لقب سلطان پرندگان برای یک پیرمرد هندی!

سوامیجی یک پیرمرد هندی است و بیمارستان دامپزشکی شاکا وانا را برای نگهداری و مراقبت از پرندگان تاسیس کرده است. به دلیل علاقه زیاد او به پرندگان و خدمات ارائه شده توسط سوامیجی به پرندگان، اهالی محلی لقب سلطان پرندگان را به او داده اند.

لقب سلطان پرندگان برای یک پیرمرد هندی!

یک پیرمرد هندی به نام سوامیجی بدلیل علاقه زیاد در نگهداری از پرنده ها، در بین اهالی منطقه لقب سلطان پرنده ها را دریافت کرده است. اون صاحب یک بیمارستان دامپزشکی مجهز و تمام امکانات لازم برای نگهداری از پرنده ها است و روزانه تعداد زیادی بازدیدکننده و علاقه مند برای مشاهده این بیمارستان و پرندگان به این مرکز مراجعه میکنند.

سوامیجی از عشق و علاقه ای خود که شروع آن به یک اتفاق بر می گشته است میگوید؛ سالها پیش در یکی از جنگل های اطراف محل زندگی خود، دچار حادثه شدم و مجبور بودم شب را در همان مکان سپری کنم، صبح روز بعد، صدها پرنده من را احاطه کرده بودند، این صحنه ای فوق العاده زیبا و رویایی بود که جرقه ای برای تاسیس یک مرکز توانبخشی برای پرندگان مجروح  و حادثه دیده شد.

بیمارستان دامپزشکی سوامیجی به نام شاکا وانا (Shuka Vana) با داشتن یک مرکز توانبخشی مجهز، ده ها اتاق مخصوص و تمامی امکانات لازم برای نگهداری از گونه های مختلف پرنده، در کتاب جهانی گینس ثبت شده و هر روز کارشناسان و علاقمندان زیادی را برای بازدید به این مرکز می کشاند. مرکز شاکا وانا حالا بیش از ۱۵۰۰ نوع پرنده را در خود جای جای داده، انواع طوطی ها نظیر ماکائوها، کاکادوها و لوریکیت ها تنها بخشی از ۴۶۸ گونه پرنده مجموعه است. بیش از ۵۰ کارمند در طول روز به تغذیه، درمان و حتی آموزش پرنده ها مشغولند تا آنها را در برقراری ارتباط با انسان ها آماده کنند.

شاکا وانا مهمتر از همه به پرندگان مجروح و پر سر و صدا با درجه بالایی از تعهد و دلسوزی می رسد. سوامیجی تصمیم جدی گرفته است تا به مراقب از پرندگانی برسد که دچار مشکلات جسمانی هستند و صاحبانشان علاقه ای به نگهداری از آنها ندارند.

سوامیجی از لزوم وجود پرندگان در زندگی بشر چنین می گوید: پرندگان برای وجود نژاد بشر حیاتی هستند و تعداد آنها که اخیرا کاهش قابل ملاحظه ای داشته ‌اند، خوب نیست. او درخواست دارد هرچه سریعتر جنگل زدایی و آلودگی ها متوقف شوند و به پرندگان و محیط زیست احترام گذاشته شود.

منابع: http://sgsbirds.com/ و باشگاه خبرنگاران جوان

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *