در آب آکواریوم ماهی فلاور نیازی به استفاده از نمک نیست ! ...(تجربه ی شخصی) | تجربیات اعضای اکواریومی

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
در آب آکواریوم ماهی فلاور نیازی به استفاده از نمک نیست ! ...(تجربه ی شخصی)
۱۷ دی, ۱۳۹۵
۵:۰۲ ب٫ظ
Avatar
jimrako
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 56
تاریخ عضویت:

۱۳ آبان, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام به همه ... همه میدونیم که استفاده از نمک در آب ماهی فلاور فواید زیادی داره و استفاده از اون به نسبت درست کمک کننده هست ! ... و اما تجربه ی من :

نیازی به استفاده از نمک در آب هیچ ماهی فلاوری نیست...مگر در زمان های خاصی اون هم برای درمان ...

من خودم به شخصه از علاقه مندان ماهی های فلاور هستم و تجربه ی جالبی که داشتم رو بهتون میگم ... همیشه اوایلی که ماهی فلاور خریدم و ماهی رو به تانک جدیدم که کاملا شستشو شده و از اول آبگیری شده انتقال میدم (با رعایت چرخه ی آب و باکتری سازی) ... میبینم که ماهی فلاورم خودش رو هر از چند گاهی به دیواره ها و وسایل آکواریوم میکشه و همه میدونیم این نوشنه ای از انگل پوستی هست ... خیلی از وقت ها هم نیست ! ... اصلا نباید عجله کرد ... آب داخل آکواریوم باید به ثبات برسه و باکتری سازی خودش رو تکمیل کنه و ماهی فلاور هم با اندام های خود و مایع لزجی که از پوست و بدنش وارد آب میشه شوری و طعم آب رو مناسب خودش به وجود میاره ...بله خوده ماهی فلاور نمک و طعم آب رو کم کم مناسب خصلتش به وجود میاره و بهترین محیط براش فراهم میشه ... همیشه نباید یک عامل بیرونی رو به آب اضافه کرد ... من این اواخر ماهی فلاور قبلیم رو در آبی که هیچ نمکی بهش اضافه نشده نگهداری میکردم ... شرایط ماهی بسیار بهتر از زمانی شد که نمک میریختم .. شادابی ماهی بیشتر شده بود ! ... بیماری بیرون زدگی روده ی اون رو به بهبود رفت ... و از همه ی اینها مهم تر هد اون شروع به رشد کرد ... ماهی فلاوری که جدیدا خریداری کردم (مانکی) به مدت یکسال در آبی که هیچ نمکی در اون ریخته نشده بود نگهداری میشده و هم اکنون هم که خریداری کردمش در آبی که هیچ نمکی به اون اضافه نشده نگهداری میکنم ... از شرایط ماهی میشه فهمید که شرایط خیلی خوبی داره ... هیچ کدوم به این نکته توجه نکردیم که ماهی فلاور میتونه طعم و ویژگی های آب رو مناسب شرایطش هماهنگ کنه  . به نظر من اگر ماهی فلاوری که خریداری میکنین قبلا در تانکی نگهداری میشده که طبق اصول نمک ریخته میشده حالا بهتره شما هم موقع انتقال ماهی به تانک جدید نمک اضافه کنین و با سیفون کردن کم کم نمک رو از آب خارج کنین و بزارین طعم و شوری آب رو خصلت و بدن ماهی تنظیم بکنه !

نمونش در خوده ما زمانی که ریش خود رو میتراشیم (البته با ماشین) اگر تارهای ریش تراشیده شده رو با دست خیس به صورت بکشیم بهتر از هر کرم و مرطوب کننده ای صورت ما رو شاداب میکنه. .. حتما امتحان کنین !

خوب میدونم که نمک باعث بالا رفتن مقاوت بدن ماهی در برابر بیماری میشه ... خوب میدونم که بعضی از انگل ها رو از بین میبره و .... اما اینها تجربیات شخصی من هست و کاملا بهش پی بردم .

۱۷ دی, ۱۳۹۵
۵:۲۵ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

ماهی هیچ زمان نمک در آب به وجود نمیاره دوست عزیز ؟؟!!! مگه سنگ نمک هست که آب رو شور کنه eek

در کل ماهی آب شیرین بدون نمک هم راحت زندگی میکنه و فقط برای پیشگیری از برخی بیماری ها نمک به آب اضافه میکنن حالا برخی ماهیان از جمله کت فیش پلیکو و کوریدوراس به نمک حساس هستن و برخی تا درصد بیشتری رو تحمل میکنن اما هیچ ماهی نداریم که نمک در آب ایجاد کنه و شرایط آب رو طبق خواست خودش بتونه تغییر بده. birddone

۱۷ دی, ۱۳۹۵
۵:۵۴ ب٫ظ
Avatar
jimrako
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 56
تاریخ عضویت:

۱۳ آبان, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

مجتبی گفته
سلام 

ماهی هیچ زمان نمک در آب به وجود نمیاره دوست عزیز ؟؟!!! مگه سنگ نمک هست که آب رو شور کنه eek

در کل ماهی آب شیرین بدون نمک هم راحت زندگی میکنه و فقط برای پیشگیری از برخی بیماری ها نمک به آب اضافه میکنن حالا برخی ماهیان از جمله کت فیش پلیکو و کوریدوراس به نمک حساس هستن و برخی تا درصد بیشتری رو تحمل میکنن اما هیچ ماهی نداریم که نمک در آب ایجاد کنه و شرایط آب رو طبق خواست خودش بتونه تغییر بده. birddone  

منظور اینه که اگر املاح معدنی و خواص خاصی (من بهش میگم طعم) داشته باشه در آب به وجود میاره ! ... نه تنها خوده ماهی فلاور بلکه باکتری های مفید هم در به وجود آوردن این طعم و مزه خیلی دخیلن !

ما همیشه خیلی علمی و با دو دو تا چهارتا مسائل رو توجیح میکنیم ولی هیچ وقت نمیتونیم جای خوده ماهی آب رو احساس کنیم ... فقط از نشونه ها و علائم نتیجه گیری میکنیم .

به نظر من حتی ماهی های فلاور با هم فرق میکنن و نمیشه گفت فلاور ها در فلان آب با فلان ویژگی رشد خوبی میکنن ... حتی فلاور ها هم شخصیت دارن و متفاوت هستن ... شاید یکی از فلاور ها حتی خیلی سریع در آبی که نمک نداره دچار بیماری بشه ولی یکی دقیقا بر عکس در آب بدون نمک شرایط بهتری داشته باشه و باهاش اخت شده باشه . همینطور که ما آدم ها طبع گرم و سرد داریم فلاورها هم تفاوت های فردی و شخصیتی دارن ... نمیشه همه رو با یک طناب و خط کش محاسبه کرد ... من نگاهی این شکلی به فلاورها دارم ( ماهی ای که علاقه بهش دارم و هر دقیقه و هر لحظه رفتارهاشون رو زیر نظر دارم) !

باز میگم که این تجربه ی شخصی من هست !thumbs-up

۱۷ دی, ۱۳۹۵
۶:۵۰ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

تاثیر باکتری ها رو روی شرایط آب موافقم اما خود ماهی هیچ کاری نمیتونه برای آب بکنه و نه املاح و نه نمک و نه به قول شما طعم آب رو نمیتونه تغییر بده ضمنا باکتری ها هم بسته به نوع و خصوصیت خاص خودشون عمل میکنن و باز املاح سازی نمیکنن مثلا میتونن مواد مضر و فضولات ماهی ها رو تجزیه کنن و یا باعث ایجاد بیماری بشن دیگه نمیتونن مثلا به آب املاح بدن .

اما اینکه هر ماهی با هم نوع دیگه خودش متفاوته کاملا درسته و هر موجود زنده ای شخصیت مخصوص به خودش رو داره.

این مورد شاید در بین ماهی ها خیلی به چشم نیاد اما در بین طوطی ها بیشتر دیده میشه و یا اگر واقعا به ماهی توجه کنید و رفتارش رو زیر نظر داشته باشید میبینید که عادات غذایی و حتی خوی تهاجمی اونها با هم فرق میکنه شاید ده تا اسکار داشته باشید و ده جور رفتار ازشون ببینید حالا ده جور هم نباشه حداقل چند تایی رفتار متفاوتی دارن  فلاور هم همینطوره مثلا یک جفت فلاور بنده داشتم که علاقه شدیدی به هم داشتن و ندیدم فلاورهایی رو که اینطوری به جفتشون علاقمند باشن.

به هر حال رفتارهای متفاوت رو کاملا با نظر شما موافقم ولیکن اینکه بتونن روی کیفیت و شرایط آب طبق خواست خودشون تاثیر مستقیم داشته باشن به کلی مخالفم و تا کنون همچین چیزی ثابت نشده .birddone

۲۰ دی, ۱۳۹۵
۰:۲۴ ق٫ظ
Avatar
jimrako
کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 56
تاریخ عضویت:

۱۳ آبان, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

باز هم میگم اینا نظر شخصی من هست ... تمامی موجودات من جمله ما انسان ها چیزی داریم به اسم سم زدایی و خارج شدن مواد زائد از بدن که کاملا هم برای بدن لازم و ضروری هست ... حالا چه از طریق پوست ( به شکل عرق و یا رطوبت) و یا چه از طریق مدفوع و ادرار و یا چه از طریق آب دهان . ماهی های فلاور هم با اینکه آفریده ی دست بشر هستند ولی همین رویه رو دارن ... اونا از طریق دفع ادرار و مدفوع و علاوه بر اون از طریق پخش کردن ماده و مواد لزج از طریق پوست (همون فلس ها) موادی رو که لازم هست از بدن خارج بشه خارج میکنن و این مواد لزج عطر و طعم آب رو بعد از مدتی کاملا دگرگون میکنن . هر چیزی که برای فراهم کردن محیط ایده آل ماهی لازم باشه به وجود میاد ... کمی زمان میبره اما انجام میشه ! ... من صحبتم مربوط به ماهی های فلاور هست و اگر  گفته بشه که از نظر علمی فلان ماجرا به اثبات نرسیده معنیش این نمیشه که حقیقت نداره ! ... من خودم یه مدت طولانی خامگیاهخوار بودم و این مدت بسیار حالم خوب بود و سالم بودم ... علم برای فشار خون آدم سالم معیار و عددی رو تایین کرده که اگر روی فلان مقدار بود یعنی نرمال و اگر روی فلان مقدار نبود یعنی بالا یا پایین ... حالا علم هیچ وقت این نکته رو نگفته که رگ ها و بدن افرادی که گوشت و مواد پخته میخورن به شدت دچار عارضه ی گچ گرفتگی میشه و خون مجبوره با فشار بیشتری پمپاژ بشه تا به صورت صحیح و کافی اکسیژن و مواد مورد نیاز رو به اندام ها برسونه ... اگر فشار خون یک خامگیاهخوار رو بگیرن معمولا فشار خونش پایین تر از یک فرد پخته خوار و یا گوشت خوار هست و دکتر ها سریعا میگن که فشارتون پایینه و برای درمانش فلان کنین و بهمان ... در صورتی که در همون لحظه شخص خامگیاهخوار از نظر سلامتی و شادابی در حد بسیار بالا و مطلوبی قرار داره ولی واحدهای اندازه گیری و معیارهای موجود نمیتونن این واقعیت رو نشون بدن . بله علم همینه !

باز هم میگم اینا نظر من هست .

۲۰ دی, ۱۳۹۵
۹:۵۹ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

قبل از هرچیزی امیدوارم با این نظرم باعث ناراحتی شما نشم چون این هم یک نظر شخصیه.flower

نمیشه بگی فلاور آفریده دست بشر هست هیچ چیزی آفریده دست بشر نیست فقط از جفت دادن چند تا ماهی مختلف یک گونه جدید به وجود اومده که اون رو هم خدا آفریده و نه بشر.eek

درسته مواد دفعی و فضولات دارن و حتی ممکنه از طریق پوست بدن و فلس هم مواد زائدی دفع بشه ولی قرار نیست این مواد مفید باشه و شرایط مناسب رو برای خود ماهی فراهم کنه بلکه مضر هستن و باید با سیفون کاری اونها رو خارج کنید و اگر هم مفید باشن برای خود اون ماهی مفید نیستن و برای موجودات دیگه شاید ممکنه مفید باشن خودتون فرمودین مواد دفعی اصلا این چیزها رو از ذهنتون خارج کنید که مثلا یک ماهی بتونه شرایط مناسب رو برای خودش ایجاد کنه تحت هیچ شرایطی با عقل جور در نمیاد و علمی نیست.

اگر قرار باشه با مواد دفعی محیط ایده آل ماهی به وجود بیاد پس چرا با تست گرفتن از آب مواد سمی و خطرناک در آب پیدا میشه و اگر سیفون نکنید ماهی تلف میشه حتی اون مواد زائد هست و باید از آب خارج بشه و ماهی نمیتونه محیط ایده آل خودش رو با مواد دفعی به وجود بیاره اون مواد سمی و مضر هستن که باید خارج بشه  و یا توسط باکتری های مفید تجزیه بشن شما در شرایط مختلف از آب تست بگیرید متوجه میشید که کاملا برعکس اون چیزی اتفاق میوفته که فکر میکنید.

بنده ماهی فلاور زیاد داشتم . از شرایط آب هم تست گرفتم تحت هیچ شرایطی خود ماهی محیط ایده آل رو نمیتونه ایجاد کنه و اگر هم در تست های متوالی آب متوجه بهبود شرایط آب بشید مربوط به رشد باکتری های مفید و تجزیه فضولات هست و هیچ ربطی به دفعیات خود ماهی نداره و خود ماهی هیچ کاری نمیتونه در این زمینه انجام بده.

درسته شاید یک چیزی اثبات نشده باشه و نمیشه گفت اون چیز وجود ندراه اما این موردی که شما روش دست گذاشتین و فرمودین کاملا برعکس هست و وجود نداره خیالتون راحت با قاطعیت خدمتتون عرض کردم که اشتباه فرمودین چون چندین ساله با این جک و جونورا دارم زندگی میکنم و مطمئن هستم برعکس نظر شما اتفاق میوفته و خود ماهی هیچ کاری نمیتونه برای خودش و کیفیت آب انجام بده جز اینکه شرایط رو خراب تر کنه و اصلا در بهبود و ایده آل شدن محیط زیستی خودش کوچکترین نقشی نمیتونه ایفا کنه و حتی خیلی مواقع پیش میاد که از دست بشر هم خارجه مثلا علم ژنتیک واقعا یک چیز عجیب غریبه و نمیتونید زیاد روش مانور بدین بیشتر از سه سال  و نزدیک به ۴ سال شاید همین حدودا روی ترکیب نژادی چند تا کبوتر کار کردم ولی نشد اون چیزی رو میخواستم ببینم و واقعا دست ما نیست که بدونیم الان بچه های اینها چی میشن باور کنید شاید بنده تجربه کبوتر رو بیشتر از ماهی داشته باشم ولیکن به هیچ جایی نرسیدم و اصلا قدرت خداوند خیلی ماورا تفکر و حدس بشر هست و اینکه یک موجودی مثل فلاور بتونه شرایط آب رو برای خودش ایده آل کنه غیر ممکنه شک درش نکنید چون فلاور داشتم و در شرایط مختلف ازشون نگهداری کردم که میگم خدمتتون.

شما چند تا فلاور تهیه کنید و از شرایط آب تست بگیرید دستتون میاد چه اتفاقی داره در آب میوفته البته به سیکل آب هم توجه کنید و مثلا میتونید چند تا ماهی مختلف از جمله مثلا زبرا در تانک جداگانه هم داشته باشید و اختلاف شرایط دو تا تانک رو با هم تست کنید بعد میبینید که فلاور جز خراب کردن شرایط آب هیچ کار دیگه ای نمیتونه انجام بده. birddone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

jimrako, shayan.sh
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
184 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33981

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7677

نوشته ها: 164371

جدیدترین اعضاء:

ninja2020, as.h, moein.salamat, admint, mim_shin, parsaa

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها