ماهیان اکواریوم آب شور | صفحه 3 | شناخت انواع ماهیان زینتی اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
ماهیان اکواریوم آب شور
۲۷ مرداد, ۱۳۹۱
۹:۲۹ ق٫ظ
Avatar
miladBot

کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 1021
تاریخ عضویت:

۲۲ مرداد, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

میگوها از خانواده سخت پوستانهستند و در دریا زندگی می کنند و تنها برخی از گونه های آن در آب شیرین یافت می شوند در ایران میگوهای خوراکی اب شور در دربای عمان و خلیج فارس زندگی می کنند این میگو را دریایی می نامند این میگو به وسیله لنج – کشتی صید شده و به ساحل حمل می شود و در ساحل بر حسب اینکه عمل آوری شود و یا بصورت تازه به بازار مصرف انتقال یابد نیز مسیر جداگانه ای را می پیماید ..

 انواع میگوها

نوع دیگر میگو میگوی پرورشی است که در سواحل خلیج فارس و دریای عمان با استفاده از اب دریا که توسط کانال به سمت مزارع هدایت شده مستقیما در محیط دریا پرورش داده می شود تفاوت میگوی پرورشی و دریایی عملا بر تفاوت گونه . نژاد و در صید و روش عرضه میگو است

روشهای تشخیص میگو های سالم و غیر سالم :

میگو بدلیل دارا بودن اسید های چرب غیر اشباع خیلی سریع خراب می شود چون تمام اندامهای گوارش میگو در ناحیه سر قرار دارد . شروع مرحله فساد از ناحیه سر با قسمت بدن است که با شروع مرحله فساد ،سر میگو را جدا کرده و بدون سر به فروش می رسانند .در مرحله بعد پوست میگو را جدا کرده و عضله تنها می ماند البته این بدان معنی نیست که هر میگوی بسته یندی شده بدون سر دارای مشکل است چون ممکن است بر اثر بازار مصرف میگو را سر کنی و یا آن را پوست کنی و به فروش برسانند .

پس میگو باید با سر بوده و سر آن سفت و محکم به بدن چسپیده با شد رنگ میگو بسته به گونه ، نژاد و محیط زندگی متفاوت است ولی بعد از پخت تقریبا تمامی میگو ها به رنگ صورتی مایل به قرمز در می آیند که شدت این رنگ نشانه سلامت میگو است . هر چقدر از پخت کمتر صورتی شود کیفیت پایین تری دارد ، رنگ میگو باید یکنواخت بوده و لکه های سیاه درشت نداشته باشد . خال های ریزه پراکنده در سطح بدن طبیعی است .
meigoo1Image Enlarger

میگوی تازه بوی بدی ندارد و فقط بوی خاص میگو را دارد . که اصلا تند نیست ، ولی در صورت خراب شدن بوی شدید و تند آمونیاک از آن استشمام می شود .از نظر نوع پرورشی و دریایی آن هیچ فرقی ندارد . یعنی میگوی دریایی که از لب ساحل بلافاصله بعد از صید به فروش می رسد بدون بو است .

در مورد نگهداری میگو ، باید گفت اگر میگو را بصورت تازه از شهر های جنوبی خریداری می نمائید باید در همان محل فقط سر را جدا کرده و با پوست فریز کنید . اگرمیگو به صورت بسته بندی شده و منجمد خریداری می شود باید به تاریخ تولید و انقضا و کد بهداشتی جعبه دقت شود .سپس آنرا در فریزر خانگی و حدود ۱۸- درجه سانتی گراد نگهداری کرد، بسته بندی باید بصورتی باشد که مجبور به دو بار فریز کردن میگو نشوید برای این کار می توان وقتی میگو خریداری شد بیش از حالت انجماد خارج شود باید سر میگو را جدا کرد و آنرا در پلاستیک به اندازه مصرف هر وعده قرار داد و البته فوری آنرا داخل یک جعبه و درون فریزر گذاشت .

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
126 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33950

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7675

نوشته ها: 164307

جدیدترین اعضاء:

amir.021, 1234melika, saleh128, AshkaNDwarf, kasr4579, 122122

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها