تنفس سخت ماهیان و بیماریهای آبششی | صفحه 12 | بیماری ها و درمان ماهیان اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
تنفس سخت ماهیان و بیماریهای آبششی
۱۱ اسفند, ۱۴۰۱
۷:۴۷ ب٫ظ
Avatar
BENYAMIN/?
تهران

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 172
تاریخ عضویت:

۲۶ بهمن, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین
221sp_Permalink sp_Print

love Fiiish گفته
دوستان بنده یکی از ماهی های انجلم سریع تر از بقیه نفس میکشم نمی‌دونم چه مشکلی داره و تحرکش هم کمه لطفا کمکم کنید درضمن از وقتی هم خریدمش از زیر آبششش یه پوست نازک بی رنگ هم به بیرون داشت و بخاطر همین از لحاظ ظاهری آبششش نسبت به بقیه برآمده بود آیا این مورد به مشکل ربطی داره؟؟   

سلام

فکر کنم مشکل از کیسه هوا هستش

چون همچین مشکل برای انجلم بر سر کمبود اکسیژن اتفاق افتاد.اگر سرش را در کف تانک به پیایین میاره یا در سطح خیل بالا و ابشش ها خیلی باز میکنه مشکل کیسه هوا داره.در این صورت  من راهنمایی دیگه ای نمیتونم بکنمheeee

خدایا شکر.

۱۱ اسفند, ۱۴۰۱
۱۰:۰۳ ب٫ظ
Avatar
alirezaj
شهرقدس

معاون‌انجمن
Members

ویرایشگر

ویرایشگر کامنت
تعداد نوشته ها: 3752
تاریخ عضویت:

۲۷ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین
222sp_Permalink sp_Print

سلام

دلایل مختلفی داره از انگل آبششی تا مشکل مادرزادی و بدذ ساز شدن و حتی گند خونی

تو این مرحله با تاین علایم ناقص فقط افزایش اکسیژن رسانی و بالا بردن کیفیت آب و حتی کمی اسیدی کردنش میتونه مفید باشه.

//

خستم...خیلی خسته

۱۱ اسفند, ۱۴۰۱
۱۰:۵۱ ب٫ظ
Avatar
love Fiiish
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 7
تاریخ عضویت:

۱۱ اسفند, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین
223sp_Permalink sp_Print

نه مشکل کیسه هوا نداره ولی ظاهر آبشش یکم برآمده است و یک پوست شفاف از زیرش زده بیرون فکر میکنم مادرزادی هستش 

۱۲ مرداد, ۱۴۰۳
۱۰:۵۱ ب٫ظ
Avatar
Armin 23
تهران

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 263
تاریخ عضویت:

۱۱ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
224sp_Permalink sp_Print

سلام من یه هفته مسافرت بودم اومدم دیدم رمبو ماکولیم آبشش این شکلی شده سریع به آکواریوم قرنطینه انتقالش دادم و از دارو استفاده کردم بنظرتون مشکلش چیه ؟؟

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/172262644881591.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/172262646843421.jpg

۱۲ مرداد, ۱۴۰۳
۱۱:۵۰ ب٫ظ
Avatar
Matin 1387
مشهد

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2478
تاریخ عضویت:

۹ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

Armin 23 گفته
سلام من یه هفته مسافرت بودم اومدم دیدم رمبو ماکولیم آبشش این شکلی شده سریع به آکواریوم قرنطینه انتقالش دادم و از دارو استفاده کردم بنظرتون مشکلش چیه ؟؟

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/172262644881591.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/172262646843421.jpg  

سلام

تو تصویر معلوم نیست مشکل چیه دقیقا

اون دارو هم ضد قارچه اصلا ممکنه مشکل قارچی نباشه

کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Armin 23

مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز

هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود 

هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره

شاید اتفاقی پشت کوه‌ها اصلا نبود

۱۳ مرداد, ۱۴۰۳
۰:۱۰ ق٫ظ
Avatar
Armin 23
تهران

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 263
تاریخ عضویت:

۱۱ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین
226sp_Permalink sp_Print

این عکس چی کمکی میکنه ؟ 

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/172263120446971.jpg

آبشش باز شده 

۱۳ مرداد, ۱۴۰۳
۰:۲۲ ق٫ظ
Avatar
(SINA)

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2902
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین
227sp_Permalink sp_Print

Armin 23 گفته
این عکس چی کمکی میکنه ؟ 

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/172263120446971.jpg

آبشش باز شده   

سلام
آمونیاک آب بالا بوده و آبشش رو سوزونده، باید آب رو فورا تعویض کنید. باید اکسیژن‌دهی خیلی بالا باشه و یک سنگ هوای خوب هم جهت اطمینان در آکواریوم قرار بدید. در آکواریوم نباید غذای خورده نشده و اضافه و پسماندی باقی مونده باشه و فورا باید تمیزش کنید. بهبودی ماهی زمان‌بر خواهد بود، بهترین کار افزایش اکسیژن مخزن هست. استفاده از محلول پرایم هم مناسب خواهد بود.
موفق باشید done

کاربران زیر از (SINA) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Armin 23, Matin 1387

 تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..  

آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.

۶ تیر, ۱۴۰۴
۶:۱۰ ب٫ظ
Avatar
mohammadmu699
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 12
تاریخ عضویت:

۲۶ اسفند, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام خدمت دوستان گرامی 

من یه دونه از بچه انجل هام ابشش یه جوری شده انگار خورده شده یا با چاقو زدنش کمی هم قرمز شده، بچه‌های دیگه سالمن و مشکلی ندارن فقط این یکی اینجوری شده و اینم بگم که اشتهاش کم نشده و مثل قبلا فعالیت داره 

یه طرف ابشش اینجوریه اون طرفش مثل بچه‌های دیگه عادیه

خواستم بدونم بیماریه یا کلا روند رشد بچه ماهی انجل اینطوریه 

این تانک رو تازه راه اندازی کردم(یه ۲ هفته‌س راه‌اندازی شده) برای بچه ماهی های انجل که تقریبا فکر کنم ۱۰ تا گوپی و ۲ تا گربه ماهی کف خوار توش انداختم 

آکواریومم ۱۲۰ لیتره و برای سیکل اب از باکتری زا استفاده کردمthinking

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/17510349808161.jpg

 

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/175103503384861.jpg

۷ تیر, ۱۴۰۴
۱۰:۲۹ ق٫ظ
Avatar
MOHAMMAD99

نویسنده ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 1382
تاریخ عضویت:

۱۵ دی, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
229sp_Permalink sp_Print

سلام مشکل کوتاهی ابشش معمولا بخاطر کمبود اکسیژن یا کیفیت پایین اب موقع نوزادی بوجود میاد 

ماهیتون زندگیشو میکنه و مشکلی نداره فقط ظاهرش همینطور میمونه و قابل درمان نیست

۷ تیر, ۱۴۰۴
۱:۳۰ ب٫ظ
Avatar
mohammadmu699
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 12
تاریخ عضویت:

۲۶ اسفند, ۱۴۰۱
sp_UserOfflineSmall افلاین
230sp_Permalink sp_Print

MOHAMMAD99 گفته
سلام مشکل کوتاهی ابشش معمولا بخاطر کمبود اکسیژن یا کیفیت پایین اب موقع نوزادی بوجود میاد 

ماهیتون زندگیشو میکنه و مشکلی نداره فقط ظاهرش همینطور میمونه و قابل درمان نیست  

خیلی ممنون از جواب دادن سریعتون 

یه دونه از گوپی هام ابشش قرمز شده یه طرفش و اونطرفی که قرمز شده کمی هم باد کرده، اون دلیلیش چی میتونه باشه؟

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/175110460500061.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/17511047624761.jpg

این دوتا عکس عکسه سمت چپ و براست ماهیه

۷ تیر, ۱۴۰۴
۳:۵۳ ب٫ظ
Avatar
Reza Bn
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 91
تاریخ عضویت:

۱۴ آذر, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین
231sp_Permalink sp_Print

mohammadmu699 گفته

خیلی ممنون از جواب دادن سریعتون 

یه دونه از گوپی هام ابشش قرمز شده یه طرفش و اونطرفی که قرمز شده کمی هم باد کرده، اون دلیلیش چی میتونه باشه؟

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/175110460500061.jpg

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/17511047624761.jpg

این دوتا عکس عکسه سمت چپ و براست ماهیه  

احتمالا هوادهی اکواریومتون کافی نیست.اگر ماهیاتون اغلب اوقات در سطح آب شنا میکنن و تنفس سخت دارن(آبشش ها بیش از حد و زیاد باز میشن)سیستم هوادهی اکواریومتون رو چک کنید.

۲۹ مرداد, ۱۴۰۴
۸:۴۰ ب٫ظ
Avatar
Armin 23
تهران

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 263
تاریخ عضویت:

۱۱ اسفند, ۱۴۰۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام بر همه 

آقا یکی از رمبو بوسمانی های من بغل آبشش این شکلی شده علائم خاصی هم نداره خوب غذا میخوره ، شناش هم عادیه و نفس نفس هم نمیزنه 

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/13/175570984400591.jpg

۲۹ مرداد, ۱۴۰۴
۱۰:۴۲ ب٫ظ
Avatar
shayan1377
تهران
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 61
تاریخ عضویت:

۲ فروردین, ۱۴۰۲
sp_UserOfflineSmall افلاین
233sp_Permalink sp_Print

Armin 23 گفته
سلام بر همه 

آقا یکی از رمبو بوسمانی های من بغل آبشش این شکلی شده علائم خاصی هم نداره خوب غذا میخوره ، شناش هم عادیه و نفس نفس هم نمیزنه 

https://www.onlypet.ir/upload/user/box/13/175570984400591.jpg  

سلام اگر خارش بدن نداره یعنی خودش رو به دکور یا کف نمیماله حرکات انجاری طور نداره 

هیچ مشکلی نیست گاهی اوقات بخاطر کهولت سن یه تغییراتی در ظاهر ماهی بوجود میاد

کاربران زیر از shayan1377 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Armin 23

پس جرم من چیه؟

_جرم تو بدترین جرمیست که یک انسان میتونه مرتکب بشه ، من تورو محکوم میکنم به هدر دادن زندگیت

۲۴ بهمن, ۱۴۰۴
۱:۰۵ ب٫ظ
Avatar
imobiiiiiam
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 1
تاریخ عضویت:

۲۴ بهمن, ۱۴۰۴
sp_UserOfflineSmall افلاین
234sp_Permalink sp_Print

سلام خواهش میکنم راهنماییم کنید 

من ده تا ماهی پرت تو اکواریوم ۱۸۰ لیتری دارم 

از اردیبهشت تا الان دارمشون 

از دیروز متوجه شدم یکی از ماهی هام به غذا تمایلی نداره و وقتی غذا ریختم سمتش نیومد و دیدم که تنفسش تند تر از مابقی شده

امروز هم همین حالت رو داره و ماهی های دیگه هر چند بار یه بار اذیتش میکنن و دنبالش میکنن

ماهیم یه گوشه بغل صخره نشسته و تا اذیتش نکنن تکون نمبخوره

خواهش میکنم بگید واسش چیکار کنم میترسم بمیره 

نصف اکواریوم رو سیفون زدم امروز  

دوتا فیلتر دارن و سنگ هواشونم روشن کردم 

زغال اکتیوم تو اب گذاشتم

۲۵ بهمن, ۱۴۰۴
۱:۱۰ ب٫ظ
Avatar
(SINA)

ناظر انجمن
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 2902
تاریخ عضویت:

۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین
235sp_Permalink sp_Print

سلام
کاری که کردید (سیفون، افزایش هوادهی و استفاده از کربن اکتیو) کاملا درست بوده و علائمی که گفتید (تنفس سریع، بی‌حالی، غذا نخوردن و جدا شدن) معمولا دلایل متفاوتی داره مثل کیفیت پایین آب (آمونیاک و نیتریت بالا)، عفونت باکتریایی و انگلی، شوک یا استرس هست. چندتا کار باید انجام بدید از جمله اینکه هوادهی باید بالا باشه، دما رو چک کنید (برای پرت ۲۷ تا ۲۹ مناسب هست)، اگه امکان دارید ۳۰٪ سیفون روزانه تا چند روز انجام بدید و فعلا غذا ندید تا حالش بهتر بشه و اگه تستر آب دارید آمونیاک و نیتریت رو اندازه بگیرید. اگه فقط تنفس تند باشه معمولا مشکل از کیفیت آب هست و با سیفون و هوادهی بهتر میشه.
موفق باشید done

 تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..  

آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1075

افراد آنلاین کنونی:
249 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4194

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

(SINA) : 2902

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 44418

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 240

موضوعات: 7877

نوشته ها: 170351

جدیدترین اعضاء:

neda1125, ali heidari, mohammadhossein1369, Goliiiii, Ghazaaleh, hoseyn rezayi

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها