چرا طوطیم گازم گرفت؟ | اهلی کردن و تربیت نمودن طوطی ها

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
چرا طوطیم گازم گرفت؟
۱۸ دی, ۱۳۹۱
۸:۲۲ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

چرا طوطیم گازم گرفت؟ راه های کنترل گاز گرفتن طوطی ها چیست؟

حدود یک سال یا حتی بیشتر است که طوطی دارید. او عضوی از خانوادتون یا حتی عشق شما میشه. هیچ وقت دست از بوسیدن و نازو نوازشش بر نمی دارید. اما ناگهان یک روز بدون هیچ پیش زمینه یا هشداری، او به شما حمله می کنه و گازتون می گیره!

بیشتر صاحبان طوطی هنگامیکه پرنده مورد علاقشون همچین رفتار غیرمنتظره هجومی را از خود نشان می دهد، شوکه می شوند و اظهار نا امیدی می کنند. اما واقعا علت این رفتار غیرمنتظره چیه؟

بعضی از طوطی ها نمی توانند صد در صد رام باشند. البته به استثنای باجیگارها و کاکتیل ها، بیشتر طوطی ها نمی توانند از ذات وحشی خود فاصله صد در صد بگیرند. امروزه برخی از پرندگان به عنوان پرندگان خانگی فروخته می شوند اما آیا واقعا آن ها کاملا رام هستند؟این به چه معنی است؟ این یعنی غریزه پرنده هم نقش مهمی دارد. به یاد داشتن این موضوع هنگامی که سعی دارید به پرنده خود آموزش دهید بسیار مهم است و باعث می شه رابطه بهتری با پرنده خود داشته باشید و از گازهای دردناک او تا حد زیادی در امان باشید.

به خاطر داشته باشید پرندگان در طبیعت برای حفاظت از خود و دوری ار خطر قادرند در ارتفاعات پرواز کنند و نوک درختان بنشینند. قطعا پرنده با بالهای قیچی شده قادر به انجام این کار نیست. بعضی از آن ها ناگهان با ترس و وحشت در خانه پرواز می کنند این می تواند تجربه بد و دردناکی برای پرنده و صاحبش به بار آورد(برخورد پرنده با وسایل منزل یا شیشه که گاهی حادثه ساز است)با صدایی آرام با پرنده صحبت کنید و سعی کنید از ترسش بکاهید. پرندگان لحن مهربان را با خشن تشخیص می دهند.به یاد داشته باشید یکی از راه های محافظت پرنده از خود گاز گرفتن است.

تقریبا در اکثر مواقع شما متوجه علائم هشدار دهنده پرنده خود خواهید شد. پس پیشی بگیرید و علائم هشدار دهنده رو قبل از اینکه منقارش سمت انگشت، لب،گوش و… بشناسید و تشخیص دهید. من یاد گرفته ام که به پرنده ام توجه عمیقی بکنم. وقتی که طوطیم”ماکسل”به بلوغ رسید مجبور شدم رابطمون رو به گونه ای دیگه شکل بدم. من حتی مجبور شدم بازی هایی که با او می کردم و خیلی دوست داشت رو تغییر بدم چون با انجام اون ها اینبار حالت پرخاشگرانه به خود می گرفت

پرنده در زمان جفت گیری بدخلق، پرخاشگر و پر سروصدا می شود. خیلی از صاحبان پرندگان وقتی که نمی نونند به همون شیوه قبل با پرندشون بازی کنند نا امید می شوند. خیلی مهمه که سعی نکنید رفتارهارو به پرندتون فقط به خاطر اینکه لذت ببرید تحمیل کنید. سعی کنید حالت پرنده و خلق و خویش رو درک کنید به جای اینکه تغییر بدهیدش(البته منظور درک عادات زشت نیست)، در نتیجه رابطه شما با پرندتون خیلی بهتر می شه.

هنگامی که پرنده می خواد بگه “برو کنار،الان نزدیک من نیا” نشانه هایی از خود نشان می ده.ر ابطه شما هنگامی که به پرنده خود احترام بزارید بهتر خواهد شد.هنگامی که طوطی من پف می کنه و چشماش شروع به درخشیدن می کنه نشانه خطر است. من سعی می کنم با صدایی ملایم آرومش کنم. معمولا وقتی که به طوطی های وحشی نزدیک می شویم و مردمک چشم آن ها شروع به ریز شدن می کنه این نشانه حمله است.

طوطی ها وقتی سرگرم بازی با وسیله ای هستند دوست ندارند نزدیکشون بشی و بازیشونو به هم بزنی یا زمانیکه دارن استراحت می کنند. گاهی وقت ها گاز گرفتن پرنده نشانه حمله یا عصبانیت نیست. پرنده وقتی هیجان زده می شه کنترلشو از دست می ده و گاز می گیره. پرنده وقتی نسبت به محیط اطرافش کنجکاو باشه با نوکش اونو لمس می کنه. کتاب هایی در رابطه با تشخیص رفتار پرندگان می توانند مفید باشند اما بهترین راه برای پی بردن به این علائم این است که حواستون کاملا به پرنده جمع باشه و از عکس العمل های او لیست تهیه کنید. برای مثال وقتی که من حرکات سریع انجام می دهم طوطیم وحشت زده می شه و خود به خود و از روی غریزه شروع می کنه به دور خودش چرخیدن.

متا سفانه عدم آگاهی از علت گاز گرفتن باعث می شه بعضی از صاحبان طوطی ها بعد از اینکه چند بار گاز گرفته شدند،اون ها رو رها می کنند.

 

مترجم:مبین

منبع اصلی: نامشخص!

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۱۴ دی, ۱۳۹۴
۴:۱۹ ب٫ظ
Avatar
Farshid2455
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 3
تاریخ عضویت:

۱۴ دی, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

با سلام من یه طوطی ملنگو دارم از دستم غذا میگیره اجازه میده نازش کنم حتی اما وقتی سعی میکنم که بیاد رو دستم گاز میگیره

۱۵ دی, ۱۳۹۴
۱۰:۵۹ ق٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

دوست عزیز ابتدا عضویتتون رو در سایت خودتون تابریک عرض میکنم flower

خواهشا برای دریافت پاسخ صبر کنید و در چند جا سوال تکراری نپرسید چون سوالات شما حذف میشه.

خب همینکه طوطی شما اجازه میده نازش کنید خیلی خوبه و اهلی شده فقط برای روی دست اومدن نباید از زور استفاده کنید باید صبر داشته باشید تا طوطی بیشتر به شما عادت کنه و کم کم دستتو نرو ببرید جلو و در آرامش بیاد روی دستتون زورکی و یا اینکه با دست کش اون رو بگیرید و بذارید روی دستتون هرگز جواب نمیده جواب هم بده باعث اذیت پرنده میشه و احساس خوبی نسبت به شما پیدا نمیکنه.

birddone

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: mohammadmu699, Pooryia, aligasemi
129 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3747

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33734

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7661

نوشته ها: 163649

جدیدترین اعضاء:

hr.salimi, aligasemi, mohammadmu6999, hbgbfuvxy, ajejdhdjs, moniee

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها