قناری رسمی و رسمی کشیده بلند

قناری رسمی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و یکی از محبوب ترین قناری ها نزد پرورش دهندگان ایرانی به شمار میرود. قناری رسمی دارای خصوصیات خاصی میباشد که برای شناسایی ان باید فردی باتجربه باشید زیرا مرغوبیت هر یک، از لحاظ پرها ، پاها ، دم و سایر خصوصیات شناسایی میشود و حتی قیمت پرنده نیز بر همین معیارها سنجیده میشود. در انتخاب و شناسایی و حتی خرید نوع مرغوب قناری رسمی فقط تجربه زیاد یا شخصی متبهر میتواند به شما کمک کند.

به ادامه متن توجه کنید

قناری

قناری رسمی: قناری رسمی پرنده ای است با بدنی کاملا صاف و بدون درهم ریختگی درپرها که به اطوکشیده معروف است . سر پرنده نسبتا گرد و کوچک با پیشانی کوتاه و چشمانی درشت و درخشان , بدون ابرو و اخم که به فندوق تشبیه می گردد . نسبت باریکی بدن پرنده به طول آن باید به اندازه ای باشد که هر بیننده ای را به خود جلب نماید . این پرنده میبایست دارای پای بلند باشد و محکم و استوار بایستد . زاویه بدن پرنده نسبت به چوب زیر پا حدود ۴۵ درجه یا بیشتر باشد . بلندی پا و طول پرنده و طرزایستادن پرنده باید مجموعه ای را بنام استیل پرنده تشکیل دهد . فاصله بین سر پرنده با تنه باید با گردنی نسبتا بلند و خوب ازیکدیگر جدا شده باشد . از مهمترین قسمتهای بدن پرنده دم پرنده است که می بایست متناسب با طول کلی بدن پرنده باشد و بلند تر از اندازه معمول در بین قناری ها بنظر برسد .نماد دیگر قناری رسمی نداشتن سینه برجسته است یعنی همانطور که باید پشت پرنده با دم و سر در یک راستا باشد ,  سینه پرنده نیز با زیر دم و چانه پرنده میبایست تقریبا در یک راستا قرار گیرد . بخاطر داشته باشید که در چند جمله تعریف و تمجید از قناری رسمی نمی توان این پرنده را شناخت و آن را ارزیابی نمود بلکه برای شناخت بیشتر به بررسی و تمرین و ممارست و کسب تجربه نیاز خواهید داشت .

۴ گروه قناری در حال حاضر به قناری رسمی معروفند و به یاد داشته باشید که با مشخصاتی که ذکر شده تنها همین گروهها در رده رسمی جای میگیرند و قناری های خارج از این مشخصات به هیچیک از گروههای چهارگانه تعلق ندارند و با نام نژاد اصلی خود و یا یکی از زیر مجموعه های نژاد اصلی نامیده میشوند . درست است که یک نژاد خالص نبایست دارای زیرمجموعه های متعددی باشد اما دلیل این مسئله نیزاین است که در ایران به نژادهای اصلی اهمیت چندانی داده نمی شود و آمیختن نژادهای مختلف با یکدیگر امری طبیعی محسوب می گردد ونسل بوجود آمده ازاین گونه تولید مثل همگی دورگه یا هیبرید نامیده می شوند وهیچیک ارزش تولید مثل و ارزش اقتصادی نخواهند داشت . لازم است افرادی که مایل به تهیه قناری رسمی و نگهداری از آن می باشند به نکات ذکر شده توجه داشته باشند زیرا در مقابل مبلغی که بابت یک قناری رسمی می پردازند اگر با خصوصیات این پرنده آشنا نباشند مطمئنا در آینده باید قناری خود را به یک سوم قیمت خرید به معرض فروش بگذارند.

کشیده بلند:از چهار گروه قناری که در ایران رسمی نامیده می شود یک گروه قناری هایی هستند که حاصل لقاح یورکشایر و رسمی می باشند , زیبایی این پرنده ها منحصر بفرد است و با توجه به اینکه از نظر ظاهر کمی به رسمی نزدیک شده اند به کشیده بلند معروف هستند و خصوصیات قناری های یورکشایر نظیر گردی تنه , سر نسبتا درشت و گرد و گردن نسبتا کوتاه را دارا می باشند این نوع قناری علاقمندان خاص خود را دارد در این گونه قناری ها بلندی تنه و دم پرنده به باریکی پرنده ارجحیت دارد , پس فراموش نکنیم که نام اصلی قناری های این گروه کشیده بلند است و نام دیگری ندارند.

سه گروه باقیمانده به سه کلاس A , B , C  و هر گروه به دودسته L , H تقسیم می گردد حرف L نشانه کم پشتی پرهای پرنده است و حرف H نشانه پرپشتی پر در پرنده می باشد و هر چه پرهای پرنده پر پشت تر و فشرده تر باشد بر زیبایی پرنده افزوده می شود .

قناری رسمی کلاس A : مرغوبترین نوع قناری رسمی قناری های این کلاس می باشد. طول کلی این پرنده ها بین ۱۸ تا ۱۹ سانتی متر است و طول دم آنها می بایست بین ۹۸ تا ۱۰۳ میلی متر باشد .

قناری رسمی کلاس B : طول کلی این پرنده ها بین ۱۷ تا ۱۸ سانتی متر می باشد واندازه طول دم آنها   بین ۹۳ تا ۹۸ میلی متراست .

قناری رسمی کلاس C : طول کلی این پرنده ها بین ۱۶ تا ۱۷ سانتی متر می باشد واندازه طول دم آنها   بین ۸۸ تا ۹۳ میلی متراست .

منبع: متاسفانه بدلیل پخش شدن این مطلب در سرتاسر سایت های ایرانی ان هم بدون ذکر منبع اصلی نمیتوانم منبع دقیقی را برای این مطلب ذکر کنم ” شما دوست عزیزی که همینک این مطلب را میخوانید اگر اطلاع دقیقی از منبع اصلی ان دارید با ارائه مستندات به ما اطلاع دهید تا منبع اصلی را ذکر کنیم

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

85 دیدگاه در “قناری رسمی و رسمی کشیده بلند

  1. abbas

    سلام.مرسی ازسایت خوبتون.من ی ابلغ پرتغالی دارم سنش هفت هشت ماس.خوندنش داش کامل میشد که ی ماده ابلغ لیمویی یکی ازدوستان بهم داد.اینابگم که جداهستن وقفس جداگونه دارن.وازدورهمامیبینن.نرم روز اول براش جیک میزد واونم جواب میداد.ی چندباریم خوند.اماالان دوروزه دیگه نرم فقط داره میخوره.اصلانمیخونه.فقط ماده جیک میزنه.مشکل کجاس؟مرسی

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      خواهشا برای دریافت پاسخ صبر کنید در اولین فرصت که آن لاین باشیم به ترتیب خدمت دوستان جواب میدیم حداقل ۲۴ ساعت صبر کنید او نپست بعدی شما رو بنده حذف کردم.
      خب اگر شرایط نگهداری نر و محل قفس رو تغییر ندادین بهتره جلوی دید نر و ماده رو بگیرید مثلا با روزنامه و یا مقوا جلوی دید این دو تا رو بگیرید تا فقط صدای هم رو بشنون اون وقت باید نر باز هم آواز بخونه بعد از یک هفته مجدد بذارید جلوی دید هم باشن تا با هم آشنا بشن و بعدا جفتشو نبدین یه وقت پرنده ها رو ندید به جفت هم ندین که درگیری درست میشه.

      پاسخ
  2. abbas

    سلام اقاشهریارواقامجتبی.مکمل هایی که برای کشیده شدن یا بلندشدن قناریه خوبه؟واقعین؟یکم راهنمایی کنید

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      اسم و برند رو بفرمایید؟ مکمل اسم و رسم داری هست باید به توضیحاتش اعتماد کرد ولی مکمل ها و چیزایی که خود پرنده فروش ها درست میکنن یا ایرانیه که اصلا هیچ اطمینانی بهشون نیست. برای کشیده شدن و بلند شدن قناری هم باید خود قناری این استعداد رو داشته باشه و مکمل هم که اکثرا از ویتامین ها و املاح معدنی تشکیل شده به این قضیه کمک میکنه. در همین حد. (مستقیما برمیگرده به نژاد قناری)
      موفق باشید

      پاسخ
  3. abbas

    سلام
    کلا میخاستم راجبش توضیح بدید.من اطلاعی از اسمش ندارم.فقط میخام بدونم ازکجاتهیه میشه وی چندنوع اسمشابگین برام

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      راجب چی؟ راجب مکمل کشیده شدن و بزرگ شدن قناری؟ خب چنین چیزی نداریم یا بنده اطلاعی راجبش ندارم. قبلا عرض کردم اگه محصول اسم و رسم داری هست مثل محصولات ویتاکرافت که خیلی معروفه و هم محصولات غذایی داره و هم دارویی و هم مکمل و ویتامین و اسیدامینه و اینجور چیزا، یا سایر برندها مثل نکتون، تبرنیل و …. خب باید بهشون اعتماد کرد. برخی پرنده فروشی ها یا فروشگاه های انلاین هم دارن و میفروشن و ببینید هر محصول چه کاربردی داره و تهیه کنید. کلا هم مکمل های قناری از ویتامین ها و مواد معدنی، کلسیوم و اینجور چیزا تشکیل شده و هر کدومش کاربردی داره. خیلی از قناری بازها تجربی استفاده میکنن(از ویتامین ها و مکمل های طیور که دامپزشکی هم داره، خیلی ها نسبت به کاربرد هر ویتامین یا هر مکمل از اون استفاده میکنن یا خیلی ها هم اصلا استفاده نمیکنن.
      کمبود هر کدوم از ویتامین ها یا کلسیوم یا املاح معدنی یا … یه مشکلاتی رو به وجود میاره و مطمئنا تامین اون هم میتونه باعث تقویت پرنده نسبت به کاربرد هر ویتامین یا اون مکمل بشه
      حالا اگه محصولی هست که قناری رو بلند و کشیده میکنه یا قناری معمولی رو قناری رنگی میکنه یا نمیدونم کار خارق العاده ای میکنه والا بنده اطلاع زیادی در این خصوص ندارم. مکمل های عادی و مولتی ویتامین ها و کلسیوم و املاح معدنی و اینجور چیزا بله هست و هم دامپزشکی دارن هم به صورت محصول بالانس شده توسط شرکت های معتبر ارائه میشن
      موفق باشید

      پاسخ
    2. مجتبی

      سلام
      خیر همچین چیزی بنده نشنیدم و فکر نکنم داشته باشیم یعنی چطور مکملی باشه قناری رو کشیده کنه اصلا به عقل جور در نمیاد زمانیکه قناری رشدش کامل شده باشه مثلا قناری یکساله رو شما چطوری میخواهید بکشید و بلندش کنید ؟؟؟!!!
      مکمل دیدم رنگ قناری رو تغییر میده و واقعا هم تغییر میده ولی برای فروش خوبه نه برای نگهداری قناری در منزل مثلا بخواهی قناری رو بکنی تو پاچه یکی خوبه ولی دیگه قرار نیست سر خودت کلاه بذارید تازه بچه ها هم به رنگ اصلی والدین میرن نه به رنگی که به زور مکمل و هورمون هست بعد این قناری ها عمری هم نمیکنن و باید اون دارو رو دائم مصرف کنید و بصرفه هم نیست ؟؟؟!!! اینها همه فقط جنبه تجاری داره و هزینه بره .
      بنظر بنده بهتره استفاده نکنید.

      پاسخ
  4. e

    سلام
    ی قناری رسمی زیتونی دارم.
    شبا توخاب سرا صدا میکنه صدا تیک تیک میکنه.انگار تخمه افتاب گردون میشکنه.مشکلی داره بنظرتون؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      احتمالا منقارش رو به هم میزنه. و یا به میله نوک میزنه و ….
      بنظر بنده ساعت خواب و استراحت پرنده رو بهم زدین و خیلی احساس آرامش نمیکنه و کمی عصبی شده در مراقبت ازش بیشتر دقت کنید و بذارید با غروب آفتاب پرنده به خواب بره و زیاد چراغ اتاق رو خاموش روشن نکنید و شبها مزاحم خواب پرنده نشید باید تا حدودی مشکل عصبیش برطرف بشه مگر اینکه موارد دیگه ای هم وجود داشته باشه که باعث ترس و استرس قناری شده.

      پاسخ
  5. امید

    با سلام خدمت شما من یه جفت قناری بلند یک ماه پیش خریدم و بعد از ۱۰ روز اون ها رو جفت کردم بعد نرش هم جفت گیری کرد ولی حالا نرش خیلی خیلی شل شده و ارایش پراش هم به هم ریخته و اشتهاش هم خیلی کم شده من اون رو دکتر هم بردم و دارو براش تجویز کرده اما فعلا داروها اثری نکرده تو رو خدا جوابم را بدیید یک میلیون و هشت صد تومن تو این نداری پول جاشون دادم با تشکر از شما و سایت خوبتون

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      شاید رفته تو لک؟ پریزی نداره؟ مدفوع پرنده طبیعیه؟ ممکنه وقتی پرنده رو خریدید رژیم غذاییشو تغیر دادید و قبلا یه رژیم دیگه داشته و الان پرنده رفته تو لک؟

      پاسخ
  6. Abbas0631

    سلام چرا قناریام رو چوب وقتی میخوابن سر روبه پایین ایا مشکلی دارن

    پاسخ
  7. امین

    درود،تخم قناری رسمی بلند بعد از چند روز جوجه میشه لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  8. رحیمی ..اراک

    خسته نباشید بسیار اموزنده ودرجه یک بود مطالب درج شده

    پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *