گربه ها از محیط های گرم لذت می برند

گربه ها مکان های گرم را دوست دارند و از هر فرصتی استفاده میکنند تا در یک مکان گرم و نرم استراحت کنند

گربه ها از محیط های گرم لذت می برند

اگر تا به حال از گربه های خانگی نگهداری کرده باشید حتما دیده اید که گرمترین مکان منزل را برای استراحت و دراز کشیدن انتخاب میکنند. یک سبد که با پتوی پشمی پوشیده شده، پشت اجاق گاز، ابگرمکن روشن یا حتی کنار شومینه و شوفاژ از جمله مکان های مورد علاقه گربه هاست. بدون شک گربه ها مکان های گرم و نرم را دوست دارند و کمتر از سرما و استراحت در مکان های سرد لذت میبرند. حتی در فصول گرم سال!

در زیر تصاویر یک گربه به نام بم بِی با پشم های مشکی براق را مشاهده میکنید که همانند اکثر گربه ها مکان های گرم را دوست دارد. حتما شما هم اگر از گربه های خانگی نگهداری کرده باشید با این تصاویر زیبا به صورت کاملا زنده و از نزدیک روبرو شده اید.

بم بی در حالی که خود را داخل یک پتو پیچیده است!

بم بی در حالی که زیر افتاب در لذت می برد

بم بی ترجیح میدهد زیر پتو بخوابد!

بم بی از چای داغ لذت میبرد یا حداقل از گرمای به وجود امده توسط لیوان لذت می برد

قابلمه گرم شده توسط اجاق گاز مورد علاقه بم بی است. یا حداقل همه نگهدارنده های گربه ها میدانند که اطراف اجاق گاز یکی از مکان های مورد علاقه گربه هاست.

و در اخر واکنش بم بی را در سرما ملاحظه کنید. اینطور که از وضعیتش  پیداست علاقه ای به سرما ندارد.

بازنشر با ذکر نام اُنلی پت و دادن لینک به آن بلامانع است

این مطلب را به اشتراک بگذارید
twiter facebook telegram googlepluse linkedin

2 دیدگاه در “گربه ها از محیط های گرم لذت می برند

  1. bahram ft

    من روی این موضوع که چرا گربه ها به گرما علاقه دارند خیلی فکر کردم و خیلی هم گشتم تا دلیل علمی شو پیدا بکنم ولی متاسفانه هیچ جایی از دلیل علاقه گربه ها به گرما ننوشته بود تا اینکه خودم بالاخره علتش رو فهمیدم البته نمیدونم تا چه حد درست باشه ولی نظر شخصی منه شاید هم اشتباه میکنم، بدن گربه ها از پرز پوشیده شده و یک لایه چربی که اونها رو حسابی گرم نگه میداره ولی با اینحال باز گربه ها مناطق گرم رو می پسندند ولی برخلاف سگ سانها که اونها هم دقیقا سیستم گربه ها رو دارند از خز پوشیده شدند و یک لایه چربی دارند ولی اونها توی سرما و برف و بارون هم زندگی میکنند بدون اینکه حتی ذره ای آسیب ببینند تا اینکه فهمیدم که دلیل این علاقه توی تفاوت رفتاری گربه ها با سگ سانان هست گربه ها بر خلاف سگ ها از طعمه های کوچک و در دفعات بیشتر شکار میکنند و همچنین بر خلاف سگها باید از روی دیوار و درخت و موانع بپرند و ورجه ورجه کنند و انعطاف بدنی شون فوق العاده است بر خلاف سگ ها که بدنی خشک و بدون انعطاف دارند و قدرت بالا رفتن از دیوار و موانع رو ندارند گربه ها برای همین باید توی مکان های گرم باشند تا ماهیچه هاشون همیشه گرم باشه تا بتونند در کمترین زمان عکس المعل سریعی از خودشون نشون بدند، حالا اگر یک گربه بر خلاف خاصیتش و با یک جهش ژنتیکی عاشق سرما بشه و بخواد تو محیط های سرد بمونه مطمئنن یا استخونش میشکنه یا عضلاتش بشدت آسیب میبینه و در نهایت این ژن معیوب از چرخه بقای گربه ها حذف شده، در ضمن برای شکار کردن گربه ها باید بدنشون همیشه آماده عکس العمل باشه برای همین گربه ها مکان های گرم رو دوست دارند اینم یک تجربه شخصی از من بود نمیدونم تا چه حد درست باشه نظر شما در این رابطه چی هست؟

    پاسخ
    1. شهریار (onlypet.ir)

      !!!؟ والا نمیدونم چه جوابی بدم. باید یه نفر که در این خصوص تحقیق کرده به شما پاسخ بده. بنده اطلاعی در این خصوص ندارم و منتظر نظر دیگر دوستان باشید.

      پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *