انواع طوطی کوتوله (جدایی ناپذیر)

طوطی های کوتوله ، جدایی ناپذیر ، طوطی برزیلی، مرغ عشق فیشر یا هر نام دیگری که به انها نسبت میدهید جزو طوطی های دوست داشتنی و احساسی هستند،نام لاتینی جدایی ناپذیر ها یا طوطی کوتوله (agapornis) از واژه های یونانی عشق و پرنده گرفته شده و تاکید بر ارتباط عمیق و بسیار نزدیک زوج پرنده دارد. انها دارای طول بدنی معادل ۱۲ تا ۱۶  سانتیمتر میباشند و شامل گونه های مختلف میباشند که در این قسمت در مورد انواع طوطی های کوتوله بحث خواهد شد

به ادامه متن توجه کنید

برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی تصویر کلیک کنید

انواع طوطی های کوتوله یا جدایی ناپذیر

طوطی برزیلی کوتوله African lovebird : قدمت نگهداری برخی گونه های این پرنده به ۴۰۰ سال میرسد و برخی اخیرا مورد توجه قرار گرفته اند. نام علمی این پرنده agapornis است و علت نام مرغ عشق افریقایی این است که پرنده نر و ماده ساعت ها نشسته و پرها و بال های یکدیگر را تمیز و آراسته میکنند. این پرنده از خانواده طوطی هاست و ۹ گونه از آن شناخته شده است .

بعضی گونه های طوطی کوتوله به وفور یافت میشود. در ایران نوع فیشر فراوان است و به آن به اشتباه طوطی برزیلی گفته میشود در صورتیکه زادگاه این پرندگان قاره آفریقا میباشد و برخی گونه های نیز دیگر نادر است.از این ۹ گونه ، ۳ گونه دیمورفیک (جنس نر و ماده از لحاظ ظاهری قابل تشخیص اند )و ۶ گونه مونومورفیک (جنس نر و ماده از لحاظ ظاهری یک شکل اند ) هستند.

سه گونه دیمورفیک (جنس نر و ماده از لحاظ ظاهری قابل تشخیص) عبارتند از :

۱)ماداگاسکار ،  ۲) صورت قرمزی ،   ۳) آبیسینیان

……………………………………………………

طوطی کوتوله یا مرغ عشق ماداگاسکار (madagascar): نام علمی این گونه Agapornis Cana میباشد که به سر خاکستری مشهور است. در جنس نر سر و سینه و گردن پرنده برنگ خاکستری بوده و بالها و پشت ،سبز تیره است و نوک و پاها به رنگ خاکستری روشن میباشد .

در جنس ماده رنگ پرها در سراسر بدن سبز رنگ میباشد. همانطور که از نام پرنده واضح است زیستگاه اصلی این پرنده جزیره ماداگاسکار است و در جزایر اطراف آن نیز یافت میشود. این گونه سالها آزادانه به کشورهای دیگر صادر میشد ولی صادرات آن ممنوع است و باعث شده در سالهای اخیر این پرنده کمیاب شود زیرا این پرنده در اسارات به راحتی تولید مثل نمیکند و علت آن است که در طبیعت این پرندگان در کلونی های بزرگ زندگی میکنند و جفت خود را انتخاب میکنند که معمولا در حالت اسارت این چنین نیست و تکثیر معمولا موفقیت آمیز نیست.

——————————————————————————————————————————————

طوطی کوتوله یا مرغ عشق صورت قرمز (Red faced Lovebird) : نام علمی آن Agapornis Pullaria است و دومین گونه ایست که جنس نر و ماده با هم تفاوت ظاهری دارند.  جنس نر بدنی برنگ سبز روشن دارد و قسمت زیر بدن مایل به زرد است. رنگ سر و تاج نارنجی مایل به قرمز است و قسمتهایی از بال آبی رنگ میباشد. شانه ها و زیر بال ها مشکی رنگ است و نوک برنگ قرمز است و پاها خاکستری است.در جنس ماده سر به رنگ نارنجی و زیر بال ها سبز رنگ است. نسبت به بقیه گونه ها زیستگاه وسیعی دارد و از مرکز آفریقا تا غرب اتیوپی پراکنده شده است. طوطی کوتوله صورت قرمزی اولین نوع مرغ عشقی بود که به اروپا وارد شد. با وجود اینکه حدود ۴۰۰ سال از زندگی قفسی این پرنده میگذرد تعداد آنها روبه کاهش استو تکثیر در قفس بسیار کم رخ میدهد و تنها کسانی که تعداد فراوان دارند موفق به تکثیر میشوند.

——————————————————————————————————————————————

طوطی کوتوله یا مرغ عشق آبیسینیان (Abyssinian): نام علمی آن Agapornis Taranta است که به سیاه بال نیز مشهور است. بدن جنس نر سبز رنگ است و قسمت پیشانی و فاصله بین نوک و چشم ها و یک حلقه دور چشم برنگ قرمز ارغوانی است و زیر بالها مشکی میباشد . جنس ماده رنگ قرمز در سر و صورت را ندارد وزیر بال سبز یا مخلوط سبز و مشکی است.این گونه ساکن کشور اتیوپیست و اخیرا” علاقه مندان آنها را به قفسهای خود آورده اند.این گونه بصورت تک جفت تولید مثل میکند و معمولا تکثیر کلونی آن با شکست مواجه میشود

——————————————————————————————————————————————

شش گونه مونومورفیک (جنس نر و ماده از لحاظ ظاهری یک شکل اند ) :

این گونه ها به دو نوع تقسیم میشوند:

۱) دارای حلقه دور چشم (Eye ring) ؛  2) بدون حلقه دور چشم (Non eye ring)

……………………………………………..

گونه های حلقه دار(eye ring) :

طوطی کوتوله یا مرغ عشق فیشر (fischer lovebird) : نام علمی این طوطی کوتوله Agapornis Fischeri میباشد و هر دو جنس نر و ماده یک شکل هستند. بدن آنها سبز رنگ است و در قسمت بال و پشت به رنگ سبز تیره بوده و در قسمت زیر بدن به سبز روشن متمایل میشود و قسمت پیشانی قرمز و نارنجی است. قسمت گونه و زیر گردن به رنگ نارنجی و انتهای بدن و دم به رنگ آبی و بنفش میباشد. رنگ نوک قرمز رنگ است و بینی و حلقه دور چشم سفید و پاها خاکستری روشن میباشد. زیستگاه طبیعی آنها زمینهای مسطح اطراف تانزانیا است. معمولا به صورت کلونی ( گروهی ) زندگی کرده و در اسارات بسادگی تولید مثل میکنند. این گونه در ایران فراوان است و بعنوان طوطی برزیلی آن را میشناسند.


——————————————————————————————————————————————

طوطی کوتوله یا مرغ عشق نیاسا (Nyasa Lovebird) : نام علمی این پرنده Agapornis Lilianae است و مرغ عشق لیلین نیز نامیده میشود. این گونه سبز رنگ بوده و قسمتهای زیر بدن روشن و قسمتهای پشت و بال تیره است. رنگ سر نارنجی است و قسمت های گونه روشن تر می باشد. حلقه دور چشم ها در این پرنده بدون پر بوده و رنگ نوک قرمز و رنگ پاها خاکستریست. این گونه نیز به تازگی توسط انسان در خانه نگهداری میشود برای اولین بار در سال ۱۸۹۰ توسط خانم لیلین به خانه آورده شد و علت نام همین است. این پرنده در کلونی تولید مثل میکند ولی در قفس نیز تولید مثل مینماید. این گونه کمیاب ترین نوع حلقه دار در اسارت است.

——————————————————————————————————————————————

طوطی کوتوله یا مرغ عشق گونه مشکی ( Black-cheeked LoveBird) :طوطی کوتوله یا مرغ عشق گونه مشکی با نام علمی Agapornis Nigrigenis و برنگ سبز است و از مرغ عشق نیاسا تیره تر میباشد. در قسمت زیر و انتهای بدن رنگ سبز روشن است و رنگ سر بین قهوه ای و مشکی است.رنگ گلو نارنجی و پشت سر به رنگ زرد و سبز زیتونی و رنگ بالها سبز تیره است. در این پرنده بینی و دور چشمها پر ندارد و رنگ نوک قرمز روشن و پاها خاکستری رنگ است.این پرنده در جنوب زامبیا و در منطقه آبشار ویکتوریا در زیمبابوه زیست میکند . این پرنده در طبیعت و اسارت به راحتی تولید مثل میکند و تکثیر میشود .


——————————————————————————————————————————————

مرغ عشق ماسک دار Masked Love Bird :مرغ عشق ماسک دار با نام علمی Agapornis Personata و اکثر پرها سبز رنگ هستند.پرهای پیشانی و قسمت بین چشمها قهوه ای و دودی و اطراف گردن زرد رنگ است . پوست بینی و حلقه دور چشم سفید و نوک پرنده قرمز و پاها به رنگ خاکستری تیره است .زیستگاه اصلی این پرنده زیبا شمال تانزانیا است و در سال ۱۸۰۰ شناخته شد .این گونه در کلونی های بزرگ به صورت آزادانه تولید مثل میکند.

——————————————————————————————————————————————

گونه های بدون حلقه (eye ring)

طوطی کوتوله یا مرغ عشق صورت هلویی (Peachfaced Love Bird) : طوطی کوتوله یا مرغ عشق صورت هلویی با نام علمی Agapornis Roseicollis با رنگ سبز روشن است .در قسمتهای زیر بدن به رنگ سبز در میاید و پرهای پشت بدن آبی رنگ است.قسمت جلوی صورت به رنگ قرمز و اطراف آن نیز قرمز روشن است. در این پرنده نوک قرمز یا کرم رنگ است و رنگ پاها خاکستری می باشد .صورت هلویی در مناطق جنوب آنگولا زیست میکند و در اواخر سده ۱۷ شناسایی شد. رنگ سبز آن در ایران معمول تر است و معمولا در اسارت تولید مثل میکنند


——————————————————————————————————————————————

طوطی کوتوله یا مرغ عشق گردن مشکی ( Black-collared Love Bird) : طوطی کوتوله یا مرغ عشق گردن مشکی با نام علمی Agapornis Swinderniana و بنام مرغ عشق سوایندرن نیز شناخته میشود.این گونه باید بصورت جدا از دیگر گونه ها بررسی شود زیرا بنوعی یک زیر گونه متفاوت است.رنگ بدن سبز تیره و درقسمت گونه و زیر بدن سبز روشن و قسمت زیر گلو به رنگ زرد است.یک حلقه مشکی در گردن قرار دارد و فاصله آن با پرهای سبز و زرد پوشیده شده است.دم و انتهای بدن آبی و زیر بالها سبز و پر میانی دم سبز بهمراه لکه های نارنجی و قرمز است.این گونه در کامرون و شرق زئیز زندگی میکند و بسیار بندرت در اسارت وجود دارد. یک هیئت مذهبی بهمراه یک پدر تعدادی از آنها را با استفاده ار رژیم انجیر نگهداری میکنندکه اگر برای سه روز این رژیم قطع شود پرنده ها میمیرند. تا کنون صادرات این پرنده موفق نبوده است زیرا ضعیفند و در اسارت تولید مثل نمیکنند .

منبع: گرداوری از سایت  my-animals.blogfa.com و نقل از onlypet.ir

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

120 دیدگاه در “انواع طوطی کوتوله (جدایی ناپذیر)

  1. kamran saba

    فیشرها رو هم میتونیم مثل طوطی های دیگه درب قفس رو باز کنیم براشون؟ فرار میکنن یا سر جاشون میمونن؟ یکی از دوستام میگه اگه چند ماه تو قفس داشته باشیشون فرار نمیکنن! صحت داره؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      همه پرنده ها فرار میکنن و باید پرهاشون رو کوتاه کنید.
      خیر هر زمان در قفس رو باز کنید و پرنده بتونه پرواز کنه احتمال فرار کردنش هست حتما شاهپرهاش رو بچینید تا زیاد پرواز نکنه.

      پاسخ
  2. حسن

    سلام ، من یه طوطى صورت هلویى خریدم اولش گاز نمیگرفت و اهلى بود الان ولى گاز میگیره و نمیزاره نزدیک شیم بهش چیکار کنیم دوباره اهلى شه

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      خب الان جا افتاده و قفس قلمرو اون هست نباید دست ببرید داخل قفس.
      حتی ممکنه تنها هست و عصبی شده چون این پرنده اجتماعی هست و اون رو نباید تنهایی نگهداری کنید . باز بخش دستی کردن طوطی رو مطالعه بفرمایید.

      پاسخ
  3. mandana72

    سلام خسته نباشید باز هم من اومدم با سوال هام
    اقا مجتبی من برزیلیهام باز تخم گذاشتن اما زیر تخمشون هیچ چیزی نمیزارن هرچی میزارم فقط میدارن جلو ورودی لونه لازم خودم زیر تخما چیزی بزارم؟ یانه؟ چون شنیدم اگه ماده بلند شه هیچ چیزی نیس که بتونه دما تخمو تغییر نده تا ماده بیاد.

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      نیازی به هیچ الیاف یا چیز دیگه ای ندارن و گودی کف لونه کافیه. طوطی ها مثل قناری به چیزی در کف لونه نیاز ندارن و اگه بذارید هم خودشون میندازن بیرون.

      پاسخ
    2. مجتبی

      سلام
      همانطور که آقا شهریار فرمودن برای داخل لونه طوطی نباید هیچ چیزی قرار بدین و اتفاقا اینطوری تخم ها رو خراب میکنید.

      پاسخ
  4. محمد علیزاده

    سلام

    یه سوالی دارم

    چرا به طوطی کوتوله جدایی ناپذیر میگویند

    یه توضیح بیشتر میخام

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      چون جفت طوطی کوتوله به هم خیلی وابسته میشن و نباید نر و ماده جفت خورده رو از هم جدا کنید و به صورت کلی پرنده اجتماعی هست برای همین بهشون جدایی ناپذیر میگن.

      پاسخ
      1. دانیال👑

        سلام ‌‌.

        یه جفت طوطی کوتوله دارم دارن لونه میسازن میگم چالشون باید خالی بمونه یا پمبه‌دونه براشون بزارم

        لونشون چوبیه براشون برگ خرما خشک شده گذاشتم دارن باش لونه میسازن.کافیه یا پمبه‌دونه هم میخان.

        پاسخ
        1. شهریار (onlypet.ir)

          نیازی به پنبه دونه و هیچ الیافی نیست. فقط کافیه کف لونه گودی داشته باشه که تخم ها یکجا جمع بشن. همین. کلا طوطی ها مثل قناری نیازی به الیاف برای ساخت لونه ندارن.

          پاسخ
  5. شیوا

    با سلام و تشکر.یک سوال دارم.من طوطی برزیلی فیشر دارم.میخوام وقتی بچه دار شدند بچه شون را با یک نژاد دیگه طوطی برزیلی جفت کنم تا بچه دار بشوند.چه نژادی را میشه با فیشر پیوند داد و بچه گرفت؟ سپاسگذارم

    پاسخ
  6. شیوا

    با سلام مجدد خدمت شما.یک سوال دیگه.میتوانم طوطی فیشر را با ovorio blu جفت کنم؟؟؟ سپاسگذارم

    پاسخ
  7. شیوا

    با سلام و تشکر.دیروز طوطی برزیلی وایت فیس خریدم.ماده هست و بسیار خوشگل و ناز.فقط یک مشکل.علاقه زیادی به گاز گرفتن ما داره و محکم گاز میگیره.چکار کنم دیگه گاز نگیره و دستی بشه؟ سپاس فراوان

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      خب پرنده رو تازه خریدید و احتمالا دستی هم نیست و طبیعیه که برای محافظت از خودش گاز بگیره. اگه قراره دستی بشه روش دستی کردن طوطی ها رو از همین سایت مطالعه کنید.
      موفق باشید

      پاسخ
      1. شیوا

        با سلام و تشکر.طوطی برزیلی وایت فیس من بعد از ۳ ماه هنوز هم علاقه زیادی به گاز گرفتن داره.ماه پیش کارم به جراحی کشید! با اینکه خیلی بهش محبت میکنم.جفت خریدم.یک منزل خیلی بزرگ برایش درست کردیم.هر روز تو خونه ولش میکنیم و… چکار کنم گاز نگیره؟

        پاسخ
        1. مجتبی

          سلام
          چکار میکنید گاز میگیره این مهمه بفرمایید در چه حالتی گاز میگیره ؟؟!!
          ببینید اگر داخل قفس هست و دست میبرید داخل قفس طبیعیه باید نوک بزنه.
          اگر بیرون از قفس هست و برای خودش ول میچرخه و شما به زور اون رو میخواهید بذارید داخل قفس باز هم باید شما رو نوک بزنه این دو مورد طبیعیه حالا اگر در این دو مورد زیاد پرنده اذیت بشه بله دیگه هر زمان دست شما رو ببینه حالتون رو میگیره.

          پاسخ
  8. شیوا

    با سلام و تشکر.ایا درسته که تخم کتان طوطی برزیلی را وحشی تر میکنه؟سپاسگدارم

    پاسخ
  9. سارا

    من میتونم واس طوطی کوتوله برزیلی خیلی وقت بزارم و میخوام تک نگه دارم داشتم سایت رو مطالعه می کردم گفتین خنگن یعنی هیچی یاد نمی گیرن حداقل شیرین کاری؟ یا کم لطفی شماست -_^

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      خیالتون رو راحت کنم طوطی خنگ اصلا نداریم ولی خب برخی گونه ها به نسبت سایر گونه ها از استعداد و هوش کمتری برخوردار هستند ولیکن خنگ نیستند .
      همه چی بستگی به استعداد همون پرنده مورد نظر شما و سن اون و روش اموزش شما داره.
      کتوله برزیلی دست اموز میشه ولیکن سخنگوی خوبی نیست و نهایتا بتونه دو سه کلمه حرف بزنه اما در مورد شیرین کاری تا منظور شما از شیرین کاری چه کارهایی باشه در حد توان و جثه خودش یه کارهایی رو شاید بتونه انجام بده.
      اما به صورت کلی این طوطی اجتماعی هست و بهتر هحتما جفتش بدین و تکی ازش نگهداری نکنید. برای چی بهش میگن جدایی ناپذیر چون جفت لازم داره و معمولا تک جفتی هم هست و نباید الکی از جفتش جداش کنید.

      پاسخ
    2. رضاامیری

      سلام اگه میخوایین طوطی برزیلی تک نگه دارین باید جوجه تازه دون خور شده بگیرید که هم بشه دستیش کرد هم اینکه چون جوجه هست و تو این سن نیازی به جفت نداره و تا بخواد به سن بلوغ و جفت گیری برسه تقریبا نزدیک به یک سالی زمان نیاز داره.به این خاطر که از جوجه گی ازش نگهداری کردین و از اول هم جفتی نداشته هیچ مشکلی بابت اینکه تنهاست واسش پیش نمیاد و صاحبش را به عنوان دوستش انتخاب میکنه و خیلی هم به صاحبش وابسته میشه و علاقه نشون میده،من خودم یه کوتوله دارم که اسمش میتو هست و سه ماهش بود که خریدمش و کاملا هم دستی شده و خیلی هم بهم علاقه نشون میده

      پاسخ
    3. رضاامیری

      من این تجربه را داشتم چون سالیان زیادی انواع پرنده را نگهداری کردم.اگر میخوایین پرنده ای را اهلی و دستی کنین فقط میشه از جوجه گی و سن کم این کار را انجام داد.اگر بالغ شده باشه امکان اهلی کردنش خیلی خیلی پایینه و میشه گفت که اصلا نمیشه مگر اشخاص خبره ‌و خاصی بتونن این کار را بکنن که اونم به تجربه و علم و بیشتر از همه اینها حوصله خیلی زیاد نیاز هست.پس بهترین گزینه اینه که یا پرنده را از جوجه گیش نگهداری کنین یا اینکه یه پرنده که از قبل اهلی شده را بخرین،در ضمن اینو بگم که طوطی برزیلی یا همون کوتوله نصبت به جثه کوچیکش و قیمت پایین ترش نصبت به طوطی های دیگه و رنگ های زیبایی که داره به عنوان یه پرنده خونگی خیلی هم خوبه و میتونه سرگرمتون کنه چون خیلی شیطون و بازیگوشه مخصوصا وقتی که بهتون خو بگیره و عادت بکنه بهتون دیگه باید از گیرش در برید از بس از سروکولتون بالا میره،موفق و پیروز باشید.ممنون از سایت خوبتون

      پاسخ
  10. M.a

    سلام ببخشید من یه کوتوله گرفتم ۴۰ روزش هست تقریبا رنگش خاکستری و نخودی رنگ هست میشه کدوم نژاد؟؟؟بعد موقع خواب سرش رو برمیگردونه به پشتش و میخوابه مشکلی که نداره؟؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      خیر موقع خواب مشکلی نداره و طبیعیه. مخصوصا اگه هوا کمی سرد باشه اینکارو انجام میده و راحت و گرم و نرم میخوابه و طبیعیه.
      نژادش هم یه عکس بذارید ازش تا معلوم بشه یا از عکس زیر تشخیص بدید کدومه
      https://www.onlypet.ir/upload/user/box/03/157313580810591.jpg

      پاسخ
  11. شیوا

    با سلام و تشکر از سایت خوب شما.جوجه طوطی برزیلی من نژاد سبز صورت هلوییه. ۸ ماه و نیمشه. چند وقته میبینم با مرغ عشق نر مون جوره و مرغ عشق ماده مونو میزنه.پریروز دیدم با مرغ عشق نر جفت گیری کرد.ایا مطمین باشم که طوطی ام ماده است؟ چون میخوام برایش جفت بگیرم و جنسیتش را نمیدونم.سپاس

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      خیر. دلیلی نداره که حتما ماده باشه. ضمن اینکه با مرغ عشق چفتگیری نمیکنه و ممکنه رفتاری شبیه به اون رو دیده باشید. ضمنا بطور کلی هم عرض کنم جفتگیری تضمیمنی بر نر و ماده بودن نیست. گاها دوتا ماده هم رفتاری رو مثل یک جفت انجام میدن و حتی تخم گذاری هم میکنن و روی تخم ها هم میخوابن ولی نطفه ای در کار نیست و تخم ها باز نمیشه. بنابراین برای تشخیص جنسیت جفتگیری دو پرنده معیار خوبی نیست.

      پاسخ
  12. هستی

    سلام یه اسم خوب میخوام برای طوطی برزیلی به نظرتون هپی خوبه یا لاوی یا اگه پیشنهادی دارید بگید لطفا
    راستی نمیخوام جوجه بذاره جفت گیری نکنه افسرده نمیشه؟؟؟؟؟؟ صورت هلویی

    پاسخ
  13. ILIYA

    من یه جفته فیشر و نیاسا دارم جوجه هاشون نوکشون نارنجی و مشکیه ولی نژادشونو نمیدونم هرکی میدونه لطفاً بهم بگه

    پاسخ
  14. مهدی اسدی

    سلام خسته نباشید من یک طوطی کوتوله دارم و بجای تخم مرغ از تخم بلدرچین استفاده میکنم و زرده ان راهم به طوطی میدهم ایا زرده برای طوطی ضرر دارد

    پاسخ
  15. وحید

    سلام دوستان،
    من قصد خرید یه جفت کوتوله رو دارم اما تو کامنت ها اشاره شده بود ک سر و صدا دارن،
    ۱- سوالم اینه سر و صداشون در حد مرغ عشق هست ک قابل تحمل باشه؟؟

    ۲- یه جفت مرغ عشق تو خونه دارم با اینا ب مشکل نمیخورن؟ چون بهرحال صداهاشون ب هم میرسه،

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      ۱- خیر. بلندتره ولی قابل تحمله و اصلا قرار نیست دائم جیغ و داد کنن.
      ۲- به مشکلی نمیخورن و اگه قرار بود به مشکلی بخورن همه پرنده های پرنده فروش ها مشکل دار بودن😁. هر دو جفت باشن فقط

      پاسخ
  16. Hamed

    سلام میشه کوتوله رو با مرغ عشق جفت زد؟؟

    پاسخ
  17. امیرعلی

    چون من خیلی عروس هلندی و کوتوله برزیلی رو دوست دارم میشه راهنمایی کنید که چیکار کنم یک عروس هلندی گلباقالی دارم میخواستم بگم میشه یک کوتوله برزیلی را با عروس هلندیم تو یک قفس بزارم

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      خیر. بهتره اینکارو انجام ندید. اولا عروستون الان به محیط و قفس و خونه و همه چی عادت کرده و یک پرنده جدید رو اضافه کنید ممکنه درگیری درست کنه. البته این یک احتماله و ممکنم هست باهم کنار بیان با این حال ریسکش رو نکنید. میتونید یک جفت کوتوله بگیرید و در قفس مجزا نگهداری بشن.

      پاسخ
      1. امیرعلی

        اگر نمیشه چه طوطی هایی زیر ۱ میلیون میتونم با عروس هلندی هم قفس کنم

        پاسخ
  18. امیرعلی

    یعنی میشه اگه از هم دور باشن یه کوتوله بگیرم اخه عروس هلندی من خیلی رامه اگر از چیزی بترسه فرار میکنه یا یک گاز کوچک میگیره ولی گازش خیلی ارومه اگر یه کوتوله رام بگیرم و کم کم با هم آشنا کنم میشه

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      بله ارتباط فیزیکی باهم نداشته باشن موردی نیست. دقت داشته باشید وجود یک پرنده دیگه در خونه، حتی اگه فقط صداشو عروستون بشنوه روی رفتار عروستون تاثیر گذاره. به هر حال گاها طوطی های دستی پرنده دیگه ای رو تحمل نمیکنن، برخی هم واسشون عادی هست و واکنشی نشون نمیدن، برخی هم اصلا با پرنده جدید ارتباط برقرار میکنن. این چیزا بستگی داره و نمیشه پاسخ دقیقی داد که قراره چه اتفاقی بیفته.

      پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *