دکوراسیون آکواریوم

شاید اکواریوم ها بدون دکوراسیون اکواریوم نباشند و بیشتر شبیه به یک مخزن اب به نظر برسند.بنابراین تزئینات و دکوراسیون ها همیشه مورد توجه بوده و هست.هر اکواریومداری سعی در به وجود اوردن یک محیط زیبا و حتی المقدور طبیعی در اکواریوم میباشد و البته باید این نکته را هم در نظر داشت که دکوراسیون فقط برای تزئینات مورد استفاده قرار نمیگیرد و برای به وجود اوردن محیط های طبیعی ابی برای ماهیان هم مورد توجه میباشد.ماهیان کنار گیاهان و دکورها مخفی میشوند و حتی مکانی را برای تولید مثل و تخم ریزی انتخاب میکنند.اگر از کاربرد دکوراسیون بگذریم فقط انتخاب و خرید ان مورد توجه میباشد که بنا به سلیقه و یا الگوی مورد توجه دکرها و وسایل تزئینی خریداری میشود که باید به چند نکته ساده مانند مرغوبیت و استاندارد بودن کالا و در صورت طبیعی بودن دکور مانند گیاهان ابزی به نوع گیاه و موارد استفاده از ان و سایر مواردی که برای خرید دکورها مورد نیاز است تا اسیبی به ماهیان نرسدتوجه داشت.در این قسمت سعی در توضیح و تفسیر بیش از حد ندارم زیرا همه چیز مشخص است و تنها به خاطر درخواست یکی از بازدید کنندگان سعی در ایجاد این پست کردم و تصاویری نیز در ادامه متن ضمیمه خواهم کرد که میتوانید مشاهده فرمایید

در ابتدا برای نمونه چند تصویر از دکورهای معمول مانند کوزه،گیاه مصنوعی،سنگ و سایر وسایل قرار میدهم.این دکورها در مغازه های اکواریومی یافت میشوند و از انواع کوچک و بزرگ گرفته تا انواع دکرهای مختلف که اگر قرار باشد تصویر از ان بگذاریم باید صدها صفحه را پر کنیم.

توجه تصاویر از وبسایتها و وبلاگ های خارجی کپی برداری شده برای دریافت تصاویر دیگر میتوانید از سایتهای خارجی در این ضمینه استفاده کنید

برخی از این تصاویر

 

خوب تصاویر زیادی به غیر از تصاویر بالا وجود دارند و میتوانید در سایر منابع و اینترنت پیدا کنید و حتی دکورهای طبیعی یا مصنوعی مختلفی را در مغازه ها مشاهده کردید.پس از این گونه دکورها میگذریم و چندین تصویر هم از اکواریوم های دکوربندی شده به صورت طبیعی یا مصنوعی،پلنت ،ریف و…. برای علاقه مندان قرار میدهم تا استفاده از دکورها در اکواریوم را هم ملاحظه کنید

به دلیل حجم بالای تصاویر برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی بر روی عکس مورد نظر کلیک کنید

شاید فکر کنید عکس های بالا فقط ساخته دست خارجی هاست و ما در کشور عزیزمان نمیتوانیم این چنین اکواریوم های دکر بندی و پیاده سازی کنیم.ولی باید عرض کنم که سخت در اشتاهید با کمی سلیقه و دکورهای طبیعی و مصنوعی موجود در بازار خودمان هم میتوانیم اکواریوم های زیبا و در سطح همین اکواریوم های بالا درست کنیم.در ضمن فروشندگانی هستند که این چنین اکواریوم هایی را به صورت حرفه ای راه اندازی میکنند

میخواستم تصاویری از اکواریوم های ساخته شده مانند دیواری و رومیزی و کمدی و…. بدون وسایل داخلی و با تزئینات خارجی هم قرار دهم که متاسفانه فعلا مقدور نیست اما به شما اطمینان میدهم که در اولین فرصت تصاویری از این اکواریوم ها هم قرار دهم و این پست را به روز کنم

با تشکر

در صورت کپی برداری این مطلب به این نحو برای حمایت از ما لینک سایت را ذکر کنید

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

663 دیدگاه در “دکوراسیون آکواریوم

  1. اکبر

    آهان خوندم مرسی

    راستی تو یه فروشگاه اینترنتی یه محصول دیدم به نام بخار ساز این چیکار میکنه ؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      بخار تولید میکنه مثل این شوها که دیدین.

      پاسخ
  2. ناشناس

    با سلام
    به نظر شما دکراسیون ماهی ها پنکوسی و اسکار چطوری باشه بهتره؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      صخره ای و گیاهی.
      صخره های زیاد برای پنگوسی زیاد جالب نیست و ممکنه با یه حرکت سریع یا ترسی چیزی به خودش اسیب بزنه
      موفق باشید

      پاسخ
  3. محمد رضا اریاپور

    بستگی به سلیقه خودتون داره من میگم دکر ساده با چند تا گیاه طبیعی.

    پاسخ
  4. ناشناس

    با سلام
    من آکواریومم توی مهمون خانه و حدود ۹ متر از تراس فاصله داره ماهی هایی هم که میخوام بذارم ۱ دونه نایفه با دوتا اسکار.به نظر شما همون نور طبیعی خورشید که به طور طبیعی هم کم و زیاد میشه خوبه یا باید مهتابی بگیرم.

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      نور خورشید مستقیم و شدید خوب نیست و آکواریوم جلبک میزنه اما نور ملایم و سایه روشن و نور غیر مستقیم خوبه مثلا نور به داخل اتاق بتابه نه به آکواریوم که با توجه به فاصله آکواریوم شما تا تراس نور غیر مستقیم دارید و خوبه و تازه بنظر من کم هم هست اما چون ترکیب ماهی ها رو گفتین دیگه همین هم کافیه نهایتا دوست داشتین یه مهتابی خوشگل بخرید تا هر وقت مهمون داشتین روشن کنید. یه فکری هم برای فیلتر و … بکنید که مطمئنا جلوتر همه کارها رو انجام دادین.

      پاسخ
      1. navid

        سلام
        راستشو بخواین آکواریوم همه چیش آمادست چرخش رو هم ظی کرده ولی هنوز ماهی توش نریخواتم میخواستم بگم اگه ترکیبم ۴ تا گوپی باشه با چهار تا نیون غضیه فرقی میکنه یا نه ؟ مهتابی با این ترکیب میخواد یا نه؟
        ابعاد آکواریوم:
        ۳۰ لیتر
        ۲۳*۳۰*۴۵

        پاسخ
        1. شهریار (onlypet.ir)

          نه هیچ فرقی نمیکنه. به راحتی ماهی اضافه کنید. مهتابی هم در صورتی که اکواریوم نورگیره لازم نیست ولی خب در نهایت برای قشنگی هم شده مهتابی رو میزارید. میگید نه!!! حالا ببینید که همین کار رو میکنید
          موفق باشید

          پاسخ
          1. navid

            سلام
            اگه میشه کمی درباره لامپ های uv توضیح بدینو این که میتونن به جای مهتابی های معمولی باشن.

            پاسخ
            1. مجتبی

              سلام
              بنظر من لامپ uv برای ماهی های آب شیرین چیز جالبی نیست و حتی ممکنه باعث سوختگی بدن ماهی بشه اما اون رو در انواع فیلترها و برای از بین بردن انگل ها و باکتری های مضر میشه به کار برد اما برای روشنایی آکواریوم نه درضمن نور این لامپ ها برای چشم ضرر داره.

              پاسخ
              1. navid

                سلام
                با تشکر از اطلاعات خوب شما و آقا شهریار.هم سایتتون و هم اطلاعاتتون توی راه انداختن اولین آکواریومم خیلی کمکم کرد.

                پاسخ
  5. @amir@

    سلام من در مورد روشنایی آکواریوم سوال دارم و ا برای ماهیام که فوجی فیش و پروت و اوراتوس و ماکرو هست و کت فیش یعنی لجن خوار و شاید سیچیلاید یا پنکوسی هم اضافه کنم یه روشنایی مناسب داشته باشه و زیبا تر بشه و برای ماهیا خوب باشه
    و اکواریوم دکور گیاهی داره و صخره ای نیست و طولشم ۷۰ لطفا راهنمایی کنید چی کار کنم بهتره

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      از یه لامپ مخصوص اکواریوم با طیف نوری کامل استفاده کنید. شرکت جی بی ال لامپ های مهتابی فوق العاده و با کیفیتی داره. شرکت های سازنده دیگه هم هستند که لامپ های مخصوص اکواریوم تولید و عرضه میکنند.
      موفق باشید

      پاسخ
  6. توپل

    سلام اقا مشتبا من تازه این با سایت شما اشنا شدم
    ببخشید میخاستم بدونم من انجلم از روز اولی که گرفتمش نیش نداره یهنی دو یا سه میله مثل اون یکی یست چیکار کنم که دربیاره بعد نمیدونم چرا لجن خارام یکی یکی میمیرن دوتا داشتم که یکیش هفته یپیش مرد ویکیش تو این چند روز بعد گیاهام هم دارن نازک وکم رنگ میشن اسمشون نم نمیدونم وقت پهنن به اندازه ی۲سانت به دوستان گفتم گفتن کود باید بدی میخاستم بدونم که کودو چجوری واز کجا تهیه کنم ایمیلمم اینهehsanjj821@yahoo.comممنون میشم که کمکم کنید.

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      – اشکال نداره باله های آنجل خودشون ترمیم میشن ولی دفعه دیگه در خرید ماهی بیشتر دقت کنید تا ماهی سالم بخرید.
      – علت نازک شدن گیاه خیلی چیزا میتونه باشه یکی دمای ۳۰ درجه و یا بیشتر هست معمولا گیاه ها باید در دمای پایین تری نگهداری بشن – نداشتن نور کافی و خورده شدن توسط ماهی ها هم از دلایل دیگه هست – برای یکی دو تا شاخه گیاه کود لازم نیست.
      – تلف شدن لجن خوار هم دلایل مختلفی داره از جمله غذا نخوردن – کثیفی زیاد آب و شنها و هزار جور بیماری مختلف.

      پاسخ
  7. 3m

    سلام می خواستم بدونم استفاده از ستاره دریایی به عنوان دکور مشکلی ایجاد نمیکنه؟ خشک شده نه زنده. راستی زندش چی؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      نه مشکلی ایجاد نمیکنه. فقط کمی سختی اب رو میبره بالا. زنده رو که نمیتونید تو اب شیرین نگهداری کنید. باید خشک شده باشه و یه مدت تو اب مونده باشه بعد استفاده کنید. باز منتظر نظر سایر دوستان هم باشید
      موفق باشید

      پاسخ
    2. مجتبی

      سلام
      با نظر آقا شهریار موافقم فقط یک هفته توی آب نگهداری کنید و بعد به آکواریوم منتقل کنید.
      ستاره دریایی رو توی آب شور میشه نگهداری کرد ولی توی آب شیرین نه.

      پاسخ
  8. favood

    سلام
    استفاده از صدف برای ماهی ها مضر است؟

    پاسخ
    1. hanif

      دوست گرامی
      صدف به واسطه وجود آهک و کلسیم ممکنه phآب رو تحت تاثیر قرار بده ویا آب رو کدر مکنه به خصوص که در مسیر جریان آب باشه و کلا هر چیزی رو که میخاید وارد تانک کنید حتما ضد عفونی کنید (جوشونده با آب و آب نمک غلیظ از راههای سادش هستش ) دستونو یه وقت نجوشونید!!!!!!!!

      پاسخ
      1. hanif

        یادم رفت جواب بدم به نظر من استفاده نکنید بهتره چون در بهترین حالت kh آب رو بالا میبره!

        پاسخ
        1. 3m

          چرا استفاده نکنه پر آکواریوم من صدف و گوش ماهی و مرجان و پوسته حلزونه

          پاسخ
          1. ميثمva

            به نظر من هم استفاده کنید اما تمام شرایط ضد عفونی که اقا حنیف گفتن رو رعایت کنید
            خیلی زیبا میشه!!!!!!!!!!!!!!!!

            پاسخ
          2. hanif

            دوست عزیز ممکنه شما ماهی داشته باشید که kh آب براش مهم نباشه ویا حتی بعضی ار صدفها رسوباتشون به ثبات رسیده و در آب محلول نمیشه استفاده بکنید که خوبه ولی من از لحاظ کلی عرض کردم !!! کافیه یه تست بکیرید اگر مشکلی نداشت استفاده کنید.

            پاسخ
  9. 3m

    من همه رو از دریا جمع کردم(خلیج فارس) می شوری و می زاری تو آفتاب تا بوش بره و بعد ضد عفونی می کنی

    پاسخ
    1. hanif

      خوبه یکم نمک هم بهش بزنید و در آفتاب خشک کنید هواستون باشه بقایای بیو لوژیکی نداشته باشه که توی آب بگنده !!!

      پاسخ
  10. سحر

    سلام
    من چند تیکه چوب از ساحل شمال کشور اوردم, اما نمی دونم چه جوری باید بفهمم که اینا عمل اومدن و مناسب اکواریوم هستن یا نه ؟
    و اینکه چه جوری می تونم ضد عفونی شون کنم؟ چون سایزشون بزرگه جوشوندنشون هم سخته اگر بزارم تو اب نمک غلیظ کافیه؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      چوب ها رو بذارید تو یه ظرف اب ببینید اب رو خراب و رنگی میکنه؟، اگه نکرد مانعی نداره، برای اطمینان یه تست از اب هم میتونید بگیرید بعد کافیه کامل با اب نمک ضدعفونی کنید و حسابی چند مرتبه ابکشی کنید و بعد استفاده کنید، فقط اگه قبل از این کارا اونو بذارید چند روز تو افتاب باشه تا خوب خشک بشه عالیه که یکمرتبه موجودات ناخواسته وارد اکواریومتون نشن.
      موفق باشید

      پاسخ
    2. مجتبی

      سلام
      با نظر آقا شهریار موافقم اگر چوب رنگ آب رو تغییر نده و بره زیر آب عمل آوری شده.
      برای ضدعفونی از آب نمک و یا آب جوش برای شستن اون استفاده کنید درسته فرمودین نمیشه اونها رو جوشوند ولی میشه آب جوش روی اون ریخت اما تو رو خدا مراقب باشید خودتون رو هم ضدعفونی نکنید!!!!
      با این نظر آقا شهریار که فرمودن چند روز اونها رو توی آفتاب بذارید موافقم چون دیگه آب جوش هم لازم نداره و اگر موجود زنده و یا تخم انگلی داشته باشه از بین میره و از آفتاب چیزی برای ضدعفونی بهتر نیست.
      راستی اگر فرمالین هم داشته باشید برای ضدعفونی بد نیست ولی خب سمیه باید مراقب خودتون و تنفس هاتون باشید.

      پاسخ
  11. سحر

    سلام
    خیلی ممنون از پاسختون,
    چشم اقا مجتبی اتفاقا تو زمینه ضد عفونی خودم تخصص دارم!

    پاسخ
  12. مهدی

    اگه میشه چنتا عکس از کلبه دور اکواریوم یاهرچیز شبیه به اون بزارید؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      خیلی جالب بود احتمالا باید این توی فضای خارج از آکواریوم و از پشت کار شده باشه.

      پاسخ
      1. ya hidar

        ولی من این احتمال رو نمیدم اگه به ویدیو دقت کنید احساس میکنید کاه شن یا یه نوع شن مخصوص است البته فکر کنم!!!!!!!!!؟

        پاسخ
  13. امیر مهدی

    با سلام
    خیلی ایده خلاقانه ای بود اینطور که به نظر میاد داخله ولی جلوش شیشه داره وقتی دوربین جلو میره اگه به فیلم دقت کنید یک لخظه شیشه جلوی آبشار نور رو منعکس میکنه.

    پاسخ
  14. navid-g

    درود
    خیلی جالب بود و باید گفت فت بارکلا احسن الخالقین
    به نظر من به جای پوست پشت آک از آبشار استفاده کرده یعنی آبشار پشت آک
    یا می تونه آبشار تو باشه و قسمت آب رو با شیشه یا هر چیز دیگه جدا باشه

    پاسخ
  15. حسین

    سلام
    م
    یخواستم بپرسم در مورد دکور رنگ استخری فقط ابی میباشدد اگر با سیمان مخلوط شود همان رنگ دکور میدهد

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      همه رنگش هست و هر رنگی به سیمان بزنید همون رنگ میشه.

      پاسخ
  16. حسین

    سلام اقا مجتبی
    رنگ دکور اموزشی از ترکیب چه رنگ های استخری اگر اطلاع داری تشکیل شده
    اگر در مورد رنگ عایقی اکرلیک پایه ابی توضیح دهید ممنون میشومت

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      دوست عزیز من اطلاعات کاملی ندارم فقط اگر به تالار گفتگو و قسمت دکوراسیون آکواریوم سری بزنید ساخت انواع دکر آموزش داده شده و دوستان زیاد بحث کردن و از انواع رنگ هم نام بردن و اگر سوال و جواب ها رو مطالعه کنید به جواب خوبی میرسید اتفاقا من خودم از این مطالب چیزای زیادی یاد گرفتم دوست ندارم حرفهای دوستان رو کپی کنم امیدوارم خودشون بیان و جواب بدن و یا شما برید و مطالعه کنید اگر نشد من میام یه چرت و پرتی میگم درخدمتت هستم.

      پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *