اردک ماهی | شناخت انواع ماهیان زینتی اب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
اردک ماهی
۲۰ بهمن, ۱۳۹۶
۱۲:۲۰ ب٫ظ
Avatar
Mersad Moradi
lorstan

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 197
تاریخ عضویت:

۱۹ اسفند, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام در این بخش ماهی رواز خانواده سرسوسماری معرفی میکنم

اردک ماهی:

این ماهی مثل گونه‌های دیگر خانواده اردک ماهیها یکماهی شکارچی و مهاجم است سر او به شکل پوزه اردک پهن می‌شود و دارای یک دهان باتعداد زیادی دندان تیز می باشد اردک ماهی در میان خزه‌های آبهای تمیز محل زندگیش بهدنبال شکار پرسه می زند و آماده حمله به هر موجود قابل خوردن مثل پرندگان در حالشنا در سطح آب می باشد.

بیولوژی :
اردک ماهی شمالی ماهی استکه از نظر جثه بزرگ بوده وجزو ماهیان شکارچی است که متعلق به خانواده Ecosidaeمیباشد . . اردک ماهی شمالی یک ماهی استخوانی است که با خصوصیاتی مثل بدن بلند وباریک و پوزه اردکی شکل مسطح که دارای دندانهای زیادی است از دیگر ماهیان متمایزمیشود . بدن اژدری شکل آنها مشخصه ماهیان شکارچی کمین کننده است که به ماهی اجازهمیدهد به صورت سیریع و ناگهانی به طعمه حمله کند. آنها دارای باله های عمودی و تیرهرنگ در انتهای بدن و رنگ کل بدن خاکستری متمایل به سبز میباشد که نقاط زرد رنگ یاسفید رنگ در سراسر بدن به صورت نامنظم دیده میشود .ناحیه شکمی آنها سفید رنگ است .یکی از راههایی که اردک ماهیان را متمایز می کند ترتیب قرار گرفتن فلسها در سرپوشآبششی و فک می باشد .نیمه بالایی سرپوش آبششی و تمام فک آن توسط فلس پوشیده شده استپراکندگی آنها در بسیاری از دریاچه های آب شیرین ، نهرها و استخرهای پوشیده از علفمی باشد.پراکنش اردک ماهی شمالی شامل شمالی ترین ناحیه آمریکای شمالی ، آسیا واروپا است .زیستگاه آنها با تغییر فصل و درجه حرارت آب تغییر می کند.اردک ماهیشمالی عمومابه هنگام تخم ریزی بهاره و اوایل تابستان در آبهای سطحی کم عمق ومناطقیکه از علف پوشیده شده دیده میشود . در اواخر تابستان اردک ماهی شروع به مهاجرت بهآبهای عمیق تر می کند و آنجا را برای ماندن در طی مدتی که پاییز و زمستان سپری شودانتخاب می کند . بر خلاف بیشتر ماهیان در راسته Salmoniformes پنج گونه از خانوادهاردک ماهیان فاقد باله چربی هستند. اعضای خانواده اردک ماهیان دارای باله پشتیومخرجی تقریبا هم اندازه هستند که در یک خط قرار گرفته است و مکان آن در نزدیکیانتهای بدن است .اردک ماهیان توسط دم چنگالی شکل و پوزه بلندشان از دیگر ماهیانتشخیص داده میشوند .بیشتر ماهیان استخوانی دارای کیسه شنایی هستند که از لحاظ طولزیاد با لوله گوارش در ارتباط نیست اگرچه در اعضای راسته Salmoniformes کیسه شنایانباشته از گاز با لوله گوارش از طریق یک مجرای جانبی در ارتباط است این ماهی.بابلعیدن حجم زیادی از هوااز سطح آب ، هوا به داخل کیسه شنای خود هدایت کرده که بااینکار میزان شناوری خود در آب را تنظیم می کند . در ماهیان شکارچی کمین کننده مثلاردک ماهی کیسه شنا به ماهی اجازه میدهد که خیلی آرام و بی حرکت در آب باقیبماند.اردک ماهی شمالی معمولا به هنگامیکه طول آن به حدود۲/۱ متر میرسد و وزن آنحدود ۱۸ کیلوگرم میشود به بلوغ میرسند گرچه عموما وزن آنها بین ۹/۰ تا ۵/۴ کیلوگرماست . تعیین سن اردک ماهی مشکل بوده و با شمارش حلقه های موجود در فلس سن آنها تعینمیشود . بعضی از اردک ماهیان به سن ۲۴ سالگی هم میرسند ولی سن بلوغ آنها بین ۲ تا ۵سال است .
تغذیه :

اردک ماهی یک ماهی شکارچی است که دارایاشتهای فوق العاده ای می باشد .در ماههای اولیه زندگی رژیم غذایی اردک ماهی جوانشامل سخت پوستان کوچک و حشرات ریز است و هنگامیکه به بلوغ می رسد از بیشتر ماهیان ،قورباغه ها ، حشرات و خرچنگ ها ، بعضی پستانداران کوچک مثل موش و مرغان آبزی جوانتغذیه می کند .اردک ماهی به هنگام شکار در لابه لای علفها کمین کرده و به طورناگهانی و غافلگیر کننده به طعمه حمله می کند . و با دندانهای تیز خود طعمه را نگهداشته و ابتدا از سمت سر شروع به قورت دادن می کند .
تولید مثل :
بیشتر نرها و ماده ها در ۲ تا ۵ سال ابتدایی زندگی به بلوغ میرسند .دوره تولید مثل اردک ماهی معمولا از ماه مارس تا ماه می ادامه دارد .که بستگی بهدرجه حرارت آب و زمان آب شدن یخها دارد .در بهار زمانی که ماهیها در مناطق مردابهایکم عمق تجمع پیدا می کنند اردک ماهیان در دهانه خلیجهای کوچکی که از نهرها بوجودآمده ودارای بستر سنگی است دیده میشوند .اردک ماهیان ماده تخمهای خود را در طول مدتروز روی گیاهانی که بین این سنگها وجود دارد ریخته ،که تعداد آنها در حدود ۱۰۰۰۰۰عدد است.به همراه آنها اردک ماهیان نر هم تخمکها را بارور می کنند . تخمهای محافظتنشده حدود ۲ هفته بعد تبدیل به لارو میشوند و لاروها برای تغذیه بهتر به مناطقی کهآب دارای عمق بیشری است مهاجرت می کنند

۲۰ بهمن, ۱۳۹۶
۱۲:۲۸ ب٫ظ
Avatar
Mersad Moradi
lorstan

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 197
تاریخ عضویت:

۱۹ اسفند, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین
۲۹ بهمن, ۱۳۹۶
۸:۵۸ ب٫ظ
Avatar
Mersad Moradi
lorstan

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 197
تاریخ عضویت:

۱۹ اسفند, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

 این ماهی رو من در ماهیگیری های ورزشی دیدم غذای مورد علاقش ماهی کپور هست با توجه به این موضوع که نشان میده این ماهی سرد ابی به نظر شما با استروژن و ماهیان سردابی سازگاره؟

می توان از ماهیگیری به اک منتقلش کرد.dolfinicon_arrow_gificon_arrow_gif

۲۹ بهمن, ۱۳۹۶
۹:۳۵ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام  

اردک ماهی مهاجم هست و قابل نگهداری با استروژن نیست. birddone

منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی:
47 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33931

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7674

نوشته ها: 164262

جدیدترین اعضاء:

A.M_Deymaei, pooriya jamali, dorian, mehrad01, ALi falah, hootan

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها