اروانای سیلور | نگهداری انواع ماهیان آب شیرین

A A A
Avatar

مهمان لطفا ثبت نام کنید

sp_Registration عضویت (ثبت نام) sp_LogInOut ورود
جستجوی پیشرفته

— در محدوده انجمن —




— محاسبه —





— گزینه های انجمن —





حداقل طول کلمه جستجو 3 کارکتر - حداکثر طول کلمه جستجو 84 کارکتر

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
sp_Feed آر اس اس موضوع sp_TopicIcon
اروانای سیلور
۲۳ اسفند, ۱۳۸۹
۱۲:۳۳ ب٫ظ
Avatar
ahmadreza
-
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 3
تاریخ عضویت:

۲۳ اسفند, ۱۳۸۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

[Image Can Not Be Found] 

 

آروانا

آروانا Scleropages spp ماهی بسیار گرانقیمت است. پس هنگام خرید باید به یکسری نکات مهم توجه کنید تا بهترین ماهی را انتخاب نمایید.
تعدادی از این موارد عبارتند از
:


باله ها : بزرگ و گسترده، هر باله باید شعاعهای نرم و سخت باله ای را داشته باشد.

سرپوش آبششی : نزدیک به سر و بدن باشد. سرپوش باید درخشنده و بدون جراحات باشد.
آمدن صدمه به سبیکلها به میزان زیادی بکاهید. در صورت کنده شدن و شکستن سبیلکها، بازسازی دوباره آنها بستگی زیادی به تغذیه و سن ماهی و شرایط آب دارد. ماهیان جوانتر دوره بازسازی کوتاهتری دارند.
سبیلکها می توانند به دو صورت صدمه ببینند :
۱- زمانی که سبیلک از ریشه کنده می شود :‌ زمانی که این مساله اتفاق می افتد، بازسازی آن حتی برای جوانها نیز مشکل است.
۲- زمانی که سبیلک از ریشه کنده نمی گردد : اگر سبیلک از ریشه کنده نشود اما دچار خمیدگی گردد، بهتر است که آنرا قطع نکنید تا دوباره رشد کند و پس از رشد دچار ناهنجاری نگردد.
باید صاف و عادی باشد. هیچگونه برآمدگی و چین خوردگی بر روی آن وجود نداشته باشد. موارد زیر را برای داشتن یک سرپوش سالم در ماهیانتان مد نظر قرار دهید :
- از وسایل تزئینی در داخل مخزن استفاده نکنید.
- دمای صحیح را در مخزن برقرار کنید. اگر دما خیلی بالا باشد، سرپوشهای آبششی و عضلات سر دچار چین و چروک می شوند. توجه کنید که تغییرات دمایی شدید باعث کج شدن سرپوشها می گردد.
- شرایط صحیح فیزیکی و شیمیایی را در مخزن برقرار کنید. توجه خاصی به نظافت و میزان اکسیژن موجود در آب داشته باشید.
اگر هر گونه جراحتی در ناحیه آبششی مشاهده گردید، برای جلوگیری از عفونتهای باکتریایی و قارچی، از داروهای مناسب استفاده نمایید.


شکم :
شکم نباید برآمدگی داشته باشد در غیر اینصورت ماهی دچار مشکلات معده است. به غیر از زمانی که ماهی می خواهد تخم ریزی کند.
شیوه شنا در افزایش زیبایی ماهی مؤثر است. ماهی زیبایی که به درستی شنا نمی کند. ارزش خود را به میزان زیادی تحت تأثیر قرار می دهد. شنای صحیح به این صورت است که ماهی بتواند به طور عمودی شنا کند و باله های خود را کاملاً باز کند. سبیلکها باید صاف باشند و ماهی نباید دائما بالا و پایین رودو یا به صورت زاویه دار شنا کند

رنگ : بستگی به گونه آن، رنگش باید روشن و درخشنده باشد.

شکل بدن : به میزان کافی پهن و طویل باشد و هر باله باید کامل بوده و در جای خود قرار داشته باشد.

فلسها : به طور منظم، درخشنده و کاملاً شکل دار و بزرگ

سبیلکها : بلند و مستقیم، هر دو هم اندازه و هم رنگ بدن

چشمها : در شکل و اندازه مناسب باشد، کدر نباشد، برآمدگی نداشته باشد ، شفاف باشد.

دهان : کاملاً بسته باشد و هیچکدام از فکها از آن یکی جلو نزده باشد.

دندانها : تمیز بوده و در جای خود و در یک خط در راستای فک باشد.

شکم : برآمده نباشد و در ناحیه لگنی صاف و تخت باشد.

نحوه شنا : مطبوع و جالب و اغلب در سطوح آب شنا می کند.

حال در مورد جزئیات موارد بالا صحبت می کنیم :

رنگ :
مهمترین عامل در خرید ماهی رنگ آن است زیرا اولین عاملی است که علاقه‌مندان را به طرف خود جلب می کند. بنابراین اگر شکل ماهی جذاب باشد اما رنگ آن جذاب نباشد جزو ماهیان ایده آل محسوب نمی گردد.ماهی نباید خیلی چاق و یا خیلی لاغر باشد. به غذایی که به آن می دهند و محل نگهداریش توجه کنید. اندازه مخزن به طور مستقیم، رشد وگسترش بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. فضای محدود مانع از رشد ماهی می گردد و باعث ایجاد قوز در ماهی شده و تمایل به خمیدگی در ماهی افزایش می یابد. به طور کلی اندازه مخزن در هر مرحله باید حداقل سه برابر طول ماهی باشد.
غذای داده شده باید مغذی باشد و از غذاهای دریایی در رژیم غذایی آنها استفاده کنید. ماهی نباید به یک نوع غذا عادت کند و یا به مقدار زیادی غذا بخورد. غذادهی باید به خوبی کنترل گردد.

سبیلکها :
باید به اندازه کافی بلند و مستقیم باشند و رنگی شبیه رنگ بدن داشته باشند.از خرید ماهی با سبیلکهای کنده و کوتاه شده پرهیز کنید.

شکل بدن :

فلسها :
عامل ممایز کننده ظاهر آروانا است. فلسها همواره باید درخشنده باشند. نباید تیره و لک دار باشند. حضور نقاط قرمز بر روی فلسها مناسب بوده و دلیل بر وجود عوامل بیماریزا نمی باشد.
بسیاری از مردم تصور غلطی از فلسها دارند و فکر می کنند که وقتی برخی فلسها افتادند، آنها به طور طبیعی جایگزین نمی گردند. هنگام جایگزینی فلسها، احساس خارش به ماهی دست می دهد و باعث می شود که ماهی خود را به اجسام داخل مخزن بمالاند. این مساله می تواند سبب ایجاد جراحت در ماهی گردد. برای جلوگیری از این مشکل، اجسامی که می توانند به ماهی آسیب برسانند را از مخزن حذف کنید. دوره جایگزینی فلسها، ۵-۳ هفته طول می کشد.
در این مدت زمان باید مراقب ازدیاد باکتریهای مضر باشید یعنی شرایط فیزیکی و شیمیایی آب را کنترل نمایید. اگر یک فلس غیر طبیعی بود، می توانید ماهی را بی‌هوش کرده و آنرا بکنید. به زودی فلس جدیدی در این محل رشد خواهد کرد.

سبلیکها چگونه محافظت و نگهداری می شوند ؟
در ابتدا باید بگویم که فضای مخزن شما باید به میزان کافی وسیع باشد تا سبیلکها بتوانند به راحتی فعالیت کنند در غیر اینصورت نمی توانند به خوبی رشد کرده و مدام به اجسام آکواریوم مالیده شده و دچار جراحت می گردند.

نکات قابل توجه :
- مخزن را با سنگها و دیگر وسایل زینتی تزئین نکنید ( یک مخزن ساده بهترین است) .
- غذا را در کنار مخزن نریزید و آنرا در وسط آکواریوم قرار دهید.
- هیچ گاه به شیشه ضربه نزنید زیرا این کار باعث عصبی شدن و ترسیدن ماهیان میگردد.
- سرپوشی برای مخزن در نظر بگیرید و گوشه های آکواریوم را توسط چسب گرد کنید ( گوشه دار نباشد)
با رعایت نکات بالا می توانید از وارد

باله ها :
هرگونه صدمه ای به باله ها می تواند زیبایی ماهی را تحت تأثیر قرار دهد و بر شنای ماهی تاثیر گذارد. یک باله زیبا باید صاف و گسترده باشد و تمامی شعاعهای سخت باله ای صاف و محکم باشند و هیچگونه پارگی در باله ها مشاهده نگردد.
در زمان بچگی، باید کاملاً مراقب این ماهی بود و در این مرحله نباید فضای زیادی را در اختیار آنها قرار دهید. در فضای خیلی بزرگ، ماهی ها به سرعت می ترسند و احساس ناامنی می کنند. فضای کوچکتر احساس امنیت بیشتری را به ماهی می دهد اما فعالیت ماهی کمتر می گردد.
هنگامی که ماهی به سن نوجوانی رسید، می تواند به یک مخزن بزرگتر انتقال یابد برای جلوگیری از صدم باله ها، به این نکات توجه کنید :
- از وسایل تزئینی همانند سنگها استفاده نکنید.
- ماهیان دیگر را همراه با آنها در مخزن پرورش ندهید.
- برای انتقال جوانترها ، از توری نرم استفاده نمایید و زمانی که به ۱۵ سانتیمتر رسیدند، از تور نباید استفاده کرد و به جای آن از کیسه پلاستیکی استفاده نمایید.
- اگر شعاع سخت باله ای صدمه دید، می توانید آنرا از پایه قطع کنید تا به جای آن شعاع سخت جدیدی در بیابید، در مورد آروانا ماهی باید قبل از عمل جراحی بیهوش گردد.
شعاعهای باله دمی بسیار حساس بوده زیرا عامل اصلی ایجاد حرکت در ماهی می‌باشند و هر گونه صدمه به آنها، نحوه حرکت ماهی را تحت تأثیر خود قرار می دهد.
برای عمل جراحی، حتما از یک حرفه ای کمک بگیرید. ممکن است که پس از جایگزینی شعاع باله ای، آنها شکل مناسبی پیدا نکنند.

چشمها :
در حالت طبیعی چشمها به سطح آب نگاه می کنند و به دنبال غذاهای زنده می‌باشند.
زیرا در طبیعت ، یکی از غذاهای اصلی آنها را پرندگان نشسته بر روی شاخه ها و یا سطح آب تشکیل می دهد. چشمهای سالم باید کاملاً در مرکز بوده و کدر و برآمده نباشد. آنها باید ظاهر طبیعی داشته و بتوانند به راحتی چرخش کنند. کاملاً شفاف بوده و به روشنی بدرخشند.
در مخزن چشم ماهی به چند دلیل بیشتر به سمت پایین معطوف است :
۱- در مخزن چون غذاها سریعاً به کف می روند، چشمها به دنبال غذا در کف بوده و به سمت پایین می نگرد.
۲- این مساله به اندازه کافی امتحان نشده است اما چربی در میان حفره چشمی انباشته می گردد و باعث می شود که چشم برآمده شده و یا به سمت پایین متمایل گردد.

دهان :
لبها نباید خیلی برآمده باشند و فک پایین نباید شل باشد. در آکواریوم آروانا اغلب خود را به دیواره ها می مالاند که باعث می گردد عضلات فک سست و شل گردند. برای جلوگیری از این مشکل، باید مخزن را بزرگتر کنیم و یا توسط فیلترهای داخلی، جریان آب را قوی تر نماییم.

دندانها :
به طور کلی علاقه مندان به ماهی، توجه زیادی به دندانها نمایند اما به هر حال دندانها کاملاً مهم می باشند. اگر دندانهای ماهی سالم نباشند، آنها تأثیر خود را بر روی سلامت ماهی خواهند گذاشت.

سرپوش آبششی :

نحوه شنا کردن :

منبع:نیک صالحی

کاربران زیر از ahmadreza برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

amiresmaili
۳ خرداد, ۱۳۹۰
۱۱:۴۲ ق٫ظ
Avatar
محمد ابراهیمی
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 49
تاریخ عضویت:

۱۶ فروردین, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

به! کل این مطلب که توی نوشته های اصلی سایت هست! فروم اساساً جای مطلب اینطوری هم نیست و محل بحث پیرامون مطالب قابل بررسی در سایت است. لطفا رعایت کنید!

۷ بهمن, ۱۳۹۰
۹:۲۵ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

یکسری مطالب در  مورد نگهداری چند آروانا با هم در قسمت دیدگاه ها یکی از دوستان پرسید جواب دادم لازم دونستم در جای خودش هم بیارم تا بقیه دوستان هم نظرات خودشون رو بگن و بحث کاملی درست بشه انشاالله.

نگهداری آروانا به صورت تکی راحت تره و اگر دوست داشتین تعدادی از این ماهی رو در یک تانک داشته باشید باید به تعداد فرد مثلا ۳ – ۵ – ۷ تا و در یک اندازه نگهداری کنید نمی گم اصلا نمی شه ولی خیلی سخته حتما تعداد باید فرد باشه به تعداد زوج زیاد دعوا میکنن به اندازه آروانا هم دقت کنید باید همه یک اندازه و یا تقریبا یک اندازه باشند یک موضوع خیلی مهم هر تعداد آروانا که میخواهید نگهداری کنید حتما همه رو یک دفعه تهیه کنید چون اگه آروانای جدید به قدیمی ها اضافه کنید شانس زنده موندنش کم میشه و زد و خورد زیادی پیش میاد. سعی کنید اگه آروانا دارید از گیاهان بزرگ داخل آکواریوم استفاده کنید طوری که برگ گیاه تا روی سطح آب بیاد تا ماهی ها بتونن بین اون ها قایم بشن.

امیدوارم بقیه دوستان هم کمک کنن و مطالب رو کامل کنند.ممنون موفق باشید.dolfin

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mamadireza, amiresmaili
۷ بهمن, ۱۳۹۰
۱۱:۳۳ ب٫ظ
Avatar
شهریار (onlypet.ir)

مؤسس سایت
تعداد نوشته ها: 3003
تاریخ عضویت:

۴ اسفند, ۱۳۸۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

چرا تعداد فرد !!. دلیل علمی داره؟؟ به نظر من بیش از یدونه دردسره و با هم دعوا میکنن. مخصوصا اینکه بزرگ باشن. یا حتی با هم بزرگ بشن. ماهی فوق العاده قلمرو طلبیه و تو سطح ماهی دیگه ای رو تحمل نمیکنه. به نظر من قبل از تعداد نوع اکواریوم و طراحیش مهمه

کسی بخوات بیش از یه دونه نگهداری کنه به تانک بسیار بزرگی احتیاج داره و بهتره پیش بینی هایی رو بکنه. تو مغازه ها دیدم که تعداد زیادی کنار هم هستن ولی تو یه تانک خونگی، سه تا یا پنج تا کنار هم اونم دائم ، ایا میسازن؟؟؟ بزرگ که بشن چی؟؟ همشونو با اون سایزای وحشتناکی که پیدا میکنن تو چه سایز تانکی میشه نگهداری کرد؟؟ ماهیا سالم میمونن یا دم و باله هاشون دائم تیکه پاره است؟؟؟

واقعا بحث جالبه. دست اقا مجتبی درد نکنه. راستی اگه واقعا کسی تجربشو داره حتما راهنمایی کنه که جای بحث زیاده

موفق باشید

کاربران زیر از شهریار (onlypet.ir) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mamadireza, amiresmaili

1 تالار گفتگو

۸ بهمن, ۱۳۹۰
۴:۱۲ ب٫ظ
Avatar
جمشید
مهمان
Guests

سلام

به نظر من اقا شهریار امکان نداره البته با احترام به نظر شما و اقا مجتبی. تو مغازه ها که میبینی زیادن هیچ کدومشون سالم نیستن. من از مغازه دار پرسیدم گفت نه ما چاره ای نداریم و تو خونه یه دونه باید نگهداری کنی. اونجا یه دونشون سبیل نداشت، یه دونشون دم نداشت. اصلا به درد نمیخوره. اروانا یه دونه قشنگ میشه

۸ بهمن, ۱۳۹۰
۴:۱۶ ب٫ظ
Avatar
شهریار (onlypet.ir)

مؤسس سایت
تعداد نوشته ها: 3003
تاریخ عضویت:

۴ اسفند, ۱۳۸۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

نمیشه گفت "امکان نداره". نگهداری که میشه کرد. تو مغازه ها خب اکواریوم ها خیلی کوچیکه، هیچ دکوری (گیاهی) نداره و تازه خدا میدونه با چه وضعی میرسن اونجا.

به هر حال ممنون از نظرت

کاربران زیر از شهریار (onlypet.ir) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mamadireza

1 تالار گفتگو

۸ بهمن, ۱۳۹۰
۱۱:۰۲ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

نه امکان داره خودم شش تا و چهار تا کنار هم داشتم و بزرگ هم شدن برا همین گفتم باید تعداد فرد باشه چون خودم زوج داشتم وقتی یکی مرد و فرد شدن مشکل حل شد البته برای من زوج هم مشکلی نبود همه چی قلق داره آروانا باید سیر باشه و روزی دوبار دل بخوره سنگین میشه کاری به هم ندارند بعد از یک مدت که عادت کردند روزی یکبار غذا بدین.

یک موضوع مهم اگه روزی یکبار غذا میدین حتما عصر غذا بدین چون آروانا معمولا شب مهاجم میشه و با هم نوعش درگیر میشه - تا یه اندازه مثلا ۱۵ - ۲۰ سانت با هم بیشتر درگیر میشن ولی بزرگتر که بشن نه خیلی هم آروم میشن البته بستگی به نر و ماده بودن اون ها هم داره که تشخیصش مشکله ولی غیر ممکن نیست اما تعداد فرد یک واقعیته دوست داشتین باور کنید دوست داشتین باور نکنید هر جور طالبین چون با تعداد فرد معمولا دعوا سر جفت گیری و قلمرو طلبی کمتر میشه شاید باور نکنید یکی از آروانا ها سر دسته میشه و بقیه زیر اون شنا میکنن و این طرف و اون طرف میرن ولی امان از وقتیکه یک آروانا اضافه بشه کلا همه با هم درگیر میشن و کلا جنگ جهانی میشه.

باز هم میگم تعداد فرد ولی اثبات علمی نداره بعضی چیزا رو باید همین طوری قبول کرد و یک قلقه مثلا ۲ تا و یا چهارتا آروانا و یا حتی بلک گوس بخرید ببینید چی میشه بعد یکی به همون دعوا اضافه کنید خودتون شاخ در میارین کلا همه چی با صلح و صفا تموم میشه.thinking.

اصلا اگه امکان نداشته باشه این ها رو کنار هم نگهداری کنید چطوری جفت گیری میکنن و تکثیر میشن و یا حوضچه های تکثیر چکار میکنن یا تو طبیعت چی میشه باید قانونش رو بلد باشیyellow-fishdone

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

ehsan sa, mamadireza
۸ بهمن, ۱۳۹۰
۱۱:۱۳ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

یکی از دلایل استرس آروانا رنگ قرمزه البته اگه ماهی قرمز مثلا پروت داشته باشید نمی ترسه اما از لباس - ظرف غذا و تور با دسته قرمز و کلا هر چیز قرمزی میترسه و توی شب ممکنه از نور قرمز چراغ بخاری هم بترسه مثلا بخاری رو طوری قرار بدین که نور چراغش به سمت دیواره ها باشه و به سمت وسط آکواریوم نباشه خواهید دید که دیگه شب ها شاهد پرش آروانا نیستید. درضمن آروانا ممکنه شب به شکار ماهی هم بپردازه پس اون دیگه استرس نیست.wink

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

ehsan sa, mamadireza
۸ بهمن, ۱۳۹۰
۱۱:۱۸ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

برای کم کردن استرس آروانا از رنگ قرمز دوری کنید چه در لباستون و چه در وسایل آکواریوم و یکهو جلوی آکواریوم نپرید و به شیشه ضربه نزنید. و در شب یک دفعه چراغ پور نور روشن نکنید حتی مهتابی آکواریوم هم که در شروع زمان روشن شدن اگه چشمک بزنه باعث ناراحتی بعضی ماهی ها مثل آروانا و مخصوصا پنگوسی میشه پس از لامپ مناسب استفاده کنید.fishbird

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mamadireza
۹ بهمن, ۱۳۹۰
۴:۰۳ ق٫ظ
Avatar
Mr.Mahdi
مشهد مقدش

کاربر قدیمي
Members
تعداد نوشته ها: 263
تاریخ عضویت:

۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

این مطلب رو که هرکس بخونه بیزار میشه آروانا بخره !!

لطفا در مورد شناسنامه ی آروانا هم کمی توصیح بدید ...goodbye3

کاربران زیر از Mr.Mahdi برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mamadireza
۹ بهمن, ۱۳۹۰
۳:۰۷ ب٫ظ
Avatar
شهریار (onlypet.ir)

مؤسس سایت
تعداد نوشته ها: 3003
تاریخ عضویت:

۴ اسفند, ۱۳۸۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

ممنون اقا مجتبی استفاده کردم. مطالبی که گفتید جالب بودن. من شخصا دو تا اروانا رو کنار هم نگهداری کردم ولی شدیدا دعوا کردن البته نه هم سایز بودن و نه از کوچیکی با هم بزرگ شده بودن. حتی اروانای سیلور با کوتوله هم نمیسازه و این حالت رو هم امتحان کردم به هر حال این روشی که گفتید جالب بود.

اما در مورد رنگ قرمز فرمودید ولی فکر نکنم دلیل ترس بعضی هاشون تو شب مثلا چراغ قرمز رنگ بخاری باشه. دلیل دارم که میگم چون بنده برای اینکه تو تاریکی مطلق اروانام نترسه از ال ای دی رنگ قرمز استفاده کرده بودم. این استرس و ترس اروانا دقیقا در تاریکی مطلق اتفاق میفته و همونطور که گفتم همشون اینطور نیستن ولی این ترس با کوچکترین نوری حل میشه که واقعا واسه خودم عجیبه، چون اروانا ماهی نیست که تو شب بیناییش کم باشه و دلیل این کارشو اصلا نمیفهمم.

کاربران زیر از شهریار (onlypet.ir) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mamadireza, amiresmaili

1 تالار گفتگو

۹ بهمن, ۱۳۹۰
۷:۳۲ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

فکر میکنم معمولا آروانا در شب بازی میکنه یا دنبال غذا می گرده تا استرس ، بعضی مواقع ممکنه بعضی از ماهی ها شب ها آروانا رو اذیت کنن و موجب پرش اون بشن.

کلا فکر نکنم بشه آروانا رو با آروانا کوتوله نگهداری کرد چون آروانا کوتوله مهاجم تر هست و در وسط شنا میکنه و از زیر به آروانا ضربه میزنه فقط به شرط اینکه آروانا از آروانا کوتوله بزرگتر باشه و بتونه از خودش دفاع کنه میشه. البته آروانا رو با پروانه ماهی ( آروانای پروانه ای نگهداری کردم شد کاری با هم نداشتن فقط زمان غذا خوردن جنگ میشد که برای من سخت بود غذاشون بدم اما هر دو نوعش عادت کرده بودن و در یک گوشه از آکواریوم به آروانا و در گوشه دیگه به پروانه ماهی ها غذا میدادم.

کاربران زیر از مجتبی برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mamadireza
۱۱ بهمن, ۱۳۹۰
۸:۲۲ ب٫ظ
Avatar
شهریار (onlypet.ir)

مؤسس سایت
تعداد نوشته ها: 3003
تاریخ عضویت:

۴ اسفند, ۱۳۸۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلامhellooooo

ممنون از توضیحاتتون. به هر حال میگم هر ماهیی یه شخصیتی داره و همونطور که گفتم همه ارواناها اینطوری نیستن و قرار نیست تو شب بترسن. ولی خب تو شب با یه نور کم مشکلم حل شد و بین سه تا اروانایی که داشتم دوتاشون تو شب این مشکل رو داشتن و یکی دیگه ککشم نمیگزید. گفتم شاید دلیلی داره به غیر از نور

اروانای کوتوله مطمئنا فوق العاده خشن تر از سیلوره ولی نه! از زیر کاری نداره حداقل مال من نداشت و اگه سایز سیلور بزرگتر باشه که مال من بود کوتوله رو میزنه. شدیدا

در کل نظر من نگهداری اروانا به صورت تکی در اکواریوم های خونگیه که کاملا نظر شخصیه و دلیل بر این نیست که نمیشه نگهداری کرد

موفق باشید

خدانگهدارgoodbye

کاربران زیر از شهریار (onlypet.ir) برای ارسال نوشته مفید تشکر کرده اند:

mamadireza

1 تالار گفتگو

۱۱ بهمن, ۱۳۹۰
۸:۲۲ ب٫ظ
Avatar
شهریار (onlypet.ir)

مؤسس سایت
تعداد نوشته ها: 3003
تاریخ عضویت:

۴ اسفند, ۱۳۸۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلامhellooooo

ممنون از توضیحاتتون. به هر حال میگم هر ماهیی یه شخصیتی داره و همونطور که گفتم همه ارواناها اینطوری نیستن و قرار نیست تو شب بترسن. ولی خب تو شب با یه نور کم مشکلم حل شد و بین سه تا اروانایی که داشتم دوتاشون تو شب این مشکل رو داشتن و یکی دیگه ککشم نمیگزید. گفتم شاید دلیلی داره به غیر از نور

اروانای کوتوله مطمئنا فوق العاده خشن تر از سیلوره ولی نه! از زیر کاری نداره حداقل مال من نداشت و اگه سایز سیلور بزرگتر باشه که مال من بود کوتوله رو میزنه. شدیدا

در کل نظر من نگهداری اروانا به صورت تکی در اکواریوم های خونگیه که کاملا نظر شخصیه و دلیل بر این نیست که نمیشه چندتاشونو با هم نگهداری کرد

موفق باشید

خدانگهدارgoodbye

1 تالار گفتگو

۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۱
۱:۲۱ ق٫ظ
Avatar
sepehrad
tabriz
کاربر تازه وارد
Members
تعداد نوشته ها: 3
تاریخ عضویت:

۳۰ فروردین, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

man khodam gablan arwana negah dashtam ye tajrobei daram mikham hame bedoonan age arowana hatun baham dava mikonan ye mahiye barrag mesle silver duller ya inke burb halab va... ezafe konid dar zemn bayad size akvarium bozorg bashe!!! va hamchenin age arvana ha baham dava kardan ye filter ro toye ab tori garar bedid ke bezane be soorate arvana hatun yani dar jahate tuli akvarium ina mitunan moaasser bashan!!!

۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۱
۸:۰۲ ق٫ظ
Avatar
HAMID ESKANDARI
تربت جام

ناظم انجمن
Members

معاون
تعداد نوشته ها: 2608
تاریخ عضویت:

۲۸ بهمن, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

چه جالب تا حالا نشنیده بودم..مرسی داداyohoyoho

1412574206 تالار گفتگو1414336689 تالار گفتگو

۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۱
۱:۳۲ ق٫ظ
Avatar
شهریار (onlypet.ir)

مؤسس سایت
تعداد نوشته ها: 3003
تاریخ عضویت:

۴ اسفند, ۱۳۸۹
sp_UserOfflineSmall افلاین

sepehrad گفته :

man khodam gablan arwana negah dashtam ye tajrobei daram mikham hame bedoonan age arowana hatun baham dava mikonan ye mahiye barrag mesle silver duller ya inke burb halab va... ezafe konid dar zemn bayad size akvarium bozorg bashe!!! va hamchenin age arvana ha baham dava kardan ye filter ro toye ab tori garar bedid ke bezane be soorate arvana hatun yani dar jahate tuli akvarium ina mitunan moaasser bashan!!!

سلام

ممنون از تجربه ای که در اختیارمون گذاشتید. فقط دو تا مشکل داره. سیلور دالر و شارک ها با اروانا زیاد سازگار نیستن و اروانای بزرگ راحت اونا رو میکشه و ارواناهای متوسط هم مرتب دنبال شکارشونن. یه نمونشو خودم دارم و اثار همین کاراست، چشم سیلور دالرم از حدقه دراومده ولی خب با نجات فوری من داره زندگی میکنه ولی با یه چشم که کار همین ارواناست، یه سیلور شارکم داشتم که سرش له شد متاسفانه که باز کار اروانا بود

در مورد جریان اب هم اگه دقت کرده باشید این کار باعث پرش اروانا میشه، اروانا تو جریان حرکت میکنه و یک دفعه خودشو پرت میکنه بالا که به نظر من نباید سطح اب اکواریوم جریان شدیدی داشته باشه، یه جریان ملایم کافیه

در نهایت فکر کنم نشه چند تا اروانا رو با هم نگهداری کرد ولی باز این نظر منه، شاید با کارایی که گفتید بشه یا دعواها کمتر بشه

موفق باشید

1 تالار گفتگو

۱۸ مرداد, ۱۳۹۱
۲:۳۱ ق٫ظ
Avatar
H.H.A
Abadan

کاربر عالی
Members
تعداد نوشته ها: 144
تاریخ عضویت:

۳۱ فروردین, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام

آقا شهریار مگه نمیگید آروانا با فلاور نمیسازه؟thinkingthinking

دوستم یک آرواناسیلور ۵۰سانتی و یک فلاورهورن نر بالغ ۲۰سانتی و ۱جفت اسکات سبز۲۰سانتی رو درتانکش که به طول۱۵۰سانته نگهداری میکنه و مشکلی پیش نیومده!!!eekeeksurprisedsurprised

قبلا هم یک آروانای سیلور ۲۰سانتی با یه فلاورهورن نر بالغ ۲۰سانتی و یه بلک گوست ۴۰سانتی و یه مارماهی آتشین ۴۰ سانتی و تعدادی لجن خوار ۱۰-۱۲سانتی نگهداری میکرد!!!eekeeksurprisedsurprised

۱۸ مرداد, ۱۳۹۱
۲:۵۱ ق٫ظ
Avatar
مهراد
Aquarium
کاربر عادی
Members
تعداد نوشته ها: 13
تاریخ عضویت:

۶ تیر, ۱۳۹۱
sp_UserOfflineSmall افلاین

ببخشید من جواب میدم

اول اینو بگم کار نشد نداره بعضی وقت ها ترکیب های کنار هم میمونن که باورش سخته ولی در حالت عادی به هیچ عنوان نمیشه فلاورهورن کنار آروانا یا هر ماهی نگه داشت این ماهی به شدت قلمرو طلب هست وقتی توی تانکی جا بیفته احتمال این که بشه ماهی دیگری به تانک اضافه کرد ۰% هست خشونت تو وجود این ماهی هست آروانا هم همین طوره ولی نه به این شدت در نوع سیلور! در مورد اسکات هم به نظر من باز با آروانا ترکیب جالبی نمیشه اسکات فلاور هم که جای خود! در کل این ترکیب برا من قابل هضم نیست!

حالا امیدوارم آقا شهریار جوابتونو کامل بده...

۱۸ مرداد, ۱۳۹۱
۸:۴۸ ب٫ظ
Avatar
مجتبی
کرمان

معاون انجمن
Members

معاون

Moderators
تعداد نوشته ها: 22934
تاریخ عضویت:

۳ خرداد, ۱۳۹۰
sp_UserOfflineSmall افلاین

سلام 

با نظر آقا مهراد موافقم همیشه استثناء هم وجود داره ولی باز هم من فکر نمیکنم ماهی دوستتون فلاور هورن باشه ممکنه از این فلاور ایرانی ها باشه surprisedthinking و یا ممکنه از کوچکی با هم بزرگ شده باشند البته آکواریوم دوستتون بزرگه و جا برای همه این ماهی ها هست و زیاد هم شلوغش نکرده شاید دلیلش همین نکته باشه.wink

شما مجوزی برای ایجاد نوشته ندارید
منطقه زمانی انجمن:Asia/Tehran

بیشترین کاربران آنلاین:1031

افراد آنلاین کنونی: mohsen..
149 مهمان

مشاهده کنندگان کنونی این صفحه:
1 مهمان

برترین نویسندگان:

مجتبی : 22934

ΡARSA : 4189

alirezaj : 3752

H∀ⓂΞD20 : 3661

حسنHTB : 3111

HAMID ESKANDARI : 2608

آمار کاربران:

مهمان: 575

اعضا: 33944

مدیران انجمن: 15

مدیر کل: 1

آمار انجمن:

گروه ها: 7

انجمن ها: 239

موضوعات: 7675

نوشته ها: 164289

جدیدترین اعضاء:

parsa81, sajjad447, Aliarshia, mortezaSO, sevda13, alikameyabfar

مدیر کل: شهریار (onlypet.ir): 3003

آخرین ارسال های انجمن

آخرین دیدگاه ها