درمان بیماری انگل روده ای ماهیان (هگزامیتا - نماتود - ترماتود و سستود ) | صفحه 25 | بیماری ها و درمان ماهیان اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
درمان بیماری انگل روده ای ماهیان (هگزامیتا - نماتود - ترماتود و سستود )
۵ فروردین, ۱۴۰۴
۴:۵۸ ب٫ظ
Avatar
Clownfish
مشهد

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 247
تاریخ عضویت:

۱۴ تیر, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

.rabbit گفته
درود 

توی ۳ ۴ روز گذشته ۲ مورد مدفوع دراز و نازک توی سیچلاید هام مشاهده کردم اینجوری هم بود که حدود ۱۵ تا ۲۰ ثانیه طول میکشید که بیفته نو اب  جند تا تصویر هم ازش گرفتم البته که زیاد واضح نیستن ولی میذارم 

هیچ کدوم از ماهی ها مشکلی تو شنا کردن نداره و همشون پر تحرک هستن و غذا هم با اشتها میخورن 

Image Enlarger

Image Enlarger

Image Enlarger

  

اگه هنوز غذا میخورن همشون که کار شما خیلی راحت تره چون زمانی که ماهی غذا نمیخوره کار خیلی سخته 

یک ذره مترو نیدازول به غذا اونها بزنین بذارید  ۵دقیقه باشه بعد بهشون بدید و اگر هم ذغال اکتیو دارید بذارید موقت تو فیلتر تا اضافی دارو رو جذب کنه 

البته هر مدفوع سفید و دراز و نازکی نشونه بیماری نیست مگر اینکه  موندگار باشه و یکبار نباشه  ولی ماهی که این بیماری رو داره غذا میخوره اما لاغر تر میشه 

این روش برای ماهی مریض غذا خور من جواب گرفتم حالا دوستان با تجربه تر هم نظر بدن اگه روش من کامل نیست 

برای پیشگیری هم دو سه روز یکبار عصاره سیر به غذاشون اضافه کنید خیلی خوبه 

موفق باشید donebunnyearsmiley

کاربران زیر از Clownfish برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Matin 1387, .rabbit

"ما نمی‌توانیم مشکلاتمان را با همان تفکری حل کنیم که با استفاده از آن، آنها را به وجود آوردیم."

۵ فروردین, ۱۴۰۴
۹:۱۹ ب٫ظ
Avatar
.rabbit
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 23
تاریخ عضویت:

۲۷ اسفند, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
482sp_Permalink sp_Print

abolfazlchelseafan گفته

.rabbit گفته
درود 

توی ۳ ۴ روز گذشته ۲ مورد مدفوع دراز و نازک توی سیچلاید هام مشاهده کردم اینجوری هم بود که حدود ۱۵ تا ۲۰ ثانیه طول میکشید که بیفته نو اب  جند تا تصویر هم ازش گرفتم البته که زیاد واضح نیستن ولی میذارم 

هیچ کدوم از ماهی ها مشکلی تو شنا کردن نداره و همشون پر تحرک هستن و غذا هم با اشتها میخورن 

Image Enlarger

Image Enlarger

Image Enlarger

  

اگه هنوز غذا میخورن همشون که کار شما خیلی راحت تره چون زمانی که ماهی غذا نمیخوره کار خیلی سخته 

یک ذره مترو نیدازول به غذا اونها بزنین بذارید  ۵دقیقه باشه بعد بهشون بدید و اگر هم ذغال اکتیو دارید بذارید موقت تو فیلتر تا اضافی دارو رو جذب کنه 

البته هر مدفوع سفید و دراز و نازکی نشونه بیماری نیست مگر اینکه  موندگار باشه و یکبار نباشه  ولی ماهی که این بیماری رو داره غذا میخوره اما لاغر تر میشه 

این روش برای ماهی مریض غذا خور من جواب گرفتم حالا دوستان با تجربه تر هم نظر بدن اگه روش من کامل نیست 

برای پیشگیری هم دو سه روز یکبار عصاره سیر به غذاشون اضافه کنید خیلی خوبه 

موفق باشید donebunnyearsmiley  

مرسی داش گلم 

چجوری باید مترونیدازول رو به غذاشون بزنم ؟ اصلا باید چقدر بزنم 

اون عصاره سیرو باید چجوری به غذاشون اضافه گنم ؟

۵ فروردین, ۱۴۰۴
۱۱:۱۴ ب٫ظ
Avatar
Clownfish
مشهد

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 247
تاریخ عضویت:

۱۴ تیر, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

.rabbit گفته

مرسی داش گلم 

چجوری باید مترونیدازول رو به غذاشون بزنم ؟ اصلا باید چقدر بزنم 

اون عصاره سیرو باید چجوری به غذاشون اضافه گنم ؟  

مترونیدازول رو من برای گیاه خوار نصف قرص رو استفاده می‌کردم (برای گوشت‌خوار بیشتر باشه بهتره)  غذا رو تو ظرفی که ریخته بودم مترونیدازول هم که با آب کم حل کردم اضافه می کردم و پنج دقیقه می گذاشتم خیس بخوره بعد غذا رو به ماهی ها میدادم آبی که باقی میموند توی ظرف رو می ریختم دور 

برای عصاره سیر هم همین جوری  یک در بطری می ریزم رو غذا ها

کاربران زیر از Clownfish برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

.rabbit

"ما نمی‌توانیم مشکلاتمان را با همان تفکری حل کنیم که با استفاده از آن، آنها را به وجود آوردیم."

۶ فروردین, ۱۴۰۴
۰:۱۶ ق٫ظ
Avatar
.rabbit
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 23
تاریخ عضویت:

۲۷ اسفند, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
484sp_Permalink sp_Print

abolfazlchelseafan گفته

.rabbit گفته

مرسی داش گلم 

چجوری باید مترونیدازول رو به غذاشون بزنم ؟ اصلا باید چقدر بزنم 

اون عصاره سیرو باید چجوری به غذاشون اضافه گنم ؟  

مترونیدازول رو من برای گیاه خوار نصف قرص رو استفاده می‌کردم (برای گوشت‌خوار بیشتر باشه بهتره)  غذا رو تو ظرفی که ریخته بودم مترونیدازول هم که با آب کم حل کردم اضافه می کردم و پنج دقیقه می گذاشتم خیس بخوره بعد غذا رو به ماهی ها میدادم آبی که باقی میموند توی ظرف رو می ریختم دور 

برای عصاره سیر هم همین جوری  یک در بطری می ریزم رو غذا ها  

پس فردا میرم تست کنم ببینم روشون جواب میده یا نه 

این مترونیدازول واسه ایک هم جوابگو هست و یا واسه اون انگل هایی که باعث خارش بدن ماهی ها میشه ؟shark

۶ فروردین, ۱۴۰۴
۸:۰۵ ب٫ظ
Avatar
Clownfish
مشهد

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 247
تاریخ عضویت:

۱۴ تیر, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
485sp_Permalink sp_Print

.rabbit گفته

پس فردا میرم تست کنم ببینم روشون جواب میده یا نه 

این مترونیدازول واسه ایک هم جوابگو هست و یا واسه اون انگل هایی که باعث خارش بدن ماهی ها میشه ؟shark  

خیر برای انگل داخلی فقط تاثیر داره 

کاربران زیر از Clownfish برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

.rabbit

"ما نمی‌توانیم مشکلاتمان را با همان تفکری حل کنیم که با استفاده از آن، آنها را به وجود آوردیم."

۶ فروردین, ۱۴۰۴
۸:۲۸ ب٫ظ
Avatar
.rabbit
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 23
تاریخ عضویت:

۲۷ اسفند, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
486sp_Permalink sp_Print

abolfazlchelseafan گفته

خیر برای انگل داخلی فقط تاثیر داره   

اینگاری انگل پوستی هم دارن cray

احتمال داره که این حرکات سریع و انفجاریشون که خودشون رو به شن های کف میمالن برای همون ایک باشه ؟

۹ تا سیچلاید دارم  یکیشون که ایک داره ، ۲ ۳ تا دیگشون هم خب همین خودشون رو میمالن به شن البته اینجوری نیست که همش در حال این کار باشن گه گاهی این کارو انجام میدن 

اصلا یه وضعی شده نمیدونم چه بلایی باید سرشون بیارم 

۷ فروردین, ۱۴۰۴
۰:۵۶ ق٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2478
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
487sp_Permalink sp_Print

.rabbit گفته

اینگاری انگل پوستی هم دارن cray

احتمال داره که این حرکات سریع و انفجاریشون که خودشون رو به شن های کف میمالن برای همون ایک باشه ؟

۹ تا سیچلاید دارم  یکیشون که ایک داره ، ۲ ۳ تا دیگشون هم خب همین خودشون رو میمالن به شن البته اینجوری نیست که همش در حال این کار باشن گه گاهی این کارو انجام میدن 

اصلا یه وضعی شده نمیدونم چه بلایی باید سرشون بیارم   

سلام

یه چیزی هست به اسم cmf

خودم تاحالا استفاده نکردم و دقیق نمیدونم چه شکلیه یا روش استفادش چیه ولی طبق چیزی که از یکی از دوستان خوبمون همینجا شنیدم خیلی خفن و وسیع الطیف هست! یعنی هم پدر ایک رو درمیاره و هم خدمت انگل پوستی میرسه 

فکر کنم باید از لوازم آزمایشگاهی خرید. دیگه اطلاعاتی ازش ندارم حقیقتا hahaha1

آما این همه داروی ضد انگل خوب تو بازار یه خرجی برندش رو بگیرید حل میشه مشکل 

در ضمن ماهیوهای شما بنظر من انگل روده ندارن. حتی اگه دارن هم فعلا نمیخواد از مترونیدازول استفاده کنی. چون غذا پیخورن تو غذاشون عصاره سیر بزن.

مترونیدازول یه سری عوارض دیگهای داره برای همین خوب نیست تو آب بمونه باید با ذغال اکتیو و سیفون خارج بشه که خب سخته. شما هم که تازه کاری چرا راه سخت خب وقتی روش آسون تر هست فعلا 

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۸ فروردین, ۱۴۰۴
۱:۳۱ ق٫ظ
Avatar
.rabbit
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 23
تاریخ عضویت:

۲۷ اسفند, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
488sp_Permalink sp_Print

Matin 1387 گفته

سلام

یه چیزی هست به اسم cmf

خودم تاحالا استفاده نکردم و دقیق نمیدونم چه شکلیه یا روش استفادش چیه ولی طبق چیزی که از یکی از دوستان خوبمون همینجا شنیدم خیلی خفن و وسیع الطیف هست! یعنی هم پدر ایک رو درمیاره و هم خدمت انگل پوستی میرسه 

فکر کنم باید از لوازم آزمایشگاهی خرید. دیگه اطلاعاتی ازش ندارم حقیقتا hahaha1

آما این همه داروی ضد انگل خوب تو بازار یه خرجی برندش رو بگیرید حل میشه مشکل 

در ضمن ماهیوهای شما بنظر من انگل روده ندارن. حتی اگه دارن هم فعلا نمیخواد از مترونیدازول استفاده کنی. چون غذا پیخورن تو غذاشون عصاره سیر بزن.

مترونیدازول یه سری عوارض دیگهای داره برای همین خوب نیست تو آب بمونه باید با ذغال اکتیو و سیفون خارج بشه که خب سخته. شما هم که تازه کاری چرا راه سخت خب وقتی روش آسون تر هست فعلا   

بله خودم هم فکر میکنم انگل روده ای نداره چون زیاد مدفوعشون نازک نیست قطر داره کمی ولی نسبتا دراز میشه یه مورد دیدم مدفوع یکیشون به ۳ بند رسید در صوردتی که خود ماهی هم ۳ بندهhelp  بعد مدفوع جوریه که طول میکشه از ماهی کنده بشه ماهی های سیچلاید های دیگم هم که مدفوعشون اندازش طبعیه ولی بازم خیلی طول میکشه ازشون بیفته شاید بیشتر از یه دیقه حتی اوایل اینجوری نبودن 

ولی از انگل پوستی تقریبا مطعمنم چون خیلی زیاد ماکرو زردم خودشو به شنا میماله  و همش داره چاله میکنه زیر کل سنگا رو خالی کرده 

۹ فروردین, ۱۴۰۴
۱:۰۲ ق٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2478
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
489sp_Permalink sp_Print

.rabbit گفته

بله خودم هم فکر میکنم انگل روده ای نداره چون زیاد مدفوعشون نازک نیست قطر داره کمی ولی نسبتا دراز میشه یه مورد دیدم مدفوع یکیشون به ۳ بند رسید در صوردتی که خود ماهی هم ۳ بندهhelp  بعد مدفوع جوریه که طول میکشه از ماهی کنده بشه ماهی های سیچلاید های دیگم هم که مدفوعشون اندازش طبعیه ولی بازم خیلی طول میکشه ازشون بیفته شاید بیشتر از یه دیقه حتی اوایل اینجوری نبودن 

ولی از انگل پوستی تقریبا مطعمنم چون خیلی زیاد ماکرو زردم خودشو به شنا میماله  و همش داره چاله میکنه زیر کل سنگا رو خالی کرده   

روده یه چیز پیچ در پیچه. خود انسان فقط روده کوچیکش نزدیک ۶ متره! باور نمیکنی برو یکی رو تو خیابون بگیر بشکاف ببینیhahaha2

این مشکل شما برمیگرده به تغذیه چیز خاصی نیست. قبلا هم گفتم یه غذای خوب بگیر براشون.

یه دقیقه که چیزی نیست گلدفیش های من که صبح تا شب در حال ....

آره خلاصه hahaha1

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۳۱ فروردین, ۱۴۰۴
۱:۱۱ ق٫ظ
Avatar
1377Arman
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 6
تاریخ عضویت:

۸ تیر, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین
490sp_Permalink sp_Print

سلام عرض ادب، راهنماییم کنید لطفا، یه آک دارم حدودا ۲ تا ۳ ماهه راه انداختم ۱۰ تا گوپی داشتم و دوتا کوریدوراس و یدونه هم لجنخوار کوچولونارنجی رنگ،همه چی اوکی بود تا اینکه تلفات دادم و با گیج زدن ماهی ها ومشاهده مدفوع های سفید و نازکشون که یا تو آب بود یا چسبیده بود به خود ماهی پرس و جو کردم و فهمیدم ک انگل روده ای گرفته اند، از آکواریوم فروشی راهنمایی گرفتم دارویی به اسمanti endoparasitesرو بهم فروخت و گفت به مدت ۵ روز یه درب بطری بریزم تو آک و با دوتا قاشق نمک بدون ید واینکه فرداش همون تایم دوباره ۳۰درصد سیفون و دوباره همونکار تا ۵ روز انجام بدم تا درمان بشن، دوتا کوریدوراس که فوت شدن بدبختا بعدا فهمیدم بخاطر نمک بوده، طی این درمان هم چندتا گوپی ماده و نر هم مردن، تا بعد این دوره که گذروندم دیدم دیگه علائمشون ازبین رفته و خوب شدن، تا اینکه الان دوباره علائم همون بیماری رو تو یدونه گوپی نر دیدم که درجا تکون میداد خودشو و گیج میزد و غذا نمیخورد که یروزه مرد بنظرم دوباره بیماری برگشته و کامل ازبین نرفته بوده، کمکم کنید که باید چیکار کنم درست و کامل ازبین بره و چیکار بکنم که دوباره دچار انگل نشوند، مشخصات آک هم ۵۰ سانت در ۴۰سانت در ۲۵ سانت حدودا، فک کنم تقریبا ۶۰ تا ۷۰ لیتر آب جامیگیره داخل آک، درحال حاضر ۳ تا گوپی نر مونده برام و دوتا ماده و یدونه لجنخوارم و اینکه حدود ۱۰ تا دونه بچه ماهی ازشون دارم که داخل خود آک تو زایشگاه دارم نگهداری میکنم. راهنماییم کنید بیزحمت اگر بتونم عکس میزارم از آک ببینید

۳۱ فروردین, ۱۴۰۴
۶:۱۸ ب٫ظ
Avatar
shayan1377
تهران
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 61
تاریخ عضویت:

۲ فروردین, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
491sp_Permalink sp_Print

سلام وقتتون بخیر متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که انگل داخلی بیماری ای نیست که به این راحتیا بتونید از دستش خلاص شید در مورد دارویی که خریدید خدمتتون عرض کنم که دارو های اکواریومی غیرمعتبر زیاد پیشنهاد نمیشه چون مشخص نیست ترکیباتش چیه 

اما برای درمان بهترین درمان از نظر من استفاده از لوامیزول دو میلی گرم به صورت اسپری روی غذای ماهی هستش 

اما اگه لوامیزول گیرتون نیومد میتونید غذای خشک رو با شربت مترونیدازول خیس کنید و به ماهیاتون بدید هرچند تجربه شخصی من مترونیدازول زیاد جواب نمیده ولی بعضی دوستان جواب گرفتن روش های دیگه درمان به صورت حمام دارویی هست که برای ماهی ضعیفی مثل گوپی پیشنهاد نمی‌کنم

دارو های شرکتی آلمانی هم هست که معرفی شده توی سایت و دوستان جواب گرفتن 

موفق باشید

کاربران زیر از shayan1377 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

1377Arman

پس جرم من چیه؟

_جرم تو بدترین جرمیست که یک انسان میتونه مرتکب بشه ، من تورو محکوم میکنم به هدر دادن زندگیت

۲۶ خرداد, ۱۴۰۴
۱۱:۲۸ ق٫ظ
Avatar
mobina_s
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 22
تاریخ عضویت:

۲۶ خرداد, ۱۴۰۴
sp_UserOfflineSmall افلاین
492sp_Permalink sp_Print

سلام خسته نباشید من‌۱۰ تا پرت دارم . حدود یک هفته بود که خودشون رو سنگ اکواریوم یا لوله ی پمپ میمالیدن رفتم ماهی فروشی گفتن انگل پوستی داره داروی ایرانی خریدم فایده نداشت . بعدش داروی خارجی ریختم هر سه روز ۳۰ درصد اب رو سیفون کردم . کمی از خارش ماهی ها کم شد ولی هنوزم دو سه تاشون مبتلا هستن . 

از دیروز متوجه شدم یکی از ماهی هام به محض اینکه غذا میخوره بیحال میشه میره یه گوشه میشینه و باله هاشو جمع میکنه و بعد چند ساعت دوباره به حالت عادیش برمیگرده و تو اکواریوم میچرخه . 

امروز سه تا دیگه از ماهی هام هم بعد از غدا خوردن اینطوری شدن . و مدفوع بعضی هاشون هم هم رشته ای سفید مانند شده و قبلا اینطوری نبود .

ولی از لحاظ غذا خوردن مثل قبل هستن و همشون خوب غذا میخورن .

الان براشون چکار کنم؟ انگل روده ای دارن؟ اخه من همیشه عصاره ی سیر رو به غذاشون اضافه میکنم . اب رو هم منظم سیفون میکنم . میشه لطفا راهنمایی کنید 

۲۶ خرداد, ۱۴۰۴
۶:۱۹ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2903
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین
493sp_Permalink sp_Print

سلام
عضویت‌تون رو تبریک میگم flower
به نظر میرسه ماهی‌هاتون دچار انگل پوستی یا رود‌ه‌ای شدن، چون علائم مثل مالیدن به اشیاء، گوشه‌گیری، مدفوع رشته‌ای سفید و بی‌حالی بعد غذا، نشونه‌های رایج انگله، بهتره از داروی ضد انگل داخلی مثل (سرا فلاجلول) استفاده کنید (طبق دوز توصیه‌شده)، آب رو روزانه ۳۰٪ سیفون کنید، فیلتر رو تمیز نگه‌دارین و غذای تازه و کم‌حجم بدین. عصاره سیر خوبه ولی به تنهایی کافی نیست.
موفق باشید done

کاربران زیر از (SINA) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mobina_s

 تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..  

آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.

۳۰ خرداد, ۱۴۰۴
۸:۴۹ ب٫ظ
Avatar
mobina_s
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 22
تاریخ عضویت:

۲۶ خرداد, ۱۴۰۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

(SINA) گفته
سلام
عضویت‌تون رو تبریک میگم flower
به نظر میرسه ماهی‌هاتون دچار انگل پوستی یا رود‌ه‌ای شدن، چون علائم مثل مالیدن به اشیاء، گوشه‌گیری، مدفوع رشته‌ای سفید و بی‌حالی بعد غذا، نشونه‌های رایج انگله، بهتره از داروی ضد انگل داخلی مثل (سرا فلاجلول) استفاده کنید (طبق دوز توصیه‌شده)، آب رو روزانه ۳۰٪ سیفون کنید، فیلتر رو تمیز نگه‌دارین و غذای تازه و کم‌حجم بدین. عصاره سیر خوبه ولی به تنهایی کافی نیست.
موفق باشید done  

خیلی مچکرم لطف کردید . فقط انگل پوستی و انگل روده ای باهم فرقی ندارن مگه ؟ 

اخه من قبلا یه داروی المانی ریختم خارششون یکم کم شد ولی بعد دیدم که مدفوعشون سفید رنگ شده و یه گوشه بعد غذا خوردن کز میکنن دوره ی اونو قطع کردم چون اخه علائم انگل روده ای داشتن . 

یعنی الان هم انگل روده ای دارن هم پوستی؟:( 

و اینکه گفتن قرص مترونیدازول براشون استفاده کنم ( هر دو روز و سیفون کردن ) 

ولی الان دو دوره گذشته بازم فرقی نکردن میترسم بدتر بشن . اون دارویی که شما گفتید قوی تره؟ و اینکه خارجیش هست من بخرم؟ 

ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم . من اگه قرص مترونیدازول رو توی اب خودشون حل کنم و بزارم توی قوطی و روزی دو قطره توی غذاشون بریزم باعث نمیشه خیلی ضعیف بشن؟ چون توی خود اب اکواریوم هم هست . 

بعد اینکه من اصلا غذای دست ساز بهشون ندادم همه ی غذاهاشون شرکتیه. ممکنه اون غذاها تخم انگل داشته باشن که اینطوری شدن ؟ 

۱ تیر, ۱۴۰۴
۱۲:۳۸ ب٫ظ
Avatar
Clownfish
مشهد

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 247
تاریخ عضویت:

۱۴ تیر, ۱۴۰۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

mobina_s گفته
سلام خسته نباشید من‌۱۰ تا پرت دارم . حدود یک هفته بود که خودشون رو سنگ اکواریوم یا لوله ی پمپ میمالیدن رفتم ماهی فروشی گفتن انگل پوستی داره داروی ایرانی خریدم فایده نداشت . بعدش داروی خارجی ریختم هر سه روز ۳۰ درصد اب رو سیفون کردم . کمی از خارش ماهی ها کم شد ولی هنوزم دو سه تاشون مبتلا هستن . 

از دیروز متوجه شدم یکی از ماهی هام به محض اینکه غذا میخوره بیحال میشه میره یه گوشه میشینه و باله هاشو جمع میکنه و بعد چند ساعت دوباره به حالت عادیش برمیگرده و تو اکواریوم میچرخه . 

امروز سه تا دیگه از ماهی هام هم بعد از غدا خوردن اینطوری شدن . و مدفوع بعضی هاشون هم هم رشته ای سفید مانند شده و قبلا اینطوری نبود .

ولی از لحاظ غذا خوردن مثل قبل هستن و همشون خوب غذا میخورن .

الان براشون چکار کنم؟ انگل روده ای دارن؟ اخه من همیشه عصاره ی سیر رو به غذاشون اضافه میکنم . اب رو هم منظم سیفون میکنم . میشه لطفا راهنمایی کنید   

سلام

دمای آب رو ببر بالا  انگل پوستی متوقف میشه رو ۳۰ یا ۳۱ بذار موقت و برای انگل داخلی هم که راهنمایی کردند 

اگه آب آکواریوم هم بی کیفیت به خاطر سیکل هست

بیشتر مریضی های ماهی از بی کیفیت بودن آب هست  به نظرم

آها یادم رفت بگم مترونیدازول زیاد تو اب نباید باشه یا با ذغال اکتیو بعد دو روز خارج کن و سیفون ۳۰% هم بزن

اگه غذا می خورن عصاره سیر هم می‌تونی استفاده کنی 

عوارضش کمترهwink

کاربران زیر از Clownfish برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mobina_s

"ما نمی‌توانیم مشکلاتمان را با همان تفکری حل کنیم که با استفاده از آن، آنها را به وجود آوردیم."

۲ آبان, ۱۴۰۴
۱۱:۳۰ ب٫ظ
Avatar
mohsen..
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 94
تاریخ عضویت:

۹ شهریور, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
496sp_Permalink sp_Print

سلام من امروز دیدم ماهی مولیم شکمش لاغر شده و کف اکواریوم میشینه و کلا کم تحرک شده 

نظرات رو خوندم متوجه نشدم چه راه حلی واسش پیدا کنم چون قبلا هم چند بار ماهی هام به همین دلیل مردن اینسری میخوام این مشکل رو حل کنم

۲ آبان, ۱۴۰۴
۱۱:۳۹ ب٫ظ
Avatar
Mohammad 8.731
شیراز

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 799
تاریخ عضویت:

۱۲ مرداد, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
497sp_Permalink sp_Print

mohsen.. گفته
سلام من امروز دیدم ماهی مولیم شکمش لاغر شده و کف اکواریوم میشینه و کلا کم تحرک شده 

نظرات رو خوندم متوجه نشدم چه راه حلی واسش پیدا کنم چون قبلا هم چند بار ماهی هام به همین دلیل مردن اینسری میخوام این مشکل رو حل کنم  

سلام 

مولی ماهی چندان قوی نیست که بشه با دارو های انسانی درمانش کرد ممکنه طلف شه 

پیشنهاد میکنم دارو های شرکتی ضد انگل داخلی استفاده کنید  و کیفیت آب رو هم بالا نگه دارید و اگر ماهی های دیگه هم دارید احتملا اون هام مبتلا شدن درمان تو آکواریوم اصلی انجام بدید

چشم دل باز کن که جان بینی 

                           آنچه نادیدنی است آن بینی 

۳ آبان, ۱۴۰۴
۱:۴۲ ب٫ظ
Avatar
mohsen..
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 94
تاریخ عضویت:

۹ شهریور, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
498sp_Permalink sp_Print

Mohammad 8.731 گفته

سلام 

مولی ماهی چندان قوی نیست که بشه با دارو های انسانی درمانش کرد ممکنه طلف شه 

پیشنهاد میکنم دارو های شرکتی ضد انگل داخلی استفاده کنید  و کیفیت آب رو هم بالا نگه دارید و اگر ماهی های دیگه هم دارید احتملا اون هام مبتلا شدن درمان تو آکواریوم اصلی انجام بدید  

یه کم از غذای اصلیشون به همراه سیر قاطی کردم و به همشون دادم اون یه دونه رو اگه جدا کنم و بهش مترونیدازول بدم خوب میشه؟

راستی یه گوپی دارم که مشکل خاصی نداره ولی حدود یه ماهه کلا کف میشینه و حرکتش هم عادی نیست ولی واسه غذا میاد بالا گفتم شاید اون بیمار بوده به اینم منتقل کردهthinking

۵ آبان, ۱۴۰۴
۹:۵۳ ق٫ظ
Avatar
d@¡¡@$

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 281
تاریخ عضویت:

۱۷ آبان, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
499sp_Permalink sp_Print

mohsen.. گفته

یه کم از غذای اصلیشون به همراه سیر قاطی کردم و به همشون دادم اون یه دونه رو اگه جدا کنم و بهش مترونیدازول بدم خوب میشه؟

راستی یه گوپی دارم که مشکل خاصی نداره ولی حدود یه ماهه کلا کف میشینه و حرکتش هم عادی نیست ولی واسه غذا میاد بالا گفتم شاید اون بیمار بوده به اینم منتقل کردهthinking  

مترونیدازول برای ماهی مثل مولی مناسب نیست همون داروهای مخصوص یا عصاره سیر بهتره

به هر حال بیماری و تلفات بین این ماهی ها زیاده و ضعیفن

کاربران زیر از d@¡¡@$ برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mohsen..
۷ آبان, ۱۴۰۴
۱۲:۵۱ ب٫ظ
Avatar
mohsen..
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 94
تاریخ عضویت:

۹ شهریور, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
500sp_Permalink sp_Print

سلام 

خواستم از تجربه خودم از درمان ماهی مولی بیمار بگم که ماهی رو توی ظرف قرنطینه حدود ۲ لیتری با آب خود اکواریوم اصلی در کنار آب تمیز گذاشتم و ۱٫۴ قرص مترونیدازول رو بعد از حل کردن توی آب ریختم داخل ظرف بعد از دو روز یک سوم آب رو عوض کردم و دوباره به همون اندازه مترونیدازول داخل آب انداختم 

روز سوم ماهی تقریبا خوب شده بود و غذا رو قورت میداد برای بار آخر آب رو عوض کردم و مترونیدازول انداختم 

روز چهارم از درمان که دیگه رفتم بالا سر ماهی دیدم ماهی داره جون میده و بندش شدیدا پف کرده 

متاسفانه نتونستم ماهی رو نجات بدم و به صحبت دوستان رسیدم که ماهی مولی ضعیفه و نمیتونه در برابر بیماری مقاومت زیادی نشون بده

ولی این سوال برام پیش اومد که چرا روز سوم ماهی تقریبا خوب شده بود ولی فرداش مرد(روز سوم دو قطره عصاره سیر داخل آب ریختم تا درمان سریعتر صورت بگیره)

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1075

افراد آنلاین کنونی:
383 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4194

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

(SINA) : 2903

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 44419

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7877

نوشته ها: 170352

جدیدترین اعضاء:

amirhasan94, neda1125, ali heidari, mohammadhossein1369, Goliiiii, Ghazaaleh

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها