فلاور , خطری برای طبیعت | شناخت انواع ماهیان زینتی اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
فلاور , خطری برای طبیعت
۳ شهریور, ۱۳۹۵
۱۰:۱۷ ق٫ظ
Avatar
رضا جدي
اهواز

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 495
تاریخ عضویت:

۲۹ فروردین, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوستان

من همیشه یکی از طرفدار های فلاورهورن، این ماهی زیبا بودم؛ اما چند روز پیش این مقاله رو توی یکی از سایت های خارجی دیدم که نظرم رو در موردش عوض کرد. از اونجا که فلاور تو ایران طرفدارای زیادی داره، بد ندیدم ترجمه ی مقاله رو اینجا بذارم، امیدوارم مفید باشه.

 

نوشته ی Madhu Soodhanan از هند

Image Enlarger

مقدمه

افزایش زیبایی گونه های طبیعی، نوآوری برای تکمیل طبیعت، توسعه ی نژاد ها و سویه های زیبا و عجیب و غریب – اینها کلماتی هستند که ممکن از زبان پرورش دهندگان هیبرید ها یا علاقمندان عاشق هیبرید ها بشنوید. اما حقیقت این است که هیبرید سازی، چیزی بیش از تهاجم بشر به جهان طبیعی نیست. بسیاری از ما، هیبرید های زیادی را می شناسیم، که در صدر آنها، پرت خونی ها و فلاورهورن ها قرار دارند. در این مقاله، من بیشتر بر روی فلاور هورن تمرکز کرده ام.

فلاورهورن

ماهی پلیدی (!) است که در حدود سال های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ در مالزی ایجاد شد (و احتمالا یک روز پا در می آورد و از آب خارج می شود!). این ماهی، طوفانی را در میان علاقمندان به آکواریم، خصوصا در کشور های آسیایی به پا کرد و در حال حاضر، در جهان غرب نیز در حال گسترش است. بازاریابی و در نتیجه تقاضا برای این ماهی به صورت نمایی رشد کرده است. امروزه، بسیاری از پرورش دهندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان، این مخلوق را به عنوان محصول اول خود دارند.

افسانه

افسانه این است که برآمدگی گردن فلاورهورن، "خدای طول عمر چین" را مجسم می کند. بر اساس فنگ شویی، اعتقاد بر این است که خال های سیاه این ماهی، شانس و رفاه را برای صاحبش به ارمغان می آورد.

به طور کلی، چینی ها به موجودات افسانه ای مانند اژدها اعتقاد دارند. در سال های اخیر، اعتقاد بر این بوده است که آروانا ها، موفقیت می آورند، زیرا به اژدهای افسانه ای شباهت دارند. به طور مشابه، افسانه ایی که در مورد فلاورهورن وجود دارد این است که خدای کامیابی چین، مانند فلاورهورن، بر روی گردن خود یک برآمدگی داشته است. اعتقاد بر این است که هرچه برآمدگی روی گردن فلاورهورن بیشتر شود، موجودی بانکی، کامیابی و طول عمر صاحب ماهی نیز بیشتر می شود.

خاستگاه

تا این لحظه، خاستگاه دقیق این ماهی، به جز برای کسانی که آن را ایجاد کردند، ناشناخته مانده است. اما بسیاری از محققان و کارشناسان، اعتقاد دارند که ۶ نوع سیکلید در به وجود آمدن آن نقش داشته اند. به نظر می رسد که والدین این ماهی، سیکلید تریماکو، سیکلید رد ترور، سیکلید پرت قرمز، سیکلید میداس، سیکلید رد دویل و سیکلید سر قرمز باشند. از آنجایی که نژاد ها و سویه های زیادی از فلاورهورن وجود دارد، تشخیص اینکه چه ماهی هایی در شکل گیری چنین هیبریدی نقش داشته اند، حتی برای کارشناسان هم غیر ممکن است. حتی برخی از فلاورهورن ها رنگ آمیزی شده اند و برای آنها از هورمون استفاده شده است.

Image Enlarger


هدف

رشد نمایی سود دهی برای پرورش دهندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان، دلیل پرورش این ماهی است. قیمت یک نمونه از این ماهی در ایالات متحده تا ۳۱۹,۷۹۰ دلار نیز رسیده است (دقت داشته باشید که تاریخ انتشار این مقاله اکتبر ۲۰۰۴ است - مترجم). با این قیمت ها، هدف نسبتا مشخص است. هیچکس نمی تواند یک تریماکو، میداس، رد ترور و یا سر قرمز را با قیمتی بیش از ۱۰۰ یا ۲۰۰ دلار بفروشد. تنها دلیل پیدایش این ماهی عجیب و غریب، به دست آوردن سود فراوان در مدت اندک است. حتی امروزه نیز تقاضا برای فلاورهورن بالاست و یک فلاورهورن خوش رنگ با هد بزرگ، زیر ۵۰۰ دلار به فروش نمی رسد.

 

شوق

چرا بسیاری از مردم دیوانه ی این ماهی اند؟
پاسخ این سوال در تلاقی زمانی دو اتفاق نهفته است. گفته می شود شخصی بر اساس تعداد خطوط یک فلاورهورن، در یک بخت آزمایی شرکت کرده و یک میلیون دلار برنده شده است. این داستان مانند یک طوفان، سرتاسر آسیای شرقی را درنوردید و بسیاری از مردم امیدوار شدند که با خرید یک ماهی، بتوانند میلیونر شوند.

دلیل دیگر این اشتیاق، زیبایی فلاورهورن است. خیلی از پرورش دهندگان ادعا دارند که این ماهی، زیبا ترین ماهی آب شیرین است.

نگهداری از آن نیز بسیار آسان است. من فلاورهورنی را دیده ام که در یک تانک ۲۰ گالونی، بدون هیچ مشکلی قرار داده شده است. این ماهی در چنین جای کوچکی تا ۱۰ اینچ رشد کرد و هد بزرگی داشت.

فلاورهورن، در میان علاقمندان تازه کاری که تنها به دنبال رنگ، زیبایی و شانس در یک ماهی هستند، بسیار معروف است. این ها افرادی هستند که اصول اخلاقی این سرگرمی را به طور واقعی نمی فهمند و درک نمی کنند که ماهی ها چیزی بیش از اشیاء رنگارنگ شناور هستند.

فاجعه

۱. بزرگترین خطر فلاورهورن برای آکواریوم، این است که تشخیص گونه های خالص، از هیبرید ها بسیار دشوار شده است. در خیلی از مواقع، یک فلاورهورن که رنگ کسل کننده ای دارد، به جای تریماکو فروخته می شود و یک فلاورهورن قرمز به عنوان سیکلید سر قرمز به فروش می رسد. بسیاری از فروشندگان محلی، فلاورهورن را در سایز ۱.۵ اینچی می فروشند. در این سن بسیاری از فلاورهورن ها، به سیکلید های محکوم یا orange chromide ها شباهت دارند. شخصی اشتباها یکی از این فلاورهورن ها را به عنوان سیکلید محکوم (گورخری) خریده و آن را در تانک آمریکای مرکزی ها گذاشته بود. زمانی که این ماهی پلید کمی بزرگتر شد، تمام هم تانکی هاش را نابود کرد و زمانی او فهمید ماهی خریداری شده یک فلاورهورن است که دیگر برای نجات بقیه ماهی ها خیلی دیر شده بود.

۲. تقاضای بالا برای سویه های بیشتر، پرورش دهندگان را به سمت اعمال ظالمانه ای سوق داده است:
- فلاورهورن هایی که بدن گرد تری دارند، مطلوب ترند؛ از این رو با استفاده از تکنولوژی، ستون فقرات آنها عمدا خم می شود.
- فلاورهورن هایی که رنگ آمیزی غنی ای دارند، طرفداران بیشتری دارند؛ در نتیجه این ماهی ها رنگ آمیزی می شوند.
- هد ماهی باید بزرگ و بزرگتر باشد؛ از این رو دائما با استفاده از آینه، نوردهی شدید و بستر فلورسنت تحت استرس شدید قرار می گیرند.

۳. آکواریوم ها محیط های بسیار محدودی هستند. بنابراین احتمال جفت شدن هیبریدی مانند این، با گونه های خالص بسیار زیاد است. اگر پرورش این ماهی های اسباب بازی با این سرعت بالا همچنان ادامه داشته باشد، ممکن است روزی برسد که دیگر شاهد هیچ ماهی خالصی در آکواریوم نباشیم.

۴. از آنجایی که یک ماهی هیبریدی است، خصوصیاتش غیر قابل تعیین اند. هیچ کس نمی تواند به طور دقیق عنوان کند که این موجودات قادر به انجام چه چیز هایی هستند. بر اساس دانسته های من، یک فلاورهورن به اندازه ای سرسخت است که از پس یک اسکار و اغلب سیکلید هایی مانند تگزاس، سیکلید سر قرمز و سوروم بر می آید. همچنین اگر کسی قصد داشته باشد که این ماهی را با ماهی های دیگر نگه داری کند، همه ی آنها در خطر خواهند بود.

۵. امروزه بر خلاف پرت ها، فلاورهورن ها قادر به تولید مثل هستند. مردم نژاد های مختلف فلاورهورن را با هم جفت می زنند. برای مثال، "ف ۱" را فلاورهورنی در نظر می گیریم که از جفت شدن یک تریماکو با یک رد ترور به وجود آماده باشد؛ و "ف ۲" فلاورهورنی است که والدین آن تریماکو و سیکلید سر قرمز هستند. اگر "ف۱" و "ف ۲" با هم جفت شوند، نتیجه یک گونه ی جدید خواهد بود. یک اهریمن (!)، اهریمن دیگری را از نوعی دیگر به وجود می آورد. تصور کنید که آینده ی این سرگرمی چقدر دهشت آور خواهد بود.

۶. فلاورهورن حدودا در سایز ۴ اینچی به بلوغ جنسی می رسد و پس از آن هر شش ماه یک بار حدود ۲۰۰ تخم می گذارد. اگر این سرعت تولید مثل آکواریوم ها را پر کند، چه بر سر گونه های خالص خواهد آمد؟ در این صورت "ماهی فروشی های محلی"، به "فلاورهورن فروشی های محلی تبدیل" می شوند. این اتفاق تا کنون در بسیاری از کشور های آسیایی رخ داده است.

Image Enlarger

کابوسی برای طبیعت

بزرگترین خطر این موجودات هیولا، متوجه جهان طبیعی است. اعتقاد بر این است که فلاورهورن، یک ماهی فنگ شویی است. گفته می شود که هرچه هد بزرگتر و رنگ آمیزی بهتر باشد، وجود این ماهی شانس بیشتری می آورد، در حالی که عکس این قضیه نیز صحیح است. اگر یک فلاورهورن رنگ آمیزی خود را از دست بدهد یا هدش کوچک شود، بد شانسی می آورد. از این رو، بسیاری از صاحبان فلاورهورن، آنها را به نزدیکترین آبگیر می اندازند و این "ماهی های فرانکن " (همانگونه که دکتر کلمن آنها را خطاب می کند)، تمام اکوسیستم آن آبگیر را نابود می کنند. بسیاری از این فلاورهورن ها با خوردن ماهی زنده بزرگ شده اند. هنگامی که یک فلاورهورن ۱۰ اینچی که با چنین رژیم غذایی بزرگ شده است، به یک آبگیر وارد شود، نتیجه کاملا مشخص است.

این اتفاق در مالزی بسیار رایج شده است. تقریبا تمام آبگیر ها در مالزی، توسط این ماهی اشغال شده اند. البته هیچ موردی از ورود این ماهی به جنگل های بارانی مالزی گزارش نشده است. اما در آینده، این شیطان راهی برای ورود به جنگل ها نیز پیدا می کند و در این صورت، گونه های در معرض خطر، مانند آروانای آسیایی که در ردیف اول فهرست گونه های در خطر انقراض قرار دارد، به همراه دیگر ماهی های محلی، ناپدید خواهند شد.

نتیجه گیری

آکواریوم ها، باید به عنوان نسخه های مینیاتوری از زیستگاه های طبیعی در نظر گرفته شوند. حتی اگر قادر به ایجاد اکوسیستم های عالی در آکواریوم هایمان نباشیم، می توانیم محیط هایی را ایجاد کنیم که تا حد ممکن به زیست گاه های طبیعی نزدیک باشند، تا بتوانیم از زیبایی آنها لذت ببریم.
- اگر فلاورهورن را برای هدش می خرید، نگاهی به فرانتوزا بیندازید. هنگامی که یک گروه کوچک از آنها را در تانکی که به اندازه ی کافی بزرگ باشد بیندازید، بر روی سر نر چیره، برآمدگی ای ایجاد می شود که هیچ فلاورهورنی نمی تواند داشته باشد.
- اگر رنگ آمیزی چیزی است که در یک ماهی به دنبال آن هستید، به سیکلید سر قرمز نگاهی بیندازید. تمام رنگ های رنگین کمان در این ماهی وجود دارد.
- اگر به خال های سیاه علاقه دارید، تریماکو الگوی متمایزی دارد.
- اگر نقطه های مرواریدی می خواهید، سیکلید تگزاس را ملاحظه کنید.

وقتی گونه های طبیعی ای وجود دارند که تمام این صفات مورد نظر به عنوان زیبایی محض در آنها وجود دارد، پس چرا باید به دنبال موجوداتی باشیم که به دست بشر ساخته شده اند؟ بیش از ۱۵۰۰ سیکلید در حیات وحش وجود دارد که صد ها گونه از آنها با زیبایی های منحصر به فرد و شخصیت های شگفت انگیز، برای علاقمندان در دسترس اند. این گوناگونی به اندازه ای است که نیاز های هر کسی را برآورده می کند. بیایید به مادر طبیعت احترام بگذاریم. انجام کار های وحشتناک آسان است، اما تبعاتی دارد. زیرا ما فقط یک سیاره را می شناسیم که کلید ایجاد، پشتیبانی و چرخه ی پدیده ای به نام حیات را در خود دارد. بیایید آن را ناچیز نشماریم و بازیچه نگیریم.

Image Enlarger

بنابراین خرید هیبریدها را متوقف کنید و چنانچه هرگاه هیبریدی را ایجاد کردید، در از بین بردن آن تردید نکنید. حتی اگر وجدان تان به شما اجازه نمی دهد که او را بکشید، هرگز او را در رودخانه ها، آبگیر ها و برکه ها رها نکنید. ما قدرت حفاظت از مخلوقات طبیعت را داریم، اما حق دستکاری آنها را نداریم. پس به هیبرید ها، ماهی های هورمونی و ماهی هایی که ژنتیک آنها دستکاری شده است، نه بگویید. به یاد داشته باشید، چنانچه خرید متوقف شود، تولید نیز متوقف خواهد شد.

 

منبع: aquarticles.com

کاربران زیر از رضا جدي برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

shayan.sh, مجتبی, emad.ef, xb, Mohammad 8.731

 

 

 
۱۸ شهریور, ۱۳۹۵
۱۰:۱۸ ب٫ظ
Avatar
FRIEND OF FISH
یه گوشه ای تو انلی پت?

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 254
تاریخ عضویت:

۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

رضا جدی گفته
سلام دوستان

من همیشه یکی از طرفدار های فلاورهورن، این ماهی زیبا بودم؛ اما چند روز پیش این مقاله رو توی یکی از سایت های خارجی دیدم که نظرم رو در موردش عوض کرد. از اونجا که فلاور تو ایران طرفدارای زیادی داره، بد ندیدم ترجمه ی مقاله رو اینجا بذارم، امیدوارم مفید باشه.

 

نوشته ی Madhu Soodhanan از هند

Image Enlarger

مقدمه

افزایش زیبایی گونه های طبیعی، نوآوری برای تکمیل طبیعت، توسعه ی نژاد ها و سویه های زیبا و عجیب و غریب – اینها کلماتی هستند که ممکن از زبان پرورش دهندگان هیبرید ها یا علاقمندان عاشق هیبرید ها بشنوید. اما حقیقت این است که هیبرید سازی، چیزی بیش از تهاجم بشر به جهان طبیعی نیست. بسیاری از ما، هیبرید های زیادی را می شناسیم، که در صدر آنها، پرت خونی ها و فلاورهورن ها قرار دارند. در این مقاله، من بیشتر بر روی فلاور هورن تمرکز کرده ام.

فلاورهورن

ماهی پلیدی (!) است که در حدود سال های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ در مالزی ایجاد شد (و احتمالا یک روز پا در می آورد و از آب خارج می شود!). این ماهی، طوفانی را در میان علاقمندان به آکواریم، خصوصا در کشور های آسیایی به پا کرد و در حال حاضر، در جهان غرب نیز در حال گسترش است. بازاریابی و در نتیجه تقاضا برای این ماهی به صورت نمایی رشد کرده است. امروزه، بسیاری از پرورش دهندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان، این مخلوق را به عنوان محصول اول خود دارند.

افسانه

افسانه این است که برآمدگی گردن فلاورهورن، "خدای طول عمر چین" را مجسم می کند. بر اساس فنگ شویی، اعتقاد بر این است که خال های سیاه این ماهی، شانس و رفاه را برای صاحبش به ارمغان می آورد.

به طور کلی، چینی ها به موجودات افسانه ای مانند اژدها اعتقاد دارند. در سال های اخیر، اعتقاد بر این بوده است که آروانا ها، موفقیت می آورند، زیرا به اژدهای افسانه ای شباهت دارند. به طور مشابه، افسانه ایی که در مورد فلاورهورن وجود دارد این است که خدای کامیابی چین، مانند فلاورهورن، بر روی گردن خود یک برآمدگی داشته است. اعتقاد بر این است که هرچه برآمدگی روی گردن فلاورهورن بیشتر شود، موجودی بانکی، کامیابی و طول عمر صاحب ماهی نیز بیشتر می شود.

خاستگاه

تا این لحظه، خاستگاه دقیق این ماهی، به جز برای کسانی که آن را ایجاد کردند، ناشناخته مانده است. اما بسیاری از محققان و کارشناسان، اعتقاد دارند که ۶ نوع سیکلید در به وجود آمدن آن نقش داشته اند. به نظر می رسد که والدین این ماهی، سیکلید تریماکو، سیکلید رد ترور، سیکلید پرت قرمز، سیکلید میداس، سیکلید رد دویل و سیکلید سر قرمز باشند. از آنجایی که نژاد ها و سویه های زیادی از فلاورهورن وجود دارد، تشخیص اینکه چه ماهی هایی در شکل گیری چنین هیبریدی نقش داشته اند، حتی برای کارشناسان هم غیر ممکن است. حتی برخی از فلاورهورن ها رنگ آمیزی شده اند و برای آنها از هورمون استفاده شده است.

Image Enlarger


هدف

رشد نمایی سود دهی برای پرورش دهندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان، دلیل پرورش این ماهی است. قیمت یک نمونه از این ماهی در ایالات متحده تا ۳۱۹,۷۹۰ دلار نیز رسیده است (دقت داشته باشید که تاریخ انتشار این مقاله اکتبر ۲۰۰۴ است - مترجم). با این قیمت ها، هدف نسبتا مشخص است. هیچکس نمی تواند یک تریماکو، میداس، رد ترور و یا سر قرمز را با قیمتی بیش از ۱۰۰ یا ۲۰۰ دلار بفروشد. تنها دلیل پیدایش این ماهی عجیب و غریب، به دست آوردن سود فراوان در مدت اندک است. حتی امروزه نیز تقاضا برای فلاورهورن بالاست و یک فلاورهورن خوش رنگ با هد بزرگ، زیر ۵۰۰ دلار به فروش نمی رسد.

 

شوق

چرا بسیاری از مردم دیوانه ی این ماهی اند؟
پاسخ این سوال در تلاقی زمانی دو اتفاق نهفته است. گفته می شود شخصی بر اساس تعداد خطوط یک فلاورهورن، در یک بخت آزمایی شرکت کرده و یک میلیون دلار برنده شده است. این داستان مانند یک طوفان، سرتاسر آسیای شرقی را درنوردید و بسیاری از مردم امیدوار شدند که با خرید یک ماهی، بتوانند میلیونر شوند.

دلیل دیگر این اشتیاق، زیبایی فلاورهورن است. خیلی از پرورش دهندگان ادعا دارند که این ماهی، زیبا ترین ماهی آب شیرین است.

نگهداری از آن نیز بسیار آسان است. من فلاورهورنی را دیده ام که در یک تانک ۲۰ گالونی، بدون هیچ مشکلی قرار داده شده است. این ماهی در چنین جای کوچکی تا ۱۰ اینچ رشد کرد و هد بزرگی داشت.

فلاورهورن، در میان علاقمندان تازه کاری که تنها به دنبال رنگ، زیبایی و شانس در یک ماهی هستند، بسیار معروف است. این ها افرادی هستند که اصول اخلاقی این سرگرمی را به طور واقعی نمی فهمند و درک نمی کنند که ماهی ها چیزی بیش از اشیاء رنگارنگ شناور هستند.

فاجعه

۱. بزرگترین خطر فلاورهورن برای آکواریوم، این است که تشخیص گونه های خالص، از هیبرید ها بسیار دشوار شده است. در خیلی از مواقع، یک فلاورهورن که رنگ کسل کننده ای دارد، به جای تریماکو فروخته می شود و یک فلاورهورن قرمز به عنوان سیکلید سر قرمز به فروش می رسد. بسیاری از فروشندگان محلی، فلاورهورن را در سایز ۱.۵ اینچی می فروشند. در این سن بسیاری از فلاورهورن ها، به سیکلید های محکوم یا orange chromide ها شباهت دارند. شخصی اشتباها یکی از این فلاورهورن ها را به عنوان سیکلید محکوم (گورخری) خریده و آن را در تانک آمریکای مرکزی ها گذاشته بود. زمانی که این ماهی پلید کمی بزرگتر شد، تمام هم تانکی هاش را نابود کرد و زمانی او فهمید ماهی خریداری شده یک فلاورهورن است که دیگر برای نجات بقیه ماهی ها خیلی دیر شده بود.

۲. تقاضای بالا برای سویه های بیشتر، پرورش دهندگان را به سمت اعمال ظالمانه ای سوق داده است:
- فلاورهورن هایی که بدن گرد تری دارند، مطلوب ترند؛ از این رو با استفاده از تکنولوژی، ستون فقرات آنها عمدا خم می شود.
- فلاورهورن هایی که رنگ آمیزی غنی ای دارند، طرفداران بیشتری دارند؛ در نتیجه این ماهی ها رنگ آمیزی می شوند.
- هد ماهی باید بزرگ و بزرگتر باشد؛ از این رو دائما با استفاده از آینه، نوردهی شدید و بستر فلورسنت تحت استرس شدید قرار می گیرند.

۳. آکواریوم ها محیط های بسیار محدودی هستند. بنابراین احتمال جفت شدن هیبریدی مانند این، با گونه های خالص بسیار زیاد است. اگر پرورش این ماهی های اسباب بازی با این سرعت بالا همچنان ادامه داشته باشد، ممکن است روزی برسد که دیگر شاهد هیچ ماهی خالصی در آکواریوم نباشیم.

۴. از آنجایی که یک ماهی هیبریدی است، خصوصیاتش غیر قابل تعیین اند. هیچ کس نمی تواند به طور دقیق عنوان کند که این موجودات قادر به انجام چه چیز هایی هستند. بر اساس دانسته های من، یک فلاورهورن به اندازه ای سرسخت است که از پس یک اسکار و اغلب سیکلید هایی مانند تگزاس، سیکلید سر قرمز و سوروم بر می آید. همچنین اگر کسی قصد داشته باشد که این ماهی را با ماهی های دیگر نگه داری کند، همه ی آنها در خطر خواهند بود.

۵. امروزه بر خلاف پرت ها، فلاورهورن ها قادر به تولید مثل هستند. مردم نژاد های مختلف فلاورهورن را با هم جفت می زنند. برای مثال، "ف ۱" را فلاورهورنی در نظر می گیریم که از جفت شدن یک تریماکو با یک رد ترور به وجود آماده باشد؛ و "ف ۲" فلاورهورنی است که والدین آن تریماکو و سیکلید سر قرمز هستند. اگر "ف۱" و "ف ۲" با هم جفت شوند، نتیجه یک گونه ی جدید خواهد بود. یک اهریمن (!)، اهریمن دیگری را از نوعی دیگر به وجود می آورد. تصور کنید که آینده ی این سرگرمی چقدر دهشت آور خواهد بود.

۶. فلاورهورن حدودا در سایز ۴ اینچی به بلوغ جنسی می رسد و پس از آن هر شش ماه یک بار حدود ۲۰۰ تخم می گذارد. اگر این سرعت تولید مثل آکواریوم ها را پر کند، چه بر سر گونه های خالص خواهد آمد؟ در این صورت "ماهی فروشی های محلی"، به "فلاورهورن فروشی های محلی تبدیل" می شوند. این اتفاق تا کنون در بسیاری از کشور های آسیایی رخ داده است.

Image Enlarger

کابوسی برای طبیعت

بزرگترین خطر این موجودات هیولا، متوجه جهان طبیعی است. اعتقاد بر این است که فلاورهورن، یک ماهی فنگ شویی است. گفته می شود که هرچه هد بزرگتر و رنگ آمیزی بهتر باشد، وجود این ماهی شانس بیشتری می آورد، در حالی که عکس این قضیه نیز صحیح است. اگر یک فلاورهورن رنگ آمیزی خود را از دست بدهد یا هدش کوچک شود، بد شانسی می آورد. از این رو، بسیاری از صاحبان فلاورهورن، آنها را به نزدیکترین آبگیر می اندازند و این "ماهی های فرانکن " (همانگونه که دکتر کلمن آنها را خطاب می کند)، تمام اکوسیستم آن آبگیر را نابود می کنند. بسیاری از این فلاورهورن ها با خوردن ماهی زنده بزرگ شده اند. هنگامی که یک فلاورهورن ۱۰ اینچی که با چنین رژیم غذایی بزرگ شده است، به یک آبگیر وارد شود، نتیجه کاملا مشخص است.

این اتفاق در مالزی بسیار رایج شده است. تقریبا تمام آبگیر ها در مالزی، توسط این ماهی اشغال شده اند. البته هیچ موردی از ورود این ماهی به جنگل های بارانی مالزی گزارش نشده است. اما در آینده، این شیطان راهی برای ورود به جنگل ها نیز پیدا می کند و در این صورت، گونه های در معرض خطر، مانند آروانای آسیایی که در ردیف اول فهرست گونه های در خطر انقراض قرار دارد، به همراه دیگر ماهی های محلی، ناپدید خواهند شد.

نتیجه گیری

آکواریوم ها، باید به عنوان نسخه های مینیاتوری از زیستگاه های طبیعی در نظر گرفته شوند. حتی اگر قادر به ایجاد اکوسیستم های عالی در آکواریوم هایمان نباشیم، می توانیم محیط هایی را ایجاد کنیم که تا حد ممکن به زیست گاه های طبیعی نزدیک باشند، تا بتوانیم از زیبایی آنها لذت ببریم.
- اگر فلاورهورن را برای هدش می خرید، نگاهی به فرانتوزا بیندازید. هنگامی که یک گروه کوچک از آنها را در تانکی که به اندازه ی کافی بزرگ باشد بیندازید، بر روی سر نر چیره، برآمدگی ای ایجاد می شود که هیچ فلاورهورنی نمی تواند داشته باشد.
- اگر رنگ آمیزی چیزی است که در یک ماهی به دنبال آن هستید، به سیکلید سر قرمز نگاهی بیندازید. تمام رنگ های رنگین کمان در این ماهی وجود دارد.
- اگر به خال های سیاه علاقه دارید، تریماکو الگوی متمایزی دارد.
- اگر نقطه های مرواریدی می خواهید، سیکلید تگزاس را ملاحظه کنید.

وقتی گونه های طبیعی ای وجود دارند که تمام این صفات مورد نظر به عنوان زیبایی محض در آنها وجود دارد، پس چرا باید به دنبال موجوداتی باشیم که به دست بشر ساخته شده اند؟ بیش از ۱۵۰۰ سیکلید در حیات وحش وجود دارد که صد ها گونه از آنها با زیبایی های منحصر به فرد و شخصیت های شگفت انگیز، برای علاقمندان در دسترس اند. این گوناگونی به اندازه ای است که نیاز های هر کسی را برآورده می کند. بیایید به مادر طبیعت احترام بگذاریم. انجام کار های وحشتناک آسان است، اما تبعاتی دارد. زیرا ما فقط یک سیاره را می شناسیم که کلید ایجاد، پشتیبانی و چرخه ی پدیده ای به نام حیات را در خود دارد. بیایید آن را ناچیز نشماریم و بازیچه نگیریم.

Image Enlarger

بنابراین خرید هیبریدها را متوقف کنید و چنانچه هرگاه هیبریدی را ایجاد کردید، در از بین بردن آن تردید نکنید. حتی اگر وجدان تان به شما اجازه نمی دهد که او را بکشید، هرگز او را در رودخانه ها، آبگیر ها و برکه ها رها نکنید. ما قدرت حفاظت از مخلوقات طبیعت را داریم، اما حق دستکاری آنها را نداریم. پس به هیبرید ها، ماهی های هورمونی و ماهی هایی که ژنتیک آنها دستکاری شده است، نه بگویید. به یاد داشته باشید، چنانچه خرید متوقف شود، تولید نیز متوقف خواهد شد.

 

منبع: aquarticles.com  

بس کن آقا!!heeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeee

هیبرید ها را بکشید پلید به نویسنده اصلی این نوشته میکن نه یک ماهی بیچاره!

فکر نمی کنید اون ماهی بخواد یه بهار دیگه رو هم ببینهcraycraycraycraycray

خریدار باید چشماشو باز کنه اون خریدار که اینقدر سریع فریب میخوره بهتره آکواریومش رو بشکنه بندازه بیرون.

heeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeee

بعد باید خرافه کشی و فرهنگ سازی بشه.

واقعا که???

۱۸ شهریور, ۱۳۹۵
۱۱:۵۷ ب٫ظ
Avatar
(Mahdi(victim
شیراز

کاربر ممتاز
Members
تعداد نوشته ها: 333
تاریخ عضویت:

۴ شهریور, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

من عاشق اون عکس اخریشم

روزگار از رخ تو شمعي ساخت
آتشي در نهاد ما انداخت
ما طلب گار عافيت بوديم
در کمين بود عشق، بيرون تاخت
۱۹ شهریور, ۱۳۹۵
۳:۴۳ ب٫ظ
Avatar
Aliebrahimzadeh
قم

کاربر فعال
Members
تعداد نوشته ها: 554
تاریخ عضویت:

۱۹ اردیبهشت, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

FRIEND OF FISH گفته

بس کن آقا!!heeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeee

هیبرید ها را بکشید پلید به نویسنده اصلی این نوشته میکن نه یک ماهی بیچاره!

فکر نمی کنید اون ماهی بخواد یه بهار دیگه رو هم ببینهcraycraycraycraycray

خریدار باید چشماشو باز کنه اون خریدار که اینقدر سریع فریب میخوره بهتره آکواریومش رو بشکنه بندازه بیرون.

heeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeeeheeee

بعد باید خرافه کشی و فرهنگ سازی بشه.

واقعا که???  

سلام فکر نمی کنید اون ماهی هایی که قراره با آزاد کردن یه هیبرید توسط شما کشته بشن دوست دارن بهار سال آینده رو ببینن 

مردم انقدر زود فریب می خورن که نمی فهمن این ماهیی که قراره بخرن خیلی خطر داره ما باید خودمون چشم و گوش مردم رو باز کنیم تا هیبرید نخرن که کاریست بس دشوار 

مثلا خودم خیلی پرت و ردکپ و پرسکال رو دوست دارم 

۲۴ شهریور, ۱۳۹۵
۱۱:۳۴ ق٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام مطلب جدیدی بود..ممنون بابت زحمتتون..من دوتا از مطالب عنوان شده بالا رو قبول ندارم

۱- عنوان شده نگهداری از فلاور راحت است و برا مبتدیان گزینه خوبی است که من نگهداری فلاور رو خیلی آسون نمیدونم از تغذیه مناسب تا دکور و ترکیب

۲-اینکه وقتی مما این ماهی رو در طبیعت رها کنیم و بهش بگیم پلید زیاد جالب نیست..همچنین رها سازی هر ماهی ای در طبیعت مشکل ساز است از ماهی عید گرفته تا همین فلاور..بنده در همین تربت جام دیدم که در رود ابدال آباد ردتیل رها کردن!!!!!

از دوستان عزیزم خواهش میکنم مطالب طولانی رو نقل قول نفرمایندflower2

کاربران زیر از HAMID ESKANDARI برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

FRIEND OF FISH

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۲۷ شهریور, ۱۳۹۵
۱:۲۷ ب٫ظ
Avatar
رضا جدي
اهواز

کاربر نمونه
Members
تعداد نوشته ها: 495
تاریخ عضویت:

۲۹ فروردین, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

از همه دوستان ممنونم که نظرات خودشونو بی ریا گفتن flower

واقعیت امر اینه که انسانها برای لذت خود از انجام هیچ کاری مضایقه نمیکنن حتا به خودشونم رحم نمیکنن چه برسه به حیوانات بی گناه در کل باید بگم طبق آمار قریب به ۹۰ درصد از ماهیهای زینتی تکثیر شده و تا چند نسل قبلشون توی اکواریوم بودن

یعنی میخوام بگم یه جورایی همهی ماهیا اصلاح شده هستن , به زندگی توی قفس اکواریوم خو گرفتن و اون خلق و خوی طبیعی خودشونو از دست دادن

 برای ماکروها مخفیگاه بزاریم یا نزاریم دیگه فرقی نمیکنه ,

ماهی آب شور یا شیرین : تا چند وقت دیگه چه بخایم چه نخایم  این اتفاق می افته ماهیای آب شورو با ماهیای آب شیرین میشه نگهداشتflower

کاربران زیر از رضا جدي برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

FRIEND OF FISH

 

 

 
۲۷ شهریور, ۱۳۹۵
۱:۵۵ ب٫ظ
Avatar
FRIEND OF FISH
یه گوشه ای تو انلی پت?

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 254
تاریخ عضویت:

۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

رضا جدی گفته
سلام

از همه دوستان ممنونم که نظرات خودشونو بی ریا گفتن flower

واقعیت امر اینه که انسانها برای لذت خود از انجام هیچ کاری مضایقه نمیکنن حتا به خودشونم رحم نمیکنن چه برسه به حیوانات بی گناه در کل باید بگم طبق آمار قریب به ۹۰ درصد از ماهیهای زینتی تکثیر شده و تا چند نسل قبلشون توی اکواریوم بودن

یعنی میخوام بگم یه جورایی همهی ماهیا اصلاح شده هستن , به زندگی توی قفس اکواریوم خو گرفتن و اون خلق و خوی طبیعی خودشونو از دست دادن

 برای ماکروها مخفیگاه بزاریم یا نزاریم دیگه فرقی نمیکنه ,

ماهی آب شور یا شیرین : تا چند وقت دیگه چه بخایم چه نخایم  این اتفاق می افته ماهیای آب شورو با ماهیای آب شیرین میشه نگهداشتflower  

بله دوست من درسته.

ببخشید منو احساسی برخورد کردم  ولی هیچ ماهی که اکواریومی هست رو نباید حتی تو زیستگاه رها کرد چون یا میکشهquarrel یا کشته میشهculpability.

اونم یه ماهی  مثل فلاورquarrelboxinggombosogombosogombosoquarrelboxing

کاربران زیر از FRIEND OF FISH برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

shayan.sh
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: SajjadMolavi
245 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3749

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33806

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7666

نوشته ها: 163807

جدیدترین اعضاء:

yosof 914, sina_237128, 09_sina, Mohammad.renjer, samanhoseyni, 2023abolfazl

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها