قیمت حیوانات خانگی از زبان رئیس و نایب رئیس اتحادیه فروشندگان پرندگان و ماهی‌ها !

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان پرندگان و ماهی‌ها در خصوص فروش حیوانات زنده و اینکه کدام حیوان طرفدار بیشتری در بین مردم دارد به گفتگو پرداخته اند.

قیمت حیوانات خانگی از زبان رئیس و نایب رئیس اتحادیه فروشندگان پرندگان و ماهی‌ها !

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان پرندگان و ماهی‌ها در خصوص فروش حیوانات زنده و اینکه کدام حیوان طرفدار بیشتری در بین مردم دارد، گفت: در بخش پرندگان خانواده طوطی بیشترین متقاضی را دارد که نژاد کاسکو در صدر تقاضاها قرار دارد.

مرتضی استاد حسن بنا ادامه داد: قیمت‌گذاری کاسکوها متفاوت است و بر مبنای اینکه چه حرکاتی انجام می‌دهد و چقدر حرف می‌زند قیمت آنها تغییر پیدا می‌کند. حتی اینکه صحبت کردن آن زنانه یا مردانه باشد نیز تاثیر دارد. اگر پرنده‌ای الفاظ رکیک به کار ببرد قیمت آن پایین‌تر خواهد بود. در حال حاضر کاسکو که صحبت نکند قیمت آن یک میلیون و ۲۰۰ و جوجه آن یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و اگر بخواهیم گران‌ترین کاسکو را قیمت‌گذاری کنیم حیوانی که به صورت زنانه و با عشوه و ناز صحبت می‌کند قیمت آن تا ۷ میلیون تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: مرغ مینا نیز طرفداران خاص خود را دارد با توجه به اینکه دایره کلمات آن محدود است اما به سبب پررو بودن و گستاخ بودن طرفداران زیادی دارد. قیمت مرغ عشق با حداقل سود و جزو ارزان‌ترین پرنده‌هاست. و نهایتا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت فنچ نیز براساس رنگ‌بندی آن ۲۵ هزار تومان است.

استاد حسن بنا افزود: با نظارت و بازرسی سختگیرانه‌ای که از سوی این اتحادیه اعمال می‌شود می‌توان گفت تمام پرندگان زنده‌ای که مراکز مجاز به فروش می‌رسد به لحاظ بیماری مشکل خاصی ندارند ضمن آنکه به دلیل به وجود آمدن محبت بین انسان و حیوان ما بیشتر شاهد فروش هستیم تا خرید و کمتر کسی حاضر است که حیوان خود را بفروشد و ما فقط از طریق واردات از هند، بنگلادش و مالزی حیوانات خود را تامین می‌کنیم.

یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرندگان و ماهی‌ها نیز در خصوص ماهی‌های زینتی گفت: این ماهی‌ها بیشتر از مالزی وارد می‌شوند هر چند مدتی است ما به صورت تجاری در ایران مشغول تکثیر آنها هستیم و در حال حاضر نژادهای مختلفی در ایران پرورش داده می شود. ضمن آنکه خلیج فارس نیز ماهی‌های زیبایی دارد که مردم طرفدار آن هستند.

وی ادامه داد: قیمت ماهی‌ها نیز متفاوت است و ما الان ماهی‌ای داریم که اصطلاحا در آب شور زندگی می‌کند و قیمت آن به ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد. حداقل قیمت در مورد ماهی‌های تزئینی و زنده جفتی ۱۶ هزار تومان است. امروز مردم از تزئینات آکواریوم کم می‌کنند تا ماهی های بیشتری خریداری کنند.

منبع: ایلنا و برخی از خبرگزاری های مختلف داخلی که این خبر را بازنشر کرده اند

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *