ماهی کوی | شناخت انواع ماهیان زینتی اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
ماهی کوی
۲۹ تیر, ۱۳۹۱
۹:۱۶ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

گلد فیش کوی (Koi Fish)

این ماهی که به اسم کوی فیش یا گلد فیش کوی معروف شده است.
در اصل به خانواده ماهیان کپور برمیگردد که بخاطر داشتن شباهت هایی به گلد فیش ها بعضی ها آنان را با این اسم صدا میکنند.اصولا این ماهیان جزو رده آکواریومی به حساب نمی آیند بدلیل اندازه بسیار بزرگ و…
ولی خوب محاسنی همچون زیبایی و تنوع رنگی بالا و ارزش مادی این ماهی باعث شده به این صنعت وارد شود.

Image Enlarger

 

در مورد خصوصیات این ماهی بگویم که این ماهی از مقاومت خوبی برخوردار است و با دمای آکواریوم خود را وفق میدهد این در حالی است که در آسیای شرق در رودخانه های آب سرد زندگی میکند.
این ماهیان دارای دو تا سبیلک در گوشه دهانشان هستند که به آنها در جستجوی غذا کمک میکنند.
همیشه در کف آکواریوم و بین شن ها به جستجوی غزا میگردند.

از نظر سازگاری نسبتا آرام است ولی نگهداری آن به ماهیان وحشی پیشنهاد نمیشود.

 

این ماهی یکی از مقدس ترین های کشور های آسیای شرق است.
قیمت های این ماهی بسیار بالا است و ارزان قیمت ندارد هرچه بزرگتر شود بیشتر…

 

Image Enlarger

کاربران زیر از HAMID ESKANDARI برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mehdi.v

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۲۹ تیر, ۱۳۹۱
۹:۲۸ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

کوی در اکواریوم های خانگی(شرایط و احتیاجات)

هرچند ماهی کوی ماهی است که برای نگهداری در برکه ها به وجود امده است ولی کمبود فضا در خانه های امروزی باعث شد که به سرعت این ماهیان دوست داشتنی جای خود را در اکواریوم ها هم باز کنند و حتی نژاد هایی هم برای نگهداری در اکواریوم ها تخصصی شوند. انچه در ادامه مطلب به ان خواهیم پرداخت مطلبی است در مورد شرایط و احتیاجات لازم برای نگهداری کوی در اکواریوم های خانگی که به در خواست بسیاری از دوستان تهیه شده است و امید است که نظرشان را جلب کند.

Image Enlarger

ماهی کوی نیاز به فضای زیاد برای شنا دارد لزا باید اکواریومی را که برای ان انتخاب می کنید به اندازه ای باشد که ماهی بتواند به راحتی در ان شنا کند. برای نگه داری ماهی کوی در اکواریوم بهتر است کوچکترین کوی های در دسترس را اتنخاب کنید تا بتوانید مدت طولانی تری از زیبایی ان در اکواریوم خود استفاده کنید. همیشه بیاد داشته باشد که کوی ها در نهایت بزرگ می شوند و باید از اکواریوم خارج و به بر که برده شوند. کوی ها در برکه ها معمولا دو فصل سرد و گرم را تجربه می کنند ولی در اکواریوم ها دما ی اب برای انها تغریبا همیشه ثابت است و لزا نیاز نیست که دوره های قطع غذا در زمستان برای انها صورت گیرد. کوی ها در اکواریوم ها زیاد غذا میخورند و به سرعت اب را کثیف خواهند کرد و به دلیل محدود بودن مقدار اب اکواریوم باعث بالا رفتن دفعات تعویض اب می شوند. نوردهی در اکواریوم برای ثابت ماندن رنگ کوی ها در اکواریوم بسیار مهم است در صورت عدم نوردهی رنگ کوی های شما پس از مدتی شفافیت خود را از دست خواهد داد و کم رنگ خواهد شد. بهترین نوردهی برای کوی ها مخلوطی از دو رنگ نور سفید و قرمز است که تمام نیاز نوری انها و در صورت وجود گیاهان ابزی نیاز انها را هم براورده خواهد کرد. کاشتن گیاهان اکواریومی می تواند به نزدیک شدن فضای اکواریوم به برکه های کوی کمک کند البته باید در انتخاب گیاه دقت کرد زیرا کوی ها بیشتر گیاهان اکواریومی را با اشتها می خورند بهترین و در دسترس ترین گیاه برای این کار گیاه کریپتون است که کوی ها هم علاقه ای به خوردن ان ندارند. به دلیل زیادتر بودن استرس در اکواریوم کوی ها ممکن است از اکواریوم بیرون بپرند برای جلوگیری از ایجاد تلفات بهتر است از درب شیشه ای برای اکواریوم خود استفاده کنید.

کوی را با چه ماهیانی می توان نگه داری کرد؟
کوی را می توان با ماهیانی مانند گلدفیش های برکه ای (گلد فیش های اکواریومی مثل نژاد های پیرل اسکال یا لاین هد برای نگهداری مناسب نیستند زیرا سرعت شنا کمی دارند و کوی ها نیز برای حمله به انها و خوردن فلس ها و حتی چشم انها علاقه نشان میدهند) در یک اکواریوم نگه داری کرد. همچنین کوی ها را نباید با ماهیان کوچک که کوی توانایی بلع انهارا دارد همراه کرد. هرچند کوی ها ماهیانی گیاهخوارند ولی گاهی نیز می توانند با ماهیان گوشتخوار هم در اکواریوم همراه شوند ولی این کار معمولا توصیه نمی شود. از ماهیانی که می توان به راحتی در کنار کوی ها نگه داری کرد می توان به خانواده بارب ها و شارک های اب شیرین و پنگوسی های گیاه خوار و خانواده ماهیان لوچ اشاره کرد

کاربران زیر از HAMID ESKANDARI برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mehdi.v

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۲۹ تیر, ۱۳۹۱
۹:۳۰ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

اشنایی با ماهی کوی فیش

 

زیستگاه طبیعی ماهی کوی ژاپن است.(نیشیکیگوی) نامی است که مردم ژاپن برای این ماهی انتخاب نموده اند که معنی این اسم ماهی رنگارنگ ابریشمی می باشد.تحقیقات نشان داده است که زیستگاه اولیه ی این ماهی آسیای مرکزی بوده است.صد ها سال پیش این ماهی با نام ماهی ماگوی در کشور ایران وجود داشته است و به عنوان کالای صادراتی خوراکی به کشورهای ژاپن، چین و اروپای غربی صادر می شده است.

اقدام به تکثیر این ماهی برای اولین با در کشور ژاپن صورت پذیرفت.تا زمانی که این ماهی به عنوان منبع خوراکی تکثیر می شد، تنها رنگ قهوه ای آن تولید می شد و به ندرت کوی آبی یا قرمز در میان این ماهی ها دیده می شد.زمانی که تکثیر این ماهی به عنوان ماهی زینتی آغاز شد، تکثیر کوی قرمز و سفید مورد توجه بسیار قرار گرفت.

بیش از صد نوع از این ماهی امروزه در جهان تکثیر می شوند که تنوع آن ها در رنگبندی بدن آن ها است.همچنین گونه های غیر معمول این ماهی نیز امروزه در کشور آلمان تکثیر می شود.

آکواریوم ایده آل برای ماهی کوی آکواریومی است با حداقل حجم ۳۷۸۵ لیتر، همراه با کف شنی  و حاوی گیاه.ماهی کوی به ریشه ی گیاهان صدمه وارد می کند.مشاهده شده است که این ماهی در اطراف ریشه ی گیاهان حفره هایی را ایجاد می کند تا خود را به ریشه ی گیاه برساند.لذا لازم است که اطراف ریشه ی گیاهان را با تخته سنگ پوشاند تا از ریشه ها محافظت شود.نکته ی جالب در مورد خصوصیات این ماهی این است که این ماهی می تواند در دمای ۱درجه تا ۳۰ درجه ی سانتی گراد به راحتی زندگی کند.این ماهی تا ۹۰ سانتی متر رشد می کند.ماهی کوی در شرایط طبیعی تا ۲۰۰ سال عمر می کند.اما در آکواریوم تنها  ۲۵ تا ۳۵ سال عمر می کند.

ماهی نر را با توجه به قسمت گود در میان باله ی مخرجی می توان از ماهی ماده تشخیص داد.ماهی کوی در هر بار تخمریزی در حدود ۱۰۰۰ عدد تخم تولید می نماید.لاروها پس از ۶ روز از تخم خارج می شوند.لازم است که لاروها با غذاهای زنده تغذیه شوند.حدودا" پس از ۸ ماه سطح بدن ماهی ها رنگ پیدا می کند.

ماهی کوی را می توان با انواع غذاهای خشک تغذیه نمود.بهتر است که این ماهی با سایر هم نوعان خود در یک تانک نگهداری شود.

                     Image Enlarger

کاربران زیر از HAMID ESKANDARI برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Arshia, mehdi.v

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۲۹ تیر, ۱۳۹۱
۹:۳۳ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

تشخیص و درمان بیماری های کوی (قسمت اول)


پس از اینکه شما با ویژگی های یک ماهی کوی سالم اشنا شدید و همچنین توانستید ماهی های خود را بر اساس انچه در مطالب قبل گفته شد انتخاب کنید نوبت به ان میرسد که با بیماری های ماهی کوی نیز اشنا شوید تا به توانید در موقع بروز این مشکلات انها را به سرعت شناسایی و بر طرف کنید. در این مطلب با کوی ایران همراه باشید تا شما را با انواع بیماری های کوی و روش های درمان انها اشنا کنم.

Image Enlarger

برای اینکه بتوانید بیماری های ماهی کوی را بشناسید و به درمان انها بپردازید باید ابتدا با منشا عوامل بیماریزا اشنا شوید. اگر به خواهیم عواملی را که باعث بیماری زایی در ماهی کوی میشود را دسته بندی کنیم باید این عوامل را به دو دسته کلی تقسیم کنیم که این دو دسته عبارتند از:
۱. بیماری هایی که بر اثر عوامل محیطی نظیر مواد شیمیایی موجود در اب یا نوع تغذیه و .... ایجاد می شوند.
۲. بیماری هایی که بر اثر عوامل بیماری زای زنده و میکروارگانیسم ها ایجاد می شوند.

تمامی بیماری هایی که از این پس در مورد انها صحبت خواهیم کرد در دو گروه فوق قرار می گیرد. در این مطلب به بخش کوچکی از بیماری هایی که در قسمت بیماری های دسته یک قرار می گیرند می پردازیم.

تغییرات دمایی:
ماهی کوی و یا هر موجود ابزی دیگری نیاز به دمایی خاص برای زندگی دارد. ماهیان کوی معمولا می توانند محدوده دمایی بالایی را تحمل کنند (۴-۲۲ درجه سانتی گراد). اما نکته مهمی که در مورد محدوده دمایی وجود دارد و ان را می تواند به عاملی بیماری زا تبدیل کند این است که هرچند ماهی کوی می تواند محدوده وسیعی از دما ها را تحمل کند ولی تغییرات نگهانی  دمایی حتی در محدوده فوق می تواند باعث اسیب هایی جدی به ماهی شود. به طور مثال هنگامی که قرار است ماهی جدیدی را به برکه خود معرفی کنید اگر مراحل هم دما سازی را به خوبی انجام ندهید اختلاف دمایی موجود می تواند ماهی شما را در ابتدای ورود به برکه با مشکلات جدی مواجه سازد. و یا تغییر دمایی در فصول مختالف سال با قرار دادن یا حذف وسایل گرمایشی اب که می تواند ماهی شما را به سرعت مستعد پذیرش انواع بیماری های پوستی و انگل های خارجی کند.
نقش دیگری که دما در برکه شما بازی می کند تعیین مقدار اکسیژن محلول در اب است که منبع اصلی تنفس برای ماهی کوی است. این موضوع به این دلیل اهمیت بالایی دارد که میزان اکسیژن در اب سرد بیشتر از اب گرم است و این یعنی اب برکه شما در تابستان ها که فعالیت ماهی های شما بیشتر است دارای اکسیژن کمتری است و در زمستان ها که ماهی های شما کمترین فعالیت را دارند دارای بیشترین مقدار اکسیژن است. پس باید برای رشد سلامت ماهیانتان در تابستان اکسیژن مورد نیاز انها را تامین کنید و به این نکته توجه کنید که فضولات موجود در کف برکه چون محل رشد و تکثیر باکتری ها نیز هست و باکتری ها هم مقداری از اکسیژن اب را مصرف می کنند بهتر است برای جلوگیری از کمبود اکسیژن در تابستان بهتر است در زمستان به تمیز کردن این قسمت بپردازید.

Image Enlarger


وجود کلر در اب:
کلر یکی از عناصر بسیار خطرناک موجود در اب شهری برای ماهیان کوی است. این متده اثر خود را بروی ابشش های ماهی می گذارد و ماهی اسیب دیده با این ماده به سرعت تنفس کرده و شنای غیر طبیعی دارد و اگر به ابشش های ان نگاه کنید انها را رنگ پریده و دارای لبه های سفید خواهید یافت. راه های زیادی برای از بین بردن کلر محلول در اب وجود دارد که راحت ترین ان دادن یک استراحت ۴۸ ساعته به اب است تا کلر موجود در اب کاملا متصاعد شود. البته توجه کنید که دمای اب تا حد زبادی در متصاعد شدن کلر اثر دارد و هرچه دمای اب بیشتر باشد این مدت زمان کمتر خواهد بود. از راه های دیگر نیز می توان به استفاده از مواد ضد کلر و یا کربن اکتیو اشاره کرد.

درجه اسیدی و فلزات محلول در اب:
درجه اسیدی اب نیز از فاکتور های مهم اب برکه می باشد. مقدار اسیدیته اب باید ۷-۸.۵ باشد و اگر از این مقدار بالا تر یا پایین تر رود می تواند برای ماهیان شما اسیب رسان باشد. مثلا در هنگام باران های اسیدی اب برکه های کوچک بسیار مستعد اسیدی شدن است که بهتر است مقدار پی اچ انها روزانه در طی بارندگی اندازه گیری شود ودر صورت مشاهده تغییر به صورت متناوب اب برکه عوض شود. همچنین در مورد سنگ و شن های برکه نیز باید به دقت عمل انتخاب صورت گیرد تا سنگ ها و یا شن گیاهان اهکی نباشد و موجوب قلیلیی شدن اب  نشوند.
از دیگر عوامل بیماری زای موجود در برکه ها وجود فلزات و زنک زدگی ناشی از انهاست که می تواند بسیار خطرناک باشد. برای جلوگیری از این مورد باید تا حد امکان از فلزات در ساخت برکه استفاده نکنید و در صورت استفاده نیز باید این فلزات دارای روکش مناسب باشند.

Image Enlarger

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۲۹ تیر, ۱۳۹۱
۹:۳۴ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

تشخیص و درمان بیماری های کوی (قسمت دوم)

هرچند بهترین راه برای مقابله با بیماری ها پیشگیری از ان هاست ولی گاهی اوقات حتی با بهترین و سخت گیرانه ترین انواع نگهداری هم بیماری به سراغ ماهی کوی شما می اید و باید با ان مقابله کنید. در ادامه به مراحل شناسایی و درمان انواع بیمار ها خواهیم پرداخت.

 


همان طور که در قسمت گذشته از این سری مطالب گفته شد بیمار های ماهی کوی را به دو گروه زیر تقسیم کردیم:
۱. بیماری هایی که بر اثر عوامل محیطی نظیر مواد شیمیایی موجود در اب یا نوع تغذیه و …. ایجاد می شوند.
۲. بیماری هایی که بر اثر عوامل بیماری زای زنده و میکروارگانیسم ها ایجاد می شوند.
که در مورد گروه اول در قسمت قبلی توضیحاتی ذکر کردیم. اما درباره گروه دوم که قصد داریم در این مطلب به توضیح ان به پردازیم باید گفت که خود این گروه بخش های زیادی را شامل می شود که در جدول زیر به طور کامل شاخه های ان را مشاهده میکنید.

 

در ادامه مطلب به بیمار های ویروسی می پردازیم.
بیمار های ویروسی:
آبله کارپ (Carp pox):
این بیماری علایم خود را با ظهور دانه های سفید رنگ(سپس با گسترش به شکل شمع ذوب شده بر روی پوست در می اید) در کل یا قسمتی از بدن نشان میدهد. عامل این بیمار هرپس ویروس ها هستند. این بیمار در اوایل فصل بهار و پاییز و در هنگام تغییر دما معمولا دیده می شود زیرا سیستم ایمنی بدن ماهی در اثر تغییرات دمایی ضعیف می شود و بدن ماهی مستعد گرفتن این بیماری می شود. این علایم می تواند در طول هر فصل و در طی زندگی عادی ماهی دوباره پدیدار شوند.
درمان:
می توان گفت که درمانی ندارد. ولی دانه های جوش مانند سفید بدن ماهی بعد از اتمام فصل سرما به مرور ناپدید می شوند که دلیل ان تقویت سیستم ایمنی بدن ماهی است.
 ویروس خونی بهاره ماهی کارپ(Spring Viraemia of Carp ) یا (SVC):
این ویروس فقط خانواده ماهیان کارپ را بیمار میکند. عامل بیمار در خون ماهی زندگی میکند و علایم خود را به شکل پر خونی و خون ریزی در پوست و تورم در قسمت ها مختلف بدن ماهی نشان خواهد داد. زمان شروع این بیماری معولا در اوایا بهار و در زمان گرم شدن اب است. این بیمار به شدت واگیر است و علاو بر این این بیمار کاملا کشنده نیز هست و معمولا پس از ابتلا تمام ماهیان یا بیشتر انها از بین می روند. در بیشتر مناطق بلافاصله مورد را گزارش می کنند تا از انتقال این بیماری به برکه ها و استخر های نزدیک پیشگری به عمل اید.
درمان:
درمان ندارد و فقط ماهی هایی که از این بیماری جان سالم به در برده اند از ابتلا دوباره به ان در امان اند.
 

ویروس هرپس ماهی کوی(Koi Herpes Virus) یا (KHV):
جزو بیماری های اختصاصی ماهی کوی است که می توان ان را بیماری جدیدی دانست و کشف ان به سال ۱۹۹۰باز میگردد.
این بیماری علایم خود را از طریق فاسد کردن ابشش ها و قسمت های مختلف بدن و پر خونی و خونریزی در اندام ها داخلی و خارجی بدن نشان میدهد و در صورت ابتلا ماهی کوی تنها ۱۰ درصد و شاید کمتر احتمال بهبود وجود دارد.
این بیمار در دمای بالای ۲۱ درجه بروز می کند و اولین علایم ۱۴ روز بعد از ابتلا ظاهر خواهد شد.
درمان: هیچ درمانی وجود ندارد.
پیشگیری: کوی های جدید را باید حداقل ۱۴ روز قبل از ورود به برکه قرنطینه کرد تا از ورود احتمالی بیماری به برکه جلوگیری شود.

 


کاربران زیر از HAMID ESKANDARI برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

Arash k2

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۲۹ تیر, ۱۳۹۱
۹:۳۵ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

ویژگی یک ماهی کوی سالم چیست؟

Image Enlarger


اولین و ساده ترین راه برا ی انتخاب یک ماهی دیدن ان است شما با دیدن یک ماهی می توانید به سلامتی جسمانی ان پی ببرید. برای این امر لازم است شما به فاکتور های زیر توجه داشته باشید.

۱. حالت کلی بدن:
یک ماهی سالم کوی باید دارای بدنی کشیده و دوکی شکل باشد. البته در انتخاب ماهی برای نژاد گیری و تکثیر بهتر است ماهیانی که دارای ساقه ی دمی کلفت تری هستند انتخاب گردند. بدن باید فاقد هرگه خم یا شکل غیر معمول باشد. رنگ بدن باید یسته به نوع نژاد دارای بهترین رنگ باشد. هرگونه شکستگی و شکل نامتعارف در باله های نشانه وجود مشکل یا عدم خلوص نژاد است. باله ها باید فاقد قرمزی و زواید جوش مانند باشد(البته این موارد نباید بر روی بدن ماهی نیز دیده شوند).
شکم ماهی نیز نباید بیش از اندازه متورم یا لاغر باشد.

Image Enlarger

۲. سر:
چشم های ماهی باید فاقد هر گونه کودورت و کاملا شفاف باشند نباید در روی انها غبار یا لکه یا عوامل خارجی دیده شود. چشم ها باید فاقد تورم یا برجستگی بیش از اندازه باشند.
دهان ماهی باید صاف و بدون شکل نا متعارف و فاقد هرگونه توده یا جوش و یا قارچ باشد.
باید دقت شود ابشش ها نیز از سلامت کامل برخوردار باشند و بر روی انها قارچ یا دیگر عوامل دیده نشود(باید توجه شود که خال های سفید مروارید شکلی که بر روی ابشش و باله سینه ای ماهی نر در فصل تخم ریزی دیده می شود نباید با این موارد اشتباه گرفته شود). تعداد زنش های و یا به اصطلاح تعداد تنفس های ماهی هم نباید خیلی تند یا کند باشد.

Image Enlarger

۳. حرکت:
بهتر است هنگام خرید نحوه شنای ماهی را نیز زیره نظر بگیرید زیرا یک ماهی سالم باید به تواند به خوبی نیز شنا کند. همچنین بهتر است ماهی را از نظر تمایل برای خوردن غذا نیز چک کنید.

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۲۹ تیر, ۱۳۹۱
۹:۳۸ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

تعیین بالغ بودن و جنسیت:
زمان بلوغ در ماهی نر و ماده متفاوت است در ماهی نر این زمان در حدود ۲-۳ سالگی در اب هوای معتدل است این در حالی است ماهی ماده حداقل با فاصله ۶ ماه الی یک سال با ماهی نر بالغ می شود. حال اگر ماهیان شما بالغ هستند شما به راحتی می توانید از روی شکل بدنی انها جنسیت انها را تعیین کنید برای این کار ماهی ها را از اب خارج کرده ودر ظرفی مناسب قرار دهید از بالا به انها نگاه کنید بدن ماهی ماده از بالا گرد تر و عمیق تر دیده می شود در حالی که بدن ماهی نر کشیده تر است. البته ماهی کوی درای برخی صفات جنسی دیگر نیز می باشد که فقط می توان انها را در فصل تخمریزی مشاهده نمود به طور مثال ظهور دانه های سفید رنگ و جوش مانند بر روی سر و ابشش ماهی و یا بیرون زدگی مجرای تخمریزی ماهی ماده در فصل امادگی برای تخمریزی.

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۲۹ تیر, ۱۳۹۱
۹:۴۷ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

Image Enlarger

Image Enlarger

منابع مطالب فوق:

http://koiiran.mihanblog.com

http://onlyfish.blogfa.com

                          http://mahieman.blogfa.com             

                                   http://bizhani.blogfa.com     

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۳ مرداد, ۱۳۹۱
۱۰:۱۵ ق٫ظ
Avatar
محمد رضا
نیر
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 29
تاریخ عضویت:

۲۶ فروردین, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

ماهی های زیبایی هستند. اگر داخل حوض خونمون نگه دارم براشون خوبه ؟ شهر ما زمستانهای خیلی درجه زیر صفر داره ها ماهیه نمیره؟oh

//

۳ مرداد, ۱۳۹۱
۱۰:۲۴ ق٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

والا شرایط زیر صفر رو نمیدونم ولی تا صفر درجه رو به راحتی میتونی تحمل کنی..داداشم از این ماهی کوی توی آکواریومش داره اینقدر زیباست

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۱۷ مهر, ۱۳۹۱
۱۰:۱۲ ب٫ظ
Avatar
محمد78
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 3
تاریخ عضویت:

۱ مهر, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

لطفا" تنوع غذایی و ph رو هم بنویسید

۲۰ مهر, ۱۳۹۱
۹:۵۷ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام...اسیدسیته معمولا باید بین۷.۵ تا ۸ باشه...کوی ها همه چیزخوارن وانواع غذاهای شرکتب رو میخورن..فقط یه چیزی اگه غذا رو برا بهبود رنگ کوی میخواین به نظر من به جای غذا در اکواریوم با نوردهی بیشتر و زودتر به نتیجه میرسین وگرنه بنابر گفته وتجربه من غذا اصلا تاثیری در رنگ کوی نداره

کاربران زیر از HAMID ESKANDARI برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mehdi.v

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۲۱ مهر, ۱۳۹۱
۱۲:۵۷ ب٫ظ
Avatar
mohammad91

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 276
تاریخ عضویت:

۱۹ فروردین, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام.دوستان این ماعی هاط کوی چرا انقدر گرونه البته سایز بزرگش امروز توی یه آکواریوم فروشی تو نواب همون سرندیپیتی کوی های برگ اورده بود میگفت از ۵۰۰تومن تا ۲ملیون میگفت خیلی نژاداشون خاص و بزرگن!!!!!

۲۱ مهر, ۱۳۹۱
۶:۱۳ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام…همونطور که در بالا گفته شد کوی انواع زیادی داره…..معمولا کوی های آکواریومی همین مدل های توی عکس هستند….دوستم چند وقت پیش یه کوی تقریبا ۶۰ سانتی رو آورده بود و ۵۰۰۰۰ تومان میدادش…..داداش من ۲ ماه پیش یک کوی ۴ سانتی گرفت شاید باور نکنین الان تقریبا ۱۸ سانت شده و خیلی زیبان…

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۲ آبان, ۱۳۹۱
۵:۵۰ ب٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

با چه غذایی رشد سریع می کنن؟

۳ آبان, ۱۳۹۱
۹:۱۵ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

بهترین غذا براش همون غذاهای خشک شرکتی هست

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۴ آبان, ۱۳۹۱
۷:۵۲ ب٫ظ
Avatar
Hanif

ناظر انجمن
Members
تعداد نوشته ها: 2463
تاریخ عضویت:

۸ اردیبهشت, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

دوست من تمام شرکتهای معروف غذای pond دارن که مخصوص کوی و ماهیای حوضچه ای ساخته شده میتونید استفاده کنید done

کاربران زیر از Hanif برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

ehsan alavi
۳ دی, ۱۳۹۱
۹:۵۱ ب٫ظ
Avatar
EBRAHIM ABBASZADEH
بابل

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 119
تاریخ عضویت:

۲۰ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام....یادم میاد چند وقت پیش دو تا کوی سفید بزرگ داشتم که واسه اونا کلی پول داده بودم....پس از چند ما آکواریومم شکست و هر دو تاشون رفتن کما....go-out

واقعا حیف شد....chaprast

دوسشون داشتمi-love-you

                     آدم های بزرگ و اندیشمند ، بسیار اشک می ریزند . 

۴ دی, ۱۳۹۱
۸:۵۰ ب٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

منم یه کوی سفید کوچولو تو حوضم داشتم

یه روز توی تعویض آبشون از سطل پرید بیرون و پای خدمتکارمون متاسفانه...yellow-fishcray

ولی خدمتکارمون ازم خیلی عذر خواهی کرد و منم که همون اول پذیرفتمhandling

امید وارم از من راضی باشهyoho

خب بریم سر اصل مطلب

کوی های گنده توی چین و ژاپن حدودا چند سالشونه که این قدر زیبا و بزرگ و شاداب هستن

با تشکر

توی نواب یک جایی همین کوی های زیبا رو میده از ۵۰۰ تومن به بالا(هزار تومن)heeeeno-name

ولی اصلا نمی ارزه و پیشنهاد می کنم اصلا نخریدgomboso

۴ دی, ۱۳۹۱
۹:۴۶ ب٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

آره..بعضی از گونه هاشون خیلی گرونن و بعضی هاشونم خیلی ارزون هست ودر عین حال زیبان...من عمرشونو تا  ۵۵سال توی سایتها خوندم ولی بیشتر تا ۳۸ تا ۴۵ سال نام بردنno-name

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: خانم ناشناس, mohammadmu699, Pooryia
101 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3747

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33734

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7661

نوشته ها: 163649

جدیدترین اعضاء:

hr.salimi, aligasemi, mohammadmu6999, hbgbfuvxy, ajejdhdjs, moniee

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها