دیسکس | صفحه 4 | نگهداری انواع ماهیان آب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
دیسکس
۱۳ بهمن, ۱۳۹۴
۰:۳۳ ق٫ظ
Avatar
farhad black
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 27
تاریخ عضویت:

۸ تیر, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

یکی از دیسکس های من دیروز مرد امروز متوجه شدم که به خاطر ویروس پلیگ بوده الان اینیکی هم پلیگ داره(باله هاش سیاه شده کف آکواریومه همش و بدنشو میکشه به لوازم آکواریوم)

۱:هم تانک این ماهی دوتا آنجل و چهارتا کوریدوراس میخواستم بدونم امکان داره آنجل ها این ویروس بگیرن؟

۲:من اگه دمای آب به ۳۲ برسونم پ هاش پایین بیارم و نمک بدون ید اضافه کنم برای بقیه ی ماهی ها ضرر نداره؟

راستش من رفتم سرامیک خریدم و داخل فیلتر دست سازی که ساخته بودم استفاده کردم و بعد از یه روز آب کدر شد به نظرتون کدری به خاطر دیسکس بوده یا سرامیکا؟

۱۳ بهمن, ۱۳۹۴
۱:۳۶ ق٫ظ
Avatar
ehsan sa
shiraz

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 407
تاریخ عضویت:

۱۲ تیر, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

بیماری پلیگ بیماری بسیار خطر ناکی هست و باید سریع درمان بشه.

این بیماری ویروسی هست و سیستم ایمنی بدن ماهی رو تضعیف می کنه و آون رو مستعد انواع بیماری ها خواهد کرد. 

برای درمان بالا بردن دما اضافه کردن نمک و سایر اقدام هایی که فرمودید تاثیر بسیار کمی داره. 

باید از داروهای وسیع الطیف مثل سرا امینی پور و یا پاراگارد سیچم استفاده کنید.

البته روش های درمان متفاوت رو برای درمان پلیگ معرفی می کنند. از درمان توسط کلروامین تی و فرمالین گرفته تا درمان با استفاده از نمک و اضافه کردن همزمان آنتی بیوتیک هایی مثل مترونیدازول و سیپروفلاکسسین،  اریترومایسین و سیفون صد در صد روزانه و بهمراه تجدید دوز تا نه الی دوازده روز بسته به شرایط ماهی. 

اما در مورد پلیگ خدمت شما عرض کنم این بیماری به خودی خود در تانک بوجود نمی یاد و باید یک عمل باعث انتقال بیماری به تانک شما بشه. این عامل می تونه ماهی های تازه وارد مثل آنجل ها که ناقل بیماری هستند و یا کت فیش ها و کوریدوراس ها باشه. 

تیره شدن رنگ آب می تونه بعلت ترشح موکوس بدن ماهی باشه که با بوی بد هم همراه هست. 

اگر ماهی هایی که بعنوان ناقل خدمتتون عرض کردم رو از قبل هم داخل تانک داشتین و مشکلی نداشتن احتمالا بخاطر سرامیک ها می تونه باشه و شکل بدون ضد عفونی کردن سرامیک رو به تانک انتقال دادید و این مشکل بوجود آومده. 

البته شما فرمودید فقط باله ماهی ها سیاه شده و خوش رو به اشیا داخل تانک می کشه که این نشانه پلیگ نیست و بیشتر نشانه انگل پوستی هست تا پلیگ.

ماهی که پلیگ داره کل بدن تیره می شه، موکوس ترشح می کنه،  بسیار استرس داره که این استرس در کل ماهی ها دیده میشه، ماهی گوشه گیر می شه، و همه ماهی ها در یک گوشه جمع می سن، ماهی بسیار کم تحرک و خجالتی و بی اشتها می شه. 

موفق باشید

۱۳ بهمن, ۱۳۹۴
۹:۵۹ ب٫ظ
Avatar
farhad black
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 27
تاریخ عضویت:

۸ تیر, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

بسیار متشکرم اقا احسان

تقریبا میشه گفت نصف بدن ماهی  سیاه  تقزیبا سه بار در ثانیه آبشش میزنه البته آنجل هام هم همینطوری آبشش میزنن غذا هم از وقتی که تنها شده بد میخوره کف آب همش سطح آب نمیاد ولی گوشه گیر نیست

حالا اگه ویروس داشته باشه احتمال داره آنجل ها هم مبتلا بشن؟

۱۴ بهمن, ۱۳۹۴
۰:۰۰ ق٫ظ
Avatar
ehsan sa
shiraz

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 407
تاریخ عضویت:

۱۲ تیر, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

بیماری پلیگ بیماری هست که گفته میشه ویروسی آون از روی عمد توسط کشور های آسیایی شرقی ساخته شده تا از اشباع شدن ماهی دیسکس در بازار جلوگیری بشه. گفته میشه این ویروس به گونه ای ساخته شده که در مدت یک هفته بصورت نهان می مونه و بعد از گذشت این زمان به یکباره شروع به نشون دادن علایم می کنه. 

آنجل ها از جمله ماهی های هستند که می تونن ناقل این بیماری باشن اما در خصوص اینکه آون ها هم به این بیماری مبتلا شدن یا خیر نمی تونم نظری بدم. چون برخی از ماهی ها که با دیسکس هم زیستی دارن صرفا بعنوان ناقل هستن و کوچکترین اثری از بیماری ممکنه روی این ماهی ها دیده نشه اما تا حدود دو ماه می تونن بعنوان ناقل عمل کنند.

آگه نسبت به بیماری پلیگ اطمینان دارید بهتره هر چه سریع تر نسبت به درمان اقدام کنید.

روش درمانی رو که خودم تجربه کردم و بدون تلفات موفق به گذراندن این دوره شدم رو در پایان خدمتتون عرض می کنم. این روش شیوه ای هست که یکی از وارد کننده های دیسکس در قرنطینه خودش ازش استفاده می کنه. 

البته نسبت به مقاومت آنجل ها در این درمان بنده اطلاعی ندارم و بهتره منتظر نظر سایر دوستان باشید. 

دما رو تا سی و دو درجه بالا ببرید 

اریترومایسین ۴۰۰ به ازای هر ۳۰ لیتر یک قرص

سیپروفلاکسسین ۵۰۰ به ازای هر ۴۰ لیتر یک قرص

مترونیدازول به ازای هر ۲۰ لیتر یک قرص

نمک به ازای هر ۲۵ لیتر یک قاشق غذا خوری سر پر

هر روز سیفون صد در صد و تجدید دارو تا نه یا دوازده روز بسته به شرایط ماهی 

تمامی آنتی بیوتیک ها رو با هم پودر کنید و به آب اضافه کنید 

کلیه فیلتر ها رو از تانک خارج کنید

هوادهی رو افزایش بدید

استفاده از آب سبک و با pH پایین تاثیر بسزایی در روند درمان خواهد داشت. 

قبلا هم بنده عرض کردم برای درمان پلیگ روش های متفاوتی استفاده می شه. لطفا از هر روشی که استفاده می کنید تا پایان دوره درمان شیوه درمان رو تغییر ندید. بیماری پلیگ بیماریی هست که باید دوره آون طی بشه.

در ضمن این احتمال هم وجود داره که ماهی بعلت اینکه تنها هست بی اشتها گوشه گیر و مضطرب شده. دیسکس موجود اجتماعی هست باید در دسته های بالاتر از پنج عدد نگهداری بشه ولی با توجه به شرایط شما به هیچ عنوان قادر به اضافه کردن ماهی جدید نیستید.

قبلا هم خدمت شما عرض شد بیماری پلیگ باید حتما توسط یک عامل خارجی به تانک شما وارد شده باشه اگر اطمینان دارید که هیچ اقدامی انجام ندادید که پر خطر باشه احتمال وجود این بیماری کم هست. 

ممکنه نوعی انگل به تانک شما وارد شده باشه و باعث بروز تلف شدن دیسکس اول و بروز علایم جدید در ماهی شما شده باشه. 

حتی این احتمال وجود داره در اثر تعویض مواد مدیا که انجام دادید چرخه آب به هم خورده باشه. خصوصا این که می فرمایید رنگ آب بعد از تعویض مدیا تغییر پیدا کرده. به هر حال علایمی که شما می گید تشابه کمی با بیماری پلیگ داره.  رفتار ماهی رو زیر نظر بگیرید. تنفس تک آب شش می تونه نشونه بیماری آب ششی باشه. باله زدن نامنظم شنا کردن به سمت عقب و جلو. کشیدن بدن ماهی به وسایل داخل آکواریوم و خلاصه تمام شرایط رو مد نظر بگیرید.

در آخر اگر در خصوص تشخیص نوع بیماری شک دارید از داروهای وسیع الطیف مثل سرا امینی پور. پاراگارد سیچم  تترا جنرال تونیک و داروهای مشابه دیگه استفاده کنید. و بی خودی این همه آنتی بیوتیک به خورد ماهی ندید. بنده در خصوص تاثیر این دوز سنگین آنتی بیوتیک بر روی آنجل ها اطلاعی ندارم. 

موفق باشید 

۱۸ بهمن, ۱۳۹۴
۱:۵۸ ب٫ظ
Avatar
soheil.d
کرمانشاه
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 13
تاریخ عضویت:

۱۵ بهمن, ۱۳۹۴
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام دوستان من یه تانک گیاهی ۸۰ سانت دارم ۴ ۶تا انجل توش با ۲ تا دیسکس ۵ سانتی اما دیسکسام سرحال نیستن رنگشون تغییر کرده و گوشه گیر شدن سایز انجلا از دیسکس ها بزرگتر لطفا راهنمای کنیین

۱۸ بهمن, ۱۳۹۴
۴:۰۹ ب٫ظ
Avatar
ehsan sa
shiraz

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 407
تاریخ عضویت:

۱۲ تیر, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

دوست عزیز بهتره اول مسله بیماری رو بررسی کنید و در صورتی که از عدم وجود بیماری مطمن شدی نسبت به افزایش تعداد دیسکس ها اقدام کنید. دیسکس ماهی اجتماعی هست و باید در گروه های بیشتر از پنج عدد نگهداری کنید. این که بعضی دوستان فکر می کنند که ماهی های دیگه ای در کنار دیسکس نگهداری کنن مشکل اجتماعی بودن این ماهی حل میشه بسیار تفکر اشتباهی هست. حداقل تعداد مناسب برای نگهداری دیسکس تعداد پنج عدد هست. 

موفق باشید

۱۰ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۶:۲۴ ب٫ظ
Avatar
ali.rezaee
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 11
تاریخ عضویت:

۳۰ فروردین, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام بر همگی.متاسفانه دیسکسهای من چند وقته مریضه شدن.اولش چون مدفوع سفید توی اب دیدم طبق گفته دوستان یه دوره مترونیدازول استفاده کردم.بعد از ده روز حالشون بهتر شد و دیگه اثری از مدفوع سفید نبود.متاسفانه یه هفته قبل دیدم یکیشون خیلی بیحال و گوشه گیر شده.گمونم مجدد مریض شده بود.یه چند دقه حمام مترونیدازول بهمراه نمک واسش دادم.ولی بعد که برش گردوندم توی تانک انگار فرقی نکرده و بدتر هم شده.دوستان گفتن که واسه استرس بعد از حمامه.در ضمن باله هاش جمع و سرباله ها و دمش هم انگار خورده شده و انگار باله هاش در حال فاسد شدنه.بعدش بگونم بیماری انگلی هنوز توشه و قرص لورنسیت از داروخانه دامی گرفتم و طبق دوزی که گفته بودن مصرف کردم.۳۶ساعت بعد از مصرف لورنسیت دیدم خیلی اب کدر شده و ۱۰۰درصد سیفون زدم.الان که علایم پلیگ رو میخونم بگمونم پلیگ گرفته این دیسکسه.بجز علایمی که گفتم از ابشش هاش هم یه ترشحات سفیدی انگار بیرون میاد و روی سطح اب جمع میشه.حالا موندم چیکار کنم؟از روش درمان پلیگ  که دوستان اینجا میگن استفاده کنم یا چون داروی لورنست مصرف کردم انتی بیوتیک ندم دیگه؟در ضمن فقط این علایم توی یک ماهیه.میترسم همشون بعد مبتلا بشن.لطفا هرکس میتونه راهنماییم کنه...

۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۱:۰۴ ق٫ظ
Avatar
ehsan sa
shiraz

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 407
تاریخ عضویت:

۱۲ تیر, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

دوست عزیز با توجه به علایمی که فرمودید پلیگ نیست. پلیگ یه بیماری ویروسی هست و کل تانک رو می گیره نه فقط یک ماهی در ضمن مگه شما ماهی جدید وارد تانک کردید؟ پلیگ که خود به خود تو تانک ایجاد نمی شه حتما یه ناقل باید وجود داشته باشه. 

به آبشش ماهی دقت کنید آگه آبشش ماهی بیش از اندازه باز میشه و تند تند تنفس می کنه انگل آبششی هست که محتمل تره در بعضی مواقع خود انگل هم قابل دیده شدن هست. درمانش پرزیکوانتل و یا سرا تریمازول هست. 

لطفا از داروهایی مختلف استفاده نکنید. نوع بیماری رو تشخیص بدید و داروی متناسب با آن رو استفاده کنید. مدفوع سفید باریک و دراز نشانه انگل روده ای  هگزامیتا هست که بدرستی از مترونیدازول استفاده شده یا سرا فلاجلول

موردی که گفتید باله ها در حال خورده شدن هستن مربوط به دم خوره میشه. علایم مربوط به انگل پوستی سوراخ در سر و پارازیت های پوستی رو چک کنید. حالت و رنگ همه ماهی ها خصوصا ماهی بیمار رو چک کنید.

نحوه باله زدن و آبشش زدن ماهی بیمار رو چک کنید. آبشش و باله ها باید همزمان حرکت کنند. 

مترونیدازول چرخه رو به هم می زنه بعد از استفاده از مترونیدازول مجددا مراحل طی شدن سیکل رو انجام دادین؟

این چند مدت با دوستان زیادی برخورد داشتم که بعد از سیفون کردن بعلت بد بودن کیفیت آب و با وجود دپو چند روزه آب دیسکس ها به مشکل برخوردن و تلفات سنگین داشتن. حتما از سیف کننده استفاده کنید. 

در خصوص اقداماتی که انجام دادین در این چند مدت شامل نوع تغذیه، نحوه انجام دادن سیفون، طی شدن چرخه، نوع تصفیه و شرایط تانک اطلاعات کامل بگذارید تا بشه نتیجه گیری قطعی کرد. 

برای تشخیص بهتر عکس یا فیلم از ماهی بیمار و تانک کمک زیادی می کنه. 

برای دم خوره هم از نیتروفرانتویین می تونید استفاده کنید. ولی باز هم دست نگه دارید تا تشخیص قطعی صورت بگیره. اینقدر از داروهایی مختلف استفاده کردین که دیگه من می ترسم بگم داروی جدید رو امتحان کنید. صرف وجود مدفوع سفید توی آب هم نمیشه گفت ماهی انگل روده ای داره. و بهتر بود تک تک ماهی ها رو چک می کردین خیلی وقت ها من مدفوع سفید رنگ توی آب می بینم ولی وقتی مدفوع ماهی ها رو تک تک چک می کنم کاملا سیاه و عادی هست. بنظر شما باید دارو استفاده کنم؟

لطفا تقاضا می کنم از حمام کوتاه مدت هم استفاده نکنید.

در حال حاضر به ازای هر چهل تا سی لیتر یک قاشق غذا خوری نمک بدون ید اضافه کنید. دما رو هم تا ۳۲ درجه به مرور بالا ببرید. قبل از اضافه کردن نمک سیفون ۵۰ درصدی با آب هم دما و دکلره بزنید.

موفق باشید 

کاربران زیر از ehsan sa برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

مجتبی
۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۹:۲۴ ق٫ظ
Avatar
ali.rezaee
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 11
تاریخ عضویت:

۳۰ فروردین, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام بر اقا احسان و همگی دوستان.خدمتت عرض کنم که واسه این احتمال پلیگ میدم چون چند روزه از ابششهای این دیسکس یه مواد بیرنگی اویزون و ترشح میشه توی اکواریوم و اب کدر میشه و در عرض نصف روز اب تانک پرمیشه از همینا و رنگ ماهی هم همش سیاه میشه.هر ثانیه حدود ۲-۳ تا ابشش میزنه ولی باهر دو ابشش کارمیکنه ولی باله های جلوش بیشتر مواقع چسبیده به تنش.اینا ۴ تابودن ولی هفته قبل یه اشتباهی کردم چون دیدم حالشون خوبه و حس کردم سر باله هاش روبقیه زدن و چون انگار استرس داره ۳ تا جدید به تانک اضافه کردم تا شاید شلوغتر بشه و از گوشه گیری دربیاد.ولی بقیشون این علایم رو ندارن و فقط همین یکی حس میکنم حالش بده.این ماهی چون یه کم کوچیکتر بود سایزش از بقیه از اول زیاد با بقیه نبود و زیاد غذا خور نبود.ولی چند روزه که حالش خیلی داغونه.غذا هم ندیدم تازگی بخوره.بهشون میکس دل و میگو و سیر و بعضی وقتها ارتمیای منجمد و کرم قرمز خونی میدم.قبل از بیماری هر ۲-۳ روز حدود ۱۰-۱۵ درصد از کف سیفون میکردم ولی جدیدا که اینجوری شدن بیشتر.

https://onlypet.ir/upload/user/filecase/1461991920521.jpg

https://onlypet.ir/upload/user/filecase/146199192083.jpg

https://onlypet.ir/upload/user/filecase/14619919214.jpg

۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۵:۱۸ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

بنده با نظر دوست خوبم آقا احسان موافقم و تقریبا همه چی رو ایشون فرمودن اما چند تا اشتباه خیلی بزرگ شما انجام دادین

اولا حمام های متوالی مترونیدازول و نمک ؟؟؟!!! دوست عزیز این حمام برای انگل روده ای خوب بوده اما تنها یک مرتبه و کوتاه مدت نه چندین مرتبه eek خب همین کار ماهی رو میکشه و حتی اون ترشحات سفید رنگ آبشش هم شاید از همین حمام دارو باشه.

دوما استفاده از داروی الکی بدون تشخیص دقیق بیماری ؟؟!!!

سوما سیفون کاری ۱۰۰ درصد آب و احتمالا طی نکردن چرخه آب.

بنظر بنده اکسیژن رسانی رو بیشتر کنید و سیکل آب رو چک کنید.

ضمنا نیازی نیست هر دو سه روز سیفون کنید باور کنید همین کار باعث استرس بیشتر دیسکس میشه.

شدت نور تانک رو کمتر کنید و حتی قسمتی رو روزنامه بزنید تا ماهی بیمرا استراحت کنه غذای گوشتی هم فعلا بهش ندین و از غذاهای شرکتی مخصوص دیسکس استفاده کنید.

باز منتظر نظر دوستان دیگه هم باشید.birddone

۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۷:۱۹ ب٫ظ
Avatar
ali.rezaee
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 11
تاریخ عضویت:

۳۰ فروردین, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام اقا مجتبی.شما درست میفرمایید.حمام مترونیدازول رو فقط چند دقیقه و اونم بهمون ماهی مریض دادم.ولی یه اشتباهی که کردم لورنسیت استفاده کردم فرداش.فکر کنم از همین داروها اونجوری بهم ریخته.البته از غذا افتاده بود و روز به روز حالش بدتر میشد.فعلا که هیچی نمیخوره.سیفون هم اگر کردم چون اب خیلی کدر و بدبو شده بود و توی اب هم پر از ترشحات سفید رنگ بود.یعنی بزارم اون ترشحات آبشش و بدنش بمونه توی اب؟

۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۹:۲۹ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

بنظرم الان دیگه اون ترشحات رو نداشته باشه و یا کمتر شده چون فکر میکنم از دارو بوده باز منتظر نظر دوستان باشید.birddone

۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۹:۴۱ ب٫ظ
Avatar
ali.rezaee
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 11
تاریخ عضویت:

۳۰ فروردین, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

داداش ترشحاتش خیلی کم شده ولی فکر کنم دیگه زنده نمونه.چون قبلا یه گوشه قایم میشد و  میتونست خودش رو نگه داره رنگش هم سیاه بود ولی الان رنگش عادی شده و توی تانک از اینور به اونور میره ولی انگار تعادل نداره و به چیزی توجه نمیکنه و تنفسش هم انگار کمتر شده.انگار رفته توی کما.

۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۹:۴۷ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

فعلا دست کاریش نکنید و نور تانک رو هم کم کنید و قسمتی رو روزنامه بزنید.

دیسکس بیشتر از دارو به آرامش نیاز داره .birddone

۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۹:۴۸ ب٫ظ
Avatar
ali.rezaee
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 11
تاریخ عضویت:

۳۰ فروردین, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

همون حمام چند دقیقه ای مترونیدازول و نمک فکر کنم داغونش کرد.با وجودیکه توی ۴-۵ لیتر اب یه قرص ۵۰۰ میلی و یه قاشق نمک زده بودم حالش رو خراب کرد.شاید اگر بحال خودش میزاشتم خوب میشد.بنظر من نباید واسه دیسکس دارو و نمک استفاده کرد جز در مواردی که وضعیتش حاد و بحرانیه.خود سیستم دفاعی بدن در اکثر مواقع بیماری رو دفع میکنه.

۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۹:۵۵ ب٫ظ
Avatar
ali.rezaee
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 11
تاریخ عضویت:

۳۰ فروردین, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

باشه داداش دمت گرم .ممنون از راهنماییت.دیگه دور و برش نمیرم.شاید شانس بیاره و زنده بمونه.ولی فعلا که اوضاعش خرابه.

۱۲ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۰:۲۷ ق٫ظ
Avatar
ehsan sa
shiraz

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 407
تاریخ عضویت:

۱۲ تیر, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

دوست عزیزم اول که استفاده نکردن بموقع از دارو خودش مشکلات زیادی رو در پی داره. دارو باید استفاده بشه ولی مهم تر از دارو تشخیص درست بیماری و استفاده از داروی مناسب اونه. در این بین نمک رو هم برای دیسکس بعنوان دارو بحساب بیارید و جز در مواقع لزوم از نمک استفاده نکنید.

دوم نوع استفاده مناسب از دارو هست.  بنده شده تا ۱۲ روز پشت سر هم از مترونیدازول و تتراسایکلین و با سیفون روزانه صد درصد استفاده کردم و جواب داده. 

دیسکس گاهی اوقات باید نازش رو بخرید این که بعضی وقت ها غذا نخورن ممکنه بعلت این باشه که نیاز دارن توجه شما رو جلب کنن. کافیه در اینجور مواقع کمی غذا رو در محلی که دیسکس ایستاده بندازید.بعد از یکی دو روز کاملا سر حال میشه. من حتی از چند ضربه خیلی اروم با ناخون به شیشه آکواریوم جایی که دیسکس ایستاده استفاده می کنم. که خیلی موثر. البته به شرطی که غذا نخوردن دیسکس ناشی از بیماری نباشد. 

عکس ها رو دیدم خدا رو شکر پلیگ نیست. یا اگر هم پلیگ باشه سایر ماهی ها نسبت به آون آنتی بادی دارن و فقط همین رو درگیر کرده. 

بنظر بنده انگل آب ششی هست. بهتر بود در شرایطی که ملاحظه کردید میزان ترشحات اینقدر زیاد هست ماهی رو بلافاصله به قرنطینه انتقال می دادید.

موکوس ماهی آگه تو آب بمونه آب رو سمی می کنه. 

مطلبی رو هم عرض کنم بنده اعتقادی به حمام کوتاه مدت ندارم و بهتره دوره درمان کاملا طی بشه تا حمام کوتاه مدت. ده دقیقه حمام دادن ماهی تو مترونیدازول چکار می تونه انجام بده؟ بجز وارد کردن استرس هیچی.

البته حمام کوتاه مدت با داروهایی مثل پرمنگنات پتاسیم کاملا فرق داره با موضوعی که بالا عرض کردم.

در مواردی که مشکوک به نوع بیماری هستید سراغ دارو های وسیع الطیف مثل سرا آمینیپور یا تترا جنرال تونیک برید. مترونیدازول یک آنتی بیوتیک و انگل کش برای درمان انگل های تک یاخته ای مثل اسپیرونوکلوس و هگزامیتا هست. 

الان آگه ماهی تعادل نداره و بی اختیار از یک طرف به طرف دیگه شنا می کنه نمی شه کاری براش انجام داد و وضعش بحرانی هست. آگه شرایطش بهتر بود به شما پیشنهاد می دادم که از حمام هالامید یا همون کلارامین تی که هم انگل های آب ششی و هم انگل های پوستی رو از بین می بره و هم علاوه بر آون سیستم گوارش ماهی هم تاثیر داره استفاده کنید.

یه سوال دیگه رو هم لطفا جواب بدید. شما از چه آبی برای سیفون استفاده می کنید؟

۱۲ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۰:۳۷ ق٫ظ
Avatar
ehsan sa
shiraz

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 407
تاریخ عضویت:

۱۲ تیر, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

مطلبی دیگه ای هم در مورد تغذیه هست که فکر کردم آگه در پست جداگانه ای ارسال کنم بهتر باشه.

لطفا کرم منجمد خونی رو از برنامه غذایی حذف کنید. بعلت ریسک بالای سرایت انگل مگر اینکه از برند معتبری تهیه می کنید و یا اینکه در شرایط گلخانه ای و مطمئن تهیه شده باشه. 

ضمن اینکه شما بطور قطع اطمینان دارید از زمانی که تولید شده تا الان که شما دارین استفاده می کنید به هیچ عنوان از حالت انجماد خارج نشده؟ 

تولید کننده واسطه و فروشنده همه اینقدر دقت داشتن که این محصول رو در بهترین شرایط نگه دارن تا به دست شما برسه؟ 

ارتمیا منجمد خوبه ولی هفته ای دو مرتبه بیشتر استفاده نکنید. ارتمیا تازه هفته ای یکبار.

از انواع غذاهای خشک شرکتی چه پولکی و چه گرانول در کنار میکس دل بصورت روزانه حتما استفاده کنید. هر چی میزان ویتامین و پروتیین که به دیسکس می رسانید بیشتر باشه دیسکس استرس خیلی کمتری خواهد داشت و کمتر دچار بیماری خواهد شد. 

موفق باشید 

۱۲ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۱۲:۵۷ ب٫ظ
Avatar
ali.rezaee
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 11
تاریخ عضویت:

۳۰ فروردین, ۱۳۹۵
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام اقا احسان.همونطور که گفتی وضعیت این دیسکسه بحرانی شده بود و متاسفانه مرد.البته بقیشون حالت ظاهرشون خوبه و مشکلی فعلا ندارن.حالا موندم که اب تانک رو سیفون کنم یا بزارم بمونن توی همون اب؟چون کدر و بد بو شده میترسم بقیشون هم بگیرن.البته همه مطالبی که فرمودید کاملا درست و صحیح بود مریضیش هم احتمالا انگل داشته و چون دیر بدادش رسیدم و پیشرفت کرده بود و از اون بدتر اینکه چند تا دارو بهش دادم باعث مرگش شد(همه چیز رو همون حمام ۵ دقیقه ای مترونیدازول و نمک خراب کرد و بعد اون ترشحات ابشش شروع شد).در مورد کرم خونی چون یه مدت بدغذا شده بودن بهشون میدادم ولی زیاد مصرف نمیکنم.غذای شرکتی هم یه بار دادم اصلا نخوردن.اینا چون خونگی بودن بهشون بیشتر دل مرغ میدادن.من اوایل دل مرغ میدادم ولی کم کم با میکس دل گوساله و میگو و سیر تغذیشون کردم.این دیسکس هم که مرد خیلی  غذا خور نبود و بیشتر گوشه گیر بود.واسه همین ارتمیا بعضی وقتها میدادم تا شاید بخوره.دوستان گفتن که سیفون زیاد انجام میدادم ولی من در کل شاید هفته ای ۱/۵ اب رو اونم در دو مرحله و بیشتر واسه جمع کردن فضولات کف تانک انجام میدم.حالا اگر زیاده که سیفون هم نکنم؟ فیلتر هم فقط بیولوژیک داره توی تانک و یه فیلتر داخلی که کم استفاده میکنم.فیلتر سطلی ندارم که اب خارج بشه و مجدد برگرده.نور تانک هم فقط از نور اتاق تامین میشه و چیز دیگه ای که باعث استرس بشه دور و بر تانک نیست...فکر کنم همه موارد رو گفتم خدمتتون

معذرت که طولانی شد.

۱۲ اردیبهشت, ۱۳۹۵
۳:۰۶ ب٫ظ
Avatar
ehsan sa
shiraz

کاربر هدفمند
Members
تعداد نوشته ها: 407
تاریخ عضویت:

۱۲ تیر, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

هفته ای دو مرتبه سیفون سی درصد به عقیده من لازم و واجب هست.  ببینید شما دارید روزانه از میکس دل استفاده می کنید که به شدت آمونیاک آب رو بالا میبره پس حتما باید سیفون داشته باشی.  دیسکس هر جور باهاش رفتار کنی عادت میکنه. من موقع سیفون به زور با دستم دیسکس ها رو حل می دم تا از جاشون تکون بخوره هفته ای دو بار هم سیفون انجام می دم قبل از آینه سایز بشن هم روزانه سیفون صد در صد داشتم.  بلافاصله بعد از سیفون تا از جلو تانک رد می شم همه میان بالا و منتظر غذا هستن. پس تعداد سیفون دلیل آسترس نیست. دیسکس آگه سیفون نداشته باشی رشد سوز خواهد شد. اینم دیسکس دو نیم سه اینچی که باید روزانه سیفون کنید تا زود رشد کنه

نور کم فقط در روزهای اول که دیسکس رو به تانک معرفی می کنید و همچنین در شرایط بیماری موثر. در سایر مواقع به نور عادتش بدید.

دلیل استرس دیسکس فقط نوع تغذیه ضعیف و عدم کیفیت آب هست.  آگه دیسکس خوب تغذیه بشه با مشت و لگد هم بزنی تو تانک بلافاصله میکس دل بریزی جلوش میاد می خوره. کاش امکانش بود چند تا فیلم از سیفون کردن سالن ها با فشار زیاد آب می گذاشتم برای دوستان. بلافاصله بعد از سیفون دیسکس میاد برای غذا.

غذایی خشک رو بعنوان اولین وعده بهش بدید.  برای آشنایی می تونید کمی غذا خشک رو در ابتدا آسیاب کنید و تکه ای از میکس رو که قرار به ماهی ها بدید با غذایی آسیاب شده کاملا مخلوط کنید و بهشون بدید تا با طعم غذا آشنا بشن و کم کم به سراغش بیان. ارتمیا تازه هفته‌ای یکبار و ارتمیا خشک و یا منجمد هفته ای دو بار خیلی عالیه. 

مشکل دیسکسی که مرد ربطی به حمام کوتاه مدت مترونیدازول نداره و بیماریش به عقیده من به بیماری انگل آب ششی  بود که دیر تشخیص داده شده. احتمال سرایت به سایر دیسکس ها هم زیاده پس مراقب باشید. 

آگه دسترسی به دنیترول و یا باکتری های زنده معتبر دارید صد درصد سیفون کنید. در غیر اینصورت سیفون پنجاه درصد بزنید و یه بیودایجست به تانک اضافه کنید. بوی بد آب و کدری  بخاطر بهم خوردن سیکل هست. ممکنه بخاطر ترشحات موکوس هم باشه در هر صورت نیاز هست بصورت اضطراری سیفون کنید و مجددا مراحل سیکل رو طی کنید. چون در هر دو حالت آب سمی خواهد بود. 

تاپ فیلتر به تنهایی برای دیسکس کافی نیست. آگه امکانش هست و براتون مقدور از فیلتر سطلی و یا گزینه خیلی بهتر از آون سامپ استفاده کنید.

آب رو برای سیفون حتما دپو کنید و از سیف کننده ها استفاده کنید. به هیچ عنوان از ترکیب آب ro و آب لوله استفاده نکنید. 

یا فقط صد در صد از آب تصفیه استفاده کنید و یا تنها از آب شهری. مخلوط کردن آب شهری و آب تصفیه بشدت برای دیسکس مشکل سازه. هر چند ممکنه از من ایراد گرفته بشه در این مورد و دیگران نظر متفاوت داشته باشن.

تا حدود هفت هشت روز حتما به ازای هر سی لیتر یک قاشق غذا خوری سر پر نمک بدون ید به آب اضافه کنید. دما رو هم فعلا روی ۳۲ نگه دارید و بعدا به مرور آون رو کم کنید. و تا ۲۸ درجه کاهش بدید. 

باور بفرمایید خیلی از مطالبی که در مورد دیسکس در ذهن ما هست ترس بی خودیه. چند نکته خیلی کوچک در مورد دیسکس رعایت بشه کافیه.

در مورد توضیحات هم نگران نباشید که زیاد میشه.  هر چی توضیح بیشتر باشه ریشه و علت مشکل زودتر نمایان خواهد شد.

لطفا به هیچ عنوان بدون علت از دارو استفاده نکنید. و در صورت مشخص شدن علت بیماری و نوع دارو حتما حتما دوره درمان رو کامل کنید.

موفق باشید 

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: phoenix_love58, Ali-g 1367
212 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
2 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33953

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7675

نوشته ها: 164311

جدیدترین اعضاء:

Karimi7, Saeid646464, Saeid6464, amir.021, 1234melika, saleh128

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها