دکوراسیون آکواریوم

شاید اکواریوم ها بدون دکوراسیون اکواریوم نباشند و بیشتر شبیه به یک مخزن اب به نظر برسند.بنابراین تزئینات و دکوراسیون ها همیشه مورد توجه بوده و هست.هر اکواریومداری سعی در به وجود اوردن یک محیط زیبا و حتی المقدور طبیعی در اکواریوم میباشد و البته باید این نکته را هم در نظر داشت که دکوراسیون فقط برای تزئینات مورد استفاده قرار نمیگیرد و برای به وجود اوردن محیط های طبیعی ابی برای ماهیان هم مورد توجه میباشد.ماهیان کنار گیاهان و دکورها مخفی میشوند و حتی مکانی را برای تولید مثل و تخم ریزی انتخاب میکنند.اگر از کاربرد دکوراسیون بگذریم فقط انتخاب و خرید ان مورد توجه میباشد که بنا به سلیقه و یا الگوی مورد توجه دکرها و وسایل تزئینی خریداری میشود که باید به چند نکته ساده مانند مرغوبیت و استاندارد بودن کالا و در صورت طبیعی بودن دکور مانند گیاهان ابزی به نوع گیاه و موارد استفاده از ان و سایر مواردی که برای خرید دکورها مورد نیاز است تا اسیبی به ماهیان نرسدتوجه داشت.در این قسمت سعی در توضیح و تفسیر بیش از حد ندارم زیرا همه چیز مشخص است و تنها به خاطر درخواست یکی از بازدید کنندگان سعی در ایجاد این پست کردم و تصاویری نیز در ادامه متن ضمیمه خواهم کرد که میتوانید مشاهده فرمایید

در ابتدا برای نمونه چند تصویر از دکورهای معمول مانند کوزه،گیاه مصنوعی،سنگ و سایر وسایل قرار میدهم.این دکورها در مغازه های اکواریومی یافت میشوند و از انواع کوچک و بزرگ گرفته تا انواع دکرهای مختلف که اگر قرار باشد تصویر از ان بگذاریم باید صدها صفحه را پر کنیم.

توجه تصاویر از وبسایتها و وبلاگ های خارجی کپی برداری شده برای دریافت تصاویر دیگر میتوانید از سایتهای خارجی در این ضمینه استفاده کنید

برخی از این تصاویر

 

خوب تصاویر زیادی به غیر از تصاویر بالا وجود دارند و میتوانید در سایر منابع و اینترنت پیدا کنید و حتی دکورهای طبیعی یا مصنوعی مختلفی را در مغازه ها مشاهده کردید.پس از این گونه دکورها میگذریم و چندین تصویر هم از اکواریوم های دکوربندی شده به صورت طبیعی یا مصنوعی،پلنت ،ریف و…. برای علاقه مندان قرار میدهم تا استفاده از دکورها در اکواریوم را هم ملاحظه کنید

به دلیل حجم بالای تصاویر برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی بر روی عکس مورد نظر کلیک کنید

شاید فکر کنید عکس های بالا فقط ساخته دست خارجی هاست و ما در کشور عزیزمان نمیتوانیم این چنین اکواریوم های دکر بندی و پیاده سازی کنیم.ولی باید عرض کنم که سخت در اشتاهید با کمی سلیقه و دکورهای طبیعی و مصنوعی موجود در بازار خودمان هم میتوانیم اکواریوم های زیبا و در سطح همین اکواریوم های بالا درست کنیم.در ضمن فروشندگانی هستند که این چنین اکواریوم هایی را به صورت حرفه ای راه اندازی میکنند

میخواستم تصاویری از اکواریوم های ساخته شده مانند دیواری و رومیزی و کمدی و…. بدون وسایل داخلی و با تزئینات خارجی هم قرار دهم که متاسفانه فعلا مقدور نیست اما به شما اطمینان میدهم که در اولین فرصت تصاویری از این اکواریوم ها هم قرار دهم و این پست را به روز کنم

با تشکر

در صورت کپی برداری این مطلب به این نحو برای حمایت از ما لینک سایت را ذکر کنید

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

663 دیدگاه در “دکوراسیون آکواریوم

  1. mehran 22

    سلام دوستان دو تا سوال دارم. اول اینکه قیمت مهتابی ضد آب چنده؟ دوم اینکه به نظر شما بک گراند سیاه البته با وجود مهتابی برای ماهی فلاور قشنگه یا نه؟

    پاسخ
    1. AliEbrahimzadeh

      سلام لطفا قیمت نپرسید ولی مارک سوبو مهتابیای ضد آبش از ۲۵ تومن شروع میشه
      بک گراند آبی با نور سفید یخی و صورتی برای فلاور گزینه خوبی هست

      پاسخ
  2. mehran 22

    بازم سلام. خواستم بپرسم ماهی فلاور به سوراخ و پناهگاه نیاز داره؟
    اگه داره به نظرتون لوله های بخاری انعطاف پذیر رو اگه روشو سنگ بچسبونم میشه و یه قسمتاییشو سوراخ کنم میشه؟؟ جنس لوله بخاری واسه ماهی ضرر نداره؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      داشته باشه که استقبال میکنه و خیلی هم دوست داره. اما خب توصیه میکنم اگه فلاور گرون قیمتی دارید از اینجور چیزا استفاده نکنید.
      لوله بخاری هم مناسب نیست. کلا اجسام فلزی رو نباید در اکواریوم استفاده کنید. خواستین لوله پی وی سی (پولیکا) رو برای اینکار در نظر بگیرید.

      پاسخ
  3. mehran 22

    خواهشا راهنمایم کنید! فلاور نر من لوله اسپرمش مثل یه تیکه گوشت از مخرجش اومده بیرون اندازه یه لوبیا بیرون زده رفتم ماهی فروشی یه پودر زرد رنگ داد گفت تو یه اکواریوم کوچیک اینو حل کن ماهی رو بنداز توش چند روز باشه تا لوله تناسلیشو بکشه داخل گفت چون خیلی ازشون بچه میگیرن اینجوری شده نظر شما چیه؟ به نظرتون خوب میشه؟ البته خیلی سرحاله

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      اون لوله اسپرم نیست و بلکه روده ماهی زده بیرون چون غذای نا مناسب و شاید هم غذای گوشتی خورده و خلاصه رودش زده بیرون.
      باید یک روز بهش هیچ غذایی ندین کیفیت آب روبالا ببرید و یک حمام نمک بدون ید + تترا سیکلین به مدت تنها ۵ دقیقه بهش بدین و صبر کنید تا یکی دو روز آینده درمان بشه.

      پاسخ
  4. mehran 22

    سلام. دیشب فلاور نر رو انداختم پیش ماده تقریبا یک ساعت لباشونو تو هم قفل میکردن طوری که لب پایینشون سیاه شد این رفتار چه معنی میده؟؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      سلام
      یا درگیری یا جفتگیری. اگه ماده تا الان تیکه پاره شده که خب درگیری بوده در غیر اینصورت احتمالا جفت شدن و نرم الان داره یه جایی رو تمیز میکنه یا کرده و تخم ریختن

      پاسخ
  5. mehran 22

    نه درگیری نه جفتگیری. الان هر کدوم یه گوشه از آکواریوم دور میزنن هرازگاهی نر میاد سمت ماده یه حمله کوچیک نه چندان جدی بهش میکنه ولی نه خیلی جدی ولی خب صمیمی هم نیستن ماده هیچ تمایلی نشون نمیده و میترسه انگار

    پاسخ
    1. رضا جدي

      سلام
      هر دوماهی باید آماده باشن اگه درگیری ندارن بزار تو حال خودشون باشن

      پاسخ
  6. mehran 22

    راستی آقا مجتبی گفتین ماهی رو ۵ دقیقه بذارم تو حمام نمک بدون ید و تترا سیکلین من دو روز پشت سر هم این کارو کردم ولی هنوزم یه قسمتی از رودش از مخرجش بیرونه و الان یه هفته گذشته و نرفته تو!

    پاسخ
    1. رضا جدي

      سلام
      سوال شما در باره بیماری روده ایه ؟اینجا قسمت دکوراسیون
      دقت کنید لطفا
      فرمایش استاد درسته و کار شما اشتباه ممکنه تاثیر عکس داشته باشه شما باید غذا دهی رو متوقف کنی و منتظر بهبود باشی

      پاسخ
  7. mehran 22

    اقای محترم شما برو بالا رو دوباره بخون بعد اظهار نظر کن! گفتن ۵ دقیقه حمام نمک و تترا سیکیلین منم دقیقا همین کارو کردم غذا هم بهش نمیدم حالا کجای کارم بر خلاف فرمایشات استاده؟؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      خب کارتون درست بوده و اگر واقعا با این کار درمان نشه راه دیگه ای نداره باز جهت اطمینان از داروی هگزا میتا هم استفاده کنید.
      خواهشا سوال در مورد بیماری رو در بخش خودش مطرح بفرمایید.

      پاسخ
  8. mehran 22

    چشم اقا مجتبی مرسی از راهنماییتون. این سوالم مربوط به همین بخشه سنگ های رودخونه رو با چه چسبی به لوله پولیکا بچسبونم که کنده نشه؟

    پاسخ
  9. mehran 22

    برای سچلایدهای افریقایی مثل ماکرو چه دکوری مناسبه؟ صخره های ماهی فروشا خیلی گرونه من یه قلعه خریدم بعد یه مدت پوسته پوسته شد لایه روش. یه چیزی باشه که خودم بسازم مثل همون لوله پلیکا اگه چیز دیگه ای مناسبه راهنمایی کنید.

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      مطمئنا دکور صخره ای بهترین گزینه است. با این حال با هر چی که بتونید مخفی گاه و حفره درست کنید خوبه. البته قابل استفاده در اب هم باشه و شرایط شیمیایی اب رو تغیر نده. لوله پلیکا هم عالیه و میتونید استفاده کنید

      پاسخ
  10. saeid1990

    سلام…
    نوار دور شیشه اکواریوم الان بنظرتون چه رنگیش خوبه؟مال من مشکی بود عوضش میخام بکنم؟
    پشت شیشه(منظره)میشه سیاه سفیدبزنم یاباید رنگی بزنم؟
    من ازسنگ برای بستر استفاده میکردم میخام الان ماسه استفاده کنم
    کلا میخام یه ایده برای من بدین>
    ماهیام”:گار- سر اسبی – تایگر سوماترا هسش….
    ماسه برای این نوع ماهی مناسبه یاباید سنگ وشن باشه؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      هر رنگی که خودتون دوست داشته باشید بستگی به سلیقه خودتون داره.
      همه اینها بستگی به نظر شما داره و ماسه هم برای این ماهی ها مشکلیایجاد نمیکنه فقط خودتون در سیفون کردن به زحمت میوفتین.

      پاسخ
  11. azadi

    سلام مهتابی اکواریم شب تا صبح روشن بگذاریم برای ماهی ها بد نمیشه ؟ یا هیچ فرقی نمیکنه

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      نور شدید در شب حتی باعث کور شدن ماهی ها میشه.

      پاسخ
        1. مجتبی

          سلام
          خیر ماهی شب گرد که به تاریکی شب نیاز داره اگر چراغ روشن کنید که ساعت شب و روز ماهی بهم میخوره دوست من. مثلا تو طبیعت شب ها چکار میکنن ؟؟؟!!!

          پاسخ
  12. Victim

    سلام همونطوررکه شما احتیاج به خواب دارید ماهیاهم همین طپرن شب ها باید خاموش باشه

    پاسخ
  13. ناشناس

    سلام
    ببخشید استفاده از مرجان برای دکور برای ماهیا مفیده ؟
    …. چجوری بشورمش که ابو کثیف نکنه ؟
    ممنون

    پاسخ
    1. Victim

      مرجان سعی کنین استفاده نکنین چون سختی ابو بالا میبره

      پاسخ
  14. مهدی

    سلام . میشه بگین برای دو تا آنجل و یک لجن خوار شکلاتی بخاری مفیده یانه . اگر میشه سریع تر . لطفا .

    پاسخ
    1. یه بی تجربه

      سلام دوست من اره که نیازه و مفیده مگه میشه توی اکواریوم بخاری نباشه.شمایه دونه حلزون ابزی هم که بخری بندازی تو اب اکواریوم نیاز به بخاری هست.

      پاسخ
  15. amir.student

    به نظرتون سنگ ریزه رنگی برای کف اکواریوم خوبه یعنی اکواریومو قشنگ میکنه یا شن بهتره؟

    پاسخ
    1. مجتبی

      سلام
      این دیگه سلیقه خودتون هست اما سنگریزه های رنگ شده رو استفاده نکنید.

      پاسخ
  16. مسعود

    سلام ببخشید من به جای سنگ هوا در آکواریم از صدف مصنوعی که باز و بسته میشه استفاده کنم اما نمی دونم چی به آکواریم فروشی بگم

    پاسخ
  17. وحید.م

    سلام و خسته نباشید . من به تازگی آکواریومی تهیه کردم. و با سایت شما هم بتازگی آشنا شدم. جداً مطالب مفید و ارزنده ای در سایت نوشته اید و بابت این قضیه از شما کمال تشکر را دارم چون خیلی داره به من کمک میکنه. طرفدار پروپاقرص سایتتون و مطالب و راهنمایی های مفیدتون شدم. آرزوی سلامتی و پیروزی برای شما دارم .

    پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *