راه اندازی اکواریوم پلنت | ساخت آکواریوم و تجهیزات ان

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
راه اندازی اکواریوم پلنت
۲۰ شهریور, ۱۳۹۶
۳:۱۱ ب٫ظ
Avatar
...amir
قم
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 10
تاریخ عضویت:

۱۸ شهریور, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام امیر مهدی هستم در این تایپیک قصد دارم راه اندازی پلنت و وسایل لازم مو به مو توضیح بدم

<با اجازه اقا شهریار اقا مجتبی>

خلاصه لوازم مورد نیاز پلنت

 

لوازم مورد نیاز برای راه اندازی پلنت :
۱. کود بستر
به زبان ساده تر همون خاک مغذی مورد نیاز برای کاشت گیاهان آبزی که توسط شرکت های معتبری مثل ،تروپیکا ، ای دی ای ، گلس گاردن ، جی بی ال ، ایستا و... با نام همین شرکت ها قابل تهیه است

۲ . کود مایع
کود محلول در آب و مکمل رشد گیاهان آبزی که توسط شرکت های معتبر مانند سیچم ، ای دی ای ، تروپیکا ، برایتول و ... با نام همین شرکتها قابل تهیه است

۳ . نور
نور مورد نیاز برای رشد گیاهان آبزی داری کلوین ۶۵۰۰ تا ۸۰۰۰ ، به صورت متال یا مهتابی (تی ۵ ،تی۸ ، ho) یا ال ای دی یا اف پی ال با مارکهای معروف مثل جیسمن ، اسرام ، فیلیپس ، ای دی ای ، اودیسه و ... قابل تهیه است
نکته :
لامپ های متال و ال ای دی = نیم وات برای هر لیتر
لامپ های مهتابی و اف پی ال = یک وات برای هر لیتر

۴ . دی اکسید کربن
گاز دی اکسید کربن ، برای تسریع در رشد و شادابی گیاهان آبزی مورد نیاز است لوازم مورد نیاز :
مخزن ، مانومتر ، شیر برقی ، تایمر

۵ . فیلتراسیون
استفاده از فیلتر سطلی بهترین مدل برای شفاف سازی و باکتری سازی در آکواریوم است ، مارک های معروف مثل ایهایم ، ایستا ، ای دی ای ، اودیسه ، پریها و ... قابل تهیه است

۶ . مواد فیلتر
مواد مورد نیاز برای استفاده در فیلتر سطلی در اندازه و مارک های معتبر مثل بایو ریو ای دی ای ، ماتریکس سیچم و ...قابل تهیه است

خوب ابتدا اکواریوم مورد نطرتون رو انتخاب کنید

بعد باید زیر بستر سازی کنید این کارو حتما پیشنهاد میکنم

برای زیر سازی بستر بهتر است از پوکه های معدنی استفاده کنید
از پوکه ها برای شیب دادن دکور تانک استفاده میشه
این کار باعث صرفه جویی هر چه بیشتر بستر خواهد شد
همچنین ساختار مناسبی برای لانه گزینی باکتریهای مفید در سیکل ازت دارد
این پوکه ها را در مصالح فروشیها و کارگاه های بلوک زنی میتوانید بیابید
قبل از استفاده انها را کاملا بشورید و حتی میتوانید بجوشانید
ابتدا تست کنید .میتوانید با کمی سرکه سفید و اسید تست کنید و اگر فش فش کرد کف کرد یا هر واکنشی داد مناسب نیست

بعد از ریختن این نو پوکه ها روی ان بستر مارک خوب بریزید مانند ADAقصد تبلیغ ندارمblueblue

ار تفاع بستر حد اقل باید به پنج سانت برصد

خب میریم سراغ کود مایع

کد مایع حاوی موادی است که گیاهان برای رشد خود ننیازش دارند پس از فروشنده مارک های خوب کود مایع رو درخاست کنید

<اگر کود مایع تهیه نکنید پلنت شما به فنا میره>

خب میریم سراغ نور

اول اینکه نور رو حتما از نوع ال ای دی بگرید

دوم اینکه برای هر لیتر یک وات در نظر بگیرید یعنی وقتی یک اکواریوم ۱۰۰ لیتری دارید باید ال ای دی ۱۰۰وات بخرید و اگه اکواریوم شما ۵۰ لیتر هست باید ال ای دی ۵۰ وات بخرید برای اشنایی با واحد های نور ادامه مطلب رو بخونید

خب

احد شدت نور کاندلا می باشد. شدت نور همان نیروی تابیده شده از سمت یک منبع نور در جهت معینی است که به وسیله ی تابع روشنائی بدست می آید.

تعریف کاندلا :
یک کاندلا همان شدت نور داده شده در مسیر خاص از یک چشمه نور تک رنگ میباشد که بسامد آن ۵۴۰ ترا هرتز است و در آن راستا شدت شعاعی ۱/۶۳۸ وات بر استرادیان میباشد. معمولا شدت درخشندگی یا مقدار نور در یک جهت خاص را با کاندلا تعیین میکنند.
به طور مثال یک شمع معمولی با تقریب بسیار زیاد یک کاندلا شدت نور دارد و شدت نوری یک لامپ ۴۰ وات ، تقریبا برابر ۳۵ شمع است.
منحنی تابع بازده نوری یا حساسیت چشم یا تابع درخشندگی :

یک منحنی یا تابع می باشد که در طول موجهای مختلف میانگین حساسیت چشم انسان‌ها به نور را تعیین می‌کند. باید در نظر داشت که این منحنی خیلی دقیق نمی باشد، اما نشان دهنده خوبی از حساسیت چشم انسان میباشد. این تابع یک تابع استاندارد میباشد که سی‌آی‌ئی آن را معرفی کرده و از آن برای تبدیل انرژی تابشی به انرژی نورانی میتوان استفاده نمود.

استرادیان ( sr) :

در سیستم استاندارد بین‌المللی واحدها واحد زاویهٔ فضایی استرادیان میباشد . استرادیان در فضای سه‌ بعدی برای شرح گسترهٔ دوبعدی زاویه‌ها کاربرد دارد، همان طور که برای توصیف زاویه‌ها در صفحه‌های دوبعدی از رادیان استفاده می شود.

لومن (lm) چیست؟

واحد اندازه گیری شار نوری لومن (lm) میباشد. در واقع میزان نوری که از یک چشمه نقطه ای به شدن یک کاندلا داخل مخروطی به زاویه راس یک استرادیان ساطع میشود لومن نام دارد.کل نور خارج شده از یک منبع نور در هر ثانیه ( کل نور دریافت شده توسط یک جسم در هر ثانیه) یک لومن یا یک واحد توان نوری (Luminous Flux) نام دارد که آن را با فی [Φ ] نمایش می دهیم.

کاربرد لومن در کجاست؟

وقتی برای تعویض لامپی که سوخته به مغازه الکتریکی رجوع میکنیم و از فروشنده مغازه تقاضا میکنیم یک لامپ نو به ما بدهد. نکته ی قابل توجه این است که اگر خریدار اطلاعاتی در مورد روشنایی نداشته باشد قطعا با هزینه زیاد ، لامپی را میخریم که یا کیفیت خوبی ندارد و یا شدت نور لامپ برای مکان مناسب نباشد. در اینجا دانستن مواردی در این باره به ما کمک زیادی می کند. شار نوری جزو ویژگی های یک لامپ است و در کاتالوگ لامپ قابل مشاهده است. هر قدر لامپ حاوی لومن بیشتری باشد یعنی شامل روشنایی بیشتری است. به طور مثال به شار نوری لامپهای زیر توجه کنید.
لامپ ۷ وات LED مارک AEG 630 لومن
لامپ ۱۵ وات کم مصرف یا مهتابی ۸۰۰ لومن
لامپ خیابانی ۱۰۰ وات سدیم فشار بالا ۹۵۸۰ لومن
لامپ ۱۵۰۰ وات متال هالید استادیوم ۱۶۵،۰۰۰ لومن
لامپ ۱۰۰ وات معمولی حبابی
۱۲۵۰ لومن

لوکس چیست؟
میزان نور تابیده شده به سطح یا میزان روشنایی سطح است. واحد آن با lx است. و از تقسیم میزان Lumen به سطح به لوکس می رسیم. فرق لوکس با Candela این است که به فاصله و مساحت ربط دارد. هر میزان فاصله منبع نور از سطح زیادتر شود میزان Lux کم می شود چون روشنایی کل یا Lumen در سطح سیع تری پراکنده می‌شود. اما Candela ارتباطی با فاصله ندارد ، زیرا زاویه استرادیان در مخرج کسر است که تعریف آن ثابت است. همانگونه که گفتیم تعریف استرادیان مساحت مورد هدف قرار گرفته منبع نور بر روی یک دایره به شعاع یک متر میباشد. چنانچه فاصله سطح مورد توجه از منبع نور ۱ متر شد مقدار Candela و Lux یکسان می‌شود زیرا مساحت زیر کسر Lux برابر مقدار استرادیان می شود.
برای اندازه گیری مقدار لومن چه باید کرد؟
این محاسبه یک کار تخصصی است و به وسیله دستگاه های خاص نور سنج اندازه گیری و محاسبه می شود. در کل مقدار شار نور خروجی که برای ما قابل مشاهده است بدین شکل میباشد که شدت نور ناشی از منبع در یک سطح کوچک در فاصله یک متری را اندازه گیری کنیم و بعد در مساحت ان سطح ضرب کنیم و بر روی سطح بسته کل انتگرال می گیریم.

برای نمونه یک شمع سر میز غذا تقریبا ۱۲ لومن و یک لامپ ۶۰ وات حدودا ۸۵۵ لومن نور ساطع میکند.

 

شدت روشنایی یا لوکس: (lux)

شار نوری بر واحد سطح یا یکای شدت روشنائی در واحد SI لوکس میباشد .

هر لوکس معادل یک لومن بر متر مربع میباشد.

لوکس به صورت مقیاسی برای سنجش شدت نوری است که بوسیله چشم انسان قابل درک و رویت است . هر طول موج در لوکس یک ضریب وزنی دارد که طبق تابع درخشندگی تعیین می شود.

شدت روشنائی (لوکس ) مورد نیاز در بعضی از محل های آشنا:

سطح خیابان ۳۰ لوکس

اتاق نشیمن۱۰۰ لوکس

اتاق کار ۳۰۰ لوکس

خب هر پلنتی نیاز به یه سیستم co2داره که انواع ان از بهترین تا بدترین از بالا به پایین تو ضیح میدم

در رده اول سیستم کبسولی قرار دارد که به ان سیستم حرفه ای co2هم میگویند که این سیستم از تمام سیستم های دیگه بهتره

در رده دوم co2مایع هست که بصورت مایع با توجه به طریق مصرف روزانه استفاده کنید

در رده سوم co2یک بار مصرف است که بصورت  کبسول های کوچک در مارک های تترا... ایستا یافت میشود

co2قرص این نوع به صورت قرص هست و اصلا به درد نمیخوره و بهتره راجع بهش توضیح ندم

ببخشید زیاد شد خودمم دستم سر شده

خب بیاد با این سیستم بیشتر اشنا بشید

سیستم CO2 کامل برای آکواریوم

برای بسیاری از مبتدیان، عجیب به نظر میرسد منظورم شما نیستیا کلا دو نفر مبتدی داریم تو دنیا وقتی که من در مورد این واقعیت صحبت میکنم که آنها نیاز به یک سیستم CO2 برای آکواریوم دارند و CO2 برای سلامت گیاه خوب ضروری است .
گاز CO2 توسط گیاهان مورد نیاز است برای انجام فتوسنتز، محدود کردن CO2 توسط شما محدود کردن رشد گیاهان است
از گیاهانی که CO2 استفاده میکنند اکسیژن خارج میگرددو این انرژی مورد نیاز برای رشد است.
در بازار شما میتوانید انواع مختلفی از سیستم های CO2، یا قرص CO2 پیدا کنید .
سیستم های تزریق گاز CO2 به آب آکواریوم یکی از ضروریات این نوع تانک است
و گیاهان CO2 حل شده در اب را جذب میکنند.

سیستم CO2 حرفه ای برای آکواریوم شامل اجزای زیر است:
• مخزن CO2
• کاهش دهنده فشار CO2
• شیر
• حباب شمار
• دیفیوزر CO2
• CO2 شیر برقی
• کنترل PH
•نشانگر co2
• مخزن CO2: برای آکواریوم های بزرگ کپسول بزرگتر CO2 لازم است چرا که باید برای یک مدت زمان طولانی CO2 فراهم کند. در بازار شما پیدا میتوانید بسیاری از انواع مخزن یکبار مصرف اسپری کننده. CO2 به عنوان یکبار مصرف (۵۰۰G) و سیلندر CO2 قابل استفاده مجدد (۲ کیلوگرم، ۶ کیلوگرم یا ۱۰ کیلوگرم)پیدا کنید . من توصیه میکنم با استفاده از یک مخزن حداقل ۲ کیلوگرمی CO2 شروع کنید و دوباره پر کردن یا شارژ ان سیلندر گاز CO2 بسیار ارزان است. با مخزن های کوچکتر شما مشکلاتی چون پیدا کردن یک شرکت برای دوباره پر کردن سیلندر CO2 مواجه میشوید .

A• کاهش دهنده فشار CO2 یا مانومتر :
همانطور که از نام این مشخص است بر روی سیلندر CO2 نصب شده و فشار گاز را کنترل میکند . کاهنده فشار CO2 دو ابزار اندازه گیری، یک نشان گر فشار گاز خروجی (۱،۵ بار) و یکی دیگر در حال نشان دادن فشار کپسول ۶۰-۸۰ نوار است .

B• شیر: در نگاه اول ممکن است یک جزء بی اهمیت به نظر برسد اما مقدار کم خروج گاز را فراهم می کند که حفاظت از کنترل PH با شیر برقی همراه است. شیر یکطرفه با جلوگیری از جریان برگشتی از آب آکواریوم به کنترلر PH شیر برقی و یا مخزن موثر است
.
C• حباب شمار : حباب شمار یک وسیله جانبی با قیمت پایین اما با یک نقش بزرگ است چرا که به ما می گوید که چگونه چند عدد حباب به آب آکواریوم تزریق کنیم .

D• دریچه CO2 (راکتور): لوازم جانبی بسیار مهمی است که گاز CO2 در آب حل میکند . در بازار شما را ۲ نوع راکتور داخلی و خارجی پیدا میکنید .

۱. راکتور داخلی (دیفیوزر) مناسب برای مخزن کوچک هستند، در اکثر موارد حباب CO2 از طریق شلنگ از پایین وارد راکتور میشود و به حباب های بسیار ریز تبدیل میشود. همه تولید کنندگان به ما میگویند که محصول انها راندمان بالایی دارد اما تا حال حاضر من یک یا چند نوع راکتور داخلی خوب دیده ام در اینجا برخی از راکتورهای داخلی شناخته شده عبارتند از: ADA- JBL - ISTA.
اگر شما می خواهید یک راکتور داخلی داشته باشید توصیه من راکتور CO2 سرامیک است چرا که آن را بهتر گاز CO2 را حل میکنند غباری از حباب CO2 بسیار کوچک ایجاد میکنند که گیاهان بیشتر از حباب بهرمند میشوند .

۲. راکتور خارجی: برای آکواریوم های بزرگ راکتور خارجی بهترین راه حل برای حل گاز CO2 و بهره وری ان بیشتر است. یک راکتور خارجی در مسیر فیلتر نصب میشود و گاز به همراه خروجی اب فیلتر داخل ان میچرخد به اینصورت بیشترین استفاده را از گاز میبرند .

E• شیر برقی: اساسا یک شیر است که به خروج از کاهنده فشار CO2 متصل می شود. و شیر برقی را می توان به یک سوکت به کنترل کننده PH وصل کرد و یا به یک تایمر برق و در این راه مقدار CO2 که به آب وارد میشود طبق ساعات معین کنترل میشود .

F• کنترلر PH: در اغلب موارد یک کنترلر PH قطعه گران قیمتی است، اما جزء ضروری برای یک آکواریوم گیاهی است. با استفاده از یک الکترود PH کنترلر پی اچ اندازه گیری PH آب را انجام میدهد و با توجه به میزان معین PH بسته شدن و یا باز کردن CO2 شیر برقی را انجام میدهد .

G•نشانگر co2
این ابزاری است جهت نشان دادن وضعیت co2
مدلهای گوناگونی وجود دارد
مایع خاصی درون ان است که به میزان این گاز حساس است و با تغییر رنگ مارا از میزان حلالیت اگاه میکند .
ابی کم - سبز میزان - زرد زیاد

پس هیچ گاه نزارید نشانگر به زرد برسهprayprayprayprayprayheeeeheeeeheeee

برای اکواریوم پلنت خود یه فیلتر انتخاب کنید

فیلتر داخلی استفاده نکنید چون اشغال های ابو تو همون اب نگه میداره پس چه فایده خب برای انتخاب

اگر اکواریومتون بین ۲۰تا ۵۰ لیتر است از فیلتر هنگان باید استفاده کنید اگر بین ۶۰ تا ۱۵۰ لیتر هست باید فیلتر سامپ انتخاب کنید و اگه لیتراژ شما بالاتر هست از فیلتر سطلی در ضمن لیتراژ بین ۶۰تا ۹۰از سامپ کوچیک اتفاده بهشه و از ۹۰ تا ۱۵۰ از سامپ بزرگ

خب شما با مطالعه مطلب بالا استاد پلنت میشید varjevarjevarjevarje

سوالی بود در خدمتم

با اجازه اقا شهریار اقا مجتبی

کاربران زیر از ...amir برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

مجتبی, mahdi0300
۲۰ شهریور, ۱۳۹۶
۵:۴۸ ب٫ظ
Avatar
...amir
قم
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 10
تاریخ عضویت:

۱۸ شهریور, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام سوالی داشتید در خدمتیم

bunnyearsmileybunnyearsmileybunnyearsmileybunnyearsmiley

کاربران زیر از ...amir برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

مجتبی
۲۰ شهریور, ۱۳۹۶
۵:۴۸ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

بسیار سپاسگذارم از مطالب خوب شما و زحمت تایپ این همه مطلب اما خواهشا تاپیک مشابهنزنید و سعی کنیددر تاپیک های موجود پست ارسال کنید مثل اون تاپیک تکثیر فایتر که تکراری هست و باید حذف بشه شرمنده البته مطالب خوب شما رو حذف نمیکنیم و منتقل میشه به تاپیک های موجود تا دوستان استفاده کنن و به نام خودتون یادگاری باقی بمونه باز هم خیلی خیلی ممنونم از شما دوست عزیز منتظر مطالب دیگه ای از شما هستیم. flowerverygoodbirddone

۲۰ شهریور, ۱۳۹۶
۷:۰۴ ب٫ظ
Avatar
...amir
قم
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 10
تاریخ عضویت:

۱۸ شهریور, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام اقا مجتبی تایپیک مشابه با این همه مطلب موبه مو توضیح کدومه helphelpvarjevarje

۲۰ شهریور, ۱۳۹۶
۷:۰۸ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

خواهشا در تاپیک های موجود پست ارسال کنید در بخش گیاهان آکواریومی و حتی ساخت آکواریوم تاپیک مشابه زیاد داریم نمیشه که چند تا تاپیک با یک عنوان داشته باشیم بعدا سرچ مطالب سخت میشه و سایت به هم میریزه شرمنده. 

birddone

۱۶ دی, ۱۳۹۶
۷:۱۰ ب٫ظ
Avatar
Erfantk1

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 206
تاریخ عضویت:

۲۶ بهمن, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

بزارین یه جمع بندی بکنم تموم شه بره ، فقط اگه مشکلی هست بگین ، ممننون

برای یه پلنت با گیاهان مقاوم :

۱، ۸ ساعت نور در روز

۲. یک ساعت بعد از روشنایی تزریق سی ا دو شروع میشه تا یک ساعت قبل خاموشی

۳. شب ها هم دستگاه اکسیژن روشن میشه

۴ . استفاده از کود مایع و بستر 

۵. سیفون هفتگی  

اگر هم کاری اضافست ممنون میشم بگین

فکر کنم تموم شد flowersf-laugh_gif

۱۶ دی, ۱۳۹۶
۹:۴۳ ب٫ظ
Avatar
alirezaj
شهرقدس

معاون‌انجمن
Members

ویرایشگر

ویرایشگر کامنت
تعداد نوشته ها: 3749
تاریخ عضویت:

۲۷ خرداد, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام بر شما خب مقدار نور به طور استاندارد همینی هست که شما میگید ولی یه مدت بعد از راه انداختن به طور تجربی و با توجه به مشکل جلبک و همچنین فتوستز دقیقتر معلوم میشه.

سیفون نه تعویض آب پلنت سیفون نداره و هر هفته زیاده ۱۰روز تا نهایتا دو هفته مناسبتره.

بقیه موارد تقریبا درست هستن امیدوارم بعد از راه اندازی یه عکس از تانک زیباتون ببینیم!!!!!!!!!!!

//

خستم...خیلی خسته

۱۶ دی, ۱۳۹۶
۱۰:۱۹ ب٫ظ
Avatar
Erfantk1

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 206
تاریخ عضویت:

۲۶ بهمن, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

پس چند ساعت روشن بزارم neutral

راستش اینجا گیاه خیلی کم پیدا میشه ، الا فقط گندمی دارم ، حتما اگه گیاه جدید گرفتم و یه کم تانکم سر و سامون گرفت عکس میزارم 

فعلا فقط یه کوریدایس و رنگین کمان و ردچری دارم 

۱۶ دی, ۱۳۹۶
۱۰:۵۲ ب٫ظ
Avatar
MOHAMMAD99

نویسنده ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 1285
تاریخ عضویت:

۱۵ دی, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام
تو شرایط عادی روزی ۶_۸ ساعت نور دهی مناسبه ولی وقتی مشکل جلبک داری کم کردن زمان روشنایی حدود ۴_۵ ساعت به کنترلشون کمک میکنه
شبها نباید پمپ هوا روشن کنی فقط سطح اب جریان داشته باشه کفایت میکنه
بهتره Co2 رو همزمان با روشن شدن لامپ ها تزریق کنی

کاربران زیر از MOHAMMAD99 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Erfantk1
۱۶ دی, ۱۳۹۶
۱۰:۵۸ ب٫ظ
Avatar
Erfantk1

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 206
تاریخ عضویت:

۲۶ بهمن, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

یعنی اکواریوم گیاهی کلا نیازی به اکسیژن نداره؟؟؟!!!!!

 وقتی احتمال جلبک هست همون ۴ـ۵ ساعت کافیه خب، حتما باید جلبک بزنه تا ۴ـ۵ ساعت روشن بزارم؟؟girl-byegirl-bye

کاربران زیر از Erfantk1 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Meysamaz3731
۱۷ دی, ۱۳۹۶
۲:۱۹ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

خیر ۴ - ۵ سات نور برای تانک پلنت کافی نیست همون ۶ تا ۸ ساعت باید نور داشته باشید اما تا تانک پلنت جا بیوفته احتمال جلبک زدن هست و هر زمان جلبک زد ساعت روشنایی رو کمتر میکنید تا جلبک ها رو بهتر بشه کنترل کرد اگر هم جلبک نزد که هیچ کاری به نور ندارید. birddone

۱۷ دی, ۱۳۹۶
۴:۵۷ ب٫ظ
Avatar
Saghari
مشهد

کاربر نمونه
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 910
تاریخ عضویت:

۱۳ مهر, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

مجتبی گفته
سلام  

خیر ۴ - ۵ سات نور برای تانک پلنت کافی نیست همون ۶ تا ۸ ساعت باید نور داشته باشید اما تا تانک پلنت جا بیوفته احتمال جلبک زدن هست و هر زمان جلبک زد ساعت روشنایی رو کمتر میکنید تا جلبک ها رو بهتر بشه کنترل کرد اگر هم جلبک نزد که هیچ کاری به نور ندارید. birddone  

اقا مجتبی  مگه نمیشه از کت اتو تو اکواریوم های پلنت استفاده کرد تا جلبک زدایی بشه

۱۷ دی, ۱۳۹۶
۱۰:۱۰ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

اون جلبکی که به دلیل سیکل نشدن تانک پلنت و شرایط نامساعد ایجاد میشه ۱۰ تا کت اتو هم داشته باشید جواب نمیده birddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Saghari
۱۷ دی, ۱۳۹۶
۱۰:۵۴ ب٫ظ
Avatar
mohammad civil
نيشابور

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 640
تاریخ عضویت:

۲۴ آذر, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

مگه سیکل پلنت با باقی سیکل ها فرق داره؟ میشه توضیح بدید

۱۸ دی, ۱۳۹۶
۹:۲۸ ق٫ظ
Avatar
MOHAMMAD99

نویسنده ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 1285
تاریخ عضویت:

۱۵ دی, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

Erfantk1 گفته
سلام 

یعنی اکواریوم گیاهی کلا نیازی به اکسیژن نداره؟؟؟!!!!!

 وقتی احتمال جلبک هست همون ۴ـ۵ ساعت کافیه خب، حتما باید جلبک بزنه تا ۴ـ۵ ساعت روشن بزارم؟؟https://www.onlypet.ir/wp-content/uploads/forum/forum-smileys/c0220.gifhttps://www.onlypet.ir/wp-content/uploads/forum/forum-smileys/c0220.gif  

گفتم اگه سطح اب جریان داشته باشه کافیه. نه اینکه نیازی نیست
اگه مشکل جلبک نداشته باشی دلیلی نداره ساعت نور دهیو کم کنی

۱۸ دی, ۱۳۹۶
۹:۱۱ ب٫ظ
Avatar
Saghari
مشهد

کاربر نمونه
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 910
تاریخ عضویت:

۱۳ مهر, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

mohammad civil گفته
مگه سیکل پلنت با باقی سیکل ها فرق داره؟ میشه توضیح بدید  

خیر سیکل پلنت با غیر پلنت فرقی نداره  فقط پلنت کمی حساس تره وباید دقیق تر انجام بشه

کاربران زیر از Saghari برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mohammad civil
۲۰ دی, ۱۳۹۶
۷:۱۰ ب٫ظ
Avatar
Erfantk1

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 206
تاریخ عضویت:

۲۶ بهمن, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

این لامپ ها کدومش مناسب پلنت هست ؟؟

اگه مناسبن برای ۶۰ لیتر جند عدد کفایت میکنه ؟

1515598816191.jpg

مشخصات:

  • شکل ظاهری حباب گرد
  • بدنه و حباب پلی کربنات
  • رنگ نور مهتابی ۶۵۰۰ کلوین
  • طول عمر ۵۰۰۰۰ ساعت
  • شدت روشنایی ۷۲۰ لومن
  • سر پیچ E27

 

1515599087721.jpg

  • بدنه فلزی
  • رنگ نور مهتابی ۶۵۰۰ کلوین
  • طول عمر ۵۰۰۰۰ ساعت
  • شدت روشنایی ۱۲۰۰ لومن
۲۰ دی, ۱۳۹۶
۱۰:۴۸ ب٫ظ
Avatar
mohammad civil
نيشابور

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 640
تاریخ عضویت:

۲۴ آذر, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام به نظر من اولی چون زنگ نمی زنه

۶۵۰۰ کلوین ش خوبه تداعی کننده نور روزه

در مورد شدت نورش یادم رفتهfun

کاربران زیر از mohammad civil برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Erfantk1
۲۱ دی, ۱۳۹۶
۸:۲۸ ق٫ظ
Avatar
Saghari
مشهد

کاربر نمونه
Members

ویرایشگر
تعداد نوشته ها: 910
تاریخ عضویت:

۱۳ مهر, ۱۳۹۶
sp_UserOfflineSmall افلاین

Erfantk1 گفته
این لامپ ها کدومش مناسب پلنت هست ؟؟

اگه مناسبن برای ۶۰ لیتر جند عدد کفایت میکنه ؟

1515598816191.jpg

مشخصات:

    • شکل ظاهری حباب گرد
    • بدنه و حباب پلی کربنات
    • رنگ نور مهتابی ۶۵۰۰ کلوین
    • طول عمر ۵۰۰۰۰ ساعت
    • شدت روشنایی ۷۲۰ لومن
    • سر پیچ E27

 

1515599087721.jpg

    • بدنه فلزی
    • رنگ نور مهتابی ۶۵۰۰ کلوین
    • طول عمر ۵۰۰۰۰ ساعت
    • شدت روشنایی ۱۲۰۰ لومن

  

دوست عزیز مستر عرفان سلام

به نظر من اگه از نوار یاهمونsndاستفاده کنید بهتره 

اگر هم نخواستید اولی بهتره

در عکسهارو هم از اپود سنتر اپلود کنید لطفا

کاربران زیر از Saghari برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Erfantk1
۲۱ دی, ۱۳۹۶
۱:۵۳ ب٫ظ
Avatar
MOHAMMAD99

نویسنده ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 1285
تاریخ عضویت:

۱۵ دی, ۱۳۹۲
sp_UserOfflineSmall افلاین

Mohammad civil وsaghari
شما ها از کجا فهمیدید اینا مناسبن ؟؟؟؟؟
با چه معیاری ؟؟؟؟!!!
Erfantk1
اینا مناسب پلنت نیستن نور خیلی شدیدی دارن و باعث بوجود اومدن جلبک میشن
رشته های smd هم مناسب نیستن خیلی ضعیفن

فقط از منابع نوری که اینجا معرفی شدن استفاده کن
https://www.onlypet.ir/post-5077/سیستم-روشنایی-یا-نور-پردازی-آکواریوم-گ/
اگه خواستی از پاور ال ای دی استفاده کنی این روش ساختشه
https://www.onlypet.ir/forum/aquarium-forum-two/آموزش-ساخت-نور-ال-ای-دی-برای-آکواریوم-با/

کاربران زیر از MOHAMMAD99 برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Erfantk1, مجتبی
شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: mehrad-091
212 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3749

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33803

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7666

نوشته ها: 163801

جدیدترین اعضاء:

Mohammad.renjer, samanhoseyni, 2023abolfazl, HOJAT MARGOMI, I_donno, radin.456

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها