انتخاب جفتهاي مناسب براي جوجه كشي | اصول نگهداری قناری

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_Related موضوعات مرتبط sp_TopicIcon
انتخاب جفتهاي مناسب براي جوجه كشي
۲۱ دی, ۱۳۹۰
۹:۱۶ ق٫ظ
Avatar
picky

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 226
تاریخ عضویت:

۱۷ دی, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

انتخاب جفتهای مناسب برای جوجه کشی

از مهمترین نکات برای جوجه کشی ، انتخاب جفت های مناسب است . بهتر است برای داشتن یک جفت قناری مناسب برای جوجه کشی به این نکات توجه نمایید :دو قناری که دارای عیب مشترک بوده و یا از لحاظ رنگ با هم هستند نباید با یکدیگر جفت شوند.جفت گیری صحیح عبارت است از جفت انداختن دو رنگ متباین و یا مخالف با یکدیگر.از نظر درشتی جثه نیز باید هر دو یا اقلا یکی از جفتها دارای جثه و اندامی قابل ملاحظه باشد.
اگر اتاقی که قناریها در آن هستند به علت تغییر زیاد درجه حرارت ، مناسب برای جفت کردن قناریها نباشد ، تا مناسب شدن وضعیت باید هر روز مقداری کم (( سولفات دومنیزی )) در آب خوردن پرنده بریزید.

بهترین موقع برای جفت کردن قناریها ۱۲ فروردین ماه است و حتی الامکان از ۲۵ اسفند ماه نباید زودتر این عمل را انجام داد. اما اگر درجه حرارت اتاق قناریها غیر متغییر باشد و آمادگی قناریها برای جفت گیری از حد معمول بیشتر به نظر برسد باید هر چند روز هم از موعد جفت گیری زودتر باشد ، از این عمل جلوگیری ننمود.
اکثر افراد به پرندگان جوان که پرهایی صاف و درخشان و نرم داشته و حالتی با نشاط و پر تحرک دارند علاقه نشان می دهند اما با تجربه ها در این مورد ترجیح می دهند پرنده هایی را برای جفت انداختن انتخاب کنند که در رده های مختلف سنی قرار دارند. آنها ترجیح میدهند تا یک نر جوان را با ماده ای که یکسال دارد در و یا بر عکس درآمیزند تا تجربه یک قناری به قناری جوان ، در تکثیر و تولید نسل کمک کند.
یک قناری نر سالم و آماده برای جفت انداختن دارای یک زایده خاصی در اطراف ناحیه مقعدی است که این زایده به صورت یک برجستگی در ناحیه مزبور دیده می شود.بدن قناری ماده تا حدی کشیده تر بوده و ناحیه مقعدی آن نیز به وضوح حیوان نر نمی باشد. چنانچه در این ناحیه برجستگی کوچکی دیده شود بیشتر متوجه دم پرنده می باشد. _ میتوان از یک نر برای جفت انداختن با دو ماده قناری استفاده شود. به این ترتیب که ابتدا قناری نر با قناری ماده ای که آماده تر می باشد در اول جفت انداخته شود و پس از آنکه ماده قناری تخم چهارم را گذاشت ، قناری نر را از او جدا کرده و با ماده قناری دیگر که آماده می باشد جفت انداخت. در صورتی که هر دو ماده قناری با هم آماده شدند ، میتوان یک صبح و یک بعد از ظهر قناری نر با هر کدام ماده ها باشد. به این ترتیب هر دو ماده قناری دارای تخم نطفه دار خواهند بود.

بهترین غذا برای قناری قبل از فصل جوجه کشی عبارت است از تخم کتان با مقدار کمی تخم کلم قمری و ارزن سفید. برای قناری های ضعیف نیز مقدار کمی غذای تخم مرغی توصیه می شود. برای قناریها پیر و ماده قناریهای ضعیف نیز رژیم غذایی مخصوص از دانه های مختلط و غذای تخم مرغی پیشنهاد می شود. بهترین زمان برای شروع برنامه غذایی توصیه شده اول زمستان تا دهم اسفند می باشد.

 

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: phoenix_love58
102 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33944

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7675

نوشته ها: 164289

جدیدترین اعضاء:

parsa81, sajjad447, Aliarshia, mortezaSO, sevda13, alikameyabfar

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها