آر اس اس موضوع
۷:۴۷ ب٫ظ
کاربر عالی
۲۶ بهمن, ۱۴۰۱
افلاینlove Fiiish گفته
دوستان بنده یکی از ماهی های انجلم سریع تر از بقیه نفس میکشم نمیدونم چه مشکلی داره و تحرکش هم کمه لطفا کمکم کنید درضمن از وقتی هم خریدمش از زیر آبششش یه پوست نازک بی رنگ هم به بیرون داشت و بخاطر همین از لحاظ ظاهری آبششش نسبت به بقیه برآمده بود آیا این مورد به مشکل ربطی داره؟؟
سلام
فکر کنم مشکل از کیسه هوا هستش
چون همچین مشکل برای انجلم بر سر کمبود اکسیژن اتفاق افتاد.اگر سرش را در کف تانک به پیایین میاره یا در سطح خیل بالا و ابشش ها خیلی باز میکنه مشکل کیسه هوا داره.در این صورت من راهنمایی دیگه ای نمیتونم بکنم
خدایا شکر.
۱۰:۰۳ ب٫ظ
معاونانجمن
ویرایشگر
ویرایشگر کامنت
۲۷ خرداد, ۱۳۹۶
افلاین۱۰:۵۱ ب٫ظ
۱۱ اسفند, ۱۴۰۱
افلاین۱۰:۵۱ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۱ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینسلام من یه هفته مسافرت بودم اومدم دیدم رمبو ماکولیم آبشش این شکلی شده سریع به آکواریوم قرنطینه انتقالش دادم و از دارو استفاده کردم بنظرتون مشکلش چیه ؟؟
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/172262644881591.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/172262646843421.jpg
۱۱:۵۰ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۹ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینArmin 23 گفته
سلام من یه هفته مسافرت بودم اومدم دیدم رمبو ماکولیم آبشش این شکلی شده سریع به آکواریوم قرنطینه انتقالش دادم و از دارو استفاده کردم بنظرتون مشکلش چیه ؟؟https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/172262644881591.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/172262646843421.jpg
سلام
تو تصویر معلوم نیست مشکل چیه دقیقا
اون دارو هم ضد قارچه اصلا ممکنه مشکل قارچی نباشه
کاربران زیر از Matin 1387 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Armin 23مارو حفره هامون میکشن به حرکت هنوز
هدف های گمشده که هیچ وقت اصلا نبود
هیچ کس از پشت کوه ها خبری نداره
شاید اتفاقی پشت کوهها اصلا نبود
۰:۱۰ ق٫ظ
کاربر عالی
۱۱ اسفند, ۱۴۰۰
افلاین۰:۲۲ ق٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
افلاینArmin 23 گفته
این عکس چی کمکی میکنه ؟https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/172263120446971.jpg
آبشش باز شده
سلام
آمونیاک آب بالا بوده و آبشش رو سوزونده، باید آب رو فورا تعویض کنید. باید اکسیژندهی خیلی بالا باشه و یک سنگ هوای خوب هم جهت اطمینان در آکواریوم قرار بدید. در آکواریوم نباید غذای خورده نشده و اضافه و پسماندی باقی مونده باشه و فورا باید تمیزش کنید. بهبودی ماهی زمانبر خواهد بود، بهترین کار افزایش اکسیژن مخزن هست. استفاده از محلول پرایم هم مناسب خواهد بود.
موفق باشید 
کاربران زیر از (SINA) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Armin 23, Matin 1387
تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..
آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.
۶:۱۰ ب٫ظ
۲۶ اسفند, ۱۴۰۱
افلاینسلام خدمت دوستان گرامی
من یه دونه از بچه انجل هام ابشش یه جوری شده انگار خورده شده یا با چاقو زدنش کمی هم قرمز شده، بچههای دیگه سالمن و مشکلی ندارن فقط این یکی اینجوری شده و اینم بگم که اشتهاش کم نشده و مثل قبلا فعالیت داره
یه طرف ابشش اینجوریه اون طرفش مثل بچههای دیگه عادیه
خواستم بدونم بیماریه یا کلا روند رشد بچه ماهی انجل اینطوریه
این تانک رو تازه راه اندازی کردم(یه ۲ هفتهس راهاندازی شده) برای بچه ماهی های انجل که تقریبا فکر کنم ۱۰ تا گوپی و ۲ تا گربه ماهی کف خوار توش انداختم
آکواریومم ۱۲۰ لیتره و برای سیکل اب از باکتری زا استفاده کردم
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/17510349808161.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/175103503384861.jpg
۱۰:۲۹ ق٫ظ
نویسنده ممتاز
۱۵ دی, ۱۳۹۲
افلاین۱:۳۰ ب٫ظ
۲۶ اسفند, ۱۴۰۱
افلاینMOHAMMAD99 گفته
سلام مشکل کوتاهی ابشش معمولا بخاطر کمبود اکسیژن یا کیفیت پایین اب موقع نوزادی بوجود میادماهیتون زندگیشو میکنه و مشکلی نداره فقط ظاهرش همینطور میمونه و قابل درمان نیست
خیلی ممنون از جواب دادن سریعتون
یه دونه از گوپی هام ابشش قرمز شده یه طرفش و اونطرفی که قرمز شده کمی هم باد کرده، اون دلیلیش چی میتونه باشه؟
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/175110460500061.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/17511047624761.jpg
این دوتا عکس عکسه سمت چپ و براست ماهیه
۳:۵۳ ب٫ظ
۱۴ آذر, ۱۳۹۶
افلاینmohammadmu699 گفته
خیلی ممنون از جواب دادن سریعتون
یه دونه از گوپی هام ابشش قرمز شده یه طرفش و اونطرفی که قرمز شده کمی هم باد کرده، اون دلیلیش چی میتونه باشه؟
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/175110460500061.jpg
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/12/17511047624761.jpg
این دوتا عکس عکسه سمت چپ و براست ماهیه
احتمالا هوادهی اکواریومتون کافی نیست.اگر ماهیاتون اغلب اوقات در سطح آب شنا میکنن و تنفس سخت دارن(آبشش ها بیش از حد و زیاد باز میشن)سیستم هوادهی اکواریومتون رو چک کنید.
۸:۴۰ ب٫ظ
کاربر عالی
۱۱ اسفند, ۱۴۰۰
افلاینسلام بر همه
آقا یکی از رمبو بوسمانی های من بغل آبشش این شکلی شده علائم خاصی هم نداره خوب غذا میخوره ، شناش هم عادیه و نفس نفس هم نمیزنه
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/13/175570984400591.jpg
۱۰:۴۲ ب٫ظ
۲ فروردین, ۱۴۰۲
افلاینArmin 23 گفته
سلام بر همهآقا یکی از رمبو بوسمانی های من بغل آبشش این شکلی شده علائم خاصی هم نداره خوب غذا میخوره ، شناش هم عادیه و نفس نفس هم نمیزنه
https://www.onlypet.ir/upload/user/box/13/175570984400591.jpg
سلام اگر خارش بدن نداره یعنی خودش رو به دکور یا کف نمیماله حرکات انجاری طور نداره
هیچ مشکلی نیست گاهی اوقات بخاطر کهولت سن یه تغییراتی در ظاهر ماهی بوجود میاد
کاربران زیر از shayan1377 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:
Armin 23پس جرم من چیه؟
_جرم تو بدترین جرمیست که یک انسان میتونه مرتکب بشه ، من تورو محکوم میکنم به هدر دادن زندگیت
۱:۰۵ ب٫ظ
۲۴ بهمن, ۱۴۰۴
افلاینسلام خواهش میکنم راهنماییم کنید
من ده تا ماهی پرت تو اکواریوم ۱۸۰ لیتری دارم
از اردیبهشت تا الان دارمشون
از دیروز متوجه شدم یکی از ماهی هام به غذا تمایلی نداره و وقتی غذا ریختم سمتش نیومد و دیدم که تنفسش تند تر از مابقی شده
امروز هم همین حالت رو داره و ماهی های دیگه هر چند بار یه بار اذیتش میکنن و دنبالش میکنن
ماهیم یه گوشه بغل صخره نشسته و تا اذیتش نکنن تکون نمبخوره
خواهش میکنم بگید واسش چیکار کنم میترسم بمیره
نصف اکواریوم رو سیفون زدم امروز
دوتا فیلتر دارن و سنگ هواشونم روشن کردم
زغال اکتیوم تو اب گذاشتم
۱:۱۰ ب٫ظ
ناظر انجمن
ویرایشگر
۲۲ اسفند, ۱۳۹۹
افلاینسلام
کاری که کردید (سیفون، افزایش هوادهی و استفاده از کربن اکتیو) کاملا درست بوده و علائمی که گفتید (تنفس سریع، بیحالی، غذا نخوردن و جدا شدن) معمولا دلایل متفاوتی داره مثل کیفیت پایین آب (آمونیاک و نیتریت بالا)، عفونت باکتریایی و انگلی، شوک یا استرس هست. چندتا کار باید انجام بدید از جمله اینکه هوادهی باید بالا باشه، دما رو چک کنید (برای پرت ۲۷ تا ۲۹ مناسب هست)، اگه امکان دارید ۳۰٪ سیفون روزانه تا چند روز انجام بدید و فعلا غذا ندید تا حالش بهتر بشه و اگه تستر آب دارید آمونیاک و نیتریت رو اندازه بگیرید. اگه فقط تنفس تند باشه معمولا مشکل از کیفیت آب هست و با سیفون و هوادهی بهتر میشه.
موفق باشید 
تو دل یه آکواریوم، عشق بی منت جریان داره..
آکواریوم من، جایی که حباب ها حرف می زنند.
بیشترین کاربران آنلاین:1075
افراد آنلاین کنونی:
249 مهمان
مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان
برترین نویسندگان:
مجتبی : 22934
ΡARSA : 4194
alirezaj : 3752
H∀ⓂΞD20 : 3661
حسنHTB : 3111
(SINA) : 2902
آمار کاربران:
مهمان: 575
اعضا: 44418
مدیران انجمن: 15
مدیر کل: 1
آمار انجمن:
گروه ها: 7
انجمن ها: 240
موضوعات: 7877
نوشته ها: 170351
جدیدترین اعضاء:
neda1125, ali heidari, mohammadhossein1369, Goliiiii, Ghazaaleh, hoseyn rezayiمدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3022

عضویت (ثبت نام)
ورود
خانه





