تغذیه جوجه طوطی ها به همراه روش تهیه سرلاک و غذا دادن به انها

غذا دهی به جوجه طوطی ها به صورت دستی کاری لذت بخشی است اما بهتر است این کار را به والدین انها بسپارید و هیچ گاه جوجه طوطی را از والدین برای تغذیه دستی جدا نکنید. مخصوصا انهایی که خیلی کوچکند یا هنوز بدنی لخت و بدون پروبال دارند شانسی برای زنده ماندن از طریق غذا دادن دستی شما ندارند به هرحال گاهی پیش خواهد امد که ناچار به این کار میشویم یا گاهی پرنده فروش ها جوجه هایی را میفروشند که هنوز احتیاج به والدین دارند و ناچاریم انها را به صورت دستی تغذیه کنیم. به هر حال در این قسمت نحوه صحیح غذادهی به صورت دستی به طوطی ها همراه با غذاهای نرمی که میتوان به انها داد توضیح داده میشود

به ادامه متن توجه کنید

تغذیه دستی جوجه طوطی ها و باید ها و نباید ها

تغذیه دستی جوجه طوطی ها مخصوصا انهایی که خیلی کوچکند یا هنوز بدنی لخت و بدون پروبال دارند کار درستی نیست و بهتر است این کار را به والدین پرنده بسپاریم و از تغذیه دستی انها خوداری کنیم زیرا تغذیه انها اکثرا با عدم موفقیت و مرگ جوجه مواجه میشود. با این حال بعضی مواقع پیش امده که والدین طوطی ها از جوجه ها مراقبت نمیکنند یا جوجه ای از میان جوجه ها ضعیف تر است و مجال غذا گرفتن پیدا نمیکند یا پرنده فروشانی جوجه هایی را میفروشند که هنوز به والدین خود نیازمندند و هنوز از طریق والدین تغذیه میشوند. درست است که جوجه های بسیار کوچک شانس زیادی در بزرگ شدن به اینصورت ندارند ولی بعضی مواقع تغذیه نکردن انها به صورت دستی هم باعث مرگشان میشود حال انکه جوجه های بزرگتر که پروبالشان هم درامده و بعضی پرنده فروشها هم انها را میفروشند شانس زیادی در بزرگ شدن دارند و این جوجه ها که از طریق انسانها بزرگ میشوند از هر نظر برای نگهداری در کنار انسانها مناسبترند و روابط عمیقی با انسانها برقرار میکنند. به هر حال اگر با جوجه ای مواجه شدید که نیاز به نگهداری و تغذیه دستی دارد بهتر است این کار را انجام بدهید.

غذای جوجه طوطی ها و طرز تهیه سرلاک

غذای جوجه طوطی ها از غذای نرم و نیمه هضم شده داخل چینه دان والدین تهیه میشود که قاعدتا ما نمیتوانیم این نوع غذا را در اختیارشان قرار دهیم بنابراین بعضی ها غذاهای نرم و مشابهی را مانند سرلاک بچه پیشنهاد میدهند که کاملا تجویز نادرستی است. سرلاک بچه‌ها به دلیل دارا بودن لاکتوز غذای مناسبی نیست و نمیتوان از ان برای تغذیه جوجه ها استفاده کرد و دستگاه گوارش پرنده را با اختلال مواجه خواهد کرد.

توجه: سرلاک های مخصوص طوطی سانان با برندهای تجاری معتبر در بازار پرنده فروش‌ها موجود میباشد و ارجعیت تغذیه دستی جوجه طوطی‌ها استفاده از این نوع سرلاک ها است. توصیه میکنیم ابتدا از این نوع سرلاک ها برای تغذیه جوجه طوطی های خود استفاده کنید و تنها در صورتی که امکان تهیه سرلاک مخصوص برای شما میسر نیست از روش تهیه سرلاک خانگی استفاده نمایید.

غذای طوطی ها از دانه ها و میوه جات تشکیل میشود ولی همانطور که پیشتر گفتیم غذای جوجه ها به صورت نیمه هضم شده می باشد و بنابراین از دانه های معمول و خشک طوطی هم به همین شکلی که هستند برای تغذیه نمیتوان استفاده کرد. اما میتوان از مخلوط دانه ها و مواد غذایی که در ادامه بیان میشود یک غذای نرم عالی برای جوجه ها به دست اورد.

روش تهیه سرلاک خانگی برای جوجه طوطی ها

۱- دانه هایی مثل ارزن، تخمه افتابگردان، تخم کتان را به صورت خام و پوست گرفته تهیه کنید. میتوانید خودتان نیز انها را پوست بگیرید.

۲- تخم مرغ یک منبع غذایی عالی برای جوجه ها محسوب میشود. سفیده تخم مرغ اب پز را برای تغذیه جوجه ها تهیه کنید یا می توانید از پودر سفیده تخم مرغ موجود در قنادی ها استفاده کنید.

۳- میوه جاتی مانند سیب درختی یا هویج برای تغذیه طوطی ها بسیار مناسب هستند و می توانید انها را تهیه کنید.

۴- ذرت یک منبع غذایی عالی است. برای تهیه سرلاک مخصوص طوطی ها نیاز است ذرت خشک یا ارد ذرت را نیز تهیه کنید.

توجه: ترکیب مواد غذایی و دانه ها را به تناسب انجام دهید و به طبعشان و ارزش غذایی انها توجه نمایید. به عنوان مثال میتوانید از پیشنهاد زیر استفاده کنید.

  • ۴۰ درصد ارزن
  • ۲۰ درصد کتان
  • ۱۰ درصد تخم افتابگردان
  • ۱۰ درصد ارد ذرت
  • ۱۰ درصد سفیده تخم مرغ
  • ۱۰ درصد میوه جات

۵- از یک مخلوط کن برای ترکیب مواد موجود استفاده کنید و پودر دانه هایی که به تناسب ترکیب کردید را با تخم مرغ و میوه ای مانند سیب در مخلوط کن بریزید و مقداری اب جوش به ان اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یک ترکیب نرم به دست آید.

توجه: هر دفعه به مقدار کم غذا را تهیه کنید و از نگهداری سرلاک خوداری کنید. اولویت استفاده غذای تازه برای پرنده است.

توجه: از سایر دانه هایی مانند بادام، فندق، گردو و … نیز میتوانید در برخی از وعده ها استفاده نمایید. مخصوصا برای طوطی های بزرگ. دقت داشته باشید حتما پوست مغز دانه‌ها را نیز بگیرید. به عنوان مثال بادام یک پوسته سفت دارد و مغز دانه نیز یک پوسته نازک تیره که باید این پوسته نازک کاملا جدا شود. برای سایر دانه های کوچک نیز به همین صورت.

توجه: استفاده از ترکیب دانه ها به همراه میوه جات تمامی مواد غذایی مورد نیاز روزانه جوجه طوطی ها را برای رشد سریع و تامین نیازهایشان برطرف میکنند با این حال گاها ترکیب مواد افزودنی مانند مولتی ویتامین ها در جوجه هایی که سنی بالای ۱۰ روز دارند توصیه می شود. دقت داشته باشید حتما از مکمل یا مولتی ویتامین مخصوص طیور استفاده نمایید.

غذا دهی یا تغذیه جوجه ها طوطی ها به صورت دستی:

غذا دهی به جوجه ها میتواند به دوصورت انجام پذیرد: در صورتی که جوجه ها خود غذا را ببلعند بهتر است از یک قاشق چای خوری استفاده شود و مزیت این روش این است که جوجه ها با سرعت دلخواه غذا را میبلعند و در صورتی که جوجه هنوز نمیتواند غذا را ببلعد چاره ای جز استفاده از سرنگ نداریم که در این جا هر دو روش را توضیح میدهیم

روش تغذیه با قاشق: مقداری غذای نرم را در قاشق چایخوری ریخته و لبه قاشق را به دهان جوجه گذاشه و کمی قاشق را کج کنید تا غذا سر بخورد و جوجه ان را ببلعد. در صورت پرو بال زدن جوجه، بهتر است ان را در پارچه بپیچید یا جوجه را دورون دستانتان بگیرید یا از شخص دیگری کمک بگیرید

روش تغذیه با سرنگ: این روش بهتر است در صورتی استفاده شود که پرنده از طریق قاشق غذا را نخورد یا اینکه نتواند غذا را ببلعد.

یک سرنگ نسبت به جسه پرنده تهیه کنید و یک لوله نرم و باریک و انعطاف پذیر(کرمک دوچرخه کاملا ضدعفونی شده) به سر این سرنگ وصل کنید ارتفاع این لوله باید حداکثر ۴ الی ۵ سانتی متر باشد به طوری که این لوله مستقیما به چینه دان پرنده وارد شود. سه چهارم سرنگ را از غذای نرم پر کنید, سپس با یک دست سعی کنید نوک پرنده را باز کرده و با دست دیگر لوله را آرام آرام وارد حلق پرنده کنید و تا چینه دان پایین ببرید حال مایع رو با فشار ثابت خالی کنید (در این عمل در صورتی که زیاده روی کنید ممکن است غذا وارد نای پرنده شود و اگر به دادش نرسید “الوداع”) در صورت پر وبال زدن پرنده بهتر است ان را در پارچه بپیچید یا از شخص دیگری کمک بگیرید

توجه: باید چندین باردر روز به پرنده با روش های بالا غذا بدهید. بهترین زمان برای غذا دادن زمانیست که چینه دان پرنده تقریبا خالی باشد شما براحتی با دست زدن به چینه دان پرنده میتوانید متوجه این موضوع شوید.

معمولا طوطی ها باید ۱ الی ۲ ماه  تغذیه گردند البته این زمان تقریبی است و بستگی به پرنده شما دارد. همچنین در صورت غذا خوردن خود پرنده به یکباره سرلاک را قطع نکرده و تنها کم کم تعداد دفعاتی که خودتان به پرنده غذا می دهید را کم کنید تا پرنده مجبور شود خودش دانه بخورد. این مرحله مقداری سخت است و اکثر طوطی ها تا به اصطلاح دانه خور شوند نگهدارنده را عذاب میدهند.

کلام اخر: هیچگاه جوجه ها را از والدین برای تغذیه دستی  جدا نکنید و تنها زمانی این کار صحیح است که بنا به دلایلی ناچار به این کار شوید. بزرگ کردن دستی پرندگان کاری لذت بخش است ولی حوصله زیادی میخواهد و باید در این امر بسیار صبور باشید.

در صورت کپی برداری این مطلب، منبع را ذکر کنید

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

944 دیدگاه در “تغذیه جوجه طوطی ها به همراه روش تهیه سرلاک و غذا دادن به انها

  1. ناشناس

    ببخشید جوجه عروس من اسهال شدید داره یعنی کلا اب میده بیرون …امکان داره بخاطر زیاد بودن آ ب سزلاک‌باشه؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      هم میتونه به خاطر سرلاک باشه و هم نوع سرلاک و عدم هضم صحیح توسط دستگاه گوارشی پرنده. اگه سرلاک حاوی شیر و قند و کلا سرلاک های معمول نوزاد هست که واسش ضرر داره. میتونید خودتون سرلاک درست کنید یا از سرلاک های مخصوص طوطی سانان استفاده کنید.

      پاسخ
  2. مهدی

    با سلام و خسته نباشید اقای شهریار چرا وقتی که طوطی من صدای لیوان میشنوه سر وصدا میکنه یعنی سرلاک یا غذا میخواد بعذ که درست میکنم نمیزاره بهش بدم سرنگ رو میکشم کنار سرشو میاره جلو ولی نمیزاره سرنگ رو بزارم دهنش لازم به ذکره سر سرنگ شلنگ کرمکی داره،(بعد مجبور میشم به زور دهنشو باز کنم تا بهش بدم و وقتی که یه سرنگ تموم میشه بازم میخواد )ممنون از لطف شما

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      خب این که مشکلی نیست و شاید از سرنگ میترسه یا حتی میتونید با دست بهش غذا بدید و نیازی به سرنگ نیست؟

      پاسخ
      1. مهدی

        چه جوری با دست بدم یعتی شما میگید ب زور سرنگ بهش بدم

        پاسخ
        1. مجتبی

          سلام
          بله بدون سرنگ بهش غذا بدین مثلا با قاشق یا اجازه بدین خودش نوک بزنه و بخوره اگر سیر نشده باشه بله بیشتر غذا میخواد .

          پاسخ
  3. مهدی

    سلام امروز به حیونم بیسکویت مادر دادم فکر کنم زیاد دادم بالا اورد براش مشکلی پیش نمیاد؟موقعی که خیلی قرسنه میشه خیلی سر وصدا میکنه اما ولی که سیر میشه صداش قطع میشه امروزم اینجوری شد انقدر خورد که بالا اورد

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      اگر خودش غذا میخوره باید دائم و ۲۴ ساعته آب و غذا جلوی طوطی باشه ولی اگر جوجه هست و با دست تغذیش میکنید باید روزی ۴ – ۵ وعده بسته به سن و اشتهای جوجه اون رو تغذیه کنید و حداقل هر زمان چینه دانش خالی شد بلافاصله تغذیه بشه و اینطور نباشه چند ساعت گرسنگی بکشه و بعد هم اینقدر بخوره تا بالا بیاره خب اینطوری که اون رو میکشید.

      پاسخ
      1. مهدی

        اخه کل پراش در اومده یعنی بازم بهش بدم ؟تازه با سرنگ به زور میدم با قاشق هم نمیخوره

        پاسخ
        1. مجتبی

          سلام
          بسته به شرایط و سن پرنده باید خودتون تشخیص بدین.

          پاسخ
  4. محمد

    سلام خسته نباشید.سرلاک بچه هارو هم میشه به طوطی داد؟؟؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      سرلاک و غذای کودک که شیر نداشته باشه و یا شیر بدون لاکتوز داشته باشه بله میشه استفاده کنید اما لاکتوز برای پرنده ها مضره و نمیتونن هضم کنن.

      پاسخ
  5. عرفان

    سلام و وقت بخیر، ممنون میشم بگین که آیا میشه تخم طوطی رو تو دستگاه جوجه کشی هچ کرد و بزرگ کرد؟من چند تا ویدئو تماشا کردم که این کا رو میکردن و از لحظه اول بدست انسان بزرگ میشد ولی تو بعضی سایت ها خوندم که نمیشه،چون جوجه ها آنزیم هضم غذا رو ندارن و باید مادرشون این کا رو براشون بکنه تا غذا هضم بشه!
    ممنون میشم کامل توضیح بدین.

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      بله میشه ولیکن نه برای همه طوطی ها و فقط برای طوطی های بزرگ جواب میده.
      مثلا برای عروس هلندی و کوتوله برزیلی چون جوجه های یکی دو روزه خیلی ریز هستن نمیشه با دست اونها رو تغذیه کنید و تلفات میدین. اما برای طوطی های بزرگتر از جمله آرا – کاسکو – شاه طوطی و … بله شدنیه ولی باز هم برای جوجه زیر ده روز باید بسیار با تجربه باشید تا بتونید جوجه رو تغذیه کنید اما بالای ده روز همون جوجه های عروس هلندی و فیشر رو هم به راحتی میتونید دستی تغذیه کنید.

      پاسخ
  6. رامین

    ببخشید ما یه جوجه طوطی برا فامیلامون گرفتیم وتاالان بزرگش کردیم وجوجه داره دون خور میشه مشکل اینه که هم بدغذا شده وهم کم غذا از طرفی اب هم اصلا نمیخوره یعنی سرش را توی ظرف اب میکنه ولی مثل طوطیهای بالغ سرش رابالا نمیاره می خواستم بدونم اینا توی جوجگی اینطور اب میخورن یا پرنده مامشکل داره ؟؟ چون سرلاک هم دیگه نمیگیره براش مشکلی پیش نمیاد ؟؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      کاملا طبیعیه و حتی برخی طوطی های بالغ هم همینطوری آب میخورن.
      کم غذا شدن جوجه هم با بزرگتر شدن اون طبیعیه هر زمان رشد جوجه کامل بشه و نزدیک به پرواز کردن اون باشه غذاش کمتر میشه تا پرنده سبک بشه و بتونه پرواز کنه. از دانه و غذاهای دیگه بهش بدین.

      پاسخ
  7. amirhossin

    سلام به شما و همکاران و ممنون از مطلب عالی که در اختیارمون میزار
    راستیتش من میخوام یه جوجه طوطی ملنگو بخرم حدودا۱/۵ تا۲ماهه میخواستم بدونم تو این سن خوبه بخرمش
    و سرلاک بهش بدم یا چیز دیگه

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      اگر ۴۰ روز ر ورد کرده باشه هیچ نیازی به سرلاک نداره و کم کم دانه خور میشه
      طوطی زیر یک سال برای خرید خوبه.

      پاسخ
  8. مهدی

    سلام به دوستان اقا یه سوال .من قبل عید چهار شنبه سوری یه طوطی ۲ماه گرفتم تا الان الان بازم سرنگ میبینه سر صدا میکنه بازم غذا میخواد بهش بدم هنوز یا نه

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      نه دیگه دوست من. تا الان باید خودش غذا رو بخوره. به جای سرنگ دستی و با دست بهش دانه ها و میوه و …. رو بدید تا بخوره. کم کم یاد میگیره که خودش تغذیه کنه.

      پاسخ
      1. مهدی

        اخه همه میوها ودانه هارو خورد میکنه

        پاسخ
        1. شهریار (onlypet.ir)

          عیبی نداره. کم کم یاد میگیره و میخوره. اوایل فقط باهاش بازی میکنن و کم کم که مزش رفت زیر زبونش شروع به خوردن میکنه.

          پاسخ
  9. سینا

    سلام من امروز یه بچه طوطی ملنگو که همه ی پرهاش در امده خریدم اولش کلی ارزن و تخمه پوست کنده جلوش گذاشتم اما لب نزد فروشندش با سرلاک بهش غذا میداد منم برای این که تلف نشه سعی کردم بهش سرلاک بدم اما نخورد منم زورکی بهش یکمی دادم بعد یه کوچولو بهش تمشک دادم یکم خورد چیکار کنم فقط بهش میوه بدم؟؟؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      همین بخش رو مطالعه کنید.
      بستگی به سن پرنده داره و بهتره با همون سرلاک یکی دو روز تغذیه بشه و دانه و آب هم جلوش باشه تا کم کم نوک بزنه و بخوره باید عادت کنه ضمنا تا گرسنه نباشه غذا نمیخوره باید غذا دائم و ۲۴ساعته جلوش باشه.

      پاسخ
      1. سینا

        سرلاک رو تو ظرفش بذارم یا مستقیم بهش بدم ؟؟؟ چون مستقیم بهش میدم خیلی دوست نداره (دادنش سخته…)

        پوره میوه رو چطوری بهش بدم؟ کنارش بذارم یا بهش بدم ؟؟؟
        تخم آفتابگردون هم باید بشکونم ولی بازش نکنم تا یاد بگیره خودش باز کنه بخوره درسته؟
        (مخلوط تخم ها با آب ۲۴ ساعته کنارش هست)

        پاسخ
        1. مجتبی

          سلام
          فعلا باید یکی دو وعده در روز خودتون تغذیش کنید مخصوصا سرلاک رو که خودش نمیتونه نوک بزنه بخوره باید شما بهش بدین حالا یا با سرنگ و یا با قاشق و …. سیب درختی رو هم رنده کنید و یا تکه های کوچک برش بدین و بگیرید جلوش تا نوک بزنه و بخوره تخمه رو هم بهتره به کل پوست بگیرید و مغز اون رو بهش بدین و کم کم عادتش بدین تا خودش پوست بکیره همون روز اول که نمیشه تخمه شکسته شده جلوش بذارید فعلا از مغز تخمه شروع کنید.

          پاسخ
  10. امیر

    سلام
    من یه جوجه عروس خریدم و قبلا بهش سرلاک بچه میداده الان میتونم یکی از این سرلاک های دستی که پیشنهاد دادید رو استفاده کنم یعنی میتونم رژیم غذاییش رو عوض کنم.

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      بله موردی نداره. ببینید سن پرنده چقدره؟ اگه پر و بالش در اومده که اصلا مشکلی نداره و میتونید به راحتی غذای نرم دستی رو درست کنید و بهش بدید. اگه سنش خیلی کمه هم از سرلاک های مخصوص طوطی ها استفاده کنید یا حداقل سرلاکی که حاوی قند و شیر نباشه.

      پاسخ
  11. مهدی

    سلام برای طوطی از کجا میتونم سی دی صدا بگیرم یا دانلود میشه کرد

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      خودتون ضبط کنید. کلماتی که تمایل دارید رو یاد بگیره ضبط کنید. سی دی و نوار هم شاید برخی پرنده فروشی ها داشته باشن که خودشون ضبط کردن و اصلا شاید اون چیزی نباشه که شما تمایل داشته باشید طوطیتون یاد بگیره.

      پاسخ
  12. شهاب

    سلام اقا یه سوال من داشتم نظراتو میخوندم دیدم شما یه جا نوشتید سرلاک سمه یه جا نوشتید خوبه
    سرلاک یه مارکه غذای بچس یا کلا گفتید من گیج شدم راستیتش

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سرلاکی که حاوی شیر و قند باشه واسه پرنده سمه ولی سرلاکی که فاقد شیر و قند باشه یا مخصوص طوطی سانان تولید شده باشه یه غذای عالی برای جوجه طوطیه.

      پاسخ
  13. Amir

    سلام منظورتون از غذای کودک چیه؟اگه منظورتون سرلاکه که خیلی ها میگن اگه بدی میمیره.

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      در دیدگاه قبلی خدمتتون عرض کردم. غذایی که به پرنده میدین نباید حاوی شیر و قند باشه. دستگاه گوارش جوجه رو داغون میکنه.

      پاسخ
  14. Nima

    سلام.من یه جفت طوطی کوتوله دارم تخم گذاشتن میخوام وقتی جوجه از تخم بیرون اومدن ۴۰روز بزارم پیش والدینشون باشن بعد از اون جداشون کنم.سوالام اینه:۱.این کار کار درستیه؟
    ۲.وقتی جداشون کردم باید سرلاک بدم یا اب و دون میخوررن؟
    ممنون میشم جواب بدید.

    پاسخ
    1. MAHDI rezaei

      سلام
      ن مشکلی نیست میه جداش گرد
      و خوب زمانی جدا کنید ک دون خور شده باشن
      قربان شماMAHDI

      پاسخ
  15. مهدی

    با سلام طوطی من بزرگه ولی بیسکویت مادر میبینه سر صدا میکنه میخواد تمایل نداره تخمه بخوره لازم به ذکره تو خونه و بالکن وله میکنم تو قفس خیلی خودشو میزنه به اینور اونور بیاد بیرون نمیدونم چیکار کنم بکنم تو قفس یا نه؟غذا از دهنم میگیره میخوره. من فکر میکنم تو قفس نیست غذا نمیخوره، بکنمش تو قفس عادت کنه میخوره؟ یا نه قهرش میگیره ؟چکار کنم ؟فعلا با سرنگ بهش غذا بدم یا نه؟ سرنگ میبینه خیلی بیتابی میکنه تا بهش میدم

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      خیر دوست من نیاز نیست که حتما داخل قفس زندانی باشه. البته خب به قفس هم عادت نکنه خودتون به دردسر میفتین و با همین مشکل بیتابی کردن پرنده روبرو میشین. تخمه و اب هم بذارید در محلی که استراحت میکنه یا نزدیکی جایی که بیشتر میشینه و بازی میکنه میخوره و جای نگرانی نیست. از میوه ها، ذرت تازه و جوانه دانه ها هم استفاده کنید کم کم میخوره. حتی میتونید دستی بهش بدید تا کم کم بهش عادت کنه. به جای سرلاک به صورت دستی دانه ها و میوه ها رو بهش بدید بخوره.

      پاسخ
  16. Mehrshad

    سلام.لوسی‌من(جوجه عروس من که اسمش لوسی هست)۳۸ روزش شد.هنوز همون پنج وعده بهش غذا می دم.ارزن و کتان هم جلوشه دقت که کردم(همش جلوی دونخوریشه و ارزن و کتان می خوره.از فردا چهار وعدش کنم و تا ۴۵ روزگی سه وعدش کنم خوبه؟چون خودش هم غذا می خوره

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      اره. بذارید بیشتر خودش غذا بخوره. حتی غذای نرم تخم مرغی واسش درست کنید و بذارید کنارش تا خودش بخوره.

      پاسخ
  17. Mehrshad

    راستی لوسی که الان ۳۸ روزشه از چند روزگی می تونه پرواز کنه؟تمام پرهاش در اومده به جز پشت تاجش که کچله مشکل چیه؟نوع پرنده دارچینی هست.اون موقع که من خریدمش فروشنده گفت ۳۲ روزشه و مامان بابا داشت.سنش یکی دو روز‌این ور اون ور فرقی نداره؟؟مرسی

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      باید یاد بگیره و پرپر بزنه تا بتونه پرواز کنه. همین الان هم احتمالا بتونه مقداری پرواز کنه ولی خب چون هنوز به اونصورت تمرینی نداشته و بیشتر در لونه یا قفس یا کارتن یا …. بوده خودش پرواز نمیکنه و یاد نگرفته. صبر کنید تا ۴۵ روزگی یا پنجاه روزگی و اگه هنوز خودش پرواز نمیکنه میتونید بهش اموزش بدید، البته پرواز کردن پرنده ها امری غریزی هست و خودشون پرواز کردن رو یاد میگیرن با این حال میتونید پرنده رو روی انگشتتون قرار بدید و دستتون رو بالا و پایین ببرید تا پرنده پر بزنه و کم کم کتف و بالش تقویت بشه و بتونه پرواز کنه. ضمنا اینکارو در ارتفاع کم انجام بدید که اگه پرنده پرید و به زمین خورد چیزیش نشه. چند بار که تمرین کنه یاد میگیره.
      خیر. به چند روز اینور اونور فرقی نداره.

      پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *