نگهداری مرغ مینا | نگهداری

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
نگهداری مرغ مینا
۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۳
۱:۵۳ ب٫ظ
Avatar
.sina
تهران

کاربر هدفمند
Members

ویرایشگر کامنت
تعداد نوشته ها: 599
تاریخ عضویت:

۲۷ دی, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

بومی : هند و جنوب شرقی آسیا
اندازه بزرگسالان : ۹.۵-۱۲ اینچ، ۱۷۰-۲۰۰ گرم
می رسد بلوغ : ۱ سال
طول عمر: ۱۰-۲۵ سال

مراقبت از مینا
مینا ها به خاطر غذایی که میخورند و سیستم گوارشی خود مدفوع تقریبا آبکی دارند و ممکنه اون هارو و غذا شونو به اطراف قفس پخش کنند و باید برای تمیز کرنشون حسابی وقت صرف بشه و کسی که از اون ها نگه داری میکنه باید حوصله این کار رو هم داشته باشد. :

قفس مینا
قفس مینا باید دسترسی آسان برای تمیز کردن داشته باشد
نیاز به یک جعبه لانه در قفس خود دارد که در آن آنها می توانند استراحت کنند حداقل اندازه قفس برای مینا است ۳۶ "طول ۳۶" عرض "۴۸ ارتفاع است. ضروری است که قفس مینا در دسترس انسان باشد تا با انسان خو بگیرد و آشنا شود و وحشی نباشد.

موقعیت قفس
جایی که مینا پرنده ای نسبتا خجالتی است که جزو پرندگان حساس هستند، باید مراقبت شود برای قرار دادن قفس مینا در یک منطقه آرام است که حفظ حریم خصوصی فراهم می آورد. با این حال، آرام به این معنا نیست موقعیت قفس باید اجازه دهد پرنده به مشاهده فعالیت های خانواده و تعامل با صاحبش در سراسر روز. قفس در معرض نور مستقیم خورشید باشد و یا در نزدیکی یک آشپزخانه نباید واقع شود، دود پخت و پز می تواند، حتی منجر به مرگ، مسائل پزشکی جدی شود. س
مینا نمیتواند سرما را تحمل کند، به طوری که قفس آن را هرگز نباید در منطقه ای که در آن درجه حرارت محیط پائین تر از ۶۰ درجه فارنهایت (حدود ۱۵/۵درجه سانتی گراد) در زمستان است قرار داد
آیا میدانید
مینا ها به عنوان حیوانات خانگی توسط اشرافیت در یونان باستان نگهداری می شد.

مینا ها میتوانند جمله و صحبت های کاملی را انجام دهند..
ترجمه:سینا صفریان

1447771626 تالار گفتگو کرم بین و لطف خداوندگار     /       گنه بنده کرده ست و او شرمسار

۱۵ تیر, ۱۳۹۴
۳:۴۸ ب٫ظ
Avatar
HAMED79
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 5
تاریخ عضویت:

۱۵ تیر, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام من حامدم ۱۵ ساله از مشهد

این حرف اصلا درست نیست که قفس مرغ مینا باید در محیطیلمرده و دور از خانواده باشه،بستگی به سن مینا داره اگه جوجه هستش و اهلیه باید میان خانوادهخ گذاشته بشه تا احساس تنهایی نکنه.

ولی اگه یک مینای بالغ و وحشی میخرین باید توی یه اتاق تاریک نگهداری شه تا عمل اهلی سازیش تموم شه و سپس به محلی اجتماعی بیاد.

به این نکته دقت کنیم که مینا ها ما رو به عنوان جفت عاطفی خودشون انتخاب کردن.

۱۳ مرداد, ۱۳۹۴
۱۱:۴۹ ق٫ظ
Avatar
mjs
با اجازه شما تهرون

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 130
تاریخ عضویت:

۱ بهمن, ۱۳۹۳
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

من میخواستم برای یکی از دوستان جوجه مرغ مینا بخرم،

ولی چون دوست من توی خونه تقریبا ۶-۷ تا قناری + یک جفت فنچ داره میخواستم بدونم میتونه مرغ مینا رو کنار این پرنده ها نگه داره؟ به خاطر یادگیری مینا میگم، نکنه فقط صدای همین پرنده ها رو یادبگیره و تکرار کنه و دیگه صحبت کردن یادنگیره و یا استعداد کمتری به خرج بده؟

حضرت محمد (صلي الله عليه و آله)
برترین صدقه ها این است که انسان علمی را بیاموزد و آن را به برادر دینی خود یاد دهد .

۱۳ مرداد, ۱۳۹۴
۲:۴۷ ب٫ظ
Avatar
.sina
تهران

کاربر هدفمند
Members

ویرایشگر کامنت
تعداد نوشته ها: 599
تاریخ عضویت:

۲۷ دی, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

میشه کنار اونا نگه داری ولی حرف زدن مینا بسته به مقدار  تلاش و وقتیه که دوستتون برا پرنده صرف کنه که هم صحبت یاد بگیره هم صدای اون پرنده هارو باید برا مینا وقت بزارید اگر میخواید خوب صحبت کنه.

موفق باشید

کاربران زیر از .sina برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mjs

1447771626 تالار گفتگو کرم بین و لطف خداوندگار     /       گنه بنده کرده ست و او شرمسار

۱۳ مرداد, ۱۳۹۴
۱۰:۱۹ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

با نظر دوست خوبم آقا سینا موافقم فقط باید برای مرغ مینا وقت بذارن و درست آموزشش بدن .

تازه اگر صدای قناری رو یاد بگیره و تکرار کنه خودش شاهکار میشه ولی مینا با اون قدرتی که در تقلید صدا داره به این راحتی ها نمیتونه صدای قناری رو تقلید کنه  birddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mjs
۲۱ مرداد, ۱۳۹۴
۲:۱۲ ق٫ظ
Avatar
ehsan sa
shiraz

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 407
تاریخ عضویت:

۱۲ تیر, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

مینا قدرت خوبی در تقلید صدا داره براش فرق نمی کنه صدای دزدگیر ماشین باشه، صدای تلفن، صدای قناری، و یا سایر پرندگان و حتی انسان باشه.

اگر با مینا کار نشه مرتبا بهش محبت نشه و باهاش صحبت نکنید هر نوع صدایی رو که می شنوه تکرار می کنه. و میزان یادگیری اون در اینصورت صرفا بستگی به استعداد زاتی اون داره و نه میزان آموزش شما.

بنده سه تا قناری ده تا فنچ دارم و مینا رو از وقتی جوجه بود توی این شرایط بزرگ کردم. بخوبی صحبت میکنه کلمات رو با وضوح خوبی تکرار می کنه البته صدای قناری، و زنگ تلفن رو هم تقلید می کنه  و بیشتر صحبت می کنه تا سایرصدا ها رو از خودش در بیاره.

بهترین حالت برای یاد گیری مینا زمانی هست که می خواد استراحت کنه و یا تمرکز داره مثل شب ها که اتاق تاریک هست اون موقع ها هم که بیچاره قناری ها آواز نمی خونن پس نگران نباشید.

البته هرچند بهتر این هست که مینا تنها نگهداری بشه تا هم تعداد کلمات بیشتری یاد بگیره هم اینکه فقط صحبت کنه و صدا های اضافی مثل آواز قناری و صدای فنچ رو در یاد نگیره. که البته اگر هم یاد گرفت زیاد نگران نباشید خیلی خالی از لطف هم نیست. گاهی یه دهن کوتاه چند تا چه چه می زنه و یا صدای زنگ تلفن رو تقلید می کنه مخصوصا اگه  بتونه شما رو سر کار بگذاره که برید سراغ تلفن این دیگه میشه کار همیشگیش و کلی واسه خودش حال می کنه.

در ضمن مینا پرنده بسیار اجتماعی هست لطفا از تنها گذاشتنش توی یک گوشه خونه جدا خودداری کنید. و اون رو به جمع خودتون راه بدید هم پرنده احساس تنهایی نمی کنه هم اینکه همزمان که شما دارید با اعضای خانواده صحبت می کنید بدون اینکه خودتون خبر داشته باشید دارید بهش آموزش هم می دید و از حرف های شما کلماتی که بیشتر تکرار می شن مثل اسامی اعضای خانواده رو یاد می گیرن.

کاربران زیر از ehsan sa برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mjs
۲۶ مرداد, ۱۳۹۴
۱:۰۹ ق٫ظ
Avatar
ehsan sa
shiraz

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 407
تاریخ عضویت:

۱۲ تیر, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

در نگهداری مینا باید نکات بسیار ریز زیادی رو رعایت کرد که به سلامت هر چه بیشترمینای شما کمک می کنه.

۱- پاهای مینا ها بر خلاف ظاهر ضمختی که دارن بسیار حساس و آسیب پذیر هست. چوب نشیمنگاه مینا باید مرتبا (توصیه شده بصورت روزانه) از قفس خارج شده و با آب و صابون کاملا شسته و تمیز شود. در صورتی که مدفوع این پرنده بر روی چوب نشیمنگاه باقی بمونه و پای مینا با مدفوع خودش بصورت دائم  در تماس باشه سریعا دچار میخچه و عفونت میشه. در مراحل اولیه مینا شروع با نوک زدن های متوالی به پا های خودش می کنه. و در مراحل پیشرفته تر باعث ایجاد میخچه در کف پا تورم ساق های پاها و مرگ مینا رو در پی خواهد داشت.

مینا هایی که به این عارضه مبتلا بشن به هیچ عنوان سخن گو نخواهند شد. البته توصیه میشه که روزانه پاهای مینا هم با آب گرم و صابون شسته بشه تا از این بیماری جلوگیری بشه.

۲- یکی از مهمترین مسائل قطر نشیمنگاه مینا هست. نشیمنگاه رو سعی کنید حتما از جنس چوب و به قطر حدود دو سانتی متر انتخاب کنید. با این کار مرتبا ناخن های مینا در حال ساییده شدن به چوب و کوتاه شدن هست از طرفی سطج چوب نباید دارای هیچگونه برجستگی باشه و کاملا صاف و یکدست باشه تا به پا های پرنده آسیبی وارد نشه.

۳- شاید گفته میشه که مینا ها به کف دریا احتیاج ندارن ولی به نظر بنده این گفته هم صحیح نیست. نوک و ناخن های پرنده ها مرتبا در حال بلند شدن هست که در طبیعت به خاطر رفتار طبیعی پرنده دائما ناخن ها و نوک کوتاه میشه و مشکلی رو براش پیش نمی یاره شما در قفس می تواتید با استفاده از چوب نشیمنگاه با قطر مناسب و همینطور از کف دریا که در گوشه ای از قفس پرنده فیکس شده باشه تا حدودی جلوی بلند شدن اضافی نوک و ناخونها رو  بگیرید. البته در مورد ناخونها باید بگم که شاید گه گداری مجبور به کوتاه کردن ناخون های مینا بشید که توصیه میشه این کار حتما توسط کسی انجام بشه که تجربه این کار رو داره. نشونه بلند شدن ناخون پرنده هم این هست که در زمانی که مینا رو از قفسش بیرون میارید به جای راه رفتن عادی مدام مانند زاغ چه ها در حال جهیدن هستن که این می تونه نشون دهنده یه ایراد در پای پرنده باشه.

۴- جهت نگهداری مینا می بایست حتما از قفس های خاص این پرنده که فضای مناسب جهت حرکت و بازیگوشی رو در اختیارش قرار می ده  استفاده بشه به هیچ عنوان از قفس قناری ها برای نگهداری مینا استفاده نکنید. قفس های خاص مینا به گونه ای هستند  که مدفوع پرنده رو به سینی زیر انتقال میدن و یک کفی مانع از رسیدن پای پرنده به مدفوع میشه. مدفوع در سینی زیر قفس جمع شده و به راحتی بصورت روزانه قابل شستشو و نظافت هست.

۵- مینا ها به حمام روزانه علاقه خیلی زیادی دارند. پس هر روز سعی کنید مقداری آب در ظرف مناسبی که به اندازه بدن مینا باشه در اختیارش قرار بدید. لطفا از هیچگونه مواد شوینده ای در این آب استفاده نکنید. چون این پرندگان زیبا قبل از هر بار آب تنی حتما مقداری از آب رو می خورن. آب بهتره مقداری ولرم باشه و در هنگام آب تنی تا خشک شدن کامل پرنده در معرض باد  و سرما قرار نگیره

۶- خیلی جاها گفته شده که مینا ها نیاز به حمام آفتاب ندارن اما بنده نظری بر عکس این موضوع رو دارم. هفته ای یکبار اونها رو به مدت کوتاه در مقابل آفتاب مستقیم بگذارید و از عکس العمل زیبای مینای خودتون لذت ببرید. اونها از این کار بسیار لذت خواهند برد. البته اگر احساس کردید که مینا دیگه ازآفتاب لذت نمی بره و احساس گرما می کنه سریعا اون رو به محل مناسب خودش انتقال بدید.

اینم چند تا فیگور زیبا از مینای خودم در حال حمام آفتاب البته نگران نباشید اون کاملا زنده هست و داره لذت می بره فقط درجه لذت بردنش خیلی زیاد شده.

 Image Enlarger

  Image Enlarger
Image Enlarger

کاربران زیر از ehsan sa برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

َAMIN, mjs
۱۲ آذر, ۱۳۹۵
۱:۲۷ ب٫ظ
Avatar
aliebi87
یزد
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 88
تاریخ عضویت:

۲۳ اردیبهشت, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

مرغ مینای سه یا چهار ماهه که دون خور شده باشه تو چه ماه هایی از سال گیر میاد؟؟

۱۲ آذر, ۱۳۹۵
۷:۴۲ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

از عید نوروز به بعد بهتر میشه جوجه مرغ مینا رو پیدا کرد. birddone

۵ فروردین, ۱۳۹۶
۱:۰۷ ق٫ظ
Avatar
دوستدار ماهی
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 6
تاریخ عضویت:

۱۸ فروردین, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین
  • سلام من یه مینا دارم که سالمه و هیچ مشکلی نداره فقط خیلی بقیه رو نوک میزنه به نظرتون چیکار کنم که این عادت از سرش بیوفته؟؟؟

65259ppmn

۵ فروردین, ۱۳۹۶
۴:۴۵ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

نوک زدن یکی از عادت مرغ مینا هست اما اگر سرگرمش کنید و بیشتر مورد توجه باشه و باهاش صمیمی تر باشید و بیشتر به شما عادت کنه نوک نمیزنه و یا کمتر نوک میزنه البته اگر اون رو تازه خریدین و غریبه هست طبیعیه و کم کم بهتر میشه.birddone

۱۲ فروردین, ۱۳۹۷
۱۱:۵۲ ق٫ظ
Avatar
mohammad29.10.80
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 1
تاریخ عضویت:

۴ فروردین, ۱۳۹۷
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام ببخشیدمن میخوام جوجه مرغ مینابخرم ازچه نژادی باشه بهتره وقیمتش چنده واندازه قفس چقدرباشه وازچه غذایی براش استفاده کنم ببخشیدکه این همه سوال پرسیدم???

۱۳ فروردین, ۱۳۹۷
۱۰:۱۹ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

ابتدا عضویت شما رو در سایت خودتون تبریک عرض میکنم flower

خب برای شروع از نژاد معمولی و ارزون قیمت بخرید. 

همه چی بستگی ب هشرایط شما و بدوجه شما داره هرچی هم قفس بزرگتر باشه بهتره. 

همین بخش مرغ مینا رو مطالعه بفرمایید توضیح داده شده. birddone

۲۹ خرداد, ۱۳۹۷
۷:۵۸ ق٫ظ
Avatar
AliBazmi
تبریز
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 30
تاریخ عضویت:

۸ اردیبهشت, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام،من دیروز یه مینا خریدم،طرف خیلی بی سلیقه‌ بود.حدودا هفت ماهشه،خیلی وحشیه اصلا ادمو میبینه انگار گربه دیده،غذا و اب هم قشنگ میخوره ولی امروز دیدم مدفوعش عین چسب تو کف قفس اویزون‌بود و رنگشم سفید،درضمن هی عین اینکه تیک عصبی داره پشتشو بالا پایین میکنه،الان سوالم یکیش اینه میتونم اهلیش کنم و مدفوعش نشانه چیه

۲۹ خرداد, ۱۳۹۷
۶:۳۴ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

فضله مینا تا حدودی همین شکلی هست باز ندید نمیشه نظر درستی داد. 

اگر زیاد وحشی باشه برای اهلی کردنش کارتون سخته و باید حداقل یکی دو ماه اصلا دست کریش نکنید و صبر کنید تا ترسش از شما بریزه و بعدا آموزش رو شروع کنید. birddone

۵ مرداد, ۱۳۹۷
۵:۲۲ ب٫ظ
Avatar
Mmee
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 4
تاریخ عضویت:

۲۳ تیر, ۱۳۹۷
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام به همه دوستان

من یه مرغ مینا دارم ۱۱ماهشه حرف میزنه 

شیطونه و....

ولی هی جیغ میزنه جوری که مغز ما داغون بشه دلیلش چیه ؟

ممنون میشم کمک کنید.

heeee cry

۶ مرداد, ۱۳۹۷
۱۱:۰۰ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

باید بیشتر سرگرمش کنید و بهش توجه ویژه داشته باشید تا کمتر جیغ بزنه. birddone

۹ مرداد, ۱۳۹۸
۴:۴۶ ق٫ظ
Avatar
hossein1234
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 11
تاریخ عضویت:

۱۴ تیر, ۱۳۹۸
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام خسته نباشید

مرغ مینایی دارم هنوز ۲ ماهش نشده میخواستم یه چوب واسه نشیمنگاه واسش بزارم داخل قفس(البته چوب بیشتر از ۴سانت و برجستگی زیادی دارد) که خیلی از چوب میترسه و اصلا نزدیک چوب نمیاد

لطفا یه راهکار برای نترسیدنش از چوب بفرمایید

و اینکه چوب خوبه براش یا یه چوب دیگه پیدا کنم چون میترسم پاشو اذیت کنه

 

سپاس

۲ آبان, ۱۳۹۹
۲:۵۶ ق٫ظ
Avatar
hosseinmd
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 2
تاریخ عضویت:

۲ آبان, ۱۳۹۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

من مرغ مینا دارم حدود ۵ ماهش میشه

از قفس به شدت بیزاره و برای گذاشتنش تو قفس باید بگیرمش که این هم باعث شده بهم بی اعتماد بشه و هم کمتر باهام دوستیش کمتر شده

چیکار کنم که به قفس عادت کنه 

چند وقتیه که مجبور میشم به قفس برش گردونم و فرار میکنه حس میکنم ازم ترسیده

تحریک پذیریش زیاده و وقتی بیرون از قفس باشه با هر صدایی از جاش میپره، با اینکه به شدت بهم وابستس و حتی موقع غذا خوردن اگه ازش دور بشم غذاشو ول میکنه و میاد دنبالم و رو شونم میشینه ولی با این وجود خیلی ترسواه و میترسه بگیرمش، میخوام بدونم این پرنده رو اولا چطور ترسش رو کم کنم؟ دوما چطور به قفس برش گردونم و با قفس آشتیش بدم؟ و سوم اینکه واسه حرف زدنش چیکار کنم؟

ضمنا بخاطر شرایط کاریم گاهی اوقات ۲۴ ساعت تنها توی خونه هستش که فکر میکنم این باعث وابستگی و در عین حال ترس زیادش شده، البته شاید دلیل اصلیش این نباشه

کار من شیفتیه و بعضی وقتا مجبورم ۲۴ ساعت توی خونه تنهاش بزارم توی این شرایط راهنمایی شما چیه

۳ آبان, ۱۳۹۹
۱۲:۰۲ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

ابتدا عضویت شما رو در سایت خودتون تبریک عرض میکنم flower

خب این طبیعیه که از قفس خوشش نیاد ولی چاره ای هم نیست باید کمتر از قفس بیرون بیاد تا عادت کنه.

بهتره کمتر از قفس بیرون بیاد و هر چند روز ی کمرتبه و فقط برای چند دقیقه بیاد بیرون.

تاپیک سخنگویی و آموزش طوطی ر ومطالعه بفرمایید روش آموزش یکی هست.

تنهایی برای پرنده خوب نیست ولی خب شرایط شما اینطوریه دیگه اگر بشه یک مرغ مینا دیگه البته در قفسی جداگانه و یا پرنده دیگه ای بخرید بهتره و کمتر اذیت میشه. birddone

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: م.یگانه, amin.4707
114 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3747

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33735

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7661

نوشته ها: 163649

جدیدترین اعضاء:

RonaldNeodo, hr.salimi, aligasemi, mohammadmu6999, hbgbfuvxy, ajejdhdjs

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها