاک کردنشون باید چکار کرد با تشکر

کاربران زیر از Alireza persian برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Navab.r1
۱۱ فروردین, ۱۳۹۵
۹:۲۳ ق٫ظ
Avatar
s.a.m
تهران

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 123
تاریخ عضویت:

۱۳ بهمن, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین
123sp_Permalink sp_Print

Alireza persian گفته
با سلام یه دارو گرفتم ایرانیه روش نوشته ضد انگل ایا خوبه برا این بیماری راستی تو اب میزنم میچسبه به سنگ ها و تزیینات داخلی دیگه هم پاک نمیشه برا پاک کردنشون باید چکار کرد با تشکر

سلام دوست عزیز

ترجیحا به هیچ وجه از این دارو ها استفاده نکنید

من به شخصه تا به امروز نه خودم و نه در اطرافیان و دوستانم تاثیر مثبتی از این داروهای ایرانی ندیدم و فقط دردسر خراب کردن کیفیت آب و رنگ دکوراسیون رو دارند

با هزینه ی بیشتر و استفاده از داروهای معتبر و تحت نام برندهای معتبر و تاریخ مصرف دار میتونید هم از تلفاتتون جلوگیری کنید (اگر بقیه موارد هم رعایت بشه) هم کیفیت آبتون رو خراب نکنید و وقت بی خودی هم تلف نکنید پای محصول بی کیفیت

از این دید این هزینه ی زیاد اصلا هزینه زیاد نیست fun

کاربران زیر از s.a.m برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Alireza persian
۱۱ فروردین, ۱۳۹۵
۱۰:۰۷ ق٫ظ
Avatar
Alireza persian
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 10
تاریخ عضویت:

۲۴ اسفند, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین
124sp_Permalink sp_Print

s.a.m گفته

Alireza persian گفته
با سلام یه دارو گرفتم ایرانیه روش نوشته ضد انگل ایا خوبه برا این بیماری راستی تو اب میزنم میچسبه به سنگ ها و تزیینات داخلی دیگه هم پاک نمیشه برا پاک کردنشون باید چکار کرد با تشکر

سلام دوست عزیز

ترجیحا به هیچ وجه از این دارو ها استفاده نکنید

من به شخصه تا به امروز نه خودم و نه در اطرافیان و دوستانم تاثیر مثبتی از این داروهای ایرانی ندیدم و فقط دردسر خراب کردن کیفیت آب و رنگ دکوراسیون رو دارند

با هزینه ی بیشتر و استفاده از داروهای معتبر و تحت نام برندهای معتبر و تاریخ مصرف دار میتونید هم از تلفاتتون جلوگیری کنید (اگر بقیه موارد هم رعایت بشه) هم کیفیت آبتون رو خراب نکنید و وقت بی خودی هم تلف نکنید پای محصول بی کیفیت

از این دید این هزینه ی زیاد اصلا هزینه زیاد نیست fun

سلام ممنون از جوابتون ایا ضد انگل خارجی رو میشه از روی تزیینات پاک کرد؟
 

۱۱ فروردین, ۱۳۹۵
۶:۴۲ ب٫ظ
Avatar
B.a.h.m.a.n

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 440
تاریخ عضویت:

۱۳ اردیبهشت, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین
125sp_Permalink sp_Print

سلام و درود

داروی های خارجی اکثرا رنگ ندارن دوست عزیز ، یعنی رنگی به جا نمیذارن روی دکور و شیشه و وسایل آکواریوم . ارزان ترین و در دسترس ترین داروی ضدانگل خارجی و معتبر ، داروی آنتی پروتوزآ آزو هست ( AZOO ) 250 میلی لیترش حدودا ۱۸-۲۰ تومن هست و خیلی هم به صرفه . مثل داروهای ایرانی نیست که همشو تو آب خالی کنید ، بلکه یه بطری ۲۵۰ میل رو میتونید به صورت معمول یکی دو سالی استفاده کنید bunnyearsmiley

کاربران زیر از B.a.h.m.a.n برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Alireza persian
۳ خرداد, ۱۳۹۵
۱۱:۴۳ ق٫ظ
Avatar
علی87
اهواز
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 36
تاریخ عضویت:

۲۳ فروردین, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین
126sp_Permalink sp_Print

با سلام خدمت دوستان

من تو تانک ۱۲۰ لیتریم ده تا سیچلاید افریقیایی دارم ( بیشترشون ماکرو) الان دو روز می بینم که خودشونو به یک کوزه می مالونن بجز دو تاشون که کم تحرک و غذا کم می خورند بقیشون فعالیتشون خیلی خوبه از لحاظ ظاهری هم همشون هیچ مشکلی ندارند ولی از حرکاتشون معلومه که خارش دارند . ممنون می شم راهنماییم بکنید

۳ خرداد, ۱۳۹۵
۱۲:۴۷ ب٫ظ
Avatar
یاشار
آبادان

ناظم انجمن
Members

ویرایشگر کامنت

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1969
تاریخ عضویت:

۷ خرداد, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
127sp_Permalink sp_Print

ali.moghadam87@gmail.com گفته
با سلام خدمت دوستان

من تو تانک ۱۲۰ لیتریم ده تا سیچلاید افریقیایی دارم ( بیشترشون ماکرو) الان دو روز می بینم که خودشونو به یک کوزه می مالونن بجز دو تاشون که کم تحرک و غذا کم می خورند بقیشون فعالیتشون خیلی خوبه از لحاظ ظاهری هم همشون هیچ مشکلی ندارند ولی از حرکاتشون معلومه که خارش دارند . ممنون می شم راهنماییم بکنید

درود

دوست عزیز ابتدا عضویت و ورودتون به تالار و جمع دوستانتون رو خدمتتون تبریک عرض میکنم . دوست خوبم ابتدا ۳۰ درصد از آب تانک رو سیفون کنید و اب تازه بدون کلر به تانک اضافه کنید و مقداری نمک بدون ید به تانک اضافه کنید . (( به ازای هر ۵۰ لیتر ۲۰ گرم )) سپس ۳ الی ۵ روز ماهی هاتون رو زیر نظر بگیرید . اگه مشکل خارششون برطرف شد که چه بهتر اگر نشد باید تخصصی به درمانشون بپردازید و بهترین گزینه برای درمان ماهی های شما میتونه داروی تترا جنرال تونیک باشه و یا داروی سرا مایکاپور . البته روش درمان های دیگه هم هست اگر داروها رو پیدا نکردید بفرمایید تا دوستان راهنماییتون کنن

موفق باشید doneflower

پرسیدند : بهشت را خواهی یا دوست ؟ گفتم جهنم است بهشت بی دوست .

۱۰ خرداد, ۱۳۹۵
۵:۰۰ ب٫ظ
Avatar
علی87
اهواز
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 36
تاریخ عضویت:

۲۳ فروردین, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

با تشکر از راهنماییتون، ولی مشکلم حل نشد.

با وجود اینکه کیفیت آب خیلی خوبه، سیفون مرتب ، غذای مناسب و به اندازه و ... رو رعایت می کنم ولی مشکل خارششون داره بد تر میشه. پاساژ **** در اهواز داروی تترا جنرال تونیک پیدا نکردم بجاش راهنماییم کردند که از داروی انسانی مترونیدازول استفاده کنم که من هم در غذا و هم یک حموم نمک و دارو بهشون دادم ولی باز مشکل برطرف نشد حالا به نظرتون کجا می تونم جنرال تونیک رو گیر بیارم و اگه نبود چطور درمانشون کنم.ممنون می شم دوستان راهنمایی کنند.

۱۱ خرداد, ۱۳۹۵
۹:۳۳ ق٫ظ
Avatar
یاشار
آبادان

ناظم انجمن
Members

ویرایشگر کامنت

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1969
تاریخ عضویت:

۷ خرداد, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
129sp_Permalink sp_Print

ali.moghadam87@gmail.com گفته
سلام

با تشکر از راهنماییتون، ولی مشکلم حل نشد.

با وجود اینکه کیفیت آب خیلی خوبه، سیفون مرتب ، غذای مناسب و به اندازه و ... رو رعایت می کنم ولی مشکل خارششون داره بد تر میشه. پاساژ **** در اهواز داروی تترا جنرال تونیک پیدا نکردم بجاش راهنماییم کردند که از داروی انسانی مترونیدازول استفاده کنم که من هم در غذا و هم یک حموم نمک و دارو بهشون دادم ولی باز مشکل برطرف نشد حالا به نظرتون کجا می تونم جنرال تونیک رو گیر بیارم و اگه نبود چطور درمانشون کنم.ممنون می شم دوستان راهنمایی کنند.

درود

دوست خوبم ابتدا بابت ویرایش پستتون از شما عذرخواهی میکنم . لطفا" از اسم و آدرس هیچ محلی رو در پست هاتون استفاده نکنید . باتشکر

خب مترونیدازول که برای درمان ماهی شما مناسب نبوده و بیشتر برای درمان انگل های روده ایی استفاده میشه . شما یا باید از داروی تجاری مرغوب مثل همون جنرال تونیک یا سرا مایکاپور هست و یا حمام تترا سایکلین + نمک شما ماهی مریض رو بگیرید و در یک ظرف که رنگ قرمز نداشته باشه بزارید ۱ الی ۱.۵ لیتر اب و ۱ عدد کپسول تتراسایکلین + ۲ قاشق غذاخوری نمک به آب بزنید و به مدت ۳ الی ۵ دقیقه به ماهی حمام بدید البته بستگی به مقاومت ماهی داره و هر وقت دیدید ماهی داره تعادلش رو از دست میده بلافاصله از حمام خارجش کنید . البته دوست خوبم با توجه به اینکه شما یک حمام تقریبا" بیهوده به ماهی تون دادید و شوک شدیدی بهش وارد کردید الان دیگه فعلا" حمامش ندید تا ۴ الی ۵ روز آینده اگه ماهی بهتر شد که چه بهتر نشد این اقدامات رو انجام بدید

موفق باشید doneflower

پرسیدند : بهشت را خواهی یا دوست ؟ گفتم جهنم است بهشت بی دوست .

۱۳ خرداد, ۱۳۹۵
۱:۰۴ ق٫ظ
Avatar
Alireza1216
مازندران

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 702
تاریخ عضویت:

۱۳ فروردین, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین
130sp_Permalink sp_Print

سلام دوستان

کمک کمک woooooow

امروز کهاومدم خونه دیدم ماهیها یه حالت خاصی ان

به سرعت شنا میکنن و خودشونو میمالن به دکور و تصفیه آک

یا اینکه میرن کنار بخاری و یا روبروی خروجی فیلتر و خودشونو تکون میدن

حدس زدم که انگل گرفتن

تانکم ۱۶۰ لیتریه و ۱۰ تا ماهی اسکار و سوروم و فلاور باکس دارم

سوروم و فلاور بیشتر از بقیه خودشونو میمالن 

خواهشا چیکار کنم که سریع جواب بده و یا از ناراحتیشون کم بشه دارو مخصوص هم ندارم

پست ها این تاپیک رو خوندم

چجوری از تتراسایکلین یا اموکسیسیلین تو تانک اصلی استفاده کنم

خواهشا به دادم برسینpray دلم واسه حیوونای خدا میسوزه

امکان داره بمیرن ماهیا

تانک گوشتخوار من / تانک آفریقایی ها / لطفا نظر بدین 

۱۳ خرداد, ۱۳۹۵
۱۰:۰۴ ق٫ظ
Avatar
یاشار
آبادان

ناظم انجمن
Members

ویرایشگر کامنت

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 1969
تاریخ عضویت:

۷ خرداد, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
131sp_Permalink sp_Print

درود

دوست خوبم شما ابتدا یک سیفون ۳۰ درصدی به آب بزنید و کیفیت اب رو بالا ببرید . سپس نمک بدون به اب اضافه کنید و تا ۷۲ ساعت ماهی ها رو زیر نظر داشته باشید اگر خارش بدنشون با این کار برطرف شد که چه بهتر اما اگر نشد اون وقت به درمان با دارو بپردازید . داروهای تجاری این بیماری جنرال تونیک و سرا مایکاپور هست . به هیچ عنوان از تترا سایکلین و آموکسیسیلین در تانک اصلی استفاده نکنید چون باعث مسمومیت ماهی هاتون میشه !!!

از تترا سایکلین فقط در حمام به همراه نمک استفاده کنید . ۱.۵ لیتر آب به همراه ۱ عدد کپسول و ۲ قاشق غذا خوری نمک با هم مخلوط کنید و ماهی رو به مدت ۳ الی ۷ دقیقه در حمام بزارید اما تمام حواستون به ماهی باشه به محض اینکه دیدید ماهی داره تعادلش رو در آب از دست میده از حمام خارجش کنید

موفق باشید doneflower

کاربران زیر از یاشار برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Alireza1216

پرسیدند : بهشت را خواهی یا دوست ؟ گفتم جهنم است بهشت بی دوست .

۱۳ خرداد, ۱۳۹۵
۱:۲۸ ب٫ظ
Avatar
Alireza1216
مازندران

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 702
تاریخ عضویت:

۱۳ فروردین, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین
132sp_Permalink sp_Print

ممنون آقا یاشار flower

ولی ماهیام صبح دیدم مردن crycry

چون نمیدونستم از چیه پس یه پست تو تاپیک کیفیت آب زدم و عکس ماهیای مرحوم رو هم گذاشتم

کاربران زیر از Alireza1216 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Kiarash.a

تانک گوشتخوار من / تانک آفریقایی ها / لطفا نظر بدین 

۱۵ خرداد, ۱۳۹۵
۲:۱۹ ب٫ظ
Avatar
هادی ...
تبریز
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 13
تاریخ عضویت:

۵ اردیبهشت, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین
133sp_Permalink sp_Print

ماکروها و پروت های منم چند وقتیه دوباره خودشونو به سنگ ها سریع میکشن

دو ماه پیش این مشکل بوجود اومده بود و پروت هام سفیدک گرفته بودن که با افزایش دما و نمک و دارو حل شد و این رفتارو ازشون ندیدم ولی دو سه روزه باز خودشونو میکشن به سنگا، انگار که بدنشون میخاره

ولی روی پوست هیچکدومشون نقطه های سفید نیست، فقط یکی از ماکروهام رو کمرش نزدیک باله بالاییش یه لک سیاه افتاده احساس میکنم یکمم اون لکه بزرگتر هم شده!!!!!! اون لکه طبیعیه یا انگلی چیزیه؟!؟؟؟؟  انگار گل چسبیده پوستش ، البته تاحالا ندیدم نسبت به اون نقطه عکس العمل خاصی بکنه، اون لکه هم حرکتی یا چیزی نداره فقط لک هست... خدامیدونه چیه embarassed

الان دمای آب رو از ۲۸ به ۳۲ رسوندم، یه ذره هم غلظ نمک آب آکوریوم را افزایش دادم، سیفون هم تازه کردم، دیشب هه غذا همراه سیر دادم تا احتمالا انگل روده یا هرچیز انگل مانندی تو آب باشه نابود شه

خوردو خوراک ماهیا عالیه عالی، همه پر انرژی و جنب و جوش خوبی دارنboxing

مشکلم: ۱- کشیدن بدن ماهیا به سنگ ها

           ۲- و لک سیاه روی بدن ماکرو زردم

عکسشم میذارم، این لکه یا خال چیه؟؟؟؟؟؟

https://onlypet.ir/upload/user/filecase/1465033595391.jpg

وقتی باخدا گل یا پوچ بازی می کنی نترس، تو برنده ای!

چون خدا هردو دستش پره !!!

۱۵ خرداد, ۱۳۹۵
۱۰:۴۴ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
134sp_Permalink sp_Print

سلام 

اون لکه ها و خارش ها از کیفیت پایین آب هست یک سوم از آب رو سیفون کنید و مقداری نمک بدون ید اضافه کنید مشکل برطرف میشه.

همه کارهایی که انجام دادین عالیه اما چرا الکی دما رو افزایش دادین تازه چند  وقت پیش مایه شما سفیدک داشته دما رو بردی بالا و درمان شده بعد آوردی پایین و الان باز بردی بالا خب فکر نمیکنم دیگه مایه جونی براش مونده باشه و باید هم مریض بشه سعی کنید دما رو همینطوری بالا پایین نکنید این موضوع خیلی مهمه اگر هم لازم شد باید طی چندین روز دما رو افزایش بدین نه یک مرتبه. birddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

saeed s, هادی ..., یاشار
۱۷ خرداد, ۱۳۹۵
۱۱:۰۵ ق٫ظ
Avatar
vahid.rzm
هفت چنار

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 431
تاریخ عضویت:

۵ آبان, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
135sp_Permalink sp_Print

سلام

طبق روال گذشته این انگل های پوستی ول کن ماهی های من نیستن انگار یکی از دبوسی هام بدجور درگیر شده تا حدی که از غذا خوردنم میوفته اکواریمم کلا الودس سرا مانیپور و مایکاپورم یافت نشده.میخام ماهی ها رو از تانک بکشم بیرون و چون حسه شستشوی کامل اکواریوم نیست برا ضد عفونی میخام به تانک پرمنگنات پتاسیم بزنم بمونه بعد ی شستشو و بار گیری حالا به نظرتون جواب میده دیگه؟چون پرمنگنات ی اکسیدان قویه و های لول.بعد غیر اون سرا دارو شرکتی غیر جنرال تونیک چی خوبه؟اوشن یا ازو چی دارن؟

آن را که بود مغز و خرد،خاموش است/ز کاسه پر صدا نیاید بیرون

..............................................................................

سخن پیش فرهنگیان سخته گوی/به هر کس نوازنده و تازه روی

۱۷ خرداد, ۱۳۹۵
۱۲:۴۷ ب٫ظ
Avatar
vahid.rzm
هفت چنار

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 431
تاریخ عضویت:

۵ آبان, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام مجدد

دوستان من رفتم اوشن جنرال تونیک رو پیدا کردم نظرتون چیه راجع بهش؟ocean trove    general tonic دقیقش اینه

آن را که بود مغز و خرد،خاموش است/ز کاسه پر صدا نیاید بیرون

..............................................................................

سخن پیش فرهنگیان سخته گوی/به هر کس نوازنده و تازه روی

۱۷ خرداد, ۱۳۹۵
۳:۰۷ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
137sp_Permalink sp_Print

سلام 

داروی جنران شرکت اوشن فری هم خوبه البته شرکت تروپیکال و سایر شرکت ها نیز داروی جنرال تولید میکنن.

برای این انگل پوستی و ضد عفونی تانک بدون حضور ماهی از آب نمک غلیظ هم میتونید استفاده کنید اما اگر همه ماهی ها رو خارج کردین بهترین محلول آب نمک + محلول پرمنگنات پتاسیم هست به مدت یک ساعت بعد آکواریوم رو شستشو بدین و مجددا راه اندازی کنید البته اگر امکانش باشه که شنها رو خارج کنید و بجوشونید دیگه عالی میشه. birddone

۱۸ خرداد, ۱۳۹۵
۷:۵۴ ق٫ظ
Avatar
vahid.rzm
هفت چنار

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 431
تاریخ عضویت:

۵ آبان, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
138sp_Permalink sp_Print

سلام مجتبی جان

دیروز پدرم در اومد.رفتم ماهی ها رو بردم تو ی تانک دیگه با ی اب از ی اکواریوم سالم و سیکل شده یکمم اب تازه قاطیش کردم.داروش رنگ سبز داره نوشته ۵ سی سی برا ۲۰ لیتر خلاصه فک کنم ترکیبش مالاشیت گرین داره که سبزه دقیق نمیدونم.خلاصه کل اکواریومو خالی کردم با پرمنگنات غلیظ شستم شن ها رو با همون شستم بعد شن ها رو بردم پهن کردم تو افتاب ی چند روزی افتاب بترکونتشون اکواریومم گذاشتم خشک بشه تا اگه چیزی مونده باشه هم تو خشکی تلف شه حالا باز ببینم چی میشه.اره تروپیکال میخاستم بگیرم که نداشتن فقط همین اوشن تروو بود thumbs-upthumbs-updonedone

آن را که بود مغز و خرد،خاموش است/ز کاسه پر صدا نیاید بیرون

..............................................................................

سخن پیش فرهنگیان سخته گوی/به هر کس نوازنده و تازه روی

۱۸ خرداد, ۱۳۹۵
۳:۳۰ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
139sp_Permalink sp_Print

سلام 

نیازی به خشک شدن شنها نبود چند دقیقه کوتاه هم جوشونده بودین کافی بود یه نکته مهم البته خودتون استادین فقط جهت یادآوری هیچ زمان آکواریوم رو داخل آفتاب قرار ندین چون چسب های آکواریوم خراب میشه. birddone

۱۹ خرداد, ۱۳۹۵
۱۰:۰۴ ق٫ظ
Avatar
vahid.rzm
هفت چنار

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 431
تاریخ عضویت:

۵ آبان, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
140sp_Permalink sp_Print

مجتبی گفته
سلام 

نیازی به خشک شدن شنها نبود چند دقیقه کوتاه هم جوشونده بودین کافی بود یه نکته مهم البته خودتون استادین فقط جهت یادآوری هیچ زمان آکواریوم رو داخل آفتاب قرار ندین چون چسب های آکواریوم خراب میشه. birddone

سلام مجتبی جان

نه اکواریوم که تو اتاقه منظورم از خشکی این بود توش اب نریختم که خشک بمونه.شن هارو میخاستم بجوشونم اما همسر ظرفی رو نداد که توش بجوشونم مجبوووررر شدمflower2

آن را که بود مغز و خرد،خاموش است/ز کاسه پر صدا نیاید بیرون

..............................................................................

سخن پیش فرهنگیان سخته گوی/به هر کس نوازنده و تازه روی

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: mehrad01
144 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33952

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7675

نوشته ها: 164307

جدیدترین اعضاء:

Saeid646464, Saeid6464, amir.021, 1234melika, saleh128, AshkaNDwarf

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها