Menu
  • ads-icon. advertise

    گل قهر و آشتی(گیاه حساس) | سایر گیاهان

    A A A
    Avatar

    مهمان لطفا ثبت نام کنید

    sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
    جستجوی پیشرفته

    — در محدوده انجمن —




    — محاسبه —





    — گزینه های انجمن —





    حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

    sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
    گل قهر و آشتی(گیاه حساس)
    ۲۱ شهریور, ۱۳۹۲
    ۱۲:۳۳ ب٫ظ
    Avatar
    Mohammad.M
    اردبیل

    کاربر هدفمند
    Members
    تعداد نوشته ها: 448
    تاریخ عضویت:

    ۶ مرداد, ۱۳۹۲
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    گیاه حساس (میموسا)Mimosa

    گیاه حساس با نام عملی Mimosa pudica به خانواده  Fabaceae  و راسته  Fabales   تعلق دارد که بومی آمریکای جنوبی و مناطق مرکزی قاره آمریکا است و به شکل گیاهی خزنده رشد می کند. گیاه حساس چندساله است و به دلیل حساسیتی که برگهای آن در تماس با سایر اجسام نشان می دهند، مورد توجه قرار گرفته اند. برگهای این گیاه در برابر تماس با سایر اجسام عکس العمل نشان داده و خود را جمع می کنند اما بعد از گذشت چند دقیق مجددا به حالت اولیه و طبیعی خود باز می گردند. از طرفی گلهای کوچک این گیاه نیز از زیبایی خاص خود برخوردارند. اگرچه در برخی از نقاط دنیا این گیاه را به عنوان گیاهی زینتی در گلدان نگهداری می کنند اما در برخی از نقاط دیگر بخصوص موطن آن، گیاه حساس گاهی به دلیل رشد سریعی که دارد همانند یک علف هرز برای کشاورزان مزاحمت ایجاد می کند.

    634628 7CItzhhi تالار گفتگوImage Enlarger

    ساقه در گیاهان جوان به شکل مستقیم رشد می کند اما بعد به مرور زمان و با افزایش سن به شکل خزنده در می آید. ساقه ها نسبتا انعطاف پذیر هستند و ساقه اصلی چند شاخه می شود و به طول ۱٫۵ متر رشد می کند. ارتفاع کلی گیاه معمولا به حدود ۷۰-۵۰ سانیتمتر می رسد اما در صورت مساعد بودن شرایط تا یک متر نیز می تواند ارتفاع بیابد. هر برگ شامل ۲۶-۱۰ برگچه کوچک است(اصطلاحا گفته می شود که برگ از نوع مرکب است) گلهای صورتی و یا ارغوانی رنگ گیاه حساس  ۳-۲ سانتیمتر قطر دارند و در تابستان شکوفا می شود. تعداد گلها در گیاهان جوان اندک است اما با افزایش سن گیاه تعداد گلها نیز بیشتر می شود. همانطور که در مقدمه نیز اشاره شد ، برگهای این گیاه توانایی باز و بسته شدن را دارند که این مسئله در دو صورت اتفاق می افتد. اول اینکه اصولا با فرارسیدن شب برگها بسته می شوند (این عمل از نظر علمی  Nyctinastic نامیده می شود) و با دمیدن آفتاب مجدد باز می شوند و حالت دوم زمانی است که برگها در صورت تماس با جسمی دیگر سریعا بسته می شوند که البته بعد از مدتی مجددا به حالت اولیه بر می گردند(این عمل از نظر علمی Seismonastic نامیده می شود). اگرچه گیاه حساس اصولا چند ساله است اما معمولا به شکل یکساله و در فصول بهار و تابستان و به عنوان نوعی کف پوش از آن استفاده می‌شود و سپس با فرارسیدن فصل سرما گیاه خشک می‌شود و از بین می‌رود و سپس در سال بعد مجدد از طریق بذر تکثیر و مورد استفاده قرار می گیرد. ازطرفی می توان در مناطقی که در طی پاییز و زمستان هوایی سرد دارند این گیاه را به شکل گلدانی مورد پرورش و نگهداری قرار داد. از دیگر نامهای این گیاه می توان به این موارد اشاره کرد: Sensitive plant,Humble plant, Shameful plant,Sleeping grass,Touch-me-not-Chuimui,Ant plant

    چرا برگها بسته می شوند؟

    اصولا بسته شدن برگها به دلیل از دست دادن حجمی از آب و سایر محتویات داخل سلولها است. زمانی که دیواره سلول آب خود را از دست می دهد منجر به خم شدن برگ می شود. این مسئله در بسیاری از افراد زیرخانواده Mimosoideae از خانواده Fabaceae وجود دارد. برخی از اعضای این زیرخانواده  همانند گیاهان حساس از این مسئله به عنوان نوعی دفاع در برابر حملات احتمالی و خطرات همچون حشرات گیاهخوار استفاده می کنند. بدین صورت که با برخورد جسمی به سطح برگها حجم زیادی از مواد شیمیایی همانند یون پتاسیم و به دنبال آن آب از داخل سلول به بیرون راه می یابد و فشار درون دیواره های سلول به ناگهان کاهش می یابد که منجر به افتادگی برگها می شود.

    634628 Tk9tNlaS تالار گفتگوImage Enlarger

    634628 ykdnvSfn تالار گفتگوImage Enlarger

    تصاویر فوق: باز و بسته بودن برگها در اثر تماس و یا تاریک شدن هوا

    آبیاری: نسبت به آبیاری بیش از اندازه حساس است.بنابراین زمانی که حدود ۵ سانتیمتر از سطح خاک خشک شد نسبت به آبیاری آن اقدام کنید. رطوبت هوا را دوست دارد. می توانید از روش زیر گلدانی حاوی سنگریزه و آب استفاده کنید بدین صورت که یک عدد زیرگلدانی را پر از سنگریزه کنید سپس تا نیمه ارتفاع زیرگلدانی آب بریزید و گلدان محتوی گیاه را بر روی سنگریزه ها قرار دهید . مراقب باشید که کف گلدان با آب در تماس نباشد. اب درون زیرگلدانی به تدریج و  در اثر گرمای هوا تبخیر شده و رطوبت مورد نیاز برگسار را تامین می کند. اگر هم می خواهید که از روش غبارپاشی آب بر روی برگسار استفاده کنید بهتر است که از آبهای بدون املاح استفاده کنید.

    نور: به آفتاب مستقیم نیاز دارد و وجود حدود ۸ ساعت نور مستقیم به رشد آن کمک می کند. اگر نور مستقیم کافی نباشد، برگهای این گیاه کاملا باز نمی شوند.

    دما: دمای شبانه باید بیش از ۱۸ درجه سانتیگراد باشد تا رشد خوبی داشته باشد این مسئله بخصوص در طی زمستان مهم است. اگر دما به زیر ۱۶ درجه سانتیگراد نزول کند کاهش رشد و زرد شدن برگسار شروع خواهد شد. در طی فصل رشد نیز دمای ۲۹-۲۴ درجه برای رشد این گیاه مناسب است. افزایش دما و گرمای هوا از جمله دلایلی است که می تواند بسته شدن برگها را تحریک کند.

    خاک: از مخلوط خاکی سبک که آب را در خود نگه نمی دارد می توان استفاده کرد به عنوان مثال از مخلوط پیت موس +پرلایت به نسبت مساوی و یا دو قسمت پیت موس+ دو قسمت خاک معمولی + یک قسمت شن یا پرلایت و یا ۱۵٪ خاک برگ+۴۰٪ پیت موس+ ۴۵٪ خاک شنی. در طی فصول بهار و تابستان هر دو هفته با کودهایی مایع مخصوص گیاهان آپارتمانی که میزان فسفر آن بیش از نیتروژن و پتاسیم است و یا با فرمول ۱۰-۱۰-۱۰ و البته با نصف غلظت معمول کوددهی کنید.در طی پاییز و زمستان ماهی یک مرتبه از همین دستور العمل (نصف غلظت معمول کودها هر ماه یک مرتبه ) استفاده کنید.

    تکثیر: روش اصلی تکثیر این گیاه از طریق بذر است. گیاهان جوان تولید شده از بذر در طی ۳-۲ ماه اول رشدی نسبتا آهسته دارند و بعد از آن رشد آنها سرعت می یابد. بذرهای این گیاه کوچک هستند و پوششی سخت دارند و همین پوشش جوانه زنی بذرها را با مشکل مواجه می کند.

    634628 v7yeyv8s تالار گفتگوImage Enlarger

    تصویر فوق: بذرهای گیاه حساس

    اما می توان روشی را بکار برد که جوانه زنی بذرها را افزایش دهد. بدین صورت که  ابتدا بذرها به مدت ۳۰-۱۵ دقیقه در آب داغ (۶۰ درجه سانتیگراد) قرار گیرند. البته از آب نیمه ولرم هم می توان استفاده کرد اما مدت زمان خیس کردن به حدود ۸-۶ ساعت افزایش می یابد. بذرهایی را بکارید که در اثر جذب آب متورم شده باشند. بذرها  به شکل سطحی کاشته می شوند و فقط لایه نازکی از بستر کاشت بر روی آنان قرار می گیرد زیرا بذرها به مقداری نور برای جوانه زنی نیاز دارند. البته منظور از نور، نور مستقیم آفتاب نیست بلکه فقط کافی است که محیط از مقداری روشنایی غیر مستقیم بهره مند باشد.دما را در حدود ۲۵-۲۱ درجه و محیط را مرطوب نگه دارید. می توانید با کشیدن یک پلاستیک شفاف بر روی بستر کاشت به حفظ رطوبت کمک کنید. ااگرچه رطوبت بستر مهم است اما به یاد داشته باشید آبیاری بیش از اندازه می تواند منجر به پوسیدگی بذرها شود. زمانی که بذرها جوانه زدند می توان این پوشش پلاستیکی را حذف کرد. جوانه زنی بذرها معمولا  ۳۰-۲۱ روز طول می کشد اما این مدت زمان به شرایط محیطی نیز بستگی دارد یعنی در صورت مساعد بودن شرایط این مدت زمان کوتاه تر می توان باشد. زمانی که گیاهان جوان به طول ۱۰-۸ سانتیمتر رسیدند می توان نسبت به انتقال آنان از به بستر اصلی کاشت اقدام کرد.

    از قلمه این گیاه نیز می توان استفاده کرد. زمان استفاده از قلمه را برخی از منابع علمی اوایل پاییز و برخی نیز اواخر بهار و یا اوایل تابستان یعنی زمانی که گیاه در حداکثر رشد و فعایت است مطرح کرده اند . طول مناسب قلمه ۱۰ سانتیمتر است و هر قلمه باید حداقل یک گره برگ داشته باشد. برگها را از قسمت پایین قلمه جدا کنید. قلمه را می توان در مخلوطی سبک شامل پرلایت+پیت موس+ شن کاشت کرد. البته استفاده از هورمونهای ریشه زایی برای تحریک ریشه دهی قلمه ها نیز در برخی از منابع علمی مطرح شده است. همچنین مرطوب نگهداشتن بستر ریشه زایی و همچنین هوای اطراف قلمه ها نقش به سزایی در ریشه زایی این قلمه ها دارند.

    آفات و بیماری: در برابر بیماری خاصی حساسا نیست در هوای گرم و خشک  کنه تارعنکبوتی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.تریپس و حشرات سپردار نیز از دیگر آفات این گیاه محسوب می شوند. برای این آفات بهتر است که از سموم سیستماتیک استفاده شود. سموم سیستماتیک می توانند وارد جریان شیره گیاهی شوند و از آنجایی که آفات از قطعات گیاه و یا شیره گیاهی استفاه می کنند مسموم شده و از بین خواهند رفت.

    634628 KVpFS8IM تالار گفتگوImage Enlarger

    634628 vv1w3KcW تالار گفتگوImage Enlarger

    منابع:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mimosa_pudica

    http://www.kew.org/plants-fungi/Mimosa-pudica.htm

    http://faculty.ucc.edu/biology-ombrello/pow/sensitive_plant.htm

    http://myfolia.com/plants/280-sensitive-plant-mimosa-pudica

    http://www.balconycontainergardening.com/index.php/plants/396-grow-care-sensitive-plant

    http://www.guide-to-houseplants.com/mimosa-pudica.html

    http://www.wikihow.com/Grow-a-Sensitive-Plant

    http://www.ehow.com/how_5058513_grow-mimosa-pudica-sensitive-plant.html

    http://www.ehow.com/how_5768645_grow-sensitive-plant.html

    http://toptropicals.com/catalog/uid/MIMOSA_PUDICA.htm

    برای مشاهده فیلم بسته شدن برگها می توانید به این آدرس مراجعه کنید.

    http://www.wimp.com/sensitiveplant/

     

    634628 4mMp3yAU تالار گفتگوImage Enlarger

    634628 iAIZHoEG تالار گفتگوImage Enlarger

    منبع=http://greenhorticulture.persianblog.ir/post/214/

    نسخه ی آشفته ی دیوان عمر ما مپرس/خط غلط معنی خط املا غلط انشا غلط

    ۲۱ شهریور, ۱۳۹۲
    ۷:۱۷ ب٫ظ
    Avatar
    HAMID ESKANDARI
    تربت جام

    ناظم انجمن
    Members

    معاون
    تعداد نوشته ها: 2608
    تاریخ عضویت:

    ۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    سلام.ممون از مطالبتون فقط عکسها رو از آپلودسنتر سایت آپلود کنید.با تشکر

    1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

    ۲۱ شهریور, ۱۳۹۲
    ۸:۱۲ ب٫ظ
    Avatar
    Mohammad.M
    اردبیل

    کاربر هدفمند
    Members
    تعداد نوشته ها: 448
    تاریخ عضویت:

    ۶ مرداد, ۱۳۹۲
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    کردم ولی پسوندشون مجاز نیست.

    پس دوستان برای دیدن تصاویر به منبع که در زیر مطالب بالا گفته شده مراجعه کنید.البته جدیدا تصاویر اون وبلاگ هم اینجوری خراب شده!!!!

    نسخه ی آشفته ی دیوان عمر ما مپرس/خط غلط معنی خط املا غلط انشا غلط

    ۲۱ شهریور, ۱۳۹۲
    ۹:۳۶ ب٫ظ
    Avatar
    مجتبی
    کرمان

    معاون انجمن
    Members

    معاون

    Moderators
    تعداد نوشته ها: 22934
    تاریخ عضویت:

    ۳ خرداد, ۱۳۹۰
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    سلام 

    خب اگر خودتون اون عکسها رو روی کامپیوتر دارید در برنامه پینت اونها رو باز کنید و با یک پسوند دیگه ذخیره کنید و سپس توسط آپلود سنتر سایت اونها رو آپلود کنید و عکسها رو در مطلب بالا قرار بدین و یا اینکه از گوگل عکسهایی پیدا کنید که کپی رایت نباشن و در مطلب خودتون از اونها استفاده کنید ممنون. birddone

    ۱ مرداد, ۱۳۹۵
    ۱:۳۸ ب٫ظ
    Avatar
    .mohammad.hossein
    کاربر فعال
    Members
    تعداد نوشته ها: 88
    تاریخ عضویت:

    ۶ اسفند, ۱۳۹۴
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    سلام.من تاحالا چندین بار این گیاه دوست داشتنیو داشتم و بزرگش کردم و گل داده و...فقط نمیدونم چرا بعد چند ماه خشک میشن!البته هر بار به دلایل مختلفی بوده ی بار یکم برگای این گیاه زرد شده بود و بیحال شده بود گیاه رفتم به فروشنده گفتم کودی که برای گیاه خوب باشه بده و اندازه و...پرسیدم و گرفتم و بعد چند روز از بین رفت گیاه فکر کنم بخاطر کود بوده ریشه هاشو سوزونده یا...و چند بار دیگه ک اون هاهم دلایل مختلفی داشتن ولی نمیدونم چرا تا ی زمانی رشد و ... عالیه بعد یهو خشک میشن . ازبین میرن!میشه توضیح بدین چیز خاصی رو نیاز داره یا..؟

    Metooo گفته

    از قلمه این گیاه نیز می توان استفاده کرد. زمان استفاده از قلمه را برخی از منابع علمی اوایل پاییز و برخی نیز اواخر بهار و یا اوایل تابستان یعنی زمانی که گیاه در حداکثر رشد و فعایت است مطرح کرده اند . طول مناسب قلمه ۱۰ سانتیمتر است و هر قلمه باید حداقل یک گره برگ داشته باشد. برگها را از قسمت پایین قلمه جدا کنید. قلمه را می توان در مخلوطی سبک شامل پرلایت+پیت موس+ شن کاشت کرد. البته استفاده از هورمونهای ریشه زایی برای تحریک ریشه دهی قلمه ها نیز در برخی از منابع علمی مطرح شده است. همچنین مرطوب نگهداشتن بستر ریشه زایی و همچنین هوای اطراف قلمه ها نقش به سزایی در ریشه زایی این قلمه ها دارند.

      

    روشی برای قلمه زدن این گیاه وجود داره؟یا فقط باید ده سانتیمتر قلمه زد!؟

    ببخشید من اطلاعات زیادی در مورد خاک و بستر ندارم پرلایت و پیت و موس دقیقا چی هستن و ازکجا باید تهیه کنم مثلا باید برم به فروشنده بگم پرلایت بده؟بعد باید چقدر از این ها بگیرم و ی سوال دیگه اینکه گلدانی رو که تهیه میکنیم و خاکی که خودش دارد کافی هست یا باید چیز دیگه ای اضافه کنم؟؟woooooow

    ۱ مرداد, ۱۳۹۵
    ۵:۰۵ ب٫ظ
    Avatar
    مجتبی
    کرمان

    معاون انجمن
    Members

    معاون

    Moderators
    تعداد نوشته ها: 22934
    تاریخ عضویت:

    ۳ خرداد, ۱۳۹۰
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    سلام 

    راستش بنده هم با نگهداری این گیاه مشکل دارم و خشک میشه بنظر بنده بهتره از سایت های تخصصی پیگیر این مورد باشید و اصلا شاید یک گیاه فصلی هست و عمرش تموم میشه ؟؟!!!

    در مورد قلمه هم حتما باید قلمه یکی دو تا برگ داشته باشه و حداقلش ۱۰ سانت هست.

    در مورد خاک هم در گوگل سرچ کنید توضیحات مفصل با عکس براتون میاره و این نوع خاکها رو از گل فروشی ها و گلخانه ها باید تهیه کنید و روی بسته بندی نوشته که محتویاتش چی هست. birddone

    ۳ مرداد, ۱۳۹۵
    ۱:۳۹ ب٫ظ
    Avatar
    .mohammad.hossein
    کاربر فعال
    Members
    تعداد نوشته ها: 88
    تاریخ عضویت:

    ۶ اسفند, ۱۳۹۴
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    سلامbunnyearsmiley

    فکر نکنم چون من قبلا دربارش زیاد مطالعه کردم اگر بزرگش کنید حتی تووی باغچه میتونید بکارید و تا ی متر از هر طرف رشد میکنه و مشکلی نداره ولی من چند بار خریدم به دلایل مختلف مردن نمیدونم حالا شاید گیاه حساسیه و یکم جاش گرم و سرد شه یا...زود از بین بره thinking

    بازم مطالعه میکنم اگه چیزی دستگیرم شد حتما مطلب رو میزارم ممنون از راهنمایی هاتون..i-love-youbye

    ۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۶
    ۷:۲۷ ق٫ظ
    Avatar
    edris
    کاربر تازه وارد
    Members
    تعداد نوشته ها: 1
    تاریخ عضویت:

    ۱۱ شهریور, ۱۳۹۴
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    سلام من  یکی ازین گلارو خریداری کردم ولی  الان بعد تقریبا ده روز برگاش داره زرد میشه میریزه کلا خیلی بی حال شده نسبت ب لمسم زیاد مث اولش حساس نیست از نظر جاهم از اولش تکونش ندادم جاش ثابته زیادم دستکاریش نکردم آبم هرروز ی ذره دادم ک رطوبت داشته باشه 

    اگه کسی میدونه مشکلش چیه ممنون میشم اطلاعی بده

    ۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۶
    ۱۲:۳۴ ب٫ظ
    Avatar
    مجتبی
    کرمان

    معاون انجمن
    Members

    معاون

    Moderators
    تعداد نوشته ها: 22934
    تاریخ عضویت:

    ۳ خرداد, ۱۳۹۰
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    سلام  

    ابتدا عضویت شما رو در سایت خودتون تبریک عرض میکنم flower

    به نظر میاد زیادی بهش آب دادین بهتره صبر کنید تا روی سطح خاک کمی خشک بشه و بعد آبیاری کنید.

    birddone

    ۳ شهریور, ۱۳۹۷
    ۱۱:۴۳ ق٫ظ
    Avatar
    alireza st 1384
    لرستان/خرم آباد

    کاربر ممتاز
    Members
    تعداد نوشته ها: 422
    تاریخ عضویت:

    ۲۰ اردیبهشت, ۱۳۹۷
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    سلام من دیروز یکی ازاینارو خریدم عاشقش شدم ولی احساس میکنم شاخه و برگ کم داره چیکار کنم دوست دارم متراکم و زیاد بشه برگ هاش و بیشتر هم بلند میشه از بالا جوونه میزنه و نه از کناره ها لطفا بگید برای متراکم کردنش چیکار کنم

    ۳ شهریور, ۱۳۹۷
    ۷:۵۸ ب٫ظ
    Avatar
    مجتبی
    کرمان

    معاون انجمن
    Members

    معاون

    Moderators
    تعداد نوشته ها: 22934
    تاریخ عضویت:

    ۳ خرداد, ۱۳۹۰
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    سلام  

    فعلا نباید دست کاریش کنید صبر کنید بعد از یکی دو هفته که به محیط جدید عادت کرد اگر گلدانش مناسب نیست گلدان رو تعویض کنید و خاک خوب استفاده کنید ضمنا دقت کنید زهکش گلدان باید خیلی خوب باشه. بعد از تعویض گلادان هم یک ماه دستش نزنید تا جای خودش رو بگیره بعد از اون جوانه های سر شاخه ها رو بزنید تا از کناره ها شاخه جدید بزنه و پر و متراکم بشه. 

    توجه کنید اگر زیاد این گیاه رو جابجا و دست کاری کنید حتما اون رو از دست خواهید داد دست کاری فقط این نیست که دست بزنید به برگ ها بلکه تغییر جای گلدان و حتی همین تعویض گلدان و .... رو باید یا انجام ندین و یا خیلی دقت کنید. birddone

    ۳ شهریور, ۱۳۹۷
    ۱۰:۴۱ ب٫ظ
    Avatar
    alireza st 1384
    لرستان/خرم آباد

    کاربر ممتاز
    Members
    تعداد نوشته ها: 422
    تاریخ عضویت:

    ۲۰ اردیبهشت, ۱۳۹۷
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    خیلی ممنون و بخشید زهکش چیه؟ من تو کار گیاه مبتدی ام ببخشید 

    ۴ شهریور, ۱۳۹۷
    ۱۲:۴۷ ب٫ظ
    Avatar
    مجتبی
    کرمان

    معاون انجمن
    Members

    معاون

    Moderators
    تعداد نوشته ها: 22934
    تاریخ عضویت:

    ۳ خرداد, ۱۳۹۰
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    سلام  

    خواهشا برای دریافت پاسخ صبر کنید و پست تکراری ارسال نکنید پست شما رو بنده حذف کردم. 

    زهکشی گلدان یعنی اینکه سوراخ های ته گلدان باز باشه و آب هم زهکش خوبی داشته باشه و هر زمان آب به گلدان دادین خیلی راحت از زیرش آب بیاد بیرون ولی دقت کنید آب داخل زیر گلدانی رو باید خالی کنید و نباید آب اونجا بمونه. هرچند برای برخی گیاهان که رطوبت دوست هستند مثل همین گل قهر و آشتی میتونید داخل زیر گلدانی آب بریزید ولیکن باید با سنگ ریزه و ... کف گلدان رو بالا بیارید تا کف گلدان داخل آب نمونه اما اون آب داخل زیر گلدانی که با گلدان هم در تماس نیست به مرور تبخیر میشه و رطوبت هوای اطارف گیاه رو تامین میکنه. birddone

    ۵ شهریور, ۱۳۹۷
    ۹:۲۶ ب٫ظ
    Avatar
    alireza st 1384
    لرستان/خرم آباد

    کاربر ممتاز
    Members
    تعداد نوشته ها: 422
    تاریخ عضویت:

    ۲۰ اردیبهشت, ۱۳۹۷
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    ممنون ببخشید من از ترکیب خاکی که در بالا توضیح داده شد هیچی نفهمیدم میشه برام به صورت ساده توضیح بدید خاکش باید چه ترکیبی رو دارا باشه؟

    ۶ شهریور, ۱۳۹۷
    ۳:۲۳ ب٫ظ
    Avatar
    مجتبی
    کرمان

    معاون انجمن
    Members

    معاون

    Moderators
    تعداد نوشته ها: 22934
    تاریخ عضویت:

    ۳ خرداد, ۱۳۹۰
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    سلام 

    به صورت مختصر و مفید بگم خدمتتون از خاک کاکتوس + حاک برگ استفاده کنید. خاک کاکتوس زهکش خوبی داره و آب رو زیاد داخل خودش نگه نمیداره. خاک برگ هم مواد مغذی مورد نیاز گیاه رو در خودش داره فقط زیر گلدان هم سوراخ داشته باشه تا زهکشی خوبی انجام بشه نکات مهمش همینه و اینکه زیاد نباید گیاه رو جابجا کنید جلوی باد کولر هم نباید باشه. در منطقه ای هم که شما زندگی میکنید از چند هفته دیگه بهتره داخل منزل باشه و نور کافی از پشت پنجره بهش برسه چون اونجا زمستانهای سردی دارید و این گیاه قهر و آشتی رو نابود میکنه.birddone

    کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

    alireza st 1384
    ۶ شهریور, ۱۳۹۷
    ۹:۴۵ ب٫ظ
    Avatar
    alireza st 1384
    لرستان/خرم آباد

    کاربر ممتاز
    Members
    تعداد نوشته ها: 422
    تاریخ عضویت:

    ۲۰ اردیبهشت, ۱۳۹۷
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    مجتبی گفته
    سلام 

    به صورت مختصر و مفید بگم خدمتتون از خاک کاکتوس + حاک برگ استفاده کنید. خاک کاکتوس زهکش خوبی داره و آب رو زیاد داخل خودش نگه نمیداره. خاک برگ هم مواد مغذی مورد نیاز گیاه رو در خودش داره فقط زیر گلدان هم سوراخ داشته باشه تا زهکشی خوبی انجام بشه نکات مهمش همینه و اینکه زیاد نباید گیاه رو جابجا کنید جلوی باد کولر هم نباید باشه. در منطقه ای هم که شما زندگی میکنید از چند هفته دیگه بهتره داخل منزل باشه و نور کافی از پشت پنجره بهش برسه چون اونجا زمستانهای سردی دارید و این گیاه قهر و آشتی رو نابود میکنه.birddone  

    برم بگم به گل فروشی خاک کاکتوس بده ؟خاکبرگ دارن گل فروشی ها؟

    ۶ شهریور, ۱۳۹۷
    ۹:۵۷ ب٫ظ
    Avatar
    مجتبی
    کرمان

    معاون انجمن
    Members

    معاون

    Moderators
    تعداد نوشته ها: 22934
    تاریخ عضویت:

    ۳ خرداد, ۱۳۹۰
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    سلام  

    بله دوست عزیز مخصوصا اون گل فروشی هایی که خودشون کاکتوس میفروشن خاک کاکتوس هم دارن خاک برگ رو که دیگه همه دارن. فقط در جریان باشید خاک کاکتوس شن و سنگ ریزه و یا پرلیت داخلش داره. birddone

    کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

    alireza st 1384
    ۸ شهریور, ۱۳۹۷
    ۴:۵۰ ب٫ظ
    Avatar
    alireza st 1384
    لرستان/خرم آباد

    کاربر ممتاز
    Members
    تعداد نوشته ها: 422
    تاریخ عضویت:

    ۲۰ اردیبهشت, ۱۳۹۷
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    سلام چطوری باید از این گیاه بذر بدست آورد؟

    ۱۰ شهریور, ۱۳۹۷
    ۱:۱۱ ب٫ظ
    Avatar
    مجتبی
    کرمان

    معاون انجمن
    Members

    معاون

    Moderators
    تعداد نوشته ها: 22934
    تاریخ عضویت:

    ۳ خرداد, ۱۳۹۰
    sp_UserOfflineSmall افلاین

    سلام  

    خواهشا برای دریافت پاسخ صبر کنید و پست اسپم ارسال نکنید. 

    برای تهیه بذر قرار نیست کار خاصی انجام بدین باید صبر کنید تا گیاه به گل بشینه و بعد که بذر درست شد اونها رو تهیه کنید و در فصل مناسب بکارید. 

    نهایتا گرده افشانی گلها هست که اگر تعداد گلها زیاد باشه مشکل خاصی نیست و با باد و حشرات گرده افشانی میشن ولیکن اگر تعداد گل گیاه کم بود باید دستی اون رو گرده افشانی کنید تا بذر تشکیل بشه برای گرده افشانی از یک برس خیلی رز استفاده کنید و یا گوش پاک کن هم میشه به گرده های یک گل بزنید و به داخل گل دیگه بزنید هیمنطوری گرده همه گلها رو به داخل بقیه بزنید تا گرده افشانی بشه. birddone

    کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

    alireza st 1384
    منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

    بیشترین کاربران آنلاین:1031

    افراد آنلاین کنونی: م.یگانه, MHShk
    152 مهمان

    مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
    1 مهمان

    برترین نویسندگان:

    مجتبی : 22934

    ΡARSA : 4189

    alirezaj : 3749

    H∀ⓂΞD20 : 3661

    حسنHTB : 3111

    HAMID ESKANDARI : 2608

    آمار کاربران:

    مهمان: 575

    اعضا: 33806

    مدیران انجمن: 15

    مدیر کل: 1

    آمار انجمن:

    گروه ها: 7

    انجمن ها: 239

    موضوعات: 7666

    نوشته ها: 163807

    جدیدترین اعضاء:

    yosof 914, sina_237128, 09_sina, Mohammad.renjer, samanhoseyni, 2023abolfazl

    مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

    آخرین ارسال های انجمن

    آخرین دیدگاه ها

    × تنها اعداد انگلیسی برای معادله امنیتی مجاز است!