دکوراسیون آکواریوم

شاید اکواریوم ها بدون دکوراسیون اکواریوم نباشند و بیشتر شبیه به یک مخزن اب به نظر برسند.بنابراین تزئینات و دکوراسیون ها همیشه مورد توجه بوده و هست.هر اکواریومداری سعی در به وجود اوردن یک محیط زیبا و حتی المقدور طبیعی در اکواریوم میباشد و البته باید این نکته را هم در نظر داشت که دکوراسیون فقط برای تزئینات مورد استفاده قرار نمیگیرد و برای به وجود اوردن محیط های طبیعی ابی برای ماهیان هم مورد توجه میباشد.ماهیان کنار گیاهان و دکورها مخفی میشوند و حتی مکانی را برای تولید مثل و تخم ریزی انتخاب میکنند.اگر از کاربرد دکوراسیون بگذریم فقط انتخاب و خرید ان مورد توجه میباشد که بنا به سلیقه و یا الگوی مورد توجه دکرها و وسایل تزئینی خریداری میشود که باید به چند نکته ساده مانند مرغوبیت و استاندارد بودن کالا و در صورت طبیعی بودن دکور مانند گیاهان ابزی به نوع گیاه و موارد استفاده از ان و سایر مواردی که برای خرید دکورها مورد نیاز است تا اسیبی به ماهیان نرسدتوجه داشت.در این قسمت سعی در توضیح و تفسیر بیش از حد ندارم زیرا همه چیز مشخص است و تنها به خاطر درخواست یکی از بازدید کنندگان سعی در ایجاد این پست کردم و تصاویری نیز در ادامه متن ضمیمه خواهم کرد که میتوانید مشاهده فرمایید

در ابتدا برای نمونه چند تصویر از دکورهای معمول مانند کوزه،گیاه مصنوعی،سنگ و سایر وسایل قرار میدهم.این دکورها در مغازه های اکواریومی یافت میشوند و از انواع کوچک و بزرگ گرفته تا انواع دکرهای مختلف که اگر قرار باشد تصویر از ان بگذاریم باید صدها صفحه را پر کنیم.

توجه تصاویر از وبسایتها و وبلاگ های خارجی کپی برداری شده برای دریافت تصاویر دیگر میتوانید از سایتهای خارجی در این ضمینه استفاده کنید

برخی از این تصاویر

 

خوب تصاویر زیادی به غیر از تصاویر بالا وجود دارند و میتوانید در سایر منابع و اینترنت پیدا کنید و حتی دکورهای طبیعی یا مصنوعی مختلفی را در مغازه ها مشاهده کردید.پس از این گونه دکورها میگذریم و چندین تصویر هم از اکواریوم های دکوربندی شده به صورت طبیعی یا مصنوعی،پلنت ،ریف و…. برای علاقه مندان قرار میدهم تا استفاده از دکورها در اکواریوم را هم ملاحظه کنید

به دلیل حجم بالای تصاویر برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی بر روی عکس مورد نظر کلیک کنید

شاید فکر کنید عکس های بالا فقط ساخته دست خارجی هاست و ما در کشور عزیزمان نمیتوانیم این چنین اکواریوم های دکر بندی و پیاده سازی کنیم.ولی باید عرض کنم که سخت در اشتاهید با کمی سلیقه و دکورهای طبیعی و مصنوعی موجود در بازار خودمان هم میتوانیم اکواریوم های زیبا و در سطح همین اکواریوم های بالا درست کنیم.در ضمن فروشندگانی هستند که این چنین اکواریوم هایی را به صورت حرفه ای راه اندازی میکنند

میخواستم تصاویری از اکواریوم های ساخته شده مانند دیواری و رومیزی و کمدی و…. بدون وسایل داخلی و با تزئینات خارجی هم قرار دهم که متاسفانه فعلا مقدور نیست اما به شما اطمینان میدهم که در اولین فرصت تصاویری از این اکواریوم ها هم قرار دهم و این پست را به روز کنم

با تشکر

در صورت کپی برداری این مطلب به این نحو برای حمایت از ما لینک سایت را ذکر کنید

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

663 دیدگاه در “دکوراسیون آکواریوم

  1. سعیید

    سلام دوستان ی سوال، شن بستر اگه بخوایم مشکی باشه از کجا میشه تهیه کرد؟خوبه یا نه؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      بستر مشکی هم طرف دارهای خاص خودش رو داره.
      از آکواریوم فروشی ها و حتی از سنگ بری ها نیز میتونید سنگ مشکی تهیه کنید فقط قبلش با سرکه تست کنید تا آهکی نباشه یعنی چند قطره سرکه رو روی سنگ خشک بریزید و اگر واکنش نداد میتونید استفاده کنید هرچند سنگ مشکلی معمولا آهکی نیست ولیکن باز تست کنید ضرر نداره. قبل از استفاده در تانک هم سنگ ها رو بجوشونید.

      پاسخ
  2. امیر حسین

    ببخشید میخواستم ببینم برای ماهی های لبشور دکور ایده عال چیه؟ مثلا مرجان خشک شده خوبه؟ آخه یه فروشنده میافتم زود جرم میگیره و زشت میشه.
    با توجه به اینکه مثلا مونو ها گروهی زندگی میکنن هم حتما باید مخفی گاه داشته باشن؟
    راستی موج ساز برای ماهی های لبشور مفیده؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      صخره، سفال. مرجان خشک هم موردی نداره و میتونید استفاده کنید.
      برای تمیز کردن مرجان ها هم راه حل زیاده و کافیه در اینترنت جستجو کنید. بالاخره دکوراسیون اکواریوم کثیف میشه و به این خاطر نمیشه که کلا ازشون استفاده نکرد!!
      مونوها انچنان قرار نیست مخفی بشن و فضای باز رو ترجیح میدن.
      نیازی به موج ساز نیست و مرجان زنده و ماهیای اب شور ندارید که نیاز به موج ساز باشه

      پاسخ
  3. مسعود

    سلام دوستان من ستاره دریای خشک شده خریدم آیا برای ماهی زنده زا و لوچ دلقک و لجن خوار ضرر ندارد

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      سختی آب رو بالا میبره و بهتره بیرون از آب و برای دکوری روی آکواریوم ازش استفاده کنید. ضمنا به راحتی کثیف میشه و جلبک میزنه و تمیز کاریش هم سخته.

      پاسخ
  4. Armin 2017

    سلام و خسته نباشید
    من یه قلعه بزرگ از آکواریوم فروشی برای تزیین خریداری کردم و اون رو خوب با آب شستم….اما اونو داخل آکواریوم گذاشتم بوی بدی به آب داد و رنگ آب رو تیره کرد….باید چیکار کنم رنگ و بو نداشته باشه و اینکه اون رنگ و بویی که به آب داده برای ماهی هام خطرناک نیست؟؟؟؟آب رو سیفون کنم؟؟؟؟

    پاسخ
    1. AHZ

      خیلی از دکور هایی که در بازار هستن استاندارد لازم رو ندارن و اینطور میشه. حالا بستگی داره از چه رنگی در دکور استفاده کرده باشن. شاید رنگش هم طوری باشه که به ماهی ها ضرر وارد کنه. به نظر من سریع از آب خارج کنیدش و اگر آب خیلی رنگی شده یک سوم آب رو هم سیفون کنید تا ضرر احتمالی به ماهی ها وارد نشه یا کمتر بشه.

      پاسخ
  5. Armin 2017

    آقا من از آب درش آوردم و یه روز اونو تو آب نمک گذاشتم و یه چند ساعتی هم تو مواد شوینده و قشنگ تمیزش کردم…آکواریومم سیفون کردم الان باز یه ساعتی میشه گذاشتمش تو آکواریومم و اون بوی بد قبلی که داشت رو نداره جوری که باید سرتو رو آکواریوم بگیری بوشو حس کنی و رنگی به آب نداده…حالا چی؟؟؟؟بازم خطرناکه؟؟؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      خب اشتباه کردین دکور رو داخل مواد شوینده قرار دادین احتمالا خرابش کردین و یا اون لایه های محافظش پاک شده .فقط باید با آب و نمک میشستین و نه با مواد شوینده احتمالا یا مواد شوینده رو خوب پاک نکردین و یا دکور از بین رفته مخصوصا اگر از سفید کننده و وایتکس استفاده کرده باشید.
      الان هم که ما نمیتونیم بگیم خوبه یا بده باید خودتون با توجه به شرایط تصمیم بگیرید بعد چرا داخل آکواریوم تست میکنید یعنی نمیشه داخل یک ظرف آب بذارید چند روز باشه و ببینید تاثیرش چیه ؟؟؟!!! هیچ وقت اینطور تست هایی رو داخل آکواریوم انجام ندین.

      پاسخ
  6. Armin 2017

    سلام بله درست می گید……….متاسفانه چون من تازه کارم نمی دونستم باید اون دکور رو تو آکواریوم نمی گذاشتم و تو یه سطل جداگانه چند روزی می ذاشتمش ….. اونو مستقیم داخل آکواریوم گذاشتم….بعد از چند ساعت دکور رو درش آوردم و چون آب رنگ و بو داشت یه مقداریشو کمتر از یک سوم کل آب رو با آب تازه جایگزین کردم….البته روز قبلم یک سوم آب رو سیفون کرده بودم…الان یکی از ماهی های آنجلم بی حال شده…می ترسم بمیره…لطفا راهنمایی کنید چجوری نجاتش بدم؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      خب بستگی به شرایط مایه داره و اگر کیفیت آب پایین هست بهتره یک سوم از آب رو سیفون کنید و آب تازه هم دما و بدون کلر اضافه کنید. ضمنا سیکل آب رو حتما طی کنید بخش چرخه رو مطالعه کنید چون آنجل به چرخه آب بسیار حساسه.

      پاسخ
  7. علی

    سلام
    من میخوام از شن سیلیس تو اکواریومم استفاده کنم مشکلی نداره؟
    آب رو خراب نمیکنه؟
    راستش میخوام از سیچلایدهای افریقایی مثل ماکرو نگهداری کنم

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      هیچ مشکلی نداره همین الان بستر آکواریوم بنده شن سیلیس هست فقط بعد از مدتی دیگه اون سفیدی قبل رو نداره . هر بستری که آهکی نباشه قابل استفاده هست جهت اطمینان چند قطره سرکه روی بستر خشک بریزید و ببینید واکنش نشون میده یا نه و اگر واکنشی نداشت قابل استفاده هست و آهکی نیست البته سنگ آهن و سایر فلزات هم نباید در آک استفاده کنید. اما سیلیس مشکلی نداره .

      پاسخ
  8. MAHDI rezaei

    سلام اقا من چند تا سنگ پیدا کردم یه جاچیدم عکس گرفتم تگه میشه ادرس اپلود سنتر رو باسم بزارید تا عکس ها رو اپلود کنم و نظر بدید و اگه تایپیکی در این باره وجود داره لینکش رو بزارید لطفا ممنون

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      این آدرس پاپلود سنتر البته در نوار ابزار مشکلی و در بالای همه صفحات موجوده اون شکل ابر.
      https://www.onlypet.ir/upload/user
      سنگ هم بستگی به نظر و سلیقه خودتون داره فقط تست کنید آهکی نباشه.
      داخل سرچ خود سایت مطالبتون رو سرچ کنید تاپیک های مورد نظر رو میاره.

      پاسخ
  9. شايان

    سلام میخواستم بدونم چه جور سیمانی برا اکواریوم مشکلی نداره یعنی چه ملاتی باید درست کنیم که ضرر نداشته باشه؟و این که چه نوع چسب اکواریومی رو میشه برا چسبوندن سنگ روی دکور مصنوعی استفاده کرد؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      در مورد سیمان اطلاعی ندارم و بهتره به انجمن زیر مراجعه کنید، دوستان در این خصوص توضیح دادن.
      https://www.onlypet.ir/forum/aquarium-forum-seven/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%88%D9%85-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%D9%88%D9%86%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%DA%A9/
      چسب اکواریوم هم فرقی نداره و چسب های تولید شده مخصوص اکواریوم قابل استفاده است.

      پاسخ
  10. سهند

    سلام. برای دو جفت آنجل چه دکوری مناسبه؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      دکور با گیاه حالا یا طبیعی و یا مصنوعی.

      پاسخ
  11. حمید

    سلام دوستان من هرنوع ماهی که میخرم از هرمغازه ای بعد از چند روز میمیرهو فقط یکی از اونا زنده میمونن با این که پمپ هوا مرتب کارمیکنه دمای اب هم مناسبه میخواستم بپرسم مشکل چیه

    پاسخ
    1. MAHDI rezaei

      سلام دوست من یکم در مورد شرایط اب بیشتر توضیح بدید ما همین طور ندید نمیتونیم دلیلش رو بگیم شاید سیکل اب طی نشده شاید ماهی مریض میخرید و….)اگه بیشتر توضیح بدید ما هم میتونیم قطعی تر نظر یدیم
      قربان شما MAHDI

      پاسخ
    2. AHZ

      خوب به این زودی نمیشه متوجه شود مشکل از کجاست.طبق گفته دوستمون توضیح بدید که چی شده؟ چطورن مردن؟ چه ماهی هایی رو کشتید؟ چقدر طول کشید که مردن؟ شاید اصلا ماهی هاتون در اثر کتک زدن هم دیگه مرده باشن؟ حجم آکواریومتون چقدره؟ تصویه دارید؟ بخاری دارید؟ از کاندیشنر استفاده کردید؟
      آخه حتی اگر چرخه هم طی نشده باشه نباید به این زودی تلف بشن!

      پاسخ
    3. مجتبی

      سلام
      همانطور که دوستان فرمودن همه چی رو باید چک کنید و کامل توضیح بدین مخصوصا اینکه چطوری ماهی رو منتقل کردین به آکواریوم آیا مایه رو یک مرتبه رها میکنید داخل آک یا نه درست آب به آب و هم دما میشه همه این موارد در سایت توضیح داده شده مطالعه بفرمایید. اینطوری هم به صورت کلی اصلا نمیشه جواب درستی داد.
      داخل سرچ خود سایت هر موضوعی رو سرچ کنید براتون میاره.

      پاسخ
  12. امیر

    سلام خسته نباشید
    من یه تکه چوب طبیعی برای اکواریوم تهیه کردم از اکواریوم فروشی خود مغازه دار گفت اگ حوصله داری ۳ ۴ ساعت بجوشونش بهتره!اما وقتی شستم و گذاشتم برا جوشیدن کلی رنگ اب تو ظرفش رو قهوه ای کرده ..میخواستم بپرسم از چوب چجوری باید استفاده کرد تو اکواریوم تا ماهیا مریض نشن و رنگ اب تغییر نکنه.چوبه هم ب نظر کاملا خشک میاد
    تشکر فراوان

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      چوبی که رنگ پس میده برای اکواریوم هنوز اماده نشده و باید اونقدری بجوشونید و تو اب بذارید بمونه که دیگه رنگ نده یا فقط یه رنگ زردی کمی بده. اینکه اب رو قهوه ای میکنه یعنی چوبه عمل آوری نشده و فقط از یه جایی بریدن و اوردن بفروشن.
      تاپیک زیر رو در مورد عمل اوردی چوب ببینید و تجربیات دوستان و مطالعه کنید.
      https://www.onlypet.ir/forum/aquarium-forum-seven/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%86%D9%88%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%A8/

      پاسخ
      1. امیر

        ممنونم اقا شهریار الته جوشوندمش رنگ میداد اما الان چند ساعته تو اب گذاشتم هنوز رنگ نداده میشه بزارمش تو اکواریوم؟

        پاسخ
        1. مجتبی

          سلام
          با چند ساعت نمیشه نظر داد بذارید یکی دو روز در آب بمونه و اگر رنگ آب ر وتغییر نداد بعد داخل آک ازش استفاده کنید.

          پاسخ
  13. مجید

    سلام خسته نباشید
    من این سنگ ها رو برا بستر اکواریوم گرفتم اما به نظرم سنگ آهکیه حالا نمیدونم بریزمشون تو تانک یا نه تو سرکه گذاشتمش البته سرکه سفید نداشتم از رو سنگا کم کم حباب میومد بالا البته شدید نبود ولی وقتی گوشمو میبردم کنار ظرف سرکه صدا میداد من تو تانکم فرانتوزا و سورم و لوچ دلقک دارم بنظرتون بریزمشون https://www.tarafdari.com/sites/default/files/contents/user207839/content-image/img_20170222_181714.jpg

    پاسخ
    1. AHZ

      سلام. بهتره نریزید. چون این سنگا آب رو سنگین میکنه. سورم و لوچ نمیتونن سنگینی آب رو تحمل کنن ولی فرانتوسا میتونه تحمل کنه.
      در کل ریسکش بالاست

      پاسخ
    2. مجتبی

      سلام
      خب اگر با سرکه تست کردین و واکنش داده پس آهکی هست و بهتره استفاده نکنید و حتی ممکنه آب رو کدر و شیری رنگ بکنه.

      پاسخ
      1. MAHDI

        سلام
        میخوام  برا عید یه تنک فایتر درست میکنم بعد چند تا سنگ پیدا کردم و شستم ولی وقتی ک درون تنگ میزارم و اب پر میکنم (اب شیر پر میکنم ک کلر داره و برای امتحان )یکم اب کدر میشه میخواستم بدونم دلیلش چیه؟ ایا از اب هست یا از سنگ ها ؟!؟!؟
        سنگ هارو از کوه اوردم  و هنوز نجوشاندم ک شنبه میجوشونم و اگه میشه دلیلش رو بگید ؟؟؟
        و اگه بخوام سنگارو تست کنم میشه از سرکه سیب استفاده کنم؟
        ممنون

        پاسخ
        1. مجتبی

          سلام
          شاید آهکی باشن .
          از هر نوع سرکه ای برای تست سنگ میشه استفاده کرد.

          پاسخ
          1. MAHDI rezaei

            سلام اقا مجتبی این تست ک میگین چجوریه یعنی وفتی سرکه رو میریزی اگه اهگی باشه چیمیشه؟!؟!!چطور واکنشی میده ممنون

            پاسخ
            1. B.a.h.m.a.n

              خیلی سادس ، اگه آهکی باشه انگار سنگ داره میجوشه ، ازش حباب بیرون میاد ، اگه سنگ رو کنار گوشتون ببرید صدا میده . مشخصه

              پاسخ
              1. MAHDI rezaei

                سلام
                اقا وقتی سنگارو میندازم تو سرکهه فقط از یه نقطشون حباب ریز میاد بیرون ودر یک خط صاف میان به سطح فقط از یه نقطه
                ایا اینا قابل استفاده هست؟

                پاسخ
                1. شهریار (onlypet.ir)

                  اگه ادامه داره و مدام میجوشه نمیتونید استفاده کنید در غیر اینصورت موردی نداره. ضمنا سنگو چرا میندازید تو سرکه. یکم سرکه بریزید رو سنگ جیلیز و ویلیز میکنه.

                2. مجتبی

                  سلام
                  آقا شهریار کامل پاسخ دادن فقط اضافه کنم استفاده از چند قطره سرکه کافیه قرار نیست کل سنگ رو داخل سرکه بندازید شاید مقداری هوا در خلل و فرج سنگ باشه و اونها خارج شده پس ببینید این حباب ها برای چند دقیقه ادامه دار هست یا خیر.

  14. محمد

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    میخاستم ببینم میشه داخل اکواریم ماهی ها از جلهک هایی که داخل استخر های بزرک هست استفاده کرد؟؟؟؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      خیر اصلا جلبک برای چی استفاده کنید اگر برای تزئین منظورتون بود که گند میزنه به همه چی وکل آک رو میگیره و بعدا نمیشه کنترلش کنید وحتی برایماهی ها هم اگر حجمش زیاد باشه مضر هست.
      اما برای تغذیه اگر مد نظتون هست باز مناسب هر نوع ماهی نیست مگر کت فیش و جلبک خوار.
      البته این جلبک ها مشکل انتقال بیماری و انگل نیز دارن.

      پاسخ
  15. محمد

    ممنون بخاطر جوابتون
    از چه گیاهی میشه برای تزئین استفاده کرد ؟؟؟؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      از هر نوع گیاهی که دلتون خواست.
      فقط باید ماهی سازگار با گیاه داشته باشید و شرایط زیستی اون گیاه رو فراهم کنید و اگر ماهی های شما با گیاه طبیعی سازگاری ندارن از گیاه مصنوعی استفاده کنید.

      پاسخ
  16. محمد

    گیاه هایی که میشه استفاده کرد اسمشون چیه و از کجا میشه پیدا کرد غیر از اکواریوم فروشی ها
    ایا بذر هم دارن اگه دارن کجا میشه تهیه کرد

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      کاشت بذر گیاهان آبزی کار ما نیست و خیلی فوت و فن داره و باید خیلی حرفه ای عمل کنید.
      غیر از آکواریوم فروشی ها جایی گیاه آکواریومی ندارن.
      در سایت همه چی توضیح داده شده مطالعه بفرمایید.
      https://www.onlypet.ir/post-3226/%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DA%A9%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86/

      پاسخ
  17. Rasool

    سلام و خسته نباشید دوستان ی یونولیت دارم می خوام رنگش کنم چه نوع رنگی بزنم که برای ماهی ها ضرر نداشته باشه
    باتشکر

    پاسخ
  18. MAHDI rezaei

    سلام
    من یه سدری سنگ پیدا کردم ک فکر کنم یه لایه اهکی رو بعضی هاشون هست میخواستم ببینم ایا راهی هست ک این اهک هارو از بین برد چون خیلی قشنگ هستن
    وسنگ ها رنگشون سفیده و با بستر مشکی میخوام استفاده کنم به نظرتون میزون میشه؟!؟!!میدونم سلیقه ایه ولی نظر شما هم مهمه
    قربان شماMAHDI

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      اگه اهکی باشه که نمیتونید استفاده کنید. حالا نمیدونم بشه اون لایه ای که میگید رو تمیز کرد و استفاده کرد یا نه. در کل جنس سنگ اگه اهکی باشه و با سرکه واکنش نشون بده نمیتونید استفاده کنید. باز منتظر نظر دیگر دوستان هم باشید یا موضوع رو در تالار عنوان کنید تا کاربرا نظر بدن.

      پاسخ
      1. MAHDI rezaei

        سلام
        والا خود سنگ در باربر سرکه واکنش نشون نمیده اما یه لایه اهکی روشون چسبیده ک اون واکنش نشون میده
        اگه اونارو پاک کنم ردیف میشه؟!؟!
        قربان شما MAHDI

        پاسخ
        1. مجتبی

          سلام
          بنده فکر میکنم این سنگ قابل استفاده در آک نباشه البت هباز اون لایه رو پاک کنید و مجددا با سرکه تست کنید اگر مشکلی نداشت استفاده کنید.

          پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *